Europa League kvalifikation

Om FC Midtjylland og Black Wolves
oros

Re: Europa League kvalifikation

Indlæg af oros »

DenStolteJyde skrev:http://aoh.dk/artikel/konflikt-skrmmer-ikke-fcm

Hmm det bliver et interessant hold.. U17, u19 og gamle mænd (Priske, Ipsen, Kim Kristensen, Frank Kristensen).. Det bliver absolut ikke optimalt...
Åhh Hva'! Det er da en god blanding af talent og erfaring! :shock:

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Europa League kvalifikation

Indlæg af PH1978 »

DenStolteJyde skrev:http://aoh.dk/artikel/konflikt-skrmmer-ikke-fcm

Hmm det bliver et interessant hold.. U17, u19 og gamle mænd (Priske, Ipsen, Kim Kristensen, Frank Kristensen).. Det bliver absolut ikke optimalt...
Tjah, vi må håbe at forhandlingerne lykkedes.

For ellers er det fuuuldstændig ligegyldigt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Skulle det gå i hårknude, som det desværre ser ud til: http://www.bt.dk/superligaen/fodboldkon ... il-enighed

Så håber jeg egentlig at vores spillere vælger at bryde strejken, af loyalitet overfor klubben og med respekt for de to ekstremt vigtige kampe klubben står overfor... Går skam ind for strejkeretten, men hvorfor skal det lige være på denne tid af året, tag den da når de danske hold er slået ud.

oros

Indlæg af oros »

men hvorfor skal det lige være på denne tid af året, tag den da når de danske hold er slået ud.
Det skal du spørge Divisionsforeningen om. Og Divisionsforeningen er som bekendt Klubberne.....

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Det skal du spørge spillerforeningen om!! Divisionsforeningen har haft forslag om at udsætte konflikten 3 måneder, det er blevet afvist af spillerforeningen. Divisionsforeningen har endda tilbudt at undlade FCK, AaB, FCM, EfB og BIF fra europæisk strejke, så de kunne spille de europæiske kampe, men det har spillerforeningen også afvist.

Det er spillerforeningen der ikke har været imødekommende for at de havde den bedste presbold i en forhandlingssituation. Jeg synes det er under al kritik sådan som de er begyndt at malke klubberne og nu tilmed vil have en bid af de kommercielle indtægter i klubberne, herunder sponsorater. Får de ikke nok i løn allerede? Og desuden får de en del af kagen via de høje lønninger. Men lad dem bare blive ved, så er der om nogle år ingen klubber de kan spille i.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Lupus1999 skrev:Det skal du spørge spillerforeningen om!! Divisionsforeningen har haft forslag om at udsætte konflikten 3 måneder, det er blevet afvist af spillerforeningen. Divisionsforeningen har endda tilbudt at undlade FCK, AaB, FCM, EfB og BIF fra europæisk strejke, så de kunne spille de europæiske kampe, men det har spillerforeningen også afvist.

Det er spillerforeningen der ikke har været imødekommende for at de havde den bedste presbold i en forhandlingssituation. Jeg synes det er under al kritik sådan som de er begyndt at malke klubberne og nu tilmed vil have en bid af de kommercielle indtægter i klubberne, herunder sponsorater. Får de ikke nok i løn allerede? Og desuden får de en del af kagen via de høje lønninger. Men lad dem bare blive ved, så er der om nogle år ingen klubber de kan spille i.
Hvis dette er den skinbarlige sandhed, ja så ved jeg godt hvor min sympati ligger.

Kunne godt tænke mig, at vide hvad stridspunkterne er ? Er der nogle som ligger inde med disse oplysninger, så vi kan få et overblik over situationens alvor.

oros

Indlæg af oros »

TrueWolfMidt skrev:
Lupus1999 skrev:Det skal du spørge spillerforeningen om!! Divisionsforeningen har haft forslag om at udsætte konflikten 3 måneder, det er blevet afvist af spillerforeningen. Divisionsforeningen har endda tilbudt at undlade FCK, AaB, FCM, EfB og BIF fra europæisk strejke, så de kunne spille de europæiske kampe, men det har spillerforeningen også afvist.

Hvis dette er den skinbarlige sandhed, ja så ved jeg godt hvor min sympati ligger.

Kunne godt tænke mig, at vide hvad stridspunkterne er ? Er der nogle som ligger inde med disse oplysninger, så vi kan få et overblik over situationens alvor.
I givet fald har Divisionsforeningen bedt Spillerforeningen om at lægge deres stærkeste våben fra sig.

"Vi varsler lockout, men det gælder ikke der, hvor det gør ondt" - Tror Divisionsforeningen, det er en leg? Har de intet lært fra feriepenge- og pensionssagen?

Der kæmpes fra Spillerforeningens side for fornuftige arbejds- og lønvilkår for deltidsspillerne: Det gælder pension, det gælder muligheden for at passe et almindeligt arbejde ved siden af, så klubberne ikke ubegrænset kan indkalde til træning. Det gælder modstand mod at reducere mindstelønnen til omtrent en tredjedel. Det gælder retten til pension og forsikring.

Man kæmper ikke for at forbedre de bedst lønnedes forhold. De bedst lønnede er derimod solidariske med de dårligst stillede. Det tager jeg hatten af for!

Divisionsforeningen kunne have udsat opsigelsen af den gældende overenskomst til vinterpausen - eller i det mindste have sendt den i tide!

Og tag nu ikke fejl: spillere, der er medlemmer af Spillerforeningen, må ikke udføre konfliktramt arbejde. Og klubber, der er medlem af Divisionsforeningen, må ikke benytte ansatte, som de har lockoutet. Det går begge veje, og man kan derfor ikke bare sende sorteper til Spillerforeningen.

Det pres, som kommer fra de forskellige klubledelser er ganske usmageligt. De kunne starte med at bede Divisionsforeningen komme til fornuft!!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Spiller foreningen vil have deres medlemmer til at få en del af de kommercielle indtægter, hvilket jeg synes er helt grotesk. Grunden til klubberne kan give de høje lønninger er jo netop på grund af deres kommercielle indtægter.

Hvis en 2. Divisions klub skal afgive større forsikringsummer end tilfældet er nu, så ender det med at de må lukke. Og hvis spillerne også ønsker en del af de kommercielle indtægter, så er der jo ikke meget tilbage i klubkassen.

Der er to store stridspunkter. Den ene er omkring de kommercielle indtægter og den anden er bedre vilkår for spillerne i de mindre klubber. Her har divisionsforeningen kommet med forbedringer til 75 procent af spillerforeningensmedlemmer, men dette accepteres ikke. Hallo siger jeg bare. Det er forhandlingssituation hvor man ikke kommer til at tilgodese eller forbedrer en overenskomst for alle sine medlemmer. Spillerforeningen er grådige og malker klubberne. Jævnfør feriepengesagen og nu det her.

Ydermere havde divisionsforeningen udsendt en opsigelse, så den var spillerforeningen i hænde inden 1 juli, men da spillerforeningen havde lukket på en ikke officiel helligdag, då havde de ikke modtaget denne. Umiddelbart harmløst, men havde spillerforeningen modtaget konfliktvarslet inden 1juli, så kunne en konflikt tidligst finde sted i september, hvilket havde være uden for de afgørende europæiske kampe. Divisionsforeningen har hele tiden gjort alt og forsøgt alt de kunne for at de klubber der skulle spille europæisk ikke blev ramt. Spillerforeningen har absolut ingen samarbejsvillighed haft.

http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/2014/0 ... 095203.htm

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Håber også FCM spillerne vil spille.
http://www.bt.dk/superligaen/fck-spille ... le-fodbold

Konflikten har i bund og grund intet med de europæiske kampe at gøre. Lad dem strejke i Superligaen, men spil de europæiske kampe.

974

Indlæg af 974 »

Lupus1999 skrev:Håber også FCM spillerne vil spille.

Konflikten har i bund og grund intet med de europæiske kampe at gøre. Lad dem strejke i Superligaen, men spil de europæiske kampe.

Jeg kunne forestille mig følgende:

- FCK spillerne vil gerne spille, da de får en stor bonus for at kvalificere sig
- FCK spillerne vil gerne spille fordi de kan forhøje deres egen værdi i forhold til større klubber
- FCK spillerne er ret ligeglade med de spillere der kæmpes for

Man kunne selvfølgelig også finde andre scenarier :-)

oros

Indlæg af oros »

Konflikten omhandler løn- og ansættelsesvilkår for spilleforeningens medlemmer. Man kan ikke sådan "pille nogen ud", bare fordi det er belejligt.

I øvrigt:
Klubberne overtrådte overenskomsten. Det fik de regningen for. Kort og enkelt.

Divisionsforeningen nossede i det og sendte lockoutvarslet for sent. Det ér afgjort.

Når man indleder en konflikt kan man virkelig ikke bebrejde modstanderne, at de benytter de våben, de nu engang har.

Divisionsforeningen kunne have indkaldt til forhandlinger om en ny overenskomst uden at opsige den eksisterende.

Divisionsforeningen er en flok amatører, der tilsyneladende ikke kan aceptere, at spillereglerne også gælder for dem.

.....og så håber jeg naturligvis, at man finder en løsning inden midnat. Naturligvis!

Ps. Kan vi blive enige om at være uenige?

oros

Indlæg af oros »

974 skrev:

Jeg kunne forestille mig følgende:

- FCK spillerne vil gerne spille, da de får en stor bonus for at kvalificere sig
- FCK spillerne vil gerne spille fordi de kan forhøje deres egen værdi i forhold til større klubber
- FCK spillerne er ret ligeglade med de spillere der kæmpes for

Man kunne selvfølgelig også finde andre scenarier :-)
De spillere, der udtaler, at de vil spille, er vel identiske med dem, der IKKE er medlemmer af Spilleforeningen. I givet fald er de ikke omfattet af konflikten, og så skal de naturligvis spille, hvis klubben beder dem om det.

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Synes det er et meget godt tilbud de har fået!
http://m.bt.dk/?redirect=www.bt.dk/fodb ... foreningen&

Man skal også passe på man ikke er for grådig! Ellers har man ingen arbejdsplads i fremtiden. De kan ikke blive ved med at aflønne spillere.

Og ja, vi er enige om at være uenige.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://www.bt.dk/fodbold/spillerne-stro ... ndlingerne

Check linket det opdateres løbende.

Besvar