Hobro - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
RL/UBM

Re: Hobro - FCM

Indlæg af RL/UBM »

pr0j3ct skrev:
RL/UBM skrev:
DenStolteJyde skrev:Jeg siger heller ikke at det er UMs skyld..

Det var Andro der startede med at påstå at alle medierne får det til at se ud som om alle midtjyllands fans er voldelige, hvilket jeg absolut ikke mener er tilfældet.. og derfor spurgte jeg så ham om man skal rende rundt og være overbevist om at alle er efter en for at være rigtig sej? Jeg har sådan set på intet tidspunkt skrevet at UM er nogle røvhuller eller at man per definition er voldelig hvis man er med i UM..
Det gør de jo også, når de nævner os i flere sammenhænge vi ikke har deltaget. Tro mig, vi er pisse trætte af at skulle forsvare overfor noget vi ikke har gjort. Du kommer med en dumsmart bemærkning om noget du reelt ikke ved og det pisse mig af.

Men vi kan jo liste en række sager op, som der ikke har været hold i, sådan er livet som Ultras Midtjylland åbentbart :shock:
Nu er jeg så også fan af Fcm, så ovenstående hører jeg også ind under. Ved godt at der nogle fans, der ikke mener, at jeg er lige så god fan som dem, fordi jeg måske ikke lige har overværet lige så mange træninger eller fordi jeg ikke går under betegnelsen Ultra. Men ikke destro mindre er jeg fan af fcm og derved bliver jeg også "dømt" som dårlig fan, når sådan noget her sker.

Forskellen er nok bare, at jeg har ikke et behov for at skulle forsvare mig over for andre med fans og heller ikke har et behov for at søge en offerrolle. Jeg kan bare godt lide at snakke/debattere om den klub (med alt hvad den indeholder godt som skidt) som jeg er fan af.
Nej men nu går vi under betegnelsen Ultras og når vi bliver nævnt i sammenhænge vi ikke kan lægge navn til, bliver vi nød til at lave et statement. Der er jo forskel at gå til bold som en gruppe, familie, alene, etc.
Vi kommer kun for roulade!

oros

Indlæg af oros »

En anden diskussion der er mere relevant: HVORFOR er der ikke mere end 60 aktive på et udebaneafsnit med 1000 mennesker?
Jeg er sq altid, jeg mener ALTID, aktiv, når jeg ser FCM spille. Både ude og hjemme. Men jeg kan godt finde ud af at være aktiv indenfor lovens såvel som almindeligt gældende reglers rammer. UMs love og regler går udover samfundets! I SKADER KLUBBEN! Så fat det dog!

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

oros skrev:
En anden diskussion der er mere relevant: HVORFOR er der ikke mere end 60 aktive på et udebaneafsnit med 1000 mennesker?
Jeg er sq altid, jeg mener ALTID, aktiv, når jeg ser FCM spille. Både ude og hjemme. Men jeg kan godt finde ud af at være aktiv indenfor lovens såvel som almindeligt gældende reglers rammer. UMs love og regler går udover samfundets! I SKADER KLUBBEN! Så fat det dog!
Du skader samfundet

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Ud fra det video vi er i besiddelse af, tror vi ikke der sker mere i den sag
RL/UBM

Frem med videoen, hvis du ikke har noget at skjule. Du brokker dig over at folk udtaler sig på tyndt grundlag.

Så vis os den optagelse i mener frikender......

:lol:
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Morten17

Indlæg af Morten17 »

Der har været skrevet meget i medierne omkring episoden i Hobro, hvor en kontrollør angiveligt skulle have fået tæsk.
Nu har vi (UM) selv haft kamera på til kampen, som har filmet tribunen kampen igennem, og det har selvfølgelig også fanget episoden.
Videoen, og efterhånden alle de øjenvidneforklaringer der har været, tyder ikke på hverken spark eller slag mod kontrolløren. Men derimod en kontrollør der handler meget uprofessionelt.

Det hele starter med at 2 kontrollører vader direkte ind i mængden af FCM-fans på udebaneafsnittet, den ene stopper et par meter fra kernen af stemningsområdet, hvorefter den anden – den omtalte kvinde – fortsætter ind i mængden. Der kører en hoppesang, hvor folk skaber lidt moshpit agtig stemning, og hopper rundt og skubber til hinanden. Kvinden vælger at gå over til vores capo, og hive ham ned fra hegnet, hun går videre til en anden der sidder på hegnet og flår ham – sammen med et par kontrollører fra den anden side af hegnet, ned fra hegnet, så vedkommende er lige ved at ryge i jorden. Der må ikke sidde nogle i hegnet, hvilket tilsyneladende er reglerne, men der findes også reglementer for Superligaen der siger at udebanetribuner skal have et capo tårn til rådighed. Det var der ikke i Hobro, derfor satte to mand sig op på hegnet, som desuden ikke var til den store gene, da hegnet vel højst er 1 meter højt.
Efter kvinden har hevet de omtalte personer ned, bevæger hun sig over mod sin kollega, tværs ind igennem mængden af stadig hoppende FCM fans.
Her ser det ud som om på videoen at hun igen hiver fat i et par stykker, dog ikke bekræftet fra de personer endnu da jeg ikke har kunnet få fat på dem. Et par sekunder efter vælter hun omkuld inde i mængden og hiver en masse folk med ned omkring sig. Her er der lige et par sekunder hvor folk flyver rundt omkring, fordi det skaber en kædereaktion og folk ryger ned, og det er grunden til at videoen ikke bliver offentliggjort, for det kunne godt se ud som der bliver givet slag, men har fået bekræftet af de personer der ser ud til at slå, at det ikke er sådan det forholder sig. Men medier og andre kan dreje det til hvad de vil, så derfor bliver den ikke offentliggjort mens sagen stadig er ”varm”.

Der er som sagt lidt tumult/vælten omkring efter hun vælter fordi hun får hevet nogle folk ned i det hun vælter, selvfølgelig uforsætligt, man griber vel bare ud efter hvad der er nærmest når man er ved at vælte.
Herefter går der 2-3 sekunder, så dukker hun op på videoen igen, hjulpet op af folk fra UM og det uofficielle miljø, og ned foran gruppen og over hegnet. Hun virker ikke specielt groggy på billederne, og får det ret hurtigt rystet af sig. Hun er da også i stand til at fuldføre resten af kampen, og ser ikke ud til at være rigtig medtaget, altså ingen skræmmer i hovedet eller blå øjne, eller andet der tyder på slag, på hvad man kunne se af hendes krop.
Hvis der vitterligt havde været tale om et decideret overfald af en kontrollør, tvivler jeg også stærkt på at hverken kontrollører eller politi havde stået passivt til under kampen, de var trodsalt rimelig massivt til stede kunne man se efter.
Så sagens kerne er den at der ikke er hold i de anklager der er blevet slynget ud til højre og venstre. Kontrolløren handler SELV meget uprofessionelt i første omgang, og går ind i kernen af fans som står og hopper rundt og skubber til hinanden, og hiver 2 mand ned fra hegnet. Hun vælter hvorefter hun bliver hjulpet op, og hjulpet ned over hegnet.

INGEN fra kontrollørkorpset havde søgt en dialog først, fra den anden side af hegnet, men gik direkte ind i mængden, desuden kom der også rigtig mange kontrollører gående op til hegnet og stillede sig foran os, inden kampen overhovedet var startet. Hvilket virker ret provokerende når der ikke har været optræk til det mindste før det, og at vi desuden var blevet tjekket i hoved og røv for om der var pyrotekniske genstande med.

Som en afslutning på det hele er der indkaldt til møde med klubben, hvor vores videomateriale vil blive fremvist, og vi vil tage en snak med dem omkring episoden. Derudover vil vi til det møde også snakke med ledelsen om deres håndtering af episoden, som også godt kunne have været bedre, de var ikke ligefrem med til at dæmpe medierne. Der er trodsalt to sider af en sag, og ingen grund til at male fanden på væggene før sandheden er fremme.

Copy/paster lige denne udlægning fra en af facebook grupperne også:
"Jeg stod ligeledes lige der hvor det skete, hun faldt faktisk lige foran føderne på mig. men som du selv siger er jeg ikke bekendtgjort med om det er her medierne mener at der er tale om overgreb eller om der er sket noget inden. men som jeg ser situationen er det en kontrollør der pludselig er midt i den dansende mængde, hun får et mindre skub af en dansende foran mig og hun glider derfor på den meget våde/glatte tribune og lander i mellem mig og min kammerat. og inden jeg næsten når at reager på hvad der sker er der hurtigt 4-5 mand der hjælper hende op og stå, og får hende ned fra tribunen igen. har de sidste dage været træt af at læse folks udmeldinger om hvordan det er forløbet, mange var der slet ikke og andre kunne ikke se hvad der skete alligevel. Fedt du tager intiativet til fortælle din mening. håber det kan være med til at give nogle en andet indblik i hvad der skete fredag aften i Hobro med den kvindelige kontrollør, som modsat tæsk fik hjælp af glade midtjylland fans."

Vel og mærke en person der ikke har nogen relation til det uofficielle miljø.

// På vegne af UM og det uofficielle miljø

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg synes det er fint, at I kommer med en redegørelse, og forsøger at foklare hvordan I ser det. Samtidig også godt, at I søger dialogen med klubben. Jeg håber så, at I sender nogle folk, som er i stand til at begå sig lidt mere voksent end vi fx har set herinde på det seneste, for ellers kan jeg godt forstå hvis dialogen bliver kort.

Det hele bliver dog en smule tyndt, når du/I skriver:
Morten17 skrev: Her er der lige et par sekunder hvor folk flyver rundt omkring, fordi det skaber en kædereaktion og folk ryger ned, og det er grunden til at videoen ikke bliver offentliggjort, for det kunne godt se ud som der bliver givet slag, men har fået bekræftet af de personer der ser ud til at slå, at det ikke er sådan det forholder sig.
Så det kunne godt se ud til, at der bliver uddelt slag - men det har I heldigvis fået bekræftet fra dem, der skulle have gjort det, at det ikke skete. SURPRISE! Deres udsagn har da lige nøjagtig ingen værdi. Hvis de indrømmede til jer, at de havde slået hende, så kunne de jo ligeså godt melde sig selv til afsonning. Hvis de bevidst har slået hende, er det jo en tur i brummen, så det kan vel ikke overraske, at I ikke får en tilståelse?

Bemærk, jeg siger ikke, at de har gjort det. Jeg siger blot, at deres udsagn jo ikke nødvendigvis kan tages for gode varer (da de har en egeninteresse i, at der ikke skete noget) og dermed ikke beviser noget som helst. Hvis nu kvinden fortalte, at hun ikke fik noget slag, så var det overbevisende, men det ville jo ikke være første gang at en mulig gerningsmand ikke ligefrem havde travlt med at fortælle sandheden.

Derfor synes jeg stadigvæk, at det er træls, at I ikke offentliggør videoen. Hvis kontrollørens efterfølgende reaktion er som du beskriver (og det har jeg ingen grund til at tro, at den ikke er), så lyder det i hvert fald ikke som om, at der er foregået noget større overfald.

RL/UBM

Indlæg af RL/UBM »

FCM Fan nr. 1 skrev:
Ud fra det video vi er i besiddelse af, tror vi ikke der sker mere i den sag
RL/UBM

Frem med videoen, hvis du ikke har noget at skjule. Du brokker dig over at folk udtaler sig på tyndt grundlag.

Så vis os den optagelse i mener frikender......

:lol:
Den kommer ud når sagen er endeligt lukket, da den kan bruges som bevis.

Morten17

Indlæg af Morten17 »

Kent skrev:Jeg synes det er fint, at I kommer med en redegørelse, og forsøger at foklare hvordan I ser det. Samtidig også godt, at I søger dialogen med klubben. Jeg håber så, at I sender nogle folk, som er i stand til at begå sig lidt mere voksent end vi fx har set herinde på det seneste, for ellers kan jeg godt forstå hvis dialogen bliver kort.

Det hele bliver dog en smule tyndt, når du/I skriver:
Morten17 skrev: Her er der lige et par sekunder hvor folk flyver rundt omkring, fordi det skaber en kædereaktion og folk ryger ned, og det er grunden til at videoen ikke bliver offentliggjort, for det kunne godt se ud som der bliver givet slag, men har fået bekræftet af de personer der ser ud til at slå, at det ikke er sådan det forholder sig.
Så det kunne godt se ud til, at der bliver uddelt slag - men det har I heldigvis fået bekræftet fra dem, der skulle have gjort det, at det ikke skete. SURPRISE! Deres udsagn har da lige nøjagtig ingen værdi. Hvis de indrømmede til jer, at de havde slået hende, så kunne de jo ligeså godt melde sig selv til afsonning. Hvis de bevidst har slået hende, er det jo en tur i brummen, så det kan vel ikke overraske, at I ikke får en tilståelse?

Bemærk, jeg siger ikke, at de har gjort det. Jeg siger blot, at deres udsagn jo ikke nødvendigvis kan tages for gode varer (da de har en egeninteresse i, at der ikke skete noget) og dermed ikke beviser noget som helst. Hvis nu kvinden fortalte, at hun ikke fik noget slag, så var det overbevisende, men det ville jo ikke være første gang at en mulig gerningsmand ikke ligefrem havde travlt med at fortælle sandheden.

Derfor synes jeg stadigvæk, at det er træls, at I ikke offentliggør videoen. Hvis kontrollørens efterfølgende reaktion er som du beskriver (og det har jeg ingen grund til at tro, at den ikke er), så lyder det i hvert fald ikke som om, at der er foregået noget større overfald.
Jeg stoler på hvad de siger, for ellers havde vi ikke gjort så stort et nummer ud af det. Så havde vi nok bare flovet os over at en sådan episode kunne ske.
Ja du kan syntes det er træls den ikke bliver offentliggjort, men sådan er det jo nu engang, det kan du takke de sensationsskabende danske medier for :)
Kan muligvis få cuttet videoen så du kan få kontrollørenes reaktion efter "overfaldet".
Men det bliver nok først i morgen eller fredag hvis det kan lade sig gøre.

Tror du desuden vi ville vise videoen til et møde, hvor vores egen sikkerhedschef vil være til stede, hvis vi ikke var 100 % sikre i vores sag?

De sekunder som du mener skal vises, har du jo faktisk næsten forklaret af det jeg har copy/pasted fra ham der har postet på facebook. Så nej, det er ikke nogen "vi dækker over hinanden historie", men medierne kan tolke det ene og det andet, og de skide ligeglade med sandheden de vil nok bare sælge aviser.

Jeg har sendt udlægningen til de medier der har været meget fremme i skoende omkring sagen: EB, Aoh, MidtVest og TV2, så nu må vi se hvor mange af dem der er villige til at belyse den anden side af historien.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Morten17 skrev:Jeg har sendt udlægningen til de medier der har været meget fremme i skoende omkring sagen: EB, Aoh, MidtVest og TV2, så nu må vi se hvor mange af dem der er villige til at belyse den anden side af historien.
Det vil EB blandt andet.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 160020.ece

Der meldes dog efter sigende så samtidigt ud fra politiet i Himmerland, at når efterforskningen af sagen er færdig, overdrages den til Midt- og Vestjyllands politi, med ønsket om, at de rejser sigtelse mod de involverede. Så der er måske lidt mere i det, "end bare" en kvindelig vagt der er faldet og efterfølgende hjulpet op af venlige Fcm fans.

Midtjylland

Indlæg af Midtjylland »

Det ville se dumt ud, hvis politiet sagde noget andet nu, ikke? En ting er en EVENTUEL sigtelse. Noget andet er at blive dømt.

Der bliver sendt kompetente folk til mødet, vi er jo ikke helt dumme. Derudover er der også forskel på tonen her og så overfor klubben. Det siger sig selv. Folk her er ofte ikke til at komme til at snakke fornuftigt med. De har en holdning og så er det sådan. Uanset hvad klubben udtaler, kender de os og ved hvad vi betyder. Så er det også lettere at føre en dialog.

Jeg kan gentage hvad der er sagt; Skulle vi dække over hinanden i en tabt sag?
Hvis den her holder i retten, så er det den største skandale i historien. Hvad folk måske ikke ved er, at vi har vundet tre retssager - ud af tre. Så hetzen er en realitet.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Midtjylland skrev:Det ville se dumt ud, hvis politiet sagde noget andet nu, ikke? En ting er en EVENTUEL sigtelse. Noget andet er at blive dømt.
Det ville se dumt ud hvis politiet kommer med en sådan udtalelse og de ved at det ikke har noget på sig.
Derudover er der også forskel på tonen her og så overfor klubben. Det siger sig selv. Folk her er ofte ikke til at komme til at snakke fornuftigt med.
Nej det er der nok en rimelig fornuft i, når "folk her" ofte skal starte ud med at lægge øre til nedladende ord, sammenligninger og personangreb, bare de nævner det mindste om fodbold vold, skader, pyro eller lign. Så er det svært at have en fornuftig snak. Hvis folk kunne henvende sig på et fornuftigt plan som eks. Morten17, så ville snakken/debatten glide noget mere fornuftigt.
Jeg kan gentage hvad der er sagt; Skulle vi dække over hinanden i en tabt sag?
Nu har jeg personligt aldrig sagt at du/i eller nogen dækker over andre. Men det kan også være at evt. skyldige ikke har været ærlige over for jer. (uden at sige at nogle er skyldige) Det vil ikke være første gang en evt. skyldig ikke siger sandheden.
Hvis den her holder i retten, så er det den største skandale i historien. Hvad folk måske ikke ved er, at vi har vundet tre retssager - ud af tre. Så hetzen er en realitet.
Jeg er ikke et sekund i tvivl over at medierne gerne vil køre sådanne ting stort op. Det sælger, ikke bare nu men også fremad rettet, ved at være med til at skabe splid, had og lign. Så kan man kalde det en hetz, eller lign.

Men så kan jeg også gentage hvad jeg har sagt;
Nu er jeg så også fan af Fcm, så ovenstående hører jeg også ind under. Ved godt at der nogle fans, der ikke mener, at jeg er lige så god fan som dem, fordi jeg måske ikke lige har overværet lige så mange træninger eller fordi jeg ikke går under betegnelsen Ultra. Men ikke destro mindre er jeg fan af fcm og derved bliver jeg også "dømt" som dårlig fan, når sådan noget her sker.

Forskellen er nok bare, at jeg har ikke et behov for at skulle forsvare mig over for andre med fans og heller ikke har et behov for at søge en offerrolle. Jeg kan bare godt lide at snakke/debattere om den klub (med alt hvad den indeholder godt som skidt) som jeg er fan af.
Personligt er jeg bare træt af og ked af at se "min klub" igen lægge navn til en uheldig situation.

Treco

Indlæg af Treco »

Politiet har så en noget anden udlægning af sagen.
http://sporten.tv2.dk/2014-10-07-politi ... umotiveret

Jeg så ikke selv episoden så kan på ingen måde udtale mig om hvad der er rigtig i situationen.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Billeder siger mere end tusinde ord, så den video som politiet har, og den som i har, er afgørende beviser i denne sag.

Det er svært at bortforklare tydelige billeder af hændelsen.

Besvar