Den nye P. Anderson :-)
Den nye P. Anderson :-)
Må jo bare sige de er skarpe i indkøbsafdelingen i øjeblikket hvis den går hjem....
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 995490.ece
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 995490.ece
Re: Den nye P. Anderson :-)
Ja det er virkelig stærkt. Vi har fået penge i hænderne 
http://outsideoftheboot.com/2014/07/31/ ... idfielder/
En god rapport om vores ny svensker skrevet d July 31, 2014..
ganske interessant læsning... minder mig lidt om en Danny Olsen? ikke den store tackler men god fodbold intelligens og godt drive med bolden
En god rapport om vores ny svensker skrevet d July 31, 2014..
ganske interessant læsning... minder mig lidt om en Danny Olsen? ikke den store tackler men god fodbold intelligens og godt drive med bolden
Virker som en rigtig klog spiller!
Han spiller meget nede fra egen banehalvdel, og er ikke SÅ meget helt fremme i banen
Meget lig Andersson på mange måder, en rigtig god pasningsspiller som har et godt øje for mulighederne. Hans rolle virkede lidt fastlåst som opbyggeren. Vi skal have ham en anelse længere frem på banen.
En dejlig ambitiøs ung mand. Vil hellere til en mindre klub for at få spilletid, end spille for 500 på Arsenals reservehold. Og ikke på leje. http://www.viasatsport.se/nyheter/fotbo ... -kvar-u21/
Det ligger lidt i kortene, at han kan få meget spilletid i efteråret. Ellers havde han ikke sagt ja til FCM. Spørgsmålet er, om det bliver på vores stærkt besatte midt, eller om han tager kanten?
Det ligger lidt i kortene, at han kan få meget spilletid i efteråret. Ellers havde han ikke sagt ja til FCM. Spørgsmålet er, om det bliver på vores stærkt besatte midt, eller om han tager kanten?
- bobthebuilder_dk
Rigtig god artikelNoe skrev:En dejlig ambitiøs ung mand. Vil hellere til en mindre klub for at få spilletid, end spille for 500 på Arsenals reservehold. Og ikke på leje. http://www.viasatsport.se/nyheter/fotbo ... -kvar-u21/
Her er lige en goggle translate (jeg ved godt den ikke er fejlfri) oversættelse til dem som er interesseret:
Kristoffer Olsson har for tredje år i træk har imponeret i pre-season med Arsenals første hold. Men på trods af den 19-årige kan snart forlade klubben.
- Jeg vil ikke blive efterladt i U21 holdet, sagde svenskeren til viasatsport.se.
De har domineret U21 fodbold i England ud af de bedste ungdomshold i de seneste år. Men skridtet op til Premier League er høj. Noget at svenske teenagere Kristoffer Peterson (Liverpool), Kristoffer Olsson (Arsenal), Isaac Ssewankambo (Chelsea) og Muamer Tankovic (Fulham) har oplevet. Ssewankambo og Tankovic har allerede forladt deres engelske klubber til at spille første hold fodbold. Olsson er ikke langt fra at gå på samme måde.
- Jeg "Koffe" og Isaks i den slags klubber, der er topklubber i hele Europa. Det er sgu svært at komme ind, når du er i slags 18-19-20 klubber. Men da det er en kendsgerning, at jeg føler, jeg har gjort U21 i to år, og det er nok nu. Jeg vil hellere spille A-lagsspel i en mindre klub end at spille i U21 Arsenal. Begge min udvikling og min fremtid, siger Kristoffer Olsson viasatsport.se.
"Jeg har fået et løft"
Men lige nu er der fokus på pre-season med Arsenals første hold, den tredje for at 19-årige, der forlod Sverige for tre år siden. En præ-sæson, som også fik den bedst mulige start, da Olsson scorede det første mål i 2-0 sejren mod Boreham.
- Det var meget godt og sjovt at score, fordi det er synligt udefra. Men det føltes godt i spillet også. Jeg kom til at spille højre wing og er ikke så vant til det, men det gik godt, og jeg var involveret i en masse. Jeg har fået en lille elevator, og det har været rigtig god i træning.
Efter målet blev tildelt Olsson med en billet til Arsenals træningslejr i New York, hvor det var 20 minutters spilletid i venskabskamp mod New York Red Bulls - selvom svenskeren ville have mere.
- Det gik meget godt i træning der. Men jeg var lidt skuffet over, at der var kun 20 minutter mod New York. Fordi jeg følte, at det gik godt i uddannelse, og jeg er ikke værre end de andre i uddannelse. Men så er det altid konkurrencedygtige. Det var stadig pretty damn sjovt at komme til New York. Sjovt at være med det første hold, og det var en god oplevelse.
"Var pokkers tung"
Men efter New York blev de to tilbageslag. Ingen billet til denne uges træningslejr i Østrig og intet sted i Emiraterne Cup, der starter på lørdag. I stedet Olsson fokus på U21 kamp i aften.
- Det føles virkelig de give mig en chance, men stadig ikke. Det var pokkers tung med Østrig, men man kan ikke gøre mere end at kæmpe videre.
- De har ikke sagt noget om, hvad der sker med mig. Ny uddannelse ugers vente efter Emirates Cup, og så vil vi se, om jeg vil bo her i Arsenal eller ej. Hvis der er et lån eller noget andet, vil vi se.
Hvordan er tanker du der?
- Nej, men jeg tror ikke, de tænker meget på mig, når de ikke opkræve mig. Samtidig var jeg jo i starten og gjorde det godt, og jeg følte, at det er tæt på. Wenger sagde også i et interview, at disse spil er, at se, hvor tæt de er unge, og jeg tror, jeg gjorde det godt. Jeg skal køre klar preseason her og så vil vi se, hvor det lander.
"Er meget interessante"
Det er et afgørende tidspunkt for Olsson lige nu. Lige vendte 19 og med et år tilbage på kontrakten med Arsenal, er det tid til at få første-hold oplevelse. U21 fodbold i England, føler han færdig.
- Du ønsker ikke at spille foran 500 mennesker mod en anden U21 hold. Du ønsker at have motivationen til at spille foran folk og til fantastiske steder, hvor du kæmper for det. Jeg vil ikke blive efterladt i U21 kan sige. Men jeg har en kontrakt med Arsenal, og det er dem, der bestemmer. Vil de have mig til at være der, så jeg kan ikke sige meget. Så jeg tænker på mit bedste, og vi vil mødes halvvejs. Men jeg vil først-hold fodbold.
Hvad er interesse fra andre klubber?
- Der er en masse interesse. Men på samme tid, ville jeg føle, at jeg ikke skulle til en klub, hvor jeg kan spille nogle nu og da, men jeg ønsker at føle, at jeg har tænkt mig at en klub, hvor de tror på mig. For der er klubber, du kan gå til, som måske ikke engang set en før, eller at min agent har talt med mig derind måske. Jeg vil have en klub, der er det rigtige for mig, og hvor jeg føler tillid.
- Jeg vil gerne blive i England, måske mesterskab, er jeg kommet ind i livet her og så. Men hvis det er en god klub i Holland, Italien, eller enhver anden, får jeg at tænke over det også. Jeg føler for mit bedste, så det er ligegyldigt, hvilket land det er.
Er det bare lånevilkår eller en overgang til dato så godt?
- Nej, men det er ikke godt. Det er ligesom situationen med Isak (Ssewankambo) med et år tilbage på kontrakten, og derefter klubben måske ikke føler, at de ønsker at lade en gå på lånet. Hvis du gør det, og det går meget godt i klubben, kan du gå næste sæson helt gratis. Men vi får se.
- Det føles som det kan ske når som helst nu. Men det skal være fint så godt, bør det føles rigtigt, og det vil ikke gå på en date, jeg nødt til at tænke over det. Men rigtige lån vinduet er åbent længere end august sidste år. Så der er ingen stress, jeg ikke føler mig så. Der er ingen panik.
Hvordan skulle man ellers er den fornemmelse for denne sæson?
- Det bliver første hold fodbold og at jeg kan vise, at jeg holder på dette niveau. Jeg føler det, og det vil være rart at vise det. Så prøv at tage en start plads i U21 landshold, for det vil være lettere, hvis jeg kommer til at spille i A-holdet. Det er mit mål: første hold fodbold og start sted i U21 landshold. Jeg er 19 år nu, er det ikke "gøre det eller bryde det" endnu, men det er lidt ligesom det. Dette er en vigtig sæson, og vi kan ikke gå på noget.
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
Olsson har kun et år tilbage af kontrakten i Arsenal (og altså 1/2 år til vinter). På den baggrund er 5 mio i frikøb ret dyrt. Jeg håber, at det betyder at vi har fået noget mellem hænderne, som vi ikke tidligere er kommet i nærheden af.
Pff, google translate for svensk! Væn jer til svensk, vi kommer til at høre mere og mere af det i Midtjylland, ser det ud til.bobthebuilder_dk skrev:Her er lige en goggle translate
De kan vel lære at tale dansk ligesom os andre....Acebone skrev:Pff, google translate for svensk! Væn jer til svensk, vi kommer til at høre mere og mere af det i Midtjylland, ser det ud til.bobthebuilder_dk skrev:Her er lige en goggle translate
Enig. En svensker har lettere ved, at lære dansk end en nordmand har 
Olsson (OT)
Ifølge FCMs eget site vejer han 179 kg:
http://fcm.dk/spillere/kristoffer
Det forklarer nok også, hvorfor han ikke er den oplagte spiller til fløjen
http://fcm.dk/spillere/kristoffer
Det forklarer nok også, hvorfor han ikke er den oplagte spiller til fløjen
- DenStolteJyde
Hmm jeg vil anbefale at lægestaben lige tager et kig på ham og finder en passende skrumpekur..
(eller kunne det mon være højden der havde sneget sig ind i et forkert felt..)
(eller kunne det mon være højden der havde sneget sig ind i et forkert felt..)
Med engelsk ejer er det selvfølgelig i pounds. Så er det 81kg 193.03g Det lyder jo fint