Hvem har bedst økonomi i Jylland?
-
Hr: Larsen
Re: Hvem har bedst økonomi i Jylland?
undskyld Alkazam, jeg huskede det som 7 og ikke næsten 8 
-
Jeg tror der noget du har misforstået Ravnen.
AaB har ikke været i fare for konkurs. det var en forslået Handelskolelære som påstod dette, uden dog at ha ordentlig indsigt i Regnskabet i AaB. Grunden til at han gjorde det (ren gæt), at han givetvis havde ondt i røven over ikke at blive stemt ind som ny Bestyrrelsesformand i AaB A/S tidligere på året.
Den nye Sponsorkontrakt kan ikke komme bag på nogen, da simens har valgt at trække sig ud af Nordjylland. (fabrikken er rykket udenlandsk ligsom alle andre gør for tiden :=( ). Spar Nord var et naturligt valg, da det nok er en af de største virksomheder i Nordjylland, og altid har bakket op om AaB. (både Ishockey, Fodbold & Håndbold er de sponsor for). At de så er en bank, er et rent tilfælde.
Ang. Egenkapitalen, så mener jeg det er 1-2 år siden, AaB lavede en kapitaludvidelse på 30 mio kr. (Aktie salg), så at sige AaB ikke har penge til at betale deres regninger er da vist lige at trække den synes i ikke ???
Anyway, nu når vi er igang med at tale om økonomi, så må det da også være foruroligende at FCM melder hun (velogmærket før jeres forstærkninger var komme), at de "kun" forventer et overskud på nogle få mio kr. vel og mærke i et regnskab år hvor i har solgt Zidan for et stort mio beløb. Hvordan skal det gå jer næste år? udmiddelbart er jeres bedste salgsobjekt Pingpong, som formentlig stikker til FCK eller udlandet, når hans kontrakt udløber om 6 mnd (right ?).
Så ta da at feje foran egen dør først :=)
AaB har ikke været i fare for konkurs. det var en forslået Handelskolelære som påstod dette, uden dog at ha ordentlig indsigt i Regnskabet i AaB. Grunden til at han gjorde det (ren gæt), at han givetvis havde ondt i røven over ikke at blive stemt ind som ny Bestyrrelsesformand i AaB A/S tidligere på året.
Den nye Sponsorkontrakt kan ikke komme bag på nogen, da simens har valgt at trække sig ud af Nordjylland. (fabrikken er rykket udenlandsk ligsom alle andre gør for tiden :=( ). Spar Nord var et naturligt valg, da det nok er en af de største virksomheder i Nordjylland, og altid har bakket op om AaB. (både Ishockey, Fodbold & Håndbold er de sponsor for). At de så er en bank, er et rent tilfælde.
Ang. Egenkapitalen, så mener jeg det er 1-2 år siden, AaB lavede en kapitaludvidelse på 30 mio kr. (Aktie salg), så at sige AaB ikke har penge til at betale deres regninger er da vist lige at trække den synes i ikke ???
Anyway, nu når vi er igang med at tale om økonomi, så må det da også være foruroligende at FCM melder hun (velogmærket før jeres forstærkninger var komme), at de "kun" forventer et overskud på nogle få mio kr. vel og mærke i et regnskab år hvor i har solgt Zidan for et stort mio beløb. Hvordan skal det gå jer næste år? udmiddelbart er jeres bedste salgsobjekt Pingpong, som formentlig stikker til FCK eller udlandet, når hans kontrakt udløber om 6 mnd (right ?).
Så ta da at feje foran egen dør først :=)
-
Claus (BW#1145)
Vil det så ikke sige at underskuddet et af de tidligere år var 7 mio større?
Eller er de 7 mio bare tryllet frem/væk?
Eller er de 7 mio bare tryllet frem/væk?
-
YahooSeeker [Bot]
Hmm.. jeg må indrømme at jeg indtil nu anså dig, Ravnen, for at være en af de vel oplyste på denne debat.
Men det du skriver der viser tydeligt at du ikke aner hvad du snakker om - som Larsen skriver var det en psykotisk handelsskolel lærer som var bitter over han ikke blev valgt ind i AaBs bestyrelse da han stillede op. Det han reelt sagde var at hvis AaB i de næste 5-7 år, hvert år kører med et underskud på 6-8 mio. ville man kunne gå konkurs.
At sige at AaB indtil Spar Nord blev offentliggjort som sponsor er jo direkte usandt, og ret dumt. - for som sagt har vi en stor egenkapital på over 70mio.
Og Spar Nord er ikke blot gået ind i AaB fordi AaB ikke kunne finde andre, der var rent faktisk andre på banen - men eftersom Spar Nord har en stor aktiepost i AaB, er hovedsponsor for Håndbolden, og supersponsper for hockey - er det naturligt at de også vil ind og sidde på den største og mest eksponeret sportsgren i koncernen Fodbold.
Grunden til at Spar Nord har tegnet et så stort sponsorat med AaB er at de har ønsket at de to stærkeste brands i Nordjylland skal stå sammen - dertil kommer at Spar Nord jo alt andet end lige, er en enorm god forretning, men flere hunderde millioner i overskud hvert år - så jeg personligt er meget begejstret over denne aftale. Da vi nu har fået en sponsor som har reele interesser i at se AaB klare sig godt.
Igen vil jeg tilbage til økonomi i klubberne i Jylland - kan i svare mig op hvad FCM egenkapital er på? jeg mener selv den er mellem 12 og 20 mio, men er overhovdet ikke sikker. - er det sandt, ja - så er FCM jo blot en økonomisk miniput i forhold til AaB, og med de underskud i præsterer vel i større reel chance for en konkurs end AaB. Og her ved jeg godt jeg overdriver, men det er jo åbenbart det i kan li.
//Dahl
Men det du skriver der viser tydeligt at du ikke aner hvad du snakker om - som Larsen skriver var det en psykotisk handelsskolel lærer som var bitter over han ikke blev valgt ind i AaBs bestyrelse da han stillede op. Det han reelt sagde var at hvis AaB i de næste 5-7 år, hvert år kører med et underskud på 6-8 mio. ville man kunne gå konkurs.
At sige at AaB indtil Spar Nord blev offentliggjort som sponsor er jo direkte usandt, og ret dumt. - for som sagt har vi en stor egenkapital på over 70mio.
Og Spar Nord er ikke blot gået ind i AaB fordi AaB ikke kunne finde andre, der var rent faktisk andre på banen - men eftersom Spar Nord har en stor aktiepost i AaB, er hovedsponsor for Håndbolden, og supersponsper for hockey - er det naturligt at de også vil ind og sidde på den største og mest eksponeret sportsgren i koncernen Fodbold.
Grunden til at Spar Nord har tegnet et så stort sponsorat med AaB er at de har ønsket at de to stærkeste brands i Nordjylland skal stå sammen - dertil kommer at Spar Nord jo alt andet end lige, er en enorm god forretning, men flere hunderde millioner i overskud hvert år - så jeg personligt er meget begejstret over denne aftale. Da vi nu har fået en sponsor som har reele interesser i at se AaB klare sig godt.
Igen vil jeg tilbage til økonomi i klubberne i Jylland - kan i svare mig op hvad FCM egenkapital er på? jeg mener selv den er mellem 12 og 20 mio, men er overhovdet ikke sikker. - er det sandt, ja - så er FCM jo blot en økonomisk miniput i forhold til AaB, og med de underskud i præsterer vel i større reel chance for en konkurs end AaB. Og her ved jeg godt jeg overdriver, men det er jo åbenbart det i kan li.
//Dahl
-
jj
jeg er på ingen måde i tvivl om, at AAB har den største egenkapital af de jyske klubber, men jeres økonomi er altså ikke så rosenrød som i fremhæver. For det første, ham handelsskolelæren har altså en kandidatgrad i økonomi og derfor ikke helt uden talent for at vurdere et regnskab.
Det han og andre har undret sig over, er den markante stigning i kortfristede lån, som der kunne ses i regnskabet. I har altså flere kortfristede lån end i regner med, hvilket er en negativ ting, da jeres likviditet således er markant forringet, også selv om i har penge i fast ejendom.
Men bare fordi man har gæld, så kan man godt have en fornuftig økonomi, hvilket også kan ses på egenkapitalen, som er forskellen imellem aktiver og passiver. Men at betragte egenkapitalen som en stor pose penge, man kan bruge....
Hvilket leder mig frem til problemet med økonomien i Aab, som ligeså som FCM, er afhængig af spillersalg. Ved godt, i sikkert kunne undgå spillersalg i et par år, uden i gik konkurs, men derfra og så til at sige, at jeres værdi er flere gange FCM er vist en overfortolkning af økonomiske fakta af kaliber.
Og nej, jeg har bestemt intet imod Aab, derimod var snakken en anden hvis det var AGF eller VFF.
Det han og andre har undret sig over, er den markante stigning i kortfristede lån, som der kunne ses i regnskabet. I har altså flere kortfristede lån end i regner med, hvilket er en negativ ting, da jeres likviditet således er markant forringet, også selv om i har penge i fast ejendom.
Men bare fordi man har gæld, så kan man godt have en fornuftig økonomi, hvilket også kan ses på egenkapitalen, som er forskellen imellem aktiver og passiver. Men at betragte egenkapitalen som en stor pose penge, man kan bruge....
Hvilket leder mig frem til problemet med økonomien i Aab, som ligeså som FCM, er afhængig af spillersalg. Ved godt, i sikkert kunne undgå spillersalg i et par år, uden i gik konkurs, men derfra og så til at sige, at jeres værdi er flere gange FCM er vist en overfortolkning af økonomiske fakta af kaliber.
Og nej, jeg har bestemt intet imod Aab, derimod var snakken en anden hvis det var AGF eller VFF.
-
YahooSeeker [Bot]
Selvfølgelig har han en kandidat i økonomi, ellers kunne han jo ikke undervise på handelsskolen.
Jeg påstår på ingen måde at AaBs økonomi på nuværende tidspunkt er sund, men jeg påstår at den er på vej til at blive det - der er positive tendenser i regnskabet - og alle virksomhederne under AaB er i en positiv udvikling.
Alle og enhver kan påstå at vi vil gå konkurs - med de parametere han opstiller - for der er ingen virksom der kan klare at køre med et underskud på 10% af deres egenkapital hvert år, og at årrække på 6-9 år. Det behøves man sgu ikke en kandidatgrad for at sige - de kan jeg skam også sagtens klare mig min BA i politik og administration. - og gætter på at de fleste med bare lidt økonomisk sans kan komme frem til den konklusion.
Faktum er at han bare er en bitter, bitter mand, som er utilfreds med at han ikkke kom med i bestyrelsen - for noget nyt i det han sagde er der ik.
//Dahl
Jeg påstår på ingen måde at AaBs økonomi på nuværende tidspunkt er sund, men jeg påstår at den er på vej til at blive det - der er positive tendenser i regnskabet - og alle virksomhederne under AaB er i en positiv udvikling.
Alle og enhver kan påstå at vi vil gå konkurs - med de parametere han opstiller - for der er ingen virksom der kan klare at køre med et underskud på 10% af deres egenkapital hvert år, og at årrække på 6-9 år. Det behøves man sgu ikke en kandidatgrad for at sige - de kan jeg skam også sagtens klare mig min BA i politik og administration. - og gætter på at de fleste med bare lidt økonomisk sans kan komme frem til den konklusion.
Faktum er at han bare er en bitter, bitter mand, som er utilfreds med at han ikkke kom med i bestyrelsen - for noget nyt i det han sagde er der ik.
//Dahl
-
jj
Vi snakker muligvis forbi hinanden, jeg er enig med dig i, at AAB's økonomi forbedrer sig, hvilket forhåbentligvis også sker for FCM.
Men det var en debat om hvilken jysk klub, som har den bedste økonomi, hvor jeg og andre har nævnt, handelskolelæren som eksempel. Mange har bare fejret af banen, uden at ville høre på hans argumenter. At han så maler fanden på vægen, er en anden sag.
Min top tre for jyske klubber er:
1. EFB
2. Aab
3. FCM
Men det var en debat om hvilken jysk klub, som har den bedste økonomi, hvor jeg og andre har nævnt, handelskolelæren som eksempel. Mange har bare fejret af banen, uden at ville høre på hans argumenter. At han så maler fanden på vægen, er en anden sag.
Min top tre for jyske klubber er:
1. EFB
2. Aab
3. FCM
-
Ranger (AGF)
Der skal altså ikke meget til, før Viborg må finde plads på din liste:
http://viborg.bynet.dk/?id=2674&dbid=14 ... no_cache=1
Rige er de ikke, men de formår da at lave millionoverskud år efter år. Og hvis deres forventninger holder, så er de på linie med FCM.
http://viborg.bynet.dk/?id=2674&dbid=14 ... no_cache=1
Rige er de ikke, men de formår da at lave millionoverskud år efter år. Og hvis deres forventninger holder, så er de på linie med FCM.
-
Ravnen
Tak for svarene, som unægteligt er nogle andre svar end dem jeg fik i den debat jeg henviste til. Det virker bare mærkeligt at du i indlægget her skriver aftalen er helt på højde med Siemens aftalen, mens du i den tidligere tråd erkendte at den var noget lavere.
Jeg er ikke ude på at svine Aab til, eller pege fingre. Tværtimod hvis du læser det sidste afsnit i mit indlæg
Jeg er ikke ude på at svine Aab til, eller pege fingre. Tværtimod hvis du læser det sidste afsnit i mit indlæg
-
fadlaa
Jeg ved ikke med i andre, men for mig er debatten om hvem ,der har den bedste økonomi eller i mine øjne den mindst ringe ikke nær så interessant som hvilken klub, der har det største potentiale både økonomisk såvel som sportsligt. Og her mener jeg at AGF burde kunne ligge sig i "den gule trøje". Blot det faktum at de har det store ATLETION kompleks, som bør med en fornuftig ledelse kunne give et stort afkast. Det burde være nok til at bringe selskabet Århus Elite a/s op og give et stort overskud. Det sammenholdt med århus er fodboldby nr 1 i jylland "tilskuere". Hvad angår sponsorpotentiale har agf osse en fordel ved at ligge i det erhvervsmæssig stærkeste område. MEN disse faktorer er de inkompetente folk i AGF bare ikke i stand til at udnytte. De har i stedet deponeret alt handlefrihed i spanien "onkel kurt". Jeg tror vi er mange som misunder AGFs muligheder for at drive en stor sund sports og underholdings forretning.
Fadlaa som med skam støtter GF via billet til agf-barcelona og Elton John koncert
Fadlaa som med skam støtter GF via billet til agf-barcelona og Elton John koncert
-
Bjørn
Hr: Larsen skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg tror der noget du har misforstået Ravnen.
>
> AaB har ikke været i fare for konkurs. det var en
> forslået Handelskolelære som påstod dette, uden
> dog at ha ordentlig indsigt i Regnskabet i AaB.
> Grunden til at han gjorde det (ren gæt), at han
> givetvis havde ondt i røven over ikke at blive
> stemt ind som ny Bestyrrelsesformand i AaB A/S
> tidligere på året.
Det tror jeg nu er en lige lovlig blind vinkel at have på hans indspark. Selvfølgelig er AaB ikke i nærheden af et konkurs, dertil er der altså nok mennesker i nordjylland der er villige til at smide penge efter jer, ligesom det efterhånden også er ldit urealistisk at vi direkte vil gå konkurs af samme grund. Men det førnævnte handelskolelærer (var han iøvirgt ikke professor) har en pointe i hans udtalelser, og i mine øjne er det at AaB har alt for mange penge bundet op i aktiviteter der koster mange penge eg. jeres Stadion og 9000lux. Og i den forbindelse har AaB helt konkret længe haft nogle likviditetsproblemer, hvorfor silberbauer også blev solgt for håndører til FCK, og hvorfor man desperat har forsøgt at sælge Ericsson.
> Ang. Egenkapitalen, så mener jeg det er 1-2 år
> siden, AaB lavede en kapitaludvidelse på 30 mio
> kr. (Aktie salg), så at sige AaB ikke har penge
> til at betale deres regninger er da vist lige at
> trække den synes i ikke ???
Jeg har sku ikke hørt om en aktieudvidelse for 1-2 år siden, og jeg synes egentlig jeg følger rimeligt godt med.
> Anyway, nu når vi er igang med at tale om økonomi,
> så må det da også være foruroligende at FCM melder
> hun (velogmærket før jeres forstærkninger var
> komme), at de "kun" forventer et overskud på nogle
> få mio kr. vel og mærke i et regnskab år hvor i
> har solgt Zidan for et stort mio beløb. Hvordan
> skal det gå jer næste år? udmiddelbart er jeres
> bedste salgsobjekt Pingpong, som formentlig
> stikker til FCK eller udlandet, når hans kontrakt
> udløber om 6 mnd (right ?).
Først og fremmest lad os lige få nogle fakta på bordet, vores økonomi er ikke stærk endnu, men med den forventede stigning på 10% i sponsorindtægterne og forhåbentlig ikke væsentlige stigninger i udgifterne (Måske enda et fald, grundet at nogle af de umiddelbare omkostninger ved flytningen snart forsvinder, så tror jeg personligt at vi er på vej mod en nogenlunde sund økonomi.
Når vi i denne regnsakbsperiode kun forventer et overskud på få mio. handler det bl.a om at vi kun får lejeindtægterne fra Zidan, da regnsakbsåret slutter med denne sæson, mens Zidansalget først gælder fra næste sæson. Det betyder selvfølgelig at vi stadigt har driftsunderskud, men det er vi jo ikke ligefrem enlige om.
> Jeg tror der noget du har misforstået Ravnen.
>
> AaB har ikke været i fare for konkurs. det var en
> forslået Handelskolelære som påstod dette, uden
> dog at ha ordentlig indsigt i Regnskabet i AaB.
> Grunden til at han gjorde det (ren gæt), at han
> givetvis havde ondt i røven over ikke at blive
> stemt ind som ny Bestyrrelsesformand i AaB A/S
> tidligere på året.
Det tror jeg nu er en lige lovlig blind vinkel at have på hans indspark. Selvfølgelig er AaB ikke i nærheden af et konkurs, dertil er der altså nok mennesker i nordjylland der er villige til at smide penge efter jer, ligesom det efterhånden også er ldit urealistisk at vi direkte vil gå konkurs af samme grund. Men det førnævnte handelskolelærer (var han iøvirgt ikke professor) har en pointe i hans udtalelser, og i mine øjne er det at AaB har alt for mange penge bundet op i aktiviteter der koster mange penge eg. jeres Stadion og 9000lux. Og i den forbindelse har AaB helt konkret længe haft nogle likviditetsproblemer, hvorfor silberbauer også blev solgt for håndører til FCK, og hvorfor man desperat har forsøgt at sælge Ericsson.
> Ang. Egenkapitalen, så mener jeg det er 1-2 år
> siden, AaB lavede en kapitaludvidelse på 30 mio
> kr. (Aktie salg), så at sige AaB ikke har penge
> til at betale deres regninger er da vist lige at
> trække den synes i ikke ???
Jeg har sku ikke hørt om en aktieudvidelse for 1-2 år siden, og jeg synes egentlig jeg følger rimeligt godt med.
> Anyway, nu når vi er igang med at tale om økonomi,
> så må det da også være foruroligende at FCM melder
> hun (velogmærket før jeres forstærkninger var
> komme), at de "kun" forventer et overskud på nogle
> få mio kr. vel og mærke i et regnskab år hvor i
> har solgt Zidan for et stort mio beløb. Hvordan
> skal det gå jer næste år? udmiddelbart er jeres
> bedste salgsobjekt Pingpong, som formentlig
> stikker til FCK eller udlandet, når hans kontrakt
> udløber om 6 mnd (right ?).
Først og fremmest lad os lige få nogle fakta på bordet, vores økonomi er ikke stærk endnu, men med den forventede stigning på 10% i sponsorindtægterne og forhåbentlig ikke væsentlige stigninger i udgifterne (Måske enda et fald, grundet at nogle af de umiddelbare omkostninger ved flytningen snart forsvinder, så tror jeg personligt at vi er på vej mod en nogenlunde sund økonomi.
Når vi i denne regnsakbsperiode kun forventer et overskud på få mio. handler det bl.a om at vi kun får lejeindtægterne fra Zidan, da regnsakbsåret slutter med denne sæson, mens Zidansalget først gælder fra næste sæson. Det betyder selvfølgelig at vi stadigt har driftsunderskud, men det er vi jo ikke ligefrem enlige om.
-
>
> Det tror jeg nu er en lige lovlig blind vinkel at
> have på hans indspark. Selvfølgelig er AaB ikke i
> nærheden af et konkurs, dertil er der altså nok
> mennesker i nordjylland der er villige til at
> smide penge efter jer, ligesom det efterhånden
> også er ldit urealistisk at vi direkte vil gå
> konkurs af samme grund. Men det førnævnte
> handelskolelærer (var han iøvirgt ikke professor)
> har en pointe i hans udtalelser, og i mine øjne er
> det at AaB har alt for mange penge bundet op i
> aktiviteter der koster mange penge eg. jeres
> Stadion og 9000lux. Og i den forbindelse har AaB
> helt konkret længe haft nogle
> likviditetsproblemer, hvorfor silberbauer også
> blev solgt for håndører til FCK, og hvorfor man
> desperat har forsøgt at sælge Ericsson.
Jeg tror ikke det bliver en nødvendighed, men selvfølgelig tror jeg nordjylland & og vores Bagland vil gå ind og redde os (AaB), hvis dette skulle aktuelt lidt ligsom med Kurt Andersen i AGF. (hvilket jeg ikke tror bliver aktuelt).
Førnævnte person er Handelskolelære ikke professor eller noget som helst :=)
Jeg ved ikke hvad du ser som håndøre, Silber blev solgt for 9 mio kr til FCK (hvilket udfra hvad jeg kan huske er det højeste beløb for en spiller mellem 2 danske klubber). desuden fik vi Erricson for 2 mio kr. (+7 mio god handel ? det synes jeg !
>
> > Ang. Egenkapitalen, så mener jeg det er 1-2
> år
> > siden, AaB lavede en kapitaludvidelse på 30
> mio
> > kr. (Aktie salg), så at sige AaB ikke har
> penge
> > til at betale deres regninger er da vist lige
> at
> > trække den synes i ikke ???
>
> Jeg har sku ikke hørt om en aktieudvidelse for 1-2
> år siden, og jeg synes egentlig jeg følger
> rimeligt godt med.
Da Koncernen AaB A/S blev oprettet, blev der foretaget en Kapital udvidelse, dels pga. de omkostninger der ville være ved opkøbet af 9000lux med mere. dels også fordi at få nogle redde penge at arbejde med.
> Når vi i denne regnsakbsperiode kun forventer et
> overskud på få mio. handler det bl.a om at vi kun
> får lejeindtægterne fra Zidan, da regnsakbsåret
> slutter med denne sæson, mens Zidansalget først
> gælder fra næste sæson. Det betyder selvfølgelig
> at vi stadigt har driftsunderskud, men det er vi
> jo ikke ligefrem enlige om.
Hmmm det er da vist noget som jeg ikke forstår så. Zidan blev solgt i år, så skal han vel også i dette års regnskab ??? (ellers så forstår jeg da keine :=) ).
-
Dahl må selv stå til regning for at påstået Simens aftalen var ringere end Spar Nord Aftalen, for jeg aner det ikke 100 % :=)
Jeg skal ikke kunne sige hvad vi havde fået af Simens, men den var meget konkurrence bygget. Der var mulighed for at få 11 mio kr max. (krævede dog sejre i både liga + cup og formentlig også en længere tur i Europa). Men hvor meget vi rent faktisk har fået i disse triste år efter mesterskabet i 99 er ikke til at vide.
Spar Nord´s Aftale skulle eftersigende ligge på omkring 6 mio kr. (uanset hvilken plads vi ender på).
Så det er svært at vuderer hvad der er bedst, jeg er nu sikker på at AaB har formået at hente det bedste mulige tilbud hjem som overhovedet var muligt.
Jeg skal ikke kunne sige hvad vi havde fået af Simens, men den var meget konkurrence bygget. Der var mulighed for at få 11 mio kr max. (krævede dog sejre i både liga + cup og formentlig også en længere tur i Europa). Men hvor meget vi rent faktisk har fået i disse triste år efter mesterskabet i 99 er ikke til at vide.
Spar Nord´s Aftale skulle eftersigende ligge på omkring 6 mio kr. (uanset hvilken plads vi ender på).
Så det er svært at vuderer hvad der er bedst, jeg er nu sikker på at AaB har formået at hente det bedste mulige tilbud hjem som overhovedet var muligt.
-
fadlaa
HR. Larsen skrev:
Jeg ved ikke hvad du ser som håndøre, Silber blev solgt for 9 mio kr til FCK (hvilket udfra hvad jeg kan huske er det højeste beløb for en spiller mellem 2 danske klubber).
Mener Abdul Sule blev solgt fra Fremad til AB for 11 mill
Jeg ved ikke hvad du ser som håndøre, Silber blev solgt for 9 mio kr til FCK (hvilket udfra hvad jeg kan huske er det højeste beløb for en spiller mellem 2 danske klubber).
Mener Abdul Sule blev solgt fra Fremad til AB for 11 mill
-
jj skrev:
> Vi snakker muligvis forbi hinanden, jeg er enig
> med dig i, at AAB's økonomi forbedrer sig, hvilket
> forhåbentligvis også sker for FCM.
>
> Men det var en debat om hvilken jysk klub, som har
> den bedste økonomi, hvor jeg og andre har nævnt,
> handelskolelæren som eksempel. Mange har bare
> fejret af banen, uden at ville høre på hans
> argumenter. At han så maler fanden på vægen, er en
> anden sag.
>
> Min top tre for jyske klubber er:
>
> 1. EFB
>
> 2. Aab
>
> 3. FCM
Jeg vil mene at den skal være sådan her lige pt :=)
1. EFB/VFF (køre med konstant overskud godt klaret btw !)
2. SIF (Sund forretning efter deres lille tur nede i 1 div)
3. AaB/FCM (i fremtiden er mit gæt disse 2 klubber vil blive de største rent økonomiske, hvis udviklingen forsætter. måske også AGF når de får styr på deres økonomi).
> Vi snakker muligvis forbi hinanden, jeg er enig
> med dig i, at AAB's økonomi forbedrer sig, hvilket
> forhåbentligvis også sker for FCM.
>
> Men det var en debat om hvilken jysk klub, som har
> den bedste økonomi, hvor jeg og andre har nævnt,
> handelskolelæren som eksempel. Mange har bare
> fejret af banen, uden at ville høre på hans
> argumenter. At han så maler fanden på vægen, er en
> anden sag.
>
> Min top tre for jyske klubber er:
>
> 1. EFB
>
> 2. Aab
>
> 3. FCM
Jeg vil mene at den skal være sådan her lige pt :=)
1. EFB/VFF (køre med konstant overskud godt klaret btw !)
2. SIF (Sund forretning efter deres lille tur nede i 1 div)
3. AaB/FCM (i fremtiden er mit gæt disse 2 klubber vil blive de største rent økonomiske, hvis udviklingen forsætter. måske også AGF når de får styr på deres økonomi).