Det skulle vist være rigtigt mange FCK spillere, og ikke bare dem der ikke er medoros skrev:De spillere, der udtaler, at de vil spille, er vel identiske med dem, der IKKE er medlemmer af Spilleforeningen. I givet fald er de ikke omfattet af konflikten, og så skal de naturligvis spille, hvis klubben beder dem om det.974 skrev:Lupus1999 skrev:Håber også FCM spillerne vil spille.
http://www.bt.dk/superligaen/fck-spille ... le-fodbold
Konflikten har i bund og grund intet med de europæiske kampe at gøre. Lad dem strejke i Superligaen, men spil de europæiske kampe.
Jeg kunne forestille mig følgende:
- FCK spillerne vil gerne spille, da de får en stor bonus for at kvalificere sig
- FCK spillerne vil gerne spille fordi de kan forhøje deres egen værdi i forhold til større klubber
- FCK spillerne er ret ligeglade med de spillere der kæmpes for
Man kunne selvfølgelig også finde andre scenarier
Europa League kvalifikation
Re: Europa League kvalifikation
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Det er netop blevet meddelt at forhandlingerne ventes at fortsætte til imellem 2.00 - 2.30
Dejligt at det blev løst. Alt andet ville have været pinligt.
Det andet du skriver, er mig en kende for sort/hvidt. Øland og SF bevæger sig gerne moralsk i en gråzone, og kommer helt derud hvor tonerne bliver tæt på sort:
Noget andet er, at man er villig til at bruge det "våben" at tage tre enkeltklubber (ÅB, FCK og FCM) og deres spillere som gidsler i kampen. Fair nok, hvis der var fælles fodslag også i de trupper, men brevet fra FCK-spillerne (alle, ikke bare medlemmer) og presset fra ÅB-profiler tyder bare på, at disse spillere ikke var enige i SF's metoder.
De har været en ærgerlig situation, og der har været for meget spin til at gennemskue det fair i de to parters krav. Tilbage står bare indtrykket af arbejdsgivere, der ikke har været opgaven voksen, og en spillerforening, der ikke skal forvente ærespladser til pokalfinalen de næste mange år.
Enig i at DF ikke altid optræder tilstrækkeligt professionelt, og langt hen ad vejen ligger som de har redt.oros skrev: Divisionsforeningen kunne have indkaldt til forhandlinger om en ny overenskomst uden at opsige den eksisterende.
Divisionsforeningen er en flok amatører, der tilsyneladende ikke kan aceptere, at spillereglerne også gælder for dem.
Det andet du skriver, er mig en kende for sort/hvidt. Øland og SF bevæger sig gerne moralsk i en gråzone, og kommer helt derud hvor tonerne bliver tæt på sort:
Ja. Men adskillige spillere indrømmede at de allerede havde fået pengene én gang, og gerne frasagde sig dem. Øland var kold. Og drev i øvrigt en klub i konkurs (FC Fyn), trods løfter om det modsatte.I øvrigt:
Klubberne overtrådte overenskomsten. Det fik de regningen for. Kort og enkelt.
Ja. Men kun fordi SF valgte at holde lukket på den arbejdsdag, hvor det anbefalede brev ankom. Man kan jo altid gemme sig, hvis virkeligheden presser sig på. Gad vide, om ikke DF har lært den dyre lektie om deres modstander?Divisionsforeningen nossede i det og sendte lockoutvarslet for sent. Det ér afgjort.
Hvis de altså bruger fair våben. Ubekræftet (og det er naturligvis vigtigt at pointere) har man chikaneret FCK-spillere telefonisk til at melde sig ind i SF, og sidst gik historien på (igen ubekræftet af hovedpersonen) at Nikolaj Jørgensen var blevet meldt ind i SF uden sit samtykke.Når man indleder en konflikt kan man virkelig ikke bebrejde modstanderne, at de benytter de våben, de nu engang har.
Noget andet er, at man er villig til at bruge det "våben" at tage tre enkeltklubber (ÅB, FCK og FCM) og deres spillere som gidsler i kampen. Fair nok, hvis der var fælles fodslag også i de trupper, men brevet fra FCK-spillerne (alle, ikke bare medlemmer) og presset fra ÅB-profiler tyder bare på, at disse spillere ikke var enige i SF's metoder.
De har været en ærgerlig situation, og der har været for meget spin til at gennemskue det fair i de to parters krav. Tilbage står bare indtrykket af arbejdsgivere, der ikke har været opgaven voksen, og en spillerforening, der ikke skal forvente ærespladser til pokalfinalen de næste mange år.
Jeg vi ikke pille hvert enkelt punkt ud, men bare sige, at arbejdskampe som regel er beskidte.Noe skrev:Dejligt at det blev løst. Alt andet ville have været pinligt.
Enig i at DF ikke altid optræder tilstrækkeligt professionelt, og langt hen ad vejen ligger som de har redt.oros skrev: Divisionsforeningen kunne have indkaldt til forhandlinger om en ny overenskomst uden at opsige den eksisterende.
Divisionsforeningen er en flok amatører, der tilsyneladende ikke kan aceptere, at spillereglerne også gælder for dem.
Ja. Men adskillige spillere indrømmede at de allerede havde fået pengene én gang, og gerne frasagde sig dem. Øland var kold. Og drev i øvrigt en klub i konkurs (FC Fyn), trods løfter om det modsatte.I øvrigt:
Klubberne overtrådte overenskomsten. Det fik de regningen for. Kort og enkelt.
Ja. Men kun fordi SF valgte at holde lukket på den arbejdsdag, hvor det anbefalede brev ankom. Man kan jo altid gemme sig, hvis virkeligheden presser sig på. Gad vide, om ikke DF har lært den dyre lektie om deres modstander?Divisionsforeningen nossede i det og sendte lockoutvarslet for sent. Det ér afgjort.
Hvis de altså bruger fair våben. Ubekræftet (og det er naturligvis vigtigt at pointere) har man chikaneret FCK-spillere telefonisk til at melde sig ind i SF, og sidst gik historien på (igen ubekræftet af hovedpersonen) at Nikolaj Jørgensen var blevet meldt ind i SF uden sit samtykke.Når man indleder en konflikt kan man virkelig ikke bebrejde modstanderne, at de benytter de våben, de nu engang har.
Mht. at Spillerforeningen havde lukket - ja, det var en fredag mellem en helligdag og weekend - en normal lukkedag mange steder som feks. banker og daginstitutioner. Jeg tror da ikke de lukkede, for at undgå lockoutvarslet.
En overenskomst er et sæt spilleregler, som til enhver tid skal overholdes i overenskomstens levetid. Så er det ikke meningen, at man skal omgå den ved at lave skuffeaftaler. Kan hænde de har fået det lært nu!
Vi har fri organisationsret i DK, så chikanerier er naturligvis ikke acceptable. Der kan nu sagtens have været kraftige opfordringer til at være med i fællesskabet fremfor at mele egen kage uden, det er på kant med loven! Men ærlig talt - jeg tror ikke, jeg kan melde en kollega ind i min fagforening uden hans samtykke. hvordan skulle det kunne lade sig gøre? Men NJ har jo heller ikke ønsket at bekræfte historien.
Der er ingen, der er taget mere som gidsler end andre. Alle har været en del af den samme konflikt. Andet er der såmænd ikke at sige om det. Det svarer til, at DSBs lokoførere strejker i julen.
De tilstrømmende spillere fra de forskellige klubber, kunne jo også komme for at støtte deres forhandlere fremfor at presse dem...Det ved vi ikke!
Men som du siger: der er for meget spin!
Vi har stadig til gode at se indholdet af den nye overenskomst. Det bliver spændende læsning!
Deri er vi enige. Men man bør efter mine standarder stadig opføre sig ordentligt. Ikke mindst fordi der er en tid til samarbejde efter arbejdskampen.oros skrev: Jeg vi ikke pille hvert enkelt punkt ud, men bare sige, at arbejdskampe som regel er beskidte.
Nok om det. Vi kan (heldigvis!) lade denne tråd være reserveret til EL-kvalifikationen.
Dejligt at have det ude af verdenen og så vil jeg da starte med at gå tilbage til topic 
Nu hvor Jim Larsen højst sansynligt bliver præsenteret idag tror i så han kommer til at stå ved siden af Banggaard når vi skal spille mod grækerne? Jeg syntes virkeligt at Patrick virkeligt skinner når han har en virkelig højtråbende spiller som feks. Erik ved siden af sig. Noget som man ikke ser i samme grad som når han er ved siden af Dickoh.
Nu hvor Jim Larsen højst sansynligt bliver præsenteret idag tror i så han kommer til at stå ved siden af Banggaard når vi skal spille mod grækerne? Jeg syntes virkeligt at Patrick virkeligt skinner når han har en virkelig højtråbende spiller som feks. Erik ved siden af sig. Noget som man ikke ser i samme grad som når han er ved siden af Dickoh.
Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at Dickoh eller Erik spiller ved siden af Banggaard i Athen. Jim Larsen (som ikke er signet endnu) har ikke spillet i et år, selvom han dog skulle være fit. Det er ikke en chance man tør tage med kvalen.Spicker skrev:Dejligt at have det ude af verdenen og så vil jeg da starte med at gå tilbage til topic
Det har du nok ret i. Jim er ikke i kampform og det er Dickoh selvfølgelig. Erik tror jeg ikke bliver klar til Panathinaikos. Mht. Jim Larsen så er der endnu ikke blevet meldt noget ud selvom børsen er åben. Det bekymrer mig lidt.
Erik skal nok være klar. Om man tør bruge ham i en vigtig kamp hvor vi bliver presset hårdt, er en anden sag.Spicker skrev:Det har du nok ret i. Jim er ikke i kampform og det er Dickoh selvfølgelig. Erik tror jeg ikke bliver klar til Panathinaikos. Mht. Jim Larsen så er der endnu ikke blevet meldt noget ud selvom børsen er åben. Det bekymrer mig lidt.
Yes! Kampen er fløjtet af, og begge hold er tilfredse med resultatet. Kan det være bedre?Nok om det. Vi kan (heldigvis!) lade denne tråd være reserveret til EL-kvalifikationen.
Jim Larsen kommer inden længe til at presse Dickoh nedad i hierarkiet. Det er jeg ikke i tvivl om. Midterforsvaret ser pludselig stærk ud!
Og så: Glen er jo "modig", siger han selv. Er han modig nok til at give Larsen debut allerede i aften?
Ja, det bliver spændende. Personligt tror jeg han har Larsen med fra start. Vi er meget tyndt besat med både Sviat og Banggaard ude og Bak (jeg nægter at skrive Bach Bakoros skrev:Og så: Glen er jo "modig", siger han selv. Er han modig nok til at give Larsen debut allerede i aften?
/Cortez
Edit: Indlægget burde nok ligge i FCK-FCM kamptråden - beklager.
jeg er overbevist om at Jim Larsen kommer til at spille de europæiske kampe!
Tror han får debut iaften hvis det kan lade sig gøre, og så skal han bare træne hårdt sammen med de andre de næste dage, så vi kan bruge hans evner med det samme
En etårig kontrakt passer jo godt til dette formål
Tror han får debut iaften hvis det kan lade sig gøre, og så skal han bare træne hårdt sammen med de andre de næste dage, så vi kan bruge hans evner med det samme
En etårig kontrakt passer jo godt til dette formål
Nogen der ved om kampen bliver sendt i dansk tv? Jeg har ikke kunnet finde den i nogle kampprogrammer!
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Godt spørgsmål ? Det håber og tror jeg, da de sidste år vidste Esbjergs kampe, men jeg er lidt i tvivl, om de vidste udekampene. Hvis nogle af jer ved det eller finder ud af det, så skriv det lige herinde.Spicker skrev:Nogen der ved om kampen bliver sendt i dansk tv? Jeg har ikke kunnet finde den i nogle kampprogrammer!