Transfer sommer 2014

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfer sommer 2014

Indlæg af Kent »

Danny-snakken kan lukkes: http://www.bt.dk/fodbold/fcm-lukker-for ... rakt-i-agf
Fornuftigt nok i og med, at JP blev hentet ind som erstatning, og det er ikke på midten, vi mangler folk. Sur røv for Danny, men sådan er det jo en gang i mellem. Han har selv valgt AGF.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Kent skrev:Danny-snakken kan lukkes: http://www.bt.dk/fodbold/fcm-lukker-for ... rakt-i-agf
Fornuftigt nok i og med, at JP blev hentet ind som erstatning, og det er ikke på midten, vi mangler folk. Sur røv for Danny, men sådan er det jo en gang i mellem. Han har selv valgt AGF.
Efter hvad jeg har hørt, så har han slet ikke været aktuel siden Benham smed sine millioner i klubben.
Men som Kent siger, sur røv for Danny, men det kan vel også betegnes som karma. Havde han haft lidt mere is i maven, havde han fået en ny kontrakt her, eller fået en bedre kontrakt andetsteds.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Noe skrev:Når man holder det op mod vores tomme pokalskab, tager vi godt nok prisen som de mest utaknemmelige og forkælede fans.

Og det er sgu en titel, vi ikke smider inden for de sidste tre runder..
Så har vi da trods alt en pris ;)

Man kan jo også spørge, hvorfor der altid herinde, skal være sure opstød og eller folk der kommer med en længere tale/hentydning om hvordan man skal være positiv og støtte klubben 100% og lign. hver gang der er en eller flere, der kommer med en lidt kritisk mening om what ever i klubben. Det er vel et debatforum.

Ang. Marcos Ureña. Kunne det tænkes at han måske ikke er set som direkte front angriber, men mere som winger/hængende eller erstatning for eks. Sly?

For som front angriber (Unskyld Noe) er jeg som sagt ikke imponeret.

Brugeravatar
Arff
Kontakt:

Indlæg af Arff »

Hvis du spørger mig, så er der forskel på at forholde sig kritisk, og så til at være direkte negativ. Jeg kunne personligt godt bare tænke mig at vide, hvad folk egentligt forventer/forlanger?
Jeg synes bare ikke, at man på baggrund af statistik (uden at have set spilleren i aktion), kan sige at han ikke er god nok - og jeg ved godt, at Steinlein har udtalt, at der skal noget ekstraordinært til, for at vi henter en ny ind, men så synes jeg omvendt også man måske skal tage lidt forbehold - hvad er ekstraordinært, og i forhold til hvad? Ekstraordinært er det da i min bog, hvis vi henter en spiller der har været til VM, og har gjort det fint. Men det er selvfølgelig et ord, som ikke har nogen direkte betydning, og derfor kan jeg mene/forstå det på en måde, mens alle andre forstår/mener det på deres måde.

Jeg synes også man skal forholde sig kritisk til visse ting, men jeg synes ikke man skal være direkte negativ stemt (ikke ment på nogen bestemt). Men omvendt synes jeg ikke at det nogensinde har set så lovende ud, som det gør lige nu - truppen kommer til at være den bedste og bredeste vi har haft, og økonomien er kommet på rette køl. Samtidig med det har vores konkurrenter ikke ramt noget højt niveau endnu, og derfor forholder jeg mig ekstra positiv omkring fremtiden.
Ang. Marcos Ureña. Kunne det tænkes at han måske ikke er set som direkte front angriber, men mere som winger/hængende eller erstatning for eks. Sly?
Det er ikke utænkeligt, at man henter ham ind, så han kan dække flere postioner, når Duncan er klar igen. Tvivler også på, at man kan hente ham, hvis han kun skal konkurrere mod Duncan omkring én plads på holdet.
Vi kan tabe, men aldrig besejres

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Noe skrev:Når man holder det op mod vores tomme pokalskab, tager vi godt nok prisen som de mest utaknemmelige og forkælede fans.

Og det er sgu en titel, vi ikke smider inden for de sidste tre runder..
:lol: :lol:

Jamen det er da sandt nok. Men det er jo dybest set ledelsen selv der har skabt de forventninger ved at tage den gamle FCM-special med bombastiske udmeldinger om top-dit-og-dat og vi-vil-det-hele-de-næste-år op igen. Vi er jo dybest set tilbage i retorikken fra for 7-8 år siden :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Danny har vel dybest set lavet en "Frank". Græsset var ikke længere grønt nok i FCM, og så skulle der et skifte til, hvorefter det pludselig hed 1 division og græsset alligevel var grønnest i Herning.....

Gad vide hvad AGFs fans tænker om Danny.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... vm-spiller

Iflg. tipsbladet er det på lejeaftale med købsoption. Ikke nogen dårlig ide. Vi er nødt til at have en spiller til erstatning for Duncan både nu og i forbindelse med andre skader og for mange gule kort. Marco Ureña, er jeg sikker på, nok skal kunne klare sig i den danske superlige, og kan han så spille andre pladser, hilser jeg det også velkommen.
Så kan vi så bare håbe på, at Poul virkelig ligger på sit spil igennem efteråret samt foråret, så han kan begynde, at blive den Makienok type, som jeg ser ham blive. Dog skal der laves en del benarbejde, inden han når derop. Hovedspillet fejler i hvert tilfælde ikke noget, men det kan jo nok altid forbedres.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Arff skrev:Hvis du spørger mig, så er der forskel på at forholde sig kritisk, og så til at være direkte negativ. Jeg kunne personligt godt bare tænke mig at vide, hvad folk egentligt forventer/forlanger?
Jeg synes bare ikke, at man på baggrund af statistik (uden at have set spilleren i aktion), kan sige at han ikke er god nok - og jeg ved godt, at Steinlein har udtalt, at der skal noget ekstraordinært til, for at vi henter en ny ind, men så synes jeg omvendt også man måske skal tage lidt forbehold - hvad er ekstraordinært, og i forhold til hvad? Ekstraordinært er det da i min bog, hvis vi henter en spiller der har været til VM, og har gjort det fint. Men det er selvfølgelig et ord, som ikke har nogen direkte betydning, og derfor kan jeg mene/forstå det på en måde, mens alle andre forstår/mener det på deres måde.

Jeg synes også man skal forholde sig kritisk til visse ting, men jeg synes ikke man skal være direkte negativ stemt (ikke ment på nogen bestemt). Men omvendt synes jeg ikke at det nogensinde har set så lovende ud, som det gør lige nu - truppen kommer til at være den bedste og bredeste vi har haft, og økonomien er kommet på rette køl. Samtidig med det har vores konkurrenter ikke ramt noget højt niveau endnu, og derfor forholder jeg mig ekstra positiv omkring fremtiden.
Det er ikke utænkeligt, at man henter ham ind, så han kan dække flere postioner, når Duncan er klar igen. Tvivler også på, at man kan hente ham, hvis han kun skal konkurrere mod Duncan omkring én plads på holdet.

Selvfølgeligt er der forskel på at være kritisk og direkte negativ. Fuldstændig enig, men jeg mener (min mening) heller ikke at der er folk herinde der er direkte negative, lige på nær en, som jeg ikke engang ved om der stadig er herinde.

Når der bliver snakket Ekstraordinært, hæve overliggeren et par hylder højere end normalt osv. ang. spillerkøb og man kigger på en angriber, forventer jeg da i det mindste at det er en der kan score mål (min mening) Dertil har jeg kun statistik og historie at gå ud fra. med historie mener jeg Fcm`s med eks. Dadu, Fagerberg osv. Det er fair nok at du og andre syntes at det at spille lidt VM minutter for sit landshold er Ekstraordinært. Der er min mening så at jeg kigger lidt mere på hvad en spillere præsterer på bundlinjen, til dagligt på klubplan. For alle spillere kan spille et par gode eller dårlige kampe, men det (efter min mening) fortæller jo ikke hele sandheden om spilleren. Det gør statistik heller ikke, men det er det, jeg har at gå ud fra.

Det er lidt omkring hvad jeg personligt forventer ang. de udtalelser der er kommet omkring spillerkøb og pt. evt. en angriber.

Jeg er fuldt ud enig i at det ser yderst lovende ud, for holdet og klubben generelt, ikke bare i den kommende tid, men også i fremtiden.

Så for at runde Marcos Ureña af.
Marcos Ureña ligner i min optik, mere en god wing end en egentlig target man med mange mål i støvlerne og det er vel den primære årsag til at jeg ikke er imponeret, eftersom han i min optik ikke hæver overliggeren, som front angriber.

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev:
Jamen det er da sandt nok. Men det er jo dybest set ledelsen selv der har skabt de forventninger ved at tage den gamle FCM-special med bombastiske udmeldinger om top-dit-og-dat og vi-vil-det-hele-de-næste-år op igen. Vi er jo dybest set tilbage i retorikken fra for 7-8 år siden :)
Det er jeg slet ikke enig i. Jeg har to statements fra ledelsen i kort hukommelse: Den om "et bedre hold til første runde" og så den om noget ekstraordinært til angrebet.

I det første tilfælde valgte vi at kluekneppe udsagnet i forhold til den specifikke brøndby-startopstilling, i stedet for at kigge på en trup der reelt var blevet både mere erfaren og bredere. Om ikke til den første kamp, så i forhold til det kommende efterår.

Og nu er man så på nakken af Steinlein for at love noget "ekstraordinært", og her er vi altså tilbage ved det forkælede: Vi stod foran det mest spektakulære udsalg i nyere superligahistorie, og en reel åreladning af truppen. Og nu er der så skuffelse over at vi evt. henter en angriber ind, som ikke bare har spillet, men faktisk også har demonstreret farlighed ved et VM?

Undskyld, men hvilke andre danske klubber har gjort noget tilsvarende?

Det her handler ikke om ledelsen og statements, det handler om publikum. Ikke om enkelte, navngivne fans, men om en generel forvænthed, der gennemsyrer det hele. Jeg kunne forstå det, hvis plejede at vinde hele lortet, og nu faldt af på den (hej FCK). Men vi har aldrig vundet en skid. Hvis en velgører vælger at kaste en spiller efter os, som han vurderer som ekstraordinær, er det bare at sige tak. Om han så slår til, må tiden vise.

Treco

Indlæg af Treco »

Det lyder da meget som om at der kommer en angriber i morgen.

Jeg kan så ikke helt forstå at han må sige så meget på tv, vi er vel stadigvæk underlagt aktieregler.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Jeg var ikke set TV, så ved ikke hvem der har udtalt sig om hvad?

/Cortez

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Cortez skrev:Jeg var ikke set TV, så ved ikke hvem der har udtalt sig om hvad?

/Cortez
Rasmus Ankersen fortalte, at der med meget stor sandsynlighed blev præsenteret en spiller om kort tid. Så vi kan vist godt byde vores Costa-Ricanske ven velkommen.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Kent skrev:

/Cortez
Rasmus Ankersen fortalte, at der med meget stor sandsynlighed blev præsenteret en spiller om kort tid. Så vi kan vist godt byde vores Costa-Ricanske ven velkommen.
Tak, Kent. Det lyder godt. Kampen i aften viser i hvert fald at en angriber er savnet.

/Cortez

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Cortez skrev:
Kent skrev:

/Cortez
Tak, Kent. Det lyder godt. Kampen i aften viser i hvert fald at en angriber er savnet.

/Cortez
Ja, men han kan tidligst være med om 3 uger mod FCN. Og han kommer jo heller ikke ligefrem i kampform. Så det er ikke nogen her-og-nu løsning, men forhåbentlig en spiller, der bliver et fornuftigt alternativ i løbet af efteråret.
Under alle omstændigheder skal vi finde på løsninger i de næste to kampe, med de spillere vi har. Nogen der ved, hvor alvorligt det er med Tim? Kunne han evt være i spil til OB-kampen?

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

pr0j3ct skrev:

.
Jeg tror du har fat i noget her. Jeg ser ham også mere som kant, der trækker ind i banen, end som centralt spillende. Mon ikke der bliver skævet til den deciderede goalgettertype også....

Låst