Aab - Fcm.
Re: Aab - Fcm.
Det er forhåbentlig sidste gang vi ser et fravalg af Jakob Poulsen, hvis han ellers er 100% klar.
Vi mangler simpelthen hans løbekapacitet, specielt fremad banen.
Sparv er Izunna leverer ikke nok offensivt, hvilket man heller ikke kan forvente.
Vi mangler simpelthen hans løbekapacitet, specielt fremad banen.
Sparv er Izunna leverer ikke nok offensivt, hvilket man heller ikke kan forvente.
Jeg synes Izunna virkelig tog ansvar, og var her der og allevegne. Men det bliver lidt tyndbenet offensivt når vi har to defensive midtbanespillere.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om Rilwan som central offensiv... hmm
Vores defensiv mister en del da Bak går ud.
Poulsen på bænken må være et fejlskud fra Glens side.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal mene om Rilwan som central offensiv... hmm
Vores defensiv mister en del da Bak går ud.
Poulsen på bænken må være et fejlskud fra Glens side.
Re: Aab - Fcm
Han spillede stabilt.. AaB har ingen åbne chancer hvor er han er.. Det første mål er ikke hans og et straffesparksmål er jo hvad det er...Clegg skrev:Nogen der kan fortælle mig lidt om hvordan Haugaard klarede tjansen mellem stængerne i dag trods nederlaget?
Kommer en smule skævt til nogle indlæg i starten af kampen, men finder får også hævet et par fine bolde ned.. Hans udspare i første halvleg var gode, men i anden anden halvleg da der bare skulle losses langt var de ofte væk fra Duncan og Poul.. Men det er jo også virkelig i detaljekassen
Nu bliver jeg nok slagtet, men jeg er ærlig talt træt af at så snart vi taber en kamp, som oven i købt var på ude bane imod sidste sæsons nr. 1 ja så mister folk fuldstændig opbakningen til trænerens dispositioner og til holdet.
1) Glen forsøgte at fokuserer på det defensive, og det var tæt på at lykkes. Vi fik lukket ned for Aab i en grad som vi vel sjældent har set. Og hvis vores offensive spillere så ikke havde taget sig en kollektiv off dag, ja så havde det nok også givet 1 eller 3 point.
FCM vinder aldrig mesterskabet så længe fansene ikke kan accepterer at man nogen gange skal spille på uafgjort /kontra på udebane.
2) Jakob Poulsen, hvad FANDEN ligner det at gå ud i medierne på den måde. Lad ham få en kamp på tribunen! Så kan vi se hvornår han er værdig til igen at tage den sorte trøje på. INGEN er over holdet, og hvis ikke Hr. Poulsen kan forstå det, så skal Glen nok minde ham om det, det er jeg sikker på.
3) Tim Spav, han spiller jo ikke lige frem en brand kamp og mange af hans afleveringer er tit bagud eller til siden, men han skal lige falde ind i spillet og med tanke på den mængde karantæner og skader Izunna plejer at få så er det måske meget smart at forsøge at spille ham ind på holdet.
Så prøv lige at stop det negative pis og lad os se frem imod næste kamp, fuld opbakning!
1) Glen forsøgte at fokuserer på det defensive, og det var tæt på at lykkes. Vi fik lukket ned for Aab i en grad som vi vel sjældent har set. Og hvis vores offensive spillere så ikke havde taget sig en kollektiv off dag, ja så havde det nok også givet 1 eller 3 point.
FCM vinder aldrig mesterskabet så længe fansene ikke kan accepterer at man nogen gange skal spille på uafgjort /kontra på udebane.
2) Jakob Poulsen, hvad FANDEN ligner det at gå ud i medierne på den måde. Lad ham få en kamp på tribunen! Så kan vi se hvornår han er værdig til igen at tage den sorte trøje på. INGEN er over holdet, og hvis ikke Hr. Poulsen kan forstå det, så skal Glen nok minde ham om det, det er jeg sikker på.
3) Tim Spav, han spiller jo ikke lige frem en brand kamp og mange af hans afleveringer er tit bagud eller til siden, men han skal lige falde ind i spillet og med tanke på den mængde karantæner og skader Izunna plejer at få så er det måske meget smart at forsøge at spille ham ind på holdet.
Så prøv lige at stop det negative pis og lad os se frem imod næste kamp, fuld opbakning!
1. Enig!Dondinho skrev:Nu bliver jeg nok slagtet, men jeg er ærlig talt træt af at så snart vi taber en kamp, som oven i købt var på ude bane imod sidste sæsons nr. 1 ja så mister folk fuldstændig opbakningen til trænerens dispositioner og til holdet.
2. Han er skuffet, at han så ikke vil have en forklaring, det er jo hans egen skyld, så enig i, at han ikke burde udtale sig....
3. Tim var mildest talt en boldflytter - ikke prangende. Man kan så undre, at Izunna blev taget ud - havde det ikke været bedre at spille videre med ham frem for Tim? Måske han tænker på hans højre og høje boldne..
4. Faktum er, at vi har tabt fire ud af de sidste fem kampe, så det er på høje tide, at der sættes ind overfor Glens evige snak om vinderkultur osv. det burde jo ikke være nødvendigt, at sætte holdet op til AAB - ellers kan han bare sætte en vidio på med AAB sejrsfest fra sidste sæson, det burde satme tænde drengene, men igen der mangler måske bare en vinder kultur...
Men enig - vi skal op på hesten igen hurtigst muligt med en sejr over Randers
Sjovt som alle lader til at have overset at vi snart skal spille to meget vigtige og meget svære europa-kval-kampe. Glen har tidligere talt om at han gerne ville spille med to defensive midtbaner i de kampe, hvilket jeg tror vi vil gøre ret i. Hvorfor så ikke teste det nogle uger inden på en svær udebane mod et hold hvor vores normale opstilling fejlede i sidste sæson?
Jeg synes faktisk det fungerede fint. Problemet med strategien var bare at vi ikke måtte komme bagud
At det så straks efter blev 2-0 på et tyndt straffe gjorde det svært at komme tilbage når vi spiller uden et af sidste sæsons stærkeste kort: vores offensive backs. Begge de nye lukker fint af defensivt, men mangler teknikken og samspillet med de offensive spillere. Uden støtte fra backs var Sly, Hassan og Sisto tvunget til at skabe alt på egen hånd og det går ikke mod de forsvarende mestre. Hvis BB havde spillet hele kampen tror jeg vi havde skabt væsentlig flere chancer.
Alt i alt et lidt bittert nederlag taget i betragtning at AAB var svækket (vi kunne måske have slået dem med BIF-opstillingen og en BB der spiller hele kampen). Til gengæld har vi trænet en opstilling vi alligevel snart får brug for. Hvis det kan hjælpe os nærmere Europa-gruppespillet bytter jeg gerne det for et nederlag i Ålborg.
Jeg synes faktisk det fungerede fint. Problemet med strategien var bare at vi ikke måtte komme bagud
Alt i alt et lidt bittert nederlag taget i betragtning at AAB var svækket (vi kunne måske have slået dem med BIF-opstillingen og en BB der spiller hele kampen). Til gengæld har vi trænet en opstilling vi alligevel snart får brug for. Hvis det kan hjælpe os nærmere Europa-gruppespillet bytter jeg gerne det for et nederlag i Ålborg.
Toger skrev:Sjovt som alle lader til at have overset at vi snart skal spille to meget vigtige og meget svære europa-kval-kampe. Glen har tidligere talt om at han gerne ville spille med to defensive midtbaner i de kampe, hvilket jeg tror vi vil gøre ret i. Hvorfor så ikke teste det nogle uger inden på en svær udebane mod et hold hvor vores normale opstilling fejlede i sidste sæson?
Jeg synes faktisk det fungerede fint. Problemet med strategien var bare at vi ikke måtte komme bagudAt det så straks efter blev 2-0 på et tyndt straffe gjorde det svært at komme tilbage når vi spiller uden et af sidste sæsons stærkeste kort: vores offensive backs. Begge de nye lukker fint af defensivt, men mangler teknikken og samspillet med de offensive spillere. Uden støtte fra backs var Sly, Hassan og Sisto tvunget til at skabe alt på egen hånd og det går ikke mod de forsvarende mestre. Hvis BB havde spillet hele kampen tror jeg vi havde skabt væsentlig flere chancer.
Rigtigt set, på nær at j. Lauridsen er dybt årsag til
At 2-0 opstår.
Rømer og Lauridsen havde intet at byde på offensivt
Rømer turde ikke at udfordre på kant.
FCM bør forstærke sig defensivt, det hjælper
Ikke noget at Steinlein tror på Lauridsen, når
Fakta siger noget andet.
Lasse Nielsen fra Holland og 2 backs må stå på
Ønske listen.
Lasse Nielsen har hurtigheden, et midtforsvar
Med Erik og Lasse og en ny venstre back med
Klasse og en ny højre back der kan give Bak
Kamp om pladsen.
Bangsgaard virker tung.
Senest rettet af FCM2000 27. jul 2014, 11:59, rettet i alt 1 gang.
Gode og valide bemærkninger - der er i hvert fald ingen herfra, der bliver slagtet, så længe det foregår på ovenstående måder
.
Dog synes jeg ikke, at man skal være så nærtagende overfor de negative ytringer, der kommer herinde. Selvfølgelig er der et balancepunkt, hvor den kan tippe over i whining og bitching, men for det meste er det jo med til at nuancere debatten og modsvarene er jo ligeledes spændende at læse.
Jeg kan godt købe eksperimentet mht. europæisk deltagelse, men det er godt nok noget, der skal trænes så, for der var INGEN offensiv støtte fra midtbanen i går - og at kaste skylden på en impotent offensiv, er i min verden kun ca. 20% af forklaringen. Når man peger finger, er der tre der peger på een selv. Derudover er Supperligaen vel ikke det rigtige laboratorium til eksperimenter, dertil er nederlag for dyre, hvilket sidste sæson jo i den grad bærer vidnesbyrd om. Eller hvad? Er med på at AaB nok var en ideel modstander i den henseende, men... For fan.... da.
/Cortez
Dog synes jeg ikke, at man skal være så nærtagende overfor de negative ytringer, der kommer herinde. Selvfølgelig er der et balancepunkt, hvor den kan tippe over i whining og bitching, men for det meste er det jo med til at nuancere debatten og modsvarene er jo ligeledes spændende at læse.
Jeg kan godt købe eksperimentet mht. europæisk deltagelse, men det er godt nok noget, der skal trænes så, for der var INGEN offensiv støtte fra midtbanen i går - og at kaste skylden på en impotent offensiv, er i min verden kun ca. 20% af forklaringen. Når man peger finger, er der tre der peger på een selv. Derudover er Supperligaen vel ikke det rigtige laboratorium til eksperimenter, dertil er nederlag for dyre, hvilket sidste sæson jo i den grad bærer vidnesbyrd om. Eller hvad? Er med på at AaB nok var en ideel modstander i den henseende, men... For fan.... da.
/Cortez
Sandt, men chancen opstod efter hans hjernedøde aflevering i det opbyggende spil. Hans efterfølgende tilbageløb var vel ok? Det var altså offensivt og ikke defensivt han fejlede (sammen med Rømer). Dog vil jeg lige påpege at hans (første og eneste?) hjørnespark lå helt fint bagerst i feltet og faktisk burde have ført til en større chance, da det blev headet tilbage ind i et tomrum omkring pletten. Nogen må have glemt deres opgave siden ingen kom løbende der.FCM2000 skrev: Rigtigt set, på nær at j. Lauridsen er dybt årsag til At 2-0 opstår.
God pointe om Jakob Poulsen. Han burde egentlig være for erfaren og professionel, til at gå ud i medierne på den måde.
Kritiske røster, nåja vi tabte jo, og det skaber selvfølgelig skuffelse. Men som jeg skrev i mit første opslag efter kampen, så kunne det let have været os der var kommet foran, lige inden Aab scorer har vi to store chancer. Dommerens foræring til 2-0 ganske kort efter, lukkede desværre kampen.
I store træk lykkedes Glens taktik. Vi fik lukket Aab ned. Men offensiven lykkedes ikke, og det kan jo godt skyldes at hverken Izunna eller Sparv var til meget nytte fremad banen, der fylder Poulsen og Andersson rigtig meget mere. Men reelt burde Sly, Sisto, Rilwan og Duncan være gode nok til at løse opgaven. Men Aab stod bare ligeså defensivt som vi selv gjorde, og så løb det meste ud i sandet.
Jeg forstår ikke helt de utrolig mange boldtab vi havde, og at når vi vandt en bold så skulle den direkte hen til en Aab´er igen. Bolden blev spillet lige lovligt hektisk i visse perioder, vi manglede virkelig Petter Andersson som plejer at være den som spreder spillet ud.
Vi må bare op på hesten igen, udekampe er altid svære i superligaen uanset hvem man møder.
Kritiske røster, nåja vi tabte jo, og det skaber selvfølgelig skuffelse. Men som jeg skrev i mit første opslag efter kampen, så kunne det let have været os der var kommet foran, lige inden Aab scorer har vi to store chancer. Dommerens foræring til 2-0 ganske kort efter, lukkede desværre kampen.
I store træk lykkedes Glens taktik. Vi fik lukket Aab ned. Men offensiven lykkedes ikke, og det kan jo godt skyldes at hverken Izunna eller Sparv var til meget nytte fremad banen, der fylder Poulsen og Andersson rigtig meget mere. Men reelt burde Sly, Sisto, Rilwan og Duncan være gode nok til at løse opgaven. Men Aab stod bare ligeså defensivt som vi selv gjorde, og så løb det meste ud i sandet.
Jeg forstår ikke helt de utrolig mange boldtab vi havde, og at når vi vandt en bold så skulle den direkte hen til en Aab´er igen. Bolden blev spillet lige lovligt hektisk i visse perioder, vi manglede virkelig Petter Andersson som plejer at være den som spreder spillet ud.
Vi må bare op på hesten igen, udekampe er altid svære i superligaen uanset hvem man møder.
Sulten
Jeg faldt lige over denne artikel, hvor Jakob Ahlmann åbenlyst undre sig over, at vores spillere ikke havde noget sult efter de tog et sikkert mesterskab fra os i sidste sæson.
http://www.bt.dk/superligaen/aab-profil ... nchetoerst
Udefra set må man jo erkende, at det er svært at se sulten igår - dette sammenlagt med Glenn ord om, at truppen er mødt ind med ild i øjnene efter sommerferie - det er svært at se pt. så skal vi vurdere på, hvorvidt setuppet er korrekt når Glenn ikke formår at sætte holdet op?
http://www.bt.dk/superligaen/aab-profil ... nchetoerst
Udefra set må man jo erkende, at det er svært at se sulten igår - dette sammenlagt med Glenn ord om, at truppen er mødt ind med ild i øjnene efter sommerferie - det er svært at se pt. så skal vi vurdere på, hvorvidt setuppet er korrekt når Glenn ikke formår at sætte holdet op?
Jeg synes, han har en pointe. Desuden er det også en fornøjelse at se hvor langt hold som netop AaB men så sandelig også BIF er kommet med deres boldomgang og offensive løbemønstre. Her kunne vi godt tage ved lære.
For mig ser det ofte ud til at 'vores' spillere er knapt så spilintelligente i sammenligning, men det har vel noget med den indøvede struktur og forståelse af ens medspillere at gøre?
/Cortez
For mig ser det ofte ud til at 'vores' spillere er knapt så spilintelligente i sammenligning, men det har vel noget med den indøvede struktur og forståelse af ens medspillere at gøre?
/Cortez
Et fremragende dive fra Aab - samt en nedslagtning af Duncan som dommeren manglede både briller og sin hørelse for at kunne se og høre det der....
Aab er for mig - ATTER engang heldige i en kamp netop imod os.
Aab er for mig - ATTER engang heldige i en kamp netop imod os.
Ja, AaB havde lidt mere held end os, hvilket de nok heller ikke er uenige i.
Igen en tæt kamp mod dem, men synes også AaB fortjener ros. De spillede bedre end jeg forventede, når man tænker på de er uden Kusk, Thomsen og Würtz.
Fortjent nok sejr til dem, desværre.
Igen en tæt kamp mod dem, men synes også AaB fortjener ros. De spillede bedre end jeg forventede, når man tænker på de er uden Kusk, Thomsen og Würtz.
Ja på længere sigt, må man sige det er fortjent - da vores taktik var helt til rotterne. :/Danne skrev:Ja, AaB havde lidt mere held end os, hvilket de nok heller ikke er uenige i.