Guldkampen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
bebrima

Re: Guldkampen

Indlæg af bebrima »

håber det er okay lige at blande sig på jeres hjemmebane endnu engang

har det self mere end alm okay pga af et par nyligt erobrede pokaler, hvilket jeg self glæder mig over på egen debatside

kan dog ikke forstå jeres ageren på BW forum - for det første undres man over den ringe aktivitet herpå; en kamptråd er jo nærmest ikke-eksisterende, mens den på AaB's fylder +15 sider/kamp.

og så er der tonen i jeres indlæg - i er godt nok nogle medløbere....; i er jo ved at lukke klubben (også efter 1-3 i SJE), og sådan er det s.. hver gang i møder modgang......

få nu for F..... en ordentlig fan-kultur på benene, så vi kan få lidt sjov de jyske klubber imellem - tror der går lidt tid, inden gymnastikforeningen igen er på banen

ved godt, at jeg måske støder jer i i en svær tid, men ta' det som en opfordring - vi vil s.. hellere slås med jer fremfor de sjællandske ;-)

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Ravnen skrev:Ang dette: http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 286641.ece
- Riddersholm, du vinder aldrig guld, gjaldede ud i katakomberne under Nordjyske Arena, og dermed fortsatte AaB-spillerne i samme skure, som da Danmarks Radio i sidste weekend sendte direkte fra en rasteplads ved Nørre Aaby, da guldvinderne var på vej retur til Aalborg fra Slagelse.

Ekstra Bladet ville gerne have haft nogle af AaB-spillerne til at uddybe, hvorfor det i triumfens stund lige præcis er så vigtigt, at det er FC Midtjylland, der er blevet sat til vægs.

Men hverken Kenneth Emil Petersen, Kasper Risgård eller Anders Due ønskede at kommentere det.
Utroligt, at man i sejrens stund nedværdiger sig til at svine andre til, at selve sejren ikke er nok at forholde sig til og glæde sig over? Det er fuldstændig mangel på stil og klasse! Jeg synes det er pinligt for Aab. At fansene kan opføre sig så infantilt er der ikke noget at sige til, men at spillerne som repræsenterer klubben kaster sig ud i sådan noget det er altså utroligt.

Højt at flyve, dybt at falde.. :roll:
Hvis det er rigtigt, så må det være den mest usle måde at fejre et mesterskab på nogensinde.

Føj for satan!!!

Håber karma rammer dem i røven.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Undskyld men kunne ikke være mere uenig. Jeg er fan af FCM og har været det siden starten i 1999. Men jeg kan ikke følge bitterheden over at AaB's spillere synger slagsange om os. Jeg ville forvente det samme fra egne spillere. Det er sgu da sådan noget vi har brug for i dansk fodbold. Og ydermere har de jo ret. Vi vinder sgu aldrig guld for det har vi ikke mentaliteten til, hverken på eller udenfor banen. Men vi taler meget gerne om det og det kunne godt være derfor at de fleste andre klubber og deres fans hader os ... For det gør de. Det er ikke tilfældigt At sønderjydske kæmper røven ud af bukserne mod os... Det er vist kun Esbjerg de hellere vil slå.
Men i stedet for at blive pigesure over det burde vi fans hanke op i os selv og begynde at hjælpe holdet mere konstruktivt. Som vi har gjort i en stor del af sæsonen. Men på det sidste er vi begyndt at tage modgangen som en personlig fornærmelse.... Og det er det ikke... Støt holdet i medgang og modgang. Så bliver vi mentalt stærkere.... SAMMEN!
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
bobthebuilder_dk

Indlæg af bobthebuilder_dk »

bebrima (troll): Det handler ikke om medløberfans mentalitet - Det handler udelukkende om at vi ikke har så mange "internet warriors" / "keyboard krigere" som i har... og heldigvis for det! Jeg ville krumme tæer hvis en fyr som jonas365 eller hvad f.. han hedder, holdte med os. ( forpester dette forum - lidt for tit efter min mening - mest fordi han kan forstå et back off) Men fair nok, Vi herinde vælger som udgangspunkt at se tingene lidt ude fra og lyver ikke så mange gange overfor os selv at vi til sidst begynder at tro på det.
ala rygklapperforumet - debatsiden.dk
Vores nye talent - er tydeligvis det største i superligaen - ja måske hele europa :roll:
Når det så er sagt så har jeg egentligt intet imod aab som sådan - og er superglad for at det ikke var en køvenhavnerklub som vandt pokalerne i år! Så tillykke med det!
Jeg har heller intet imod at man driller hinanden! Det skal der bare være plads til! Det gør hele fodboldtilværelsen lidt sjovere.... ;)

mancitydk: Jeg er så enig med dig ! Os som følger mest med i engelsk fodbold kender så udemærket begrebet som englænderne kalder "banter" ! (bedst fordansket oversat til drillerier)
Hvilket er super underholdende - Det kan selvf. komme til udtryk på mange forskellige måder.
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hvis kampen mod Sønderjyske havde været en guldkamp, er jeg sikker på at der også havde været et opslag med 15 sider om den. Men pt. skal man jo lige slikke sårene, og de blev så dybere i går. Generelt skal man ikke sparke til nogen som ligger ned, det er usympatisk ;)

Jeg synes ikke HAD er noget vi har nogen som helst brug for i dansk fodbold. Medmindre man er hooligan og gerne vil ud og slås, og ikke synes det bør være sikkert for far, mor og deres børn at gå til en fodboldkamp uden at skulle risikere at rende ind i bøller. Had er noget møg, uanset hvad, for det skaber kun mere had.
- At spillere i deres største triumf bruger tiden på at håne en modstander, det er sådan noget der viser mangel på karakter og stil. Der er masser af små drenge som ser op til de her spillere, og nu har lært at sådan en ussel opførsel tilsyneladende er helt ok. Næste gang de selv spiller u-kamp, så vil de måske huske at deres Aab helte hånede modstanderne efter en sejr. Det er en meget dårlig form for moral at give videre. Som rollemodeller har man et større ansvar. Det ville have været mere klædeligt hvis Aab spillerne havde brugt tiden på at hylde hinanden og deres fans.

Mht os selv i FCM. Jeg synes ikke FCM taler mere om tingene, end de andre klubber. Der var noget om det i gamle dage med Jens Ørgaard og de bombastiske meningers tid. Men nu om dage synes jeg ikke ledelsen kommer med sådan noget.

Ja, vi har som klub et problem med de her kampe. Men som fans skal vi også tage os sammen, vi er trods alt tusinde gange mere privilegerede end AGFs fans i øjeblikket, ja det er noget pis at tabe både guld og sølv, men det er ganske givet langt værre at rykke ned, eller i mildere grad som OBs fans stå tilbage med en sæson som intet gav. Vi skal trods alt spille Europa League næste sæson. Vi må op på hesten igen ;)

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Ravnen skrev:
Ja, vi har som klub et problem med de her kampe. Men som fans skal vi også tage os sammen, vi er trods alt tusinde gange mere privilegerede end AGFs fans i øjeblikket, ja det er noget pis at tabe både guld og sølv, men det er ganske givet langt værre at rykke ned, eller i mildere grad som OBs fans stå tilbage med en sæson som intet gav. Vi skal trods alt spille Europa League næste sæson. Vi må op på hesten igen ;)
Jeg personligt, er fuldstændig ligeglad med AGF og OB resultater.

Klubben går ud og præsterer til guld i langt hovedparten af sæsonen, og ændrer selv mål i vinterhalvåret. Det skal klubben hænges op på, uanset hvor meget spin som de prøver at lire af. Jeg havde kunnet acceptere det, såfremt at klubben havde solgt ud af profilerne i vintervinduet, men her valgte man at fastholde og endog opruste (Polle). Det kan ikke andet end, at skabe forventninger til klubben og dem skal de søge at leve op til.

Jeg har det fint med, at blive kaldt urealistisk nu. Men når klubben melder ud hvad de går efter, skal de hænges op på det. Hvis de falder med ære, kan jeg acceptere det. Når de vælger at pisse på det, kan jeg ikke acceptere det.

Det er gået fra en fremragende sæson, til en lortesæson. Bronze er, og bør være, den plads vi altid skal sigte efter som minimum.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg har det ligesom dig, skuffelsen er enorm. Men hvad skal vi bruge det til, det ville være latterligt at kræve Glen fyret, og vi kan heller ikke kræve at klubben henter profiler. Det var en dårlig indsats fra både trænere og spillere. Shit happens, alt gik os også i mod til sidst.

Men vi må videre herfra, det var trods alt en langt langt bedre sæson, end sidste år da vi blev nr 6!

Vi må fortsætte udviklingen. Det går trods alt fremad.

BTW, i forbindelse med det andet emne. Kunne man forestille sig Tom Kristensen stå øverst på podiet i Le Mans, og synge hold kæft hvor var du dårlig nr 3, du bliver aldrig nr 1? Nej, det ville være total mangel på klasse!

Atbhfcm

Indlæg af Atbhfcm »

PH1978 skrev: Det er gået fra en fremragende sæson, til en lortesæson. Bronze er, og bør være, den plads vi altid skal sigte efter som minimum.
Hvorfor skulle der dog sigte efter bronze? En middelmådig træner, tre middelmådige kæder krydret med en enkelt stærk person i hver kæde, der hver især slæber rundet på en kæmpe kasse skader og en elendig økonomi. Skulle det virkelig være nok til bronze næste sæson? Resten af ligaen blev overrumplet af overfaldsfodbold og gode dødbolde i starten af sæsonen, men resultaterne svigtede efterhånden som modstanderne lurede den primitive taktik ud.

For mig at se skal Brøndby, København, AaB, Esbjergs og Farum i 9/10 sæsoner slutte over FCM. Fremadrettet tror jeg FCM får det svært. Økonomien er ikke længere til at kaste 20 millioner efter spillere fra egen række, og økonomien tvinger højest sandsynligt klubben til at sælge de andele man ikke allerede har solgt af truppens bedste spillere.

Hvordan mener i selv fremtiden ser ud for FCM?

Og til slut. Selvfølgelig skal AaB-spillerne synge om både Ståle, Glenn og Oves bus. De har ført en stolt tradition for pokaler i AaBs pokalskab videre, samtidig med at de har knust pokalhåbet for det ene hold, som alle i og omkring AaB håber aldrig nogensinde vinder noget som helst, hvis ikke modstanderne skal hånes der hvornår så? Hvis FCM nogensinde vinder noget, så skal de også have lov til at håne modstanderne. Det er jo for helvede ikke tennis.....

Atbhfcm

Indlæg af Atbhfcm »

Ravnen skrev:Kunne man forestille sig Tom Kristensen stå øverst på podiet i Le Mans, og synge hold kæft hvor var du dårlig nr 3, du bliver aldrig nr 1? Nej, det ville være total mangel på klasse!
Kunne man forestille sig nummer 3 i Le Mans de sidste 15 år have forherliget sig selv? Kunne man forestille sig nummer 3 i Le Mans blive dømt for trafficking? Kunne man forestille sig holdet bag nummer 3 i Le Mans støvsuge talenter fra andre hold og ikke engang være i stand til at udvikle dem?

Nej. For DET ville i sandhed være mangel på klasse. En sang om modstanderne er sgu bare sjov og spas, især når de er så uskyldige. Der er trods alt sange om FCK-fans' manglende evner udi at flyve og motorvejsbroer, og det havde været mangel på klasse at synge dem.

Låst