Guldkampen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
WBW

Re: Guldkampen

Indlæg af WBW »

Hvordan ser det ud med turen til Sønderjyske? Hvornår vil det være muligt at tilmelde sig denne tur? Og vil der blive sat ekstra billetter til rådighed?

LarsG
Geografisk sted: Gedved

Indlæg af LarsG »

Husk også lige på, at både AaB og FCK får en kamp i benene om torsdagen den 15. - pokalfinalen. Vi ved jo for det første ikke, om FCK sparer sig den 11. for at være så friske som muligt - AaB gør næppe. Og hvad vi jo slet ikke ved er, hvordan Pokalfinalen udvikler sig. Vi kan jo håbe på forlænget spilletid, så de er rigtigt møre når de skal spille søndag.

Så på papiret har AaB måske et lettere superligaprogram - men i realiteten er deres program umanerligt hårdt.

/Lars

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvis vi bare tilnærmelsesvis kan spille sådan i de sidste 3 kampe, så er chancen for guld virkelig mulig. Der bliv virkelig spillet klassefodbold idag. Tak.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

FCM Fan nr. 1 skrev:
Ravnen skrev:
Ravnen skrev:Men det var uhyre vigtigt at vi fik 1 point, for det kræver kun et nederlag til Aab og en sejr til os, før vi ligger nr 1. Det kan meget vel ske allerede i næste runde, for jeg tror Aab får det svært mod det her rigtig godt spillende Esbjerg hold. Jeg er optimist :mrgreen:
Nu fristes jeg til at sige: HVAD SAGDE JEG? :mrgreen:

Vi har chancen for at tage vores førsteplads tilbage i morgen. Aab havde helt tydeligt gummiben i dag, det var fuldt fortjent at Esbjerg vandt, Esbjerg var bedst gennem hele kampen.

Så er det op til os selv i morgen, det er en gulerod foran spillerne 8-)

Det var i øvrigt Aabs andet hjemmebane nederlag i træk. Efter stimen hvor de vandt fire kampe i træk, har de nu kun vundet en ud af de seneste tre superligakampe. Så noget tyder på at de har tabt momentum.
AAB så meget trætte ud, med lad nu lige FCM spille først også. FCV er ikke en walk-over.....
Må jeg så sige det nu? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

oros

Indlæg af oros »

Gør du bare det.... :D

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Stigning i tilskuertallet på MCH Arena med 36%
Guldkandidaterne fra FC Midtjylland er den superligaklub, der har oplevet den største optur tilskuermæssigt i den her sæson. I gennemsnit er 8.105 tilskuere taget på stadion i Herning for at heppe på deres hold. Det er en stigning på hele 36 procent i forhold til sæsonen før.
Der er også ros til Glen
Han peger også på, at både spillerne og cheftræner Glen Riddersholm er gode til at give deres tilskuere noget for pengene. I sidste hjemmekamp mod Viborg var Riddersholm for eksempel ude at svinge den store FCM-fane foran tilskuerne.
- Det at have en cheftræner, som brænder så meget for klubben som Glen gør, det giver selvfølgelig rigtigt meget. Han er ulv hele vejen igennem, og han giver mere, end man kan forvente til både fans og sponsorer.
http://www.dr.dk/Sporten/Fodbold/Superl ... 110512.htm

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

oros skrev:
Gør du bare det.... :D
Tak :mrgreen:

Jeg er fortsat optimist. Jeg tror Aab får sig en svær kamp ude på kunstgræsset mod FCN, og at de taber den. Om vi så kan profitere af det, må tiden vise, for Brøndby synes jeg er svære at vurdere. Men som vi har spillet de seneste kampe, så har vi gode chancer.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Ifht. guldkampen kom der rent faktisk en ganske udemærket kommentar på bold.dk's debatforum:

AaB´s sidste 10 opgør imod FCN, FCV og AGF
FCN har vundet 6, 3 er endt uafgjort, AaB har vundet 1
FCV har vundet 1, 1 er endt uafgjort, AaB har vundet 0 ( kun i alt 2 opgør )
AGF har vundet 3, 4 er endt uafgjort, AaB har vundet 3

FCM´s sidste 10 opgør imod BIF, FCK og SDR
BIF har vundet 1, 4 er endt uafgjort, FCM har vundet 5
FCK har vundet 4, 2 er endt uafgjort, FCM har vundet 4
SDR har vundet 1, 2 er endt uafgjort, FCM har vundet 7

Lad os da bare håbe statistikken for en gangs skyld holder stik!

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Lupus1999 skrev:Jeg har tilladt mig at regne ud hvem der bliver mestre ud fra statistikken.

Jeg tror og håber på Viborg de overlever, hvilket 3-0 sejren i weekenden godt kunne tyde på.

Jeg håber og tror på vi kan vinde guldet, men det bliver svært. Der er dog nogle ting, der taler for at det bliver FCM og ikke AaB.

AaB´s sidste 4 kampe.

AaB - EfB

FCN - AaB

FCV - AaB

AaB - AGF

Weekendens kamp for AaB er svær på trods af deres fine hjemmebanestatistik. Statistikken indbyrdes med Esbjerg siger 5 nederlag, 4 uafgjorte og 1 sejr, hvilket viser at AaB har det svært mod Esbjerg.

Udekampe på plastikbanen er altid svære og det er kun FCV og Esbjerg der har formået at vinde i Farum. Indbyrdes siger statistikken: 6 nederlag, 3 uafgjorte og 1 sejr, så igen her tyder det på pointtab til AaB.

FCV - AaB. AaB har endnu ikke besejret oprykkerne, som kan lukke ned for AaB. De to indbyrdes møder i denne sæson gav et 0-0 i Aalborg og en 2-1 sejr til FCV i Slagelse. Umiddelbart tyder dette heller ikke på sikre 3 point til AaB.

AaB´s sidste kamp er mod AGF, og som stillingen er pt, så kæmper både FCV og AGF for overlevelse, hvilket i sig selv ikke er nemme kampe. statistikken mod AGF siger: 4 sejre, 3 uafgjorte og 3 nederlag, hvilket indikerer meget jævnbyrdige opgør. Dertil skal man huske at imellem FCV og AGF kampen spiller AaB en pokalfinale mod FCK om torsdagen, hvilket uanset udfald vil slide på spillerne.

FCM´s slutprogram:

FCM - FCV

BIF - FCM

FCM - FCK

SE - FCM

FCM har fået en sejr og en uafgjort mod FCV i de to første kampe i sæsonen, og FCM har haft rigtig godt styr på dem. Desuden har FCV pt 4 point ned til stregen, hvilket betyder at et nederlag i weekenden ikke har den store betydning, da der stadig er 3 kampe at få point i.

Brøndby på udebane er altid en svær størrelse og denne kamp bliver FCM´s sværeste af de sidste 4. statistikken: 5 sejre, 4 uafgjorte og 1 nederlag, hvilket indikere at FCM præsterer godt mod BIF og har fået point i 9 ud af de seneste 10 kampe mod BIF.

FCM - FCK er altid spændende og gode kamp, og FCM har vundet de to senste kampe mod FCK og det er snart 4 år siden de sidst vandt i Herning. Statistikken siger: 4 sejre, to uafgjorte og 4 nederlag. Det er ofte tætte kampe og FCM henter point i 6 ud af 10 kampe mod FCK.

SE - FCM. Dette bliver en svær kamp, da stillingen indikerer at SønderjyskE skal ud og have point for at overleve. Statistikken: 6 sejre, 2 uafgjorte og 2 nederlag. FCM har vundet de andre opgør i sæsonen og FCM har fået point i 8 ud af 10 kampe mod SE.

AaB har i denne sæson tabt flest point til midterbundholdene og har i de 8 kampe mod de fire hold, som de skal møde i de sidste 4 kame skrabt 10 point sammen med 2 sejre, 4 uafgjorte og 2 nederlag.

FCM har hentet 17 point i sine 8 kampe mod de 4 sidste hold, 5 sejre, 2 uafgjorte og 1 nederlag. Holdes statistikken betyder det at AaB samler 41.6 % af de resterende 12 point mod disse hold, hvilket giver 4.9 point (5 point) og FCM har samlet og samler 68 procent af de resterende point, hvilket giver 8.1 (8 point) ud af de sidste 12.

Nuværende stilling:

AaB 55 point

FCM 52 point

Slutstilling på baggrund af statistik i indbyrdes kampe

FCM 60 point

AaB 60 point

FCM bliver danske mestre på målscoren..
Tillader at citere mig selv. ;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Aab har godt nok også et tæt program.

7 maj - FCN ude
11 maj - FCV ude
15 maj - pokalfinale
18 maj - AGF hjemme

Aab har kun 3 dage til at restituere mellem de sidste kampe. Desuden er en pokalfinale jo en ganske særlig begivenhed, som allerede nu må sidde mellem ørene på spillerne. Vi har selv set hvor meget energi og overskud en pokalfinale tager, og ikke mindst hvor meget et evt. nederlag koster mentalt.

FCMs program er lidt mere overskueligt.

8 maj - Brøndby ude
11 maj - FCK hjemme
18 maj - Sønderjyske ude

Vores ulempe er kun to dage til at restituere mellem Brøndby og FCK kampen. Men til gengæld har vi så 6 dage mellem FCK og Sønderjyske, det kan godt få betydning.
Måske har vi også en lille fordel i, at FCK forud for vores kamp mod dem d. 11, har en udekamp mod Viborg, og dermed en lang rejse frem og tilbage to kampe i træk med kun to dage til at restituere i mellem.

Om Brøndby og FCK er sværere at møde end FCN og FCV, det ville man umiddelbart sige ja til. Men ligaen er bare så tæt, det kan tippe fra kamp til kamp, og fordelen ved at møde Brøndby og FCK er at spillerne altid er 100% sat op til de her store opgør, og vi står generelt rigtigt godt overfor hold der gerne vil angribe, så vi kan straffe dem på omstillinger. Umiddelbart står Sønderjyske mindre godt til vores spillestil, men de er måske tvunget til at angribe pga stillingen.

Brugeravatar
FarligeIzunna

Indlæg af FarligeIzunna »

Tror ikke AAB vinder mere end 1 af deres 3 kampe. Så de får nok 3-5 point i deres sidste 3 kampe. Deres form har været for nedadgående.

FCV kan spille lige op med aab, aab har haft problemer imod den spillerbus fcv har stående foran deres mål.

FCN er stærke på hjemmebane og kunstgræs kræver tilvending ender med en fcn sejr eller uafgjort.
FCN har kun tabt 3 kampe hjemme denne sæson og har vundet 8.

AGF kampen ender i en massakre og sikkert en kæmpe sejr til AAB med 1 eller 2 mål værende heldige selvmål til AAB's favør.
Har ikke den store tiltro til at AGF kan hjælpe os med det cirkus..
__________________________________________________________________________________

BIF vs FCM
Den sværeste af de 3 kampe, med lidt ønske tænkning kan man håbe på en sejr da BIF's mandskab stadig mangler kemi og sammenspil, virker stadig lidt konceptløse

FCM vs FCK
Tror vi har en fornuftig chance fck er blevet markant bedre siden sidst vi slog dem, men de er ikke specielt gode ude, samt har FCK de tammeste centrale midtbanespillere, det går langsomt.

SE vs FCM
Lad os håbe at SE ikke har noget specielt at spille for til den tid, ellers bliver det en svær kamp da SE er ret stærke hjemme. Vi var mere end heldige med at vinde over dem sidst vi spillede imod dem.

Vil umiddelbart vurdere at vi kan samle 5-7 point i de sidste 3 kampe

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Jeg forudser at næste runde bliver afgørende for mesterskabet! Taber AaB i Farum tror jeg på guldet men til gengæld tror jeg AaB med en sejr hiver 9 point i de sidste 3 og det har jeg svært ved at se os gøre trods alt.

Jeg tror FCV vinder over AGF hjemme og den kamp for desværre i givet fald stor betydning for guldkampen, da AaB, så i de sidste 2 kampe vil møde FCV som reelt lige har sikret sig overlevelse samt AGF der er rykket ned! Noget af en forskel på at møde et FCK hold i konkurrence med Brøndby om bronze samt et Sønderjyske i kamp om overlevelse,.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Der er tre kampe tilbage i Superligaen og en enkelt i pokalturneringen, og AaB-træner Kent Nielsen har lidt hovedbrud inden morgendagens udekamp mod FC Nordsjælland.

AaB er nemlig uden Thomas Augustinussen, der har karantæne, mens Rasmus Jönsson, Kasper Risgård, Henrik Dalsgaard, Gilli Sørensen og Christian Rye alle er skadede.
Jamen herligt :mrgreen:

http://www.bold.dk/nyt/AaB-uden-flere-p ... dsjaelland

Jeg tror også Aab taber i Farum. De virker til at være nede i en bølgedal pt. Samtidig er FCN i hård kamp med Esbjerg om den sidste Europa League plads, så for dem er det en kamp der skal vindes.

Samtidig er vi rigtig godt kørende, og sådan en svær udekamp står sindsygt godt til vores spillestil. Jeg er optimist :-)

974

Indlæg af 974 »

Det er jo heldigvis ret enkelt :-)

Vi skal have minimum ét point for at holde FCK og Brøndby væk (de kan nok ikke hente vores målscore)

Og så skal vi som minimum "bare" have det samme pointtal som AaB, så burde den være hjemme :-)

Så for min skyld kan AaB få lov til at hive ét point hjem i hver af deres sidste 3 kampe, hvilket isoleret set kamp for kamp vel ikke er urealistisk
Og så kan vi tabe både mod Brøndby og FCK, og vinde den sidste i Haderslev!

Men tænker da at vi hiver lidt flere point hjem end det - allerhelst 9 naturligvis, men mindre kan nok også gøre det :-)

Treco

Indlæg af Treco »

Aab taber i Farum, vi vinder de næste to. Agf og FCV rykker ned. Så behøves jeg ingen julegaver i år:)

Låst