Guld - Sølv - Bronze - 2014 / 15

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Guld - Sølv - Bronze - 2014 / 15

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det bliver spændende, at følge den nye sæson. Kan vi med vores forstærkninger, samt en skades-ramt trup lige pt, fortsætte med, at præstere på lige så højt niveau som sidste sæson eller måske endnu højere ?
Vores trup er godt sammenspillet og de unge gør nogle fantastiske indhop, i de kampe hvor de ikke er med i start 11'eren. Håber vi i samtlige / kommende superliga kampe, ser de unge og rutinerede præstere optimalt i hver en kamp, for vi skal forsøge, endnu en gang, at komme med i top 3 i superligaen og dermed videre i europa, hvor jeg har store forhåbninger, med den kommende trup.

Kampen om de europæiske pladser til næste år, er gået i gang og Fck og Brøndby er ikke sene til, at komme med udmeldinger om, at de går efter guldet i superligaen samt Champ. league / Europa- league. Selv Glen Riddersholm mener at Brøndbys massive transfer er et massivt angreb på guldet. Heldigvis er vi startet bedst med 15 point efter 6 kampe og med Brøndby og Fck henholdsvis 5 og 7 point efter. Vi har dog den force, at vi er et sammenspillet hold, hvorimod Brøndby og Fck stadigvæk er ved, at sammenspille deres trup og det ved vi om nogen, at det ikke er noget man klarer over natten. Kan det NYE super forbrugende Brøndby og deres dyre spillere, virkelig gøre det i år, efter en længere årrække med dårlige præstationer eller skal Ståles kjøvenhavnere igen have titlen som danmarks bedste superligahold, selv om de for 2 år i træk, starter dårligt. Jeg er af den overbevisning, at vi stadigvæk kan bide skeer med de store og byde dem op til dans.

http://www.bold.dk/nyt/glen-r-broendby- ... paa-guldet

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 996719.ece

Brugeravatar
pr0j3ct

Re: Guld - Sølv - Bronze - 2014 / 15

Indlæg af pr0j3ct »

TrueWolfMidt skrev:og Fck og Brøndby er ikke sene til, at komme med udmeldinger om, at de går efter guldet i superligaen samt Champ. league / Europa- league.
Brøndby har så vidt jeg ved ikke meldt noget ud om guld og Per Rud de gange jeg har set og hørt noget med ham, haft utroligt travlt med netop ikke at melde noget ud med guld, men at holde i deres målsætning, som er top 3. (Så har de dog et "plan 2017/2018" hvor de skal vinde guld senest)

Angående Fck er deres årlige mål, mesterskabet og intet andet, det er der ikke noget nyt i.

Så syntes jeg også at du mangler at nævne et hold som Aab ? Ligesom sidste sæson, havde folk så travlt med kampen om guldet Fck/Brøndby/Fcm at de glemte Aab og vi ved vel alle hvordan det endte. Dertil kunne et par andre af ligaens hold vel også nævnes som outsidere.

Man forstår vel godt at medierne snakker guld,mesterskab og medaljer allerede få kampe inde i hver sæson, nu når vi som fans ikke er meget bedre.

Jeg håber da selv at vi vinder ligaen og/eller kommer med i europa. Men sæsonen er lige begyndt, vi er lige blevet kørt ud af europa, på r*v og albuer og meget kan ske. Så måske man skulle tage en kamp ad gangen.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

pr0j3ct skrev:
TrueWolfMidt skrev:og Fck og Brøndby er ikke sene til, at komme med udmeldinger om, at de går efter guldet i superligaen samt Champ. league / Europa- league.
Brøndby har så vidt jeg ved ikke meldt noget ud om guld og Per Rud de gange jeg har set og hørt noget med ham, haft utroligt travlt med netop ikke at melde noget ud med guld, men at holde i deres målsætning, som er top 3. (Så har de dog et "plan 2017/2018" hvor de skal vinde guld senest)

Angående Fck er deres årlige mål, mesterskabet og intet andet, det er der ikke noget nyt i.

Så syntes jeg også at du mangler at nævne et hold som Aab ? Ligesom sidste sæson, havde folk så travlt med kampen om guldet Fck/Brøndby/Fcm at de glemte Aab og vi ved vel alle hvordan det endte. Dertil kunne et par andre af ligaens hold vel også nævnes som outsidere.

Man forstår vel godt at medierne snakker guld,mesterskab og medaljer allerede få kampe inde i hver sæson, nu når vi som fans ikke er meget bedre.

Jeg håber da selv at vi vinder ligaen og/eller kommer med i europa. Men sæsonen er lige begyndt, vi er lige blevet kørt ud af europa, på r*v og albuer og meget kan ske. Så måske man skulle tage en kamp ad gangen.
Nej, Per Rud har ikke meldt det ud, men mange Brøndbyfans tror nu på guld efter transfervinduet.

Med hensyn til Aab i denne sæson, tror jeg personligt ikke, at de kommer i top 3. Sidste sæson var jeg dybt forundret over, at Aab kunne undgå snakken om, hvor store favoritter de rent faktisk var. Jeg håbede naturligvis som mange andre at, Fcm kunne vinde, men havde Aab som de største favoritter. Efter salget af Kasper Kusk samt skaderne til Jakob Ahlmann og Lukas Spalvis som er meldt ude i flere måneder, tror jeg ikke, at de topper i denne sæson.

Med hensyn til "Man forstår vel godt at medierne snakker guld,mesterskab og medaljer allerede få kampe inde i hver sæson, nu når vi som fans ikke er meget bedre". så har du ret, men det er vel et debatforum.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Skal man kigge på hvordan superligaen er startet så ser det jo ud til at Hobro kan tage medaljer...

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

TrueWolfMidt skrev:Nej, Per Rud har ikke meldt det ud, men mange Brøndbyfans tror nu på guld efter transfervinduet.
Enig. Der skal normalt heller ikke så meget til og med handler som eks. Elmander og Agger er håbet stort og troen vel endnu større på vestegnen. :)
så har du ret, men det er vel et debatforum.
Præcis ;)

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

TrueWolfMidt skrev:
pr0j3ct skrev:

Nej, Per Rud har ikke meldt det ud, men mange Brøndbyfans tror nu på guld efter transfervinduet.

Med hensyn til Aab i denne sæson, tror jeg personligt ikke, at de kommer i top 3. Sidste sæson var jeg dybt forundret over, at Aab kunne undgå snakken om, hvor store favoritter de rent faktisk var. Jeg håbede naturligvis som mange andre at, Fcm kunne vinde, men havde Aab som de største favoritter. Efter salget af Kasper Kusk samt skaderne til Jakob Ahlmann og Lukas Spalvis som er meldt ude i flere måneder, tror jeg ikke, at de topper i denne sæson.

Med hensyn til "Man forstår vel godt at medierne snakker guld,mesterskab og medaljer allerede få kampe inde i hver sæson, nu når vi som fans ikke er meget bedre". så har du ret, men det er vel et debatforum.
Glem AaB - deres mesterskab kan bedst sammenlignes med Herfølges. Jeg synes stadigvæk at det er utroligt i ikke vandt det - det virkede næsten som om jeres spillere blev bange da det gik for dem at de rent faktisk lå til at kunne vinde...

AaB viser i år deres sande niveau og det kommer til at række til max en femteplads - guldet kommer til at stå mellem FCK, FCM og BIF.

Hvis det går som jeg tror er FCK sat af inden nytår hvorefter det bliver en sag mellem jer og os. FCK har bare ikke holdet - lige nu lugter de langt væk af massive fejlkøb og uro.

Vi (BIF) kan også være sat af med 10-12 point hvis ikke TF får spillet i gang allerede mod hestene næste søndag - der vil hvile et mega pres foran et udsolgt Brøndby stadion med Aggers debut.

Glenns siden favoritværdigheden væk er lidt tynd! Som jeg ser det er i favoritter pt - allerede foran med fem point og med et koncept der virker bundsolidt. Desuden er jeres trup efterhånden rigtig godt sammenspillet hvilket er en kæmpe fordel - det bliver en spændende sæson hvor mesterskabet ikke bliver discount som i sidste sæson....
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg ved ikke rigtigt, hvor AaB står pt. men du får mig ikke med på, at de skulle have fået et discount-mesterskab sidste sæson. De spilede det bedste fodbold og var et langt stykke hen ad vejen forskånet for skader - og så var det jo nærmest lige meget, hvem de smed på banen, så præsterede de og knaldede de til en hvilken som helst bold, gik den i mål. Det stod bare skrevet, at AaB skulle være mestre (hvis man tror på den slags). Og så dårligt et hold havde BIF og FCK altså heller ikke. Det er bare belejligt og nemt for nordmanden at påstå noget andet.

Jeg har intet andet end respekt for det AaB præsterede sidste sæson - så meget desto mere er den bitre smag i munden fortsat, at se vore egne gå mentalt bed, da det spidsede til. At det samme er sket utallige gange før, gør det ikke nemmere at bære for trofaste fans.

Jeg HÅBER, vi har lært lektien og tager en kamp ad gangen og spiller den som om den gjaldt mesterskabet. Så tror jeg også på, at vi kan blande os i top 3. Men at vi pt. fører med nogle points til FCK og BIF får mig ikke til at se os som favoritter - dertil er der postet for mange penge i både FCK og BIF.

Nå, men hvorom alting er: må det bedste hold vinde og hvis det samtidig også er det bedst spillende hold, skal der ikke lyd nogen brok fra mig :D

/Cortez

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

FCM. Enig, vi er absolut ikke favoritter. Men vi bør ende i top3. Det er nærmest en fordel at vi ikke skal spille Europa League. Vi er godt sammenspillet, men lider til gengæld under skader hele tiden. Når alle mand er klar, har vi ligaens bedste hold. Men vi mangler den selvtillid at have gjort det før, at have vundet et mesterskab og vide det kan lade sig gøre.

Aab ser jeg heller ikke rigtig gentage miraklet i denne sæson. De får nok at se til med Europa League kampe, det vil koste points uanset hvad. Jeg synes også de overpræsterede og var ramt at lyksalig held i sidste sæson, de kunne pisse op i vinden uden at blive våde ;-)

FCK. Jeg tror ikke rigtig på Ståles projekt med at han selv skal stå for det hele. Alene historien omkring Mussi siger en del. Men de vil uanset hvad være favoritterne til mesterskabet. Modsat Aab tror jeg ikke Europa League vil være et problem for dem.

Brøndby. Jeg vil se det før jeg tror det. Synes de som de seneste mange år, lider under at have en dårlig træner. Med de investeringer der er gjort i truppen, burde de måske overveje også at skifte træneren? Han virker i mine øjne som holdets største svaghed. Khalid Boulahrouz eller Daniel Agger, det er begge rigtig gode forsvarer med mange skader, jeg tror det går lige op. Det springende punkt bliver om Brøndby kan undvære Makienok og om holdet kan begynde at levere stabile præstationer.

Brugeravatar
ThygeM

Indlæg af ThygeM »

FCM. Enig, vi er absolut ikke favoritter. Men vi bør ende i top3. Det er nærmest en fordel at vi ikke skal spille Europa League. Vi er godt sammenspillet, men lider til gengæld under skader hele tiden. Når alle mand er klar, har vi ligaens bedste hold. Men vi mangler den selvtillid at have gjort det før, at have vundet et mesterskab og vide det kan lade sig gøre.
Cut the crap - i er favoritter. Sammen med FCK giver i de laveste odds på mesterskabet! I tabte mesterskabet sidste sæson på manglende rutine - tror i har lært af det!
Aab ser jeg heller ikke rigtig gentage miraklet i denne sæson. De får nok at se til med Europa League kampe, det vil koste points uanset hvad. Jeg synes også de overpræsterede og var ramt at lyksalig held i sidste sæson, de kunne pisse op i vinden uden at blive våde
Herfølge vandt heller ikke to sæsoner i træk!! Her rammer du plet. Aab overpræsterede i en grad der ikke er set siden Herfølge blev mestre. Aab har ikke forstærket sig i vinduet - tværtimod er de blevet MEGET svagere med afgangen af kusk og skaderne til Spalvis og Ahlmann. Jeg tror ikke på at Aab ender i top fem!

FCK. Jeg tror ikke rigtig på Ståles projekt med at han selv skal stå for det hele. Alene historien omkring Mussi siger en del. Men de vil uanset hvad være favoritterne til mesterskabet. Modsat Aab tror jeg ikke Europa League vil være et problem for dem.
Jeg tror heller ikke på dem - men så alligevel har de en eller anden klam måde at bringe sig i spil på hvert eneste år! Deres trup er dog nok den svageste i rigtig mange år og virker ikke harmonisk og sammensat... Der skal ændres rigtig meget hvis det skal lykkes dem!
Brøndby. Jeg vil se det før jeg tror det. Synes de som de seneste mange år, lider under at have en dårlig træner. Med de investeringer der er gjort i truppen, burde de måske overveje også at skifte træneren? Han virker i mine øjne som holdets største svaghed. Khalid Boulahrouz eller Daniel Agger, det er begge rigtig gode forsvarer med mange skader, jeg tror det går lige op. Det springende punkt bliver om Brøndby kan undvære Makienok og om holdet kan begynde at levere stabile præstationer.
Den mest ubekendte faktor er træneren - TF. Truppen som sådan vil jeg uden at lyde arrogant betegne som den absolut stærkeste og breddeste der findes i superligaen. Det virker bare som om TF ikke har forstået at det er seniorspillere og ikke ungdomsspillere han har med at gøre. Med de investeringer der er gjort skal holdet ende i top 2 i denne sæson. Hvis ikke TF formår at få holdet i top 3 i efteråret frem mod vinterpausen tror jeg faktisk han ryger!!
Internet-kriger med forkærlighed for Brøndby IF - Elsker at debattere, også på andres fanforaer :-)

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://www.bold.dk/nyt/fcm-profil-tror- ... t-i-toppen

Det håber vi også på. Dog skal der ændres lidt på placeringerne i forhold til sidste år ;)
Håber vi har nok vilje og energi og tro på os selv i år, vi har jo trods alt den bedst sammenspillede trup. Derudover kom der nogle dygtige folk ind i transfervinduet, som umiddelbart har været en styrkelse i vores forsvar.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Umiddelbart synes jeg også, at vi ser stærkere ud end sidste år, med en breddere trup, hvor skader til Izu og Erik ikke er så fatale, som de var sidste år.

Den svaghed jeg ser på holdet, er dog den defensive base. Hvis vi kigger på kampen fra i fredags, så var der 1 (!) spiller tilbage fra sidste efterårs forsvar. Det der var vores styrke sidste efterår var kontinuitet, hvor det lykkedes at spille med den samme opstilling i mange kampe i træk, især i defensiven. Den kontinuitet har været fuldstændig fraværende i år, hvor vi ikke har kunnet stille med vores stærkeste bagkæde en eneste gang (jeg vurderer at det er Haugaard - Bak - Erik - Jim - Lauridsen) samtidig med at skader og karantæner har medført skiftende opstillinger. Set ift sidste år, så indeholder vores stærkeste bagkæde stadig 2 spillere (Haugaard & Lauridsen), som vi reelt ikke ved om de har niveauet til et tophold. Sidste år var det kun tilfældet med 1 spiller (Banggaard).

Resultatet af dette er relativt tydeligt. I de 9 betydende kampe vi har spillet, har vi kun holdt nullet i en. Desuden har en del af de scoringer, der er gået ind, været store personlige fejl. Det bliver ikke ved med at gå i længden. Heldigvis er vores offensiv skarp, men det duer ikke, at vi skal score 3 mål for at vinde en kamp.

Hvis vi for alvor skal gøre os håb om guld (og det tænker jeg slet ikke på endnu, da jeg stadig har nogle sår, der ikke er helet fra sidste sæson), så SKAL vi have stabiliseret defensiven. Det er defensiven, der vinder mesterskaber. Hvis vi ser på de seneste 5 sæsoner, så har mesterholdet i gennemsnit haft over 13 clean sheets i løbet af sæsonen - og helt op til 17. Hvis vi fortsætter de nuværende takter (1/7 i Superligaen), så ender vi med 5....

Så der er bestemt noget at arbejde med. Forhåbentlig hjælper det i løbet af et par uger, hvor Bak og Erik efterhånden må være klar, og så ville det være fantastisk, hvis vi kunne spille efteråret færdig uden større udskiftninger i bagkæden.

Noe

Indlæg af Noe »

Jeg er meget enig. Defensiven skal forbedres, før vi kan begynde at drømme om noget som helst. Jeg er dog fortrøstningsfuld, også på den korte bane. Erik og Bak er begge snart tilbage, og hvis Banggaard skal spille, har vi tre, der kender både hinanden og det defensive koncept rigtig godt. Alternativt spiller Jim, og i så fald må det være fordi han kan gøre det bedre. Det er positive problemer.

Man har primært valgt forsvaret til at satse på talenterne i denne sæson. Om det er bevidst, eller fordi Løssl og Juelsgaard stod mest for et salg, ved jeg ikke. Vi må dog erkende, at her ligger et reelt sats, der kan koste. Jeg synes, at Haugaard er kommet lidt hakkende i gang, men han skal også have en chance for noget kontinuitet i et nyt forsvar. Lauridsen har gjort det godt, ikke mindst offensivt. Tre assists indtil videre er fremragende. Juelsgaard har nogle gange nået det samme på en hel sæson. Jeg ser ham ikke på landsholdet, men han bliver bestemt en god mand for os.

Jeg tror vi vil forbedre os snarligt, men det kan godt være, at vi bliver testet ret voldsomt på kunstgræsset i weekenden.

Christian

Indlæg af Christian »

Efter 7 kampe sidste år var vores målscore 15-6, hvor Brøndby-kampen på 5-2 er en den af den statistik.

I år er den 16-8.

Måske er vi bare mere aggressive i år, og det koster selvfølgelig lidt bagude og det er da sjovere med 3-2 end 1-0.

Jeg synes altså vores forsvar har gjort det ganske fortrinligt i år, og især med tanke på skaderne til Bak og Erik + en ny målmand som på trods af et par upser, har gjort det rigtig godt.
Selvom Juelsgaard og Løssl var gode folk for klubben, er overgangen for de nye gået forbavsende smertefrit, og jeg kan næsten ikke sige at vi ville være et bedre hold hvis de stadig var her.

Jeg ved ikke engang hvem jeg vil foretrække i forsvaret, når alle er klar.
Ingen fortjener at blive sat på bænken, men det er vel svært at forestille sig at Bak ikke er en del af startformationen når han er klar.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Christian skrev:
Jeg ved ikke engang hvem jeg vil foretrække i forsvaret, når alle er klar.
Ingen fortjener at blive sat på bænken, men det er vel svært at forestille sig at Bak ikke er en del af startformationen når han er klar.
Bak må stadig være 1. valget på højre bak.. mine største udfordringer handler snarere om det centrale forsvar. Banggaard, Jim Larsen og Sviatchenko er alle 3 gode nok til start 11, men der er kun 2 af dem der kan starte inde med mindre vi skifter til noget 5-4-1 formation (hvilket ikke er en mulighed.)

PT er det banggaard og Larsen så længe Erik ikke er 100% klar.. Men en Erik på toppen er vel bedre end Banggaard? omvendt er det jo formentlig Larsen/banggaard der er løsningen på længere sigt..

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Kent skrev:Umiddelbart synes jeg også, at vi ser stærkere ud end sidste år, med en breddere trup, hvor skader til Izu og Erik ikke er så fatale, som de var sidste år.

Den svaghed jeg ser på holdet, er dog den defensive base. Hvis vi kigger på kampen fra i fredags, så var der 1 (!) spiller tilbage fra sidste efterårs forsvar. Det der var vores styrke sidste efterår var kontinuitet, hvor det lykkedes at spille med den samme opstilling i mange kampe i træk, især i defensiven. Den kontinuitet har været fuldstændig fraværende i år, hvor vi ikke har kunnet stille med vores stærkeste bagkæde en eneste gang (jeg vurderer at det er Haugaard - Bak - Erik - Jim - Lauridsen) samtidig med at skader og karantæner har medført skiftende opstillinger. Set ift sidste år, så indeholder vores stærkeste bagkæde stadig 2 spillere (Haugaard & Lauridsen), som vi reelt ikke ved om de har niveauet til et tophold. Sidste år var det kun tilfældet med 1 spiller (Banggaard).

Resultatet af dette er relativt tydeligt. I de 9 betydende kampe vi har spillet, har vi kun holdt nullet i en. Desuden har en del af de scoringer, der er gået ind, været store personlige fejl. Det bliver ikke ved med at gå i længden. Heldigvis er vores offensiv skarp, men det duer ikke, at vi skal score 3 mål for at vinde en kamp.

Hvis vi for alvor skal gøre os håb om guld (og det tænker jeg slet ikke på endnu, da jeg stadig har nogle sår, der ikke er helet fra sidste sæson), så SKAL vi have stabiliseret defensiven. Det er defensiven, der vinder mesterskaber. Hvis vi ser på de seneste 5 sæsoner, så har mesterholdet i gennemsnit haft over 13 clean sheets i løbet af sæsonen - og helt op til 17. Hvis vi fortsætter de nuværende takter (1/7 i Superligaen), så ender vi med 5....

Så der er bestemt noget at arbejde med. Forhåbentlig hjælper det i løbet af et par uger, hvor Bak og Erik efterhånden må være klar, og så ville det være fantastisk, hvis vi kunne spille efteråret færdig uden større udskiftninger i bagkæden.
Der har været stor omrokering i vores 4 back kæde og oven i hatten kan du så tilføje Tim Sparv som vel efterhånden er spillet ind som 1. Valg på 6. Positionen, hvor Izunna ellers sad suverænt!

Så reelt har vi spillet en lang række kampe med 5 ud af 6 udskiftninger defensivt iforhold til sidste sæson! (Kun Bangaard går igen) Jeg meget positiv over vores defensiv og er slet ikke i tvivl om vi kommer til at være rigtig stærke når først Erik, Larsen og Bak rigtig er i form samtidigt med at Sparv vel stadig ikke er spillet 100% ind selvom han gør det fantastisk!

Defensiv start 11:

Haugaard
Bak, Larsen, Erik, Lauritsen
Sparv

Lyder som en stærk SL defensiv i min verden men skyggeholdet lyder sindssygt iforhold til tidligere tiders bredde! Og jeg bytter ikke bredden med mange hold i ligaen.. Ret vildt når man tænker på at eneste profil salg i vinduet var Juelsgaard og Løssl!

Skyggehold:
Heize
Rømer, Bangaard, Dichov, Møller
Izunna

Vi skal nok præsterer defensivt:) Forsigtig optimist..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Besvar