Det kræver at vi i hvert fald ikke holder brandudsalg i sommer, samt at vi forstærker os på enkelte pladser.
Jeg forventer da også snart at høre noget fra klubben om en kapitalforhøjelse, før jeg skruer mine forventninger op i det leje.
Personligt tror jeg vi havner mellem 5 og 10 i 14/15 sæsonen.
Det kræver at vi i hvert fald ikke holder brandudsalg i sommer, samt at vi forstærker os på enkelte pladser.
Jeg forventer da også snart at høre noget fra klubben om en kapitalforhøjelse, før jeg skruer mine forventninger op i det leje.
Personligt tror jeg vi havner mellem 5 og 10 i 14/15 sæsonen.
Kom frisk med dit bud, og gerne hvorfor.
Den plan ser jeg nu som fremtidsmusik!
Først skal der tilføres egenkapitalen tilstrækkelig med midler til, at selskabet overhovedet kan køre videre. Derefter må man fortsat stræbe efter en sundere økonomi i det hele taget!
I øvrigt: Hvis man vil være fast deltager i top tre, skal der bygges et lag eller to, måske endda tre ovenpå på den selvforståelse, der går ud på at være udviklingsklub! Aktuelt har vi i hvert fald ikke noget at have sådanne tanker i, og jeg håber ikke, der bliver budgetteret med mere end sjettepladsen! Men det skal måske ses som et svar til Riddersholm. Han bad dem jo tage stilling....
Hvis man forestiller sig, at der bliver solgt endnu et par stykker uden anden erstatning end hjemmeavl, skal vi ikke forvente mere end sjettepladsen. Vi kommer til at halte efter AaB, FCK, BIF, EfB - og så tror jeg FCN popper op igen.
Med de toner der køres offensivt frem nu, hvor Tim Sparv senest udtaler at han ser frem til at spille Europa League, og der meldes om top 3, så skal Mister Benham åbne pengekassen og hente en klasseforstærkning til hver kæde, særligt en dygtig angriber som kan konkurrere med Duncan. Vi har tradition for at blive hårdt ramt at skader, så bredden er uhyre vigtig hvis ambitionerne skal holde vand.
Det pres som den nye ledelse skaber rent sportsligt, skal være realistisk for Glen at omsætte til resultater. Sidste sæson blev skabt ud fra en flot stribe sejre i starten, det kan vi ikke bruge til noget nu, og truppen skal styrkes hvis vi skal kunne konkurrere med FCK, Brøndby og Aab om topplaceringerne.
Ravnen skrev:Med de toner der køres offensivt frem nu, hvor Tim Sparv senest udtaler at han ser frem til at spille Europa League, og der meldes om top 3, så skal Mister Benham åbne pengekassen og hente en klasseforstærkning til hver kæde, særligt en dygtig angriber som kan konkurrere med Duncan. Vi har tradition for at blive hårdt ramt at skader, så bredden er uhyre vigtig hvis ambitionerne skal holde vand.
Det pres som den nye ledelse skaber rent sportsligt, skal være realistisk for Glen at omsætte til resultater. Sidste sæson blev skabt ud fra en flot stribe sejre i starten, det kan vi ikke bruge til noget nu, og truppen skal styrkes hvis vi skal kunne konkurrere med FCK, Brøndby og Aab om topplaceringerne.
Jeg vil gætte på vi ender som nr. 4 hvis den trup der er i dag skal spille sæsonen. Hvis Sviachenko ryger og Duncan skadet bliver vi 6-10, med mindre vi får to forstærkninger på Andersson niveau.
Brøndby har for meget momentum til at vi kan holde dem væk, og de kan stadig forstærke sig. FCK blev i sidste sæson på skandaløs vis 2er med et elendigt hold, og har forstærket sig rigtig meget så de er sikker nr. 1, især med tanke på at Aab og FCM måske skal spille i europa, hvilket trupperne ikke er til, skulle jeg hilse fra Esbjerg og sige. Aab har overpræsteret i en grad så de umuligt kan gøre det igen, især uden de to kanter der vandt mesterskabet for dem. Det sagt så kan de forstærke sig nok til at fastholde 3. pladsen.
Slutresultat i juni 2015:
1. FCK
2. BIF
3. Aab
4. FCM
Jeg ved ærligtalt ikke hvad jeg tør håbe på i den nye sæson. Jeg vil utrolig gerne se dem nå det gruppespil som de aldrig har nået før, det kunne være rigtig fedt med en masse internationale kampe på mch-arena, og erfaringen og pengene er absolut noget vi kan bruge. Men vejen dertil er utrolig svær og holdet skal spille op til deres absolut bedste og måske lidt mere for at nå det mål. Og skulle man nå gruppespillet så frygter jeg det går ud over ligaen som man så med Esbjerg sidste sæson og så bliver det svært at nå europa næste sæson igen.
Når man ikke gruppespillet så tror jeg godt man kan stile efter en top 3, jeg tror FCK og Bif bliver svære at komme forbi så en top 3 må være godkendt. Men så tæt som ligaen har været de sidste par sæsoner kan man nemt havne i midten hvis ikke man holder fokus hele vejen hjem.
Ravnen skrev:Testkampene kunne tyde på at Paul Onuachu står foran et gennembrud, det ville da være super godt
Kunne ikke være mere enig. Det virker virkeligt til han har lært at bruge hans højde og styrke rigtigt og han virker også til at have en ganske udemærket teknik! Med de her tre mål i de seneste tre træningskampe in mente er jeg helt tryg ved at have ham som første backup til Duncan.
Det bliver en spændende sæson vi går i møde i Superligaen. Kan vi køre videre på den flotte udvikling, som vi så i starten af sidste sæson eller vil nedturen i slutningen af sæsonen sidde for dybt i spillerne?
Jeg har kigget lidt på vores trup bid for bid og sammenlignet med de øvrige hold (helt i top - blandt de bedste - middel - under middel - blandt de dårligste):
Målmand:
Der er vi uden tvivl svækket. Lössl, som var et af vores absolut stærkeste kort i sidste sæson, er væk. Ind er kommet Lasse Heinze, som i min optik er et stort spørgsmålstegn. Han kæmper en, hvad der i hvert fald udadtid, ligner en helt tæt kamp med Jakob Haugaard om pladsen mellem stængerne.
Det er absolut ikke der vi står stærkest i forhold til de andre hold. Men vi kan jo blive positivt overrasket.
Niveau i forhold til ligaen: Middel/Under middel
Venstre back:
Endnu et sted vi er svækket. Ud er gået stærke Juelsgaard og "ind" er kommet Jesper Lauridsen. Han skal kæmpe med Frederik Møller om pladsen som venstre back. Jeg kan se perspektiver i begge spillere, men der er ingen af dem der har særlig stor erfaring med spilletid på allerhøjeste niveau:
Niveau i forhold til ligaen: Middel/Under middel
Højre back:
Kristian Bak sidder tungt på pladsen som højre back, og havde en rigtig fornuftig sæson sidste år. Efter Kolja har stoppet karrieren ligner det lidt at Andre Rømer er alternativet på backen. Det job har han klaret ganske fornuftigt når han skulle fylde ind for Bak/Kolja tidligere.
Niveau i forhold til ligaen: Middel
Central forsvar:
Vi har i Erik og Patrick en af de bedste duo'er i ligaen. Rutinerede Francis Dickoh agerer førstereserve, hvilket var en blandet fornøjelse sidste sæson. Han havde nogle rigtig dårlige kampe, men også nogle rigtig gode. Dog trækker hans rutine op i regnestykket. Det uslebne, men ret store talent, Sonni Nattestad agerer fjerde mand.
Niveau i forhold til ligaen: Blandt de bedste
Defensiv midt:
Vi har i Izunna en af de bedste bølgebrydere og presspillere i ligaen. Han er blevet suppleret med den rutinerede finne Tim Sparv, der også kan spille den position. Læg dertil at vi også har Femi, og så står vi rigtig stærkt her.
Niveau i forhold til ligaen: Helt i top
Central midtbane:
Jakob P og Petter Andersson som de åbenlyse første valg her. Det bliver ikke meget bedre i ligaen. Og når du så har en Marco Larsen i rivende udvikling som alternativ samt folk som Tim Sparv og Izunna som også kan spille her, kan du ikke klage.
Niveau i forhold til ligaen: Helt i top
Kanter:
Vi har i Sly, Rilwan og Sisto nogle rigtig eksposive og dygtige kanter. Derudover har vi pt. en uprøvet Musefiu som 4.valg. Af andre kantalternativer er den skadede Hedinsson samt Marco Larsen. Vi er med andre ord godt dækket ind hos starterne, mens alternativerne er lidt tynde.
Niveau i forhold til ligaen: Blandt de bedste/Middel
Angriber:
Duncan er det åbenlyse første valg. Han viste sit værd i sidste sæson, og der er grobund for at tro han kan fortsætte det fine arbejde i denne sæson. Som back-up er Janssen med glasben samt unge Onuachu, der har vist spændende takter i testkampene. En mand som Sly kan også agere angriber hvis det skal være. Vi er rigtig godt besat med vores førstevalg, men bliver Duncan skadet er de øvrige et stort spørgsmålstegn.
Niveau i forhold til ligaen: Middel
Overall set vil jeg vurdere vores trup til at ligge en sted mellem "blandt de bedste" og "middel". Der vil altid være steder, som man kunne forstærke sig, som f.eks. venstre back eller angrebet. Men nogle gange må man også bare stole på sine unge drenge, og håbe de kan gå ind og bidrage med fine præstationer!
Rigtig fin gennemgang Jesper, er enig i alle dine vurderinger. Det ser jo umiddelbart rigtig pænt ud, hvis blot vi kan holde os fri af skader blandt nøglespillerne, så har vi absolut muligheder for at være med helt fremme.
Pisse god opsummering.
Der er dog et sted jeg syntes vi skal forstærkes og det er i midterforsvaret. Hvis vi kan få en god erstatning for Erik nu og så spille ham ind henover efteråret og så skyde sviatchenko af i vintertransferen ville jeg være lykkelig! Jeg syntes ikke Dickoh er god nok når vores modstandere spiller med hurtige angribere. Han er god i luften og bomstærk. Men hurtig, det er hverken ham eller Patrick. Det er Erik derimod og det var virkeligt en af de ting jeg syntes vi manglede i foråret. Så hvis vi kan få eks. Lasse Nielsen så er jeg glad!