FCM - FCN

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: FCM - FCN

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ravnen skrev: Må sige vi var udfordret, FCN gav os kamp til stregen.
Nu kan vi med ro i sindet se weekendens kampe, velvidende at hele presset er på forfølgerne :mrgreen:
Nej, vi var ikke udfordret, overhovedet ikke i forhold til hvordan kampene ellers plejer at forløbe. Vi magter i denne kamp at få lukket helt ned for Joshua John, hvilket vist ikke er sket før. Uffe Bech har 1 stolpeskud og det er vel stort set hvad de formår at præstere.

Super god kollektiv form for fodbold vi spiller.

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Så kun 2 halveg, men hold da op det er imponerende at følge Pione Sisto. Det får mig til at huske tilbage til Zidan tiderne, det er så fedt at se.. Håber han kan klare det mentale og at tingene ikke går for stærkt for ham.
Han bliver superligaens dyreste salg til sommer.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Badcompany skrev:Så kun 2 halveg, men hold da op det er imponerende at følge Pione Sisto. Det får mig til at huske tilbage til Zidan tiderne, det er så fedt at se.. Håber han kan klare det mentale og at tingene ikke går for stærkt for ham.
Det skal du være glad for, for første og anden halvleg, var vel næsten så forskellige som de kunne have været.
Første halvleg var en rodet omgang, hvor vi intet skabte og hvor den eneste spiller der skilte sig ud, var Pione. Han lavede lidt lækkerier og ved en af situationerne fik en bold tæt ind under mål, Som Andersson kom tæt på at kunne nå. En spiller som JP havde vel ikke meget mere en 2 berøringer, som kom fra frispark. Han var totalt usynlig. Det samme kan siges om Fcn. De skabte heller ikke rigtigt noget. John kom frem til få indlæg, men dårligt udført. Derud over prøvede de meget over midten hvor vi lukkede fint af.

Anden halvleg. Ja den beskrives vel bedst med pione Sisto.

Du valgte at se den gode halvleg ;)

Men rigtigt fedt at hente en sejr, mod et hold vi har haft det svært med, det var vigtigt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

pr0j3ct skrev:
Badcompany skrev:Så kun 2 halveg, men hold da op det er imponerende at følge Pione Sisto. Det får mig til at huske tilbage til Zidan tiderne, det er så fedt at se.. Håber han kan klare det mentale og at tingene ikke går for stærkt for ham.
Det skal du være glad for, for første og anden halvleg, var vel næsten så forskellige som de kunne have været.
Første halvleg var en rodet omgang, hvor vi intet skabte og hvor den eneste spiller der skilte sig ud, var Pione. Han lavede lidt lækkerier og ved en af situationerne fik en bold tæt ind under mål, Som Andersson kom tæt på at kunne nå. En spiller som JP havde vel ikke meget mere en 2 berøringer, som kom fra frispark. Han var totalt usynlig. Det samme kan siges om Fcn. De skabte heller ikke rigtigt noget. John kom frem til få indlæg, men dårligt udført. Derud over prøvede de meget over midten hvor vi lukkede fint af.
Jeg er ikke helt enig i din analyse af første halvleg. Det er rigtigt, at vi ikke skabte meget, og på den måde var det en 'kedelig' halvleg, men vi praktiserede et flot aggressivt presspil, der slog FCNs spil fuldstændigt i stykker. Jeg mener jeg så en stat i pausen, der sagde 60-40 til os i boldbesiddelse, hvilket altså er sjældent set mod FCN. Så første halvleg var et godt eksempel på, hvordan man kan spille mod FCN og tage initiativet fra dem. Så taktisk var det en meget flot halvleg.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Kent skrev:Jeg er ikke helt enig i din analyse af første halvleg. Det er rigtigt, at vi ikke skabte meget, og på den måde var det en 'kedelig' halvleg, men vi praktiserede et flot aggressivt presspil, der slog FCNs spil fuldstændigt i stykker. Jeg mener jeg så en stat i pausen, der sagde 60-40 til os i boldbesiddelse, hvilket altså er sjældent set mod FCN. Så første halvleg var et godt eksempel på, hvordan man kan spille mod FCN og tage initiativet fra dem. Så taktisk var det en meget flot halvleg.
Heller ingen der siger at vi skal være enige ;)

Jeg syntes så bare ikke en kamp er god når bolden bliver spillet et par gange og så mister man den, hvor efter modstanderen gør det samme. Jo.. Hvis man prøver at spille til 0 er det da fint, at have bolden mest og derved forsvare modstanderens muligheder.
Så ja, jeg er enig, i det. Vi havde bolden mest og det er flot, når modstanderen er Fcn. Men når man så ikke får noget ud af det, som ingen af holdene formåede igår, i første halvleg, er det knapt så flot efter min mening. Ellers enig i at vores aggressive pressspil er godt, når det udføres, som i går.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Kent skrev:Så første halvleg var et godt eksempel på, hvordan man kan spille mod FCN og tage initiativet fra dem.
100% enig. Det aggresive press og fysiske spil, vi formåede igår, er jo noget mange har savnet, ved tidligere opgør, ink. mig selv. Så det er klart at foretrække, frem for den defensive tilgang, der tidligere er blevet prøvet af.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Man flyver da nærmest gennem weekenden, efter en fredagssejr :mrgreen:

Bliver spændende at følge konkurrenterne i morgen, forhåbentlig sætter de noget til :twisted:

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Dejlig kamp at være på stadion i. 3 point og cleen sheat er en fornøjelse sådan en fredag aften. Så kan resten af rundens resultater observeres med ro i sindet!
Jeg er ikke helt tilfreds med vores spil i første halvleg. Synes vi tit forfalder til den lange bold og derved sætter bolden på spil til duel. Dét synes jeg er synd med vores dygtige pasningsspillere på midten. Men jeg skal lade være usagt om det var et bevidst valg for at kyse FCN fysisk. Det var i hvert fald ikke kønt i første halvleg; om end FCN kun var farlige på få kontrastød.
Anden halvleg starter også noget jævnt. Men efter Ticinovics hjerneblødning var der kun ét hold på banen resten af kampen, med en stjerne ved navn Sisto der funklede allertydeligst denne sidste aften i oktober!
Dejligt at se os kører en sejr sikkert hjem!

Karakterer:

Haugaard - 9
Har godt nok ikke meget at lave. Men er på plads når det gælder og er sikker i sine indgreb. Har stolpen med sig i første halvleg på en chance, hvor han er prisgivet. Dejligt med et af de sjældne cleen sheats. Lad os håbe det kan påvirke ham positivt og han kan lægge yderligere på hans udvikling.

Bak - 9
Vanvittig indpisker der går forrest hele tiden. Bliver kun snydt af John én enkelt gang i slutningen af første halvleg, hvor det nær koster mål. Skal dog siges at han i dette tilfælde bliver lidt solgt af ét boldtab midt på banen. Assisterer ved mål nummer 2.

Jim - 10
Én af vores absolut bedste. Er bomstærk, og taber vel praktisk talt ikke en duel i hele kampen. Desuden positionerer han sig godt, er god med låget og skiller sig fornuftigt af med bolden fremad banen. Kan ikke se nogen grund til vi ikke skulle være interesseret i at forlænge samarbejdet længere end den kontrakt vi har med ham nu til sommer. Lad os håbe Jim er af samme opfattelse.

Patrick - 9
Solid præstation af Patrick som altid. Ikke noget spektakulært, men det behøves heller ikke som central forsvarer. Ligner en rutineret ræv med flere 100 kampe på CV'et. Han fortsætter med at imponere mig.

Lauridsen - 9
Rigtig fin præstation af Jesper. Jeg må virkelig sige jeg er imponeret over hans efterår. Han er rigtig god fremad banen, hvilket vi egentlig godt vidste. Men at han har vist sig så god defensivt, som tilfældet er, overrasker mig meget. Han er på nuværende tidspunkt i min optik en del længere fremme end Juelsgaard var med samme antal førsteholdskampe. Fortsætter han med at lægge på kan jeg ikke se hvorfor han ikke skulle kunne blive minimum på niveau med Juelsgaard; og måske også bedre. Kunne med tiden sagtens være den tredje lokale venstre back der skydes afsted til udlandet!

Izunna - 8
Udmærket arbejdsindsats af Izunna. Kriger som vi kender ham. Dog ikke så meget han får bidraget med i pasningsspillet, som det tidligere er set i andre kampe.

Polle - 8
En noget anonym første halvleg. Får sig dog spillet noget op i anden halvleg. Skal dog siges at han hele kampen igennem yder et stort løbearbejde uanset om det er i 4. minut eller 92. minut. Vil tro den mand kan løbe solen sort.

Petter - 9
En stærk præstation af vores svenske midtbanestrateg. Tilbyder sig godt og har som altid et dejligt drive med bolden. Er millimeter fra at score på en tværbold fra Pione i første halvleg, hvor han har taget løbet ind i feltet. Er manden der er er stærkt medvirkende til at kampen tipper til vores fordel, da han trækker det røde kort til Ticinovic.

Sly - 7
Ikke lige just en af Sly's bedste kampe. Arbejder som vanligt stenhårdt, men lykkedes ikke med ret meget af det han prøver på. Hans lidt dårlige kamp eksemplificeres bedst ved det tåbelige gule kort han unødvendigt trækker, da han er alt for ivrig for at erobre en tabt bold tilbage i slutningen af kampen. Slipper dog for karantæne da han kun har raget 12 point til sig på de 3 advarsler.

Pione - 11
Synes egentlig ikke Pione spiller en vanvittig god første halvleg. Er manden bag Petters store chance med finurlige driblinger på kanten, hvilket trækker op. Dog har han nogle også forkerte beslutninger, som fører til farlige boldtab. Det trækker selvsagt ned.
Hans anden halvleg; og især efter hans første scoring, er dog decideret outstanding. Kan ikke huske jeg har set en så stor halvleg af nogen på MCH Arena siden de gamle Zidan-dage. FCN-forsvaret var decideret bange for ham. En guld-dreng i svøb vi har os her!
En middelmådig første halvleg til 8 og så en anden halvleg til et fornemt 13-tal kan, krydret med 2 kasser, godt forsvare et samlet 11-tal og en fortjent MOM-kåring.

Duncan - 8
Solidt arbejde i duellerne. Brænder en friløber og er uheldig med et stolpeskud til sidst. Da Duncan jo i bund og grund er ansat til at skulle lave mål, afholder det manglende mål ham fra et 9-tal. Dog en absolut godkendt præstation.

Sparv - 9
Utrolig stærkt indhop af Tim i de ca. 30 minutter han fik. Er virkelig stærk fysisk og taber ikke mange dueller. Når han desuden er så stærk på bolden som han er, ser jeg virkelig potentiale i ham på den defensive midt, når han for alvor er spillet ind.

Kristoffer - 9
Får små 20 minutter på banen, og jeg synes han var utrolig spændende. Er utrolig god på bolden og har nogle rigtig gode afleveringer. Har også et godt drive med bolden. Minder mig lidt om en ung udgave af Petter Andersson. Kunne sagtens se ham på en permanent kontrakt hos os!

Marco - UB
Kommer ind på kanten i de sidste små 10 minutter, hvor kampen er sat. Derfor ville det ikke være fair med en bedømmelse.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Sly får karantæne i næste kamp, da de 12 point er dem, han har i forvejen. Det frispark han laver giver 6 point (men det er underordnet, da han under alle omstændigheder rammmer 15 point).
Den efterfølgende Indskiftning af Marco Larsen i stedet for Sly ser jer som en klar indikation på, at det er ham, man umiddelbart regner med skal spille mod SIF. Når vi taler om vores bredde trup, så har vi rent faktisk kun 3 deciderede kantspillere - det virker til at Mus er et stykke fra holdet - og dermed er det en klar svækkelse nu hvir vi mangler de to.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Kent skrev:Sly får karantæne i næste kamp, da de 12 point er dem, han har i forvejen. Det frispark han laver giver 6 point (men det er underordnet, da han under alle omstændigheder rammmer 15 point).
Den efterfølgende Indskiftning af Marco Larsen i stedet for Sly ser jer som en klar indikation på, at det er ham, man umiddelbart regner med skal spille mod SIF. Når vi taler om vores bredde trup, så har vi rent faktisk kun 3 deciderede kantspillere - det virker til at Mus er et stykke fra holdet - og dermed er det en klar svækkelse nu hvir vi mangler de to.
Ahh okay. Det var jeg ikke klar over Kent. My bad. Kunne man forestille sig at man satte Kristoffer ind fra start med Sly ude og så enten brugte ham på kanten eller alternativt Petter derude og så Kristoffer centralt? Jeg synes Kristoffer lavede et spændende indhop.
Eller måske Urena på kanten også er en mulighed?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jesper BW1100 skrev:
Kent skrev:Sly får karantæne i næste kamp, da de 12 point er dem, han har i forvejen. Det frispark han laver giver 6 point (men det er underordnet, da han under alle omstændigheder rammmer 15 point).
Ahh okay. Det var jeg ikke klar over Kent. My bad. Kunne man forestille sig at man satte Kristoffer ind fra start med Sly ude og så enten brugte ham på kanten eller alternativt Petter derude og så Kristoffer centralt? Jeg synes Kristoffer lavede et spændende indhop.
Det er alt sammen muligheder. Som skrevet ser jeg dog indskiftningen af Marco som en klar indikation på, at det er ham man regner med at spille med. Den indskiftning kom kort efter Slys kort og jeg tænker, at den blev brugt på at få spillet Marco en smule ind på positionen. Marco har også en del mere rutine og kendskab til spillesystemet end de to andre. Dog er han jo en helt anden type, og det kan måske åbne op for Mus.

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

Jesper BW1100 skrev:
Ja lad os da endelig se urena på den kant, eller helt på toppen, og så sæt Duncan på diæt og løbetræning, er virkelig træt af at se hans ikke eksisterende fart, vi har jo ingen trussel med bolde i dybden, jeg er ikke et sekund i tvivl om at vores målscore vil blive øget med Urena på banen, vi vil selvfølgelig blive lidt svækket på vores defensive standarter med Duncans manglende hovedspil der. Ja det er absolut ikke for at være hård mod Duncan, han er virkelig en fin fyr og kæmper med det bedste han kan, men nu vi har mulighed for at have en spiller som Urena så er jeg bare meget mere til at ville se typer som ham, der også kan bruges i dybden og har kvaliteter mand mod mand.

Noe

Indlæg af Noe »

6097 skrev: Ja lad os da endelig se urena på den kant, eller helt på toppen, og så sæt Duncan på diæt og løbetræning, er virkelig træt af at se hans ikke eksisterende fart, vi har jo ingen trussel med bolde i dybden, jeg er ikke et sekund i tvivl om at vores målscore vil blive øget med Urena på banen, vi vil selvfølgelig blive lidt svækket på vores defensive standarter med Duncans manglende hovedspil der. Ja det er absolut ikke for at være hård mod Duncan, han er virkelig en fin fyr og kæmper med det bedste han kan, men nu vi har mulighed for at have en spiller som Urena så er jeg bare meget mere til at ville se typer som ham, der også kan bruges i dybden og har kvaliteter mand mod mand.
Duncan bør være førstevalg i 80-90% af kampene. Det nytter ikke noget at spille med vores offensive fløje, hvis vi ikke har nogen til at fylde op i boksen. Duncan (eller en angribertype som ham) er helt vital for vores nuværende system.

974

Indlæg af 974 »

Noe skrev:
6097 skrev: Ja lad os da endelig se urena på den kant, eller helt på toppen, og så sæt Duncan på diæt og løbetræning, er virkelig træt af at se hans ikke eksisterende fart, vi har jo ingen trussel med bolde i dybden, jeg er ikke et sekund i tvivl om at vores målscore vil blive øget med Urena på banen, vi vil selvfølgelig blive lidt svækket på vores defensive standarter med Duncans manglende hovedspil der. Ja det er absolut ikke for at være hård mod Duncan, han er virkelig en fin fyr og kæmper med det bedste han kan, men nu vi har mulighed for at have en spiller som Urena så er jeg bare meget mere til at ville se typer som ham, der også kan bruges i dybden og har kvaliteter mand mod mand.
Duncan bør være førstevalg i 80-90% af kampene. Det nytter ikke noget at spille med vores offensive fløje, hvis vi ikke har nogen til at fylde op i boksen. Duncan (eller en angribertype som ham) er helt vital for vores nuværende system.
helt enig Noe!

6097 beskriver et andet type system - et system vi bare ikke har holdet til på samme måde

Vi spiller med stor succes, synes jeg, med hurtige fløje der er gode til også at gå ind i banen og skabe overtal, og så krydres det med meget offensive backs, som kan spille bolden indover til det mulige overtal, som vores fløje har skabt
Derfor har vi brug for en spiller som Duncan, som oftest trækker 2 mand til sig

Never change a winning team :-)

Fcmrose

Indlæg af Fcmrose »

Har nok også svært ved at se Duncan kommer til at sidde ude, hvis han er klar. Men det er helt rigtigt set, at vi ikke skal spille lange bolde på ham, det er ikke hans spidskompetance. Vi må jo sige, at i de kampe efter skaden i Parken, der spillede vi på en anden måde. Specielt husker jeg 0B blive kørt rundt, af små hurtige kombinationer. Vi spiller et andet spil, måske knap så seværdigt, når Duncan ligger og skal modtage meget opspil. Men så længe vi vinder så er det jo det vigtigste. Det er jo også en klar styrke at vi behersker forskellige systemer afhængig af egen trup, og modstander. Med Sly ude kunne man måske overveje at køre med to på toppen. Urena og Duncan - fysik og speed?

Besvar