Guldkampen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Guldkampen

Indlæg af 974 »

PH1978 skrev:
FCM Fan nr. 1 skrev:Det er en kæmpe skandale uanset dit AaB spin. Jeg håber det ikke afgør mesterskabet for det vil give alle en dårlig smag i munden.
Det er nu nok ikke, at Würtz tog den med hånden, at mesterskabet blev afgjort. Mig bekendt har vi tabt to direkte opgør mod AaB og en uafgjort, hvor mesterskabet kunne være blevet placeret.

Würtz stjal tre point i går. Vi forærede dem forærede otte i de indbyrdes kampe.

Du har fuldstændig ret i at vi mod AaB havde kampafgørende situationer der gjorde at vi mistede de point..

AaB havde så også en 12. person der var kampafgørende igår mod OB!!

Det var godt spottet af AaB - det må man sige :-)

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Der er en tråd på bold.dk hvor Nordjydernes (læs AAbernes) mindreværdskomplekser og kollektive paranoia drøftes indgående. Og straks er der en række AABere i tråden der understreger pointen.

Der er vel ikke en eneste landsdel i hele Danmark med fans med så lidt realitetssans og så lidt selvkritik som AAB-fans. De er simpelthen så farvede at de sammenligner 2 nærkampsituationer hvor der kan fløjtes begge veje med en feberredning der får Maradona til at ligne en dame-håndboldspiller og en tydelig hands og straffespark.

Jonas postulater er et godt eksempel, og det ender da også med sædvanlig namecalling og tude-analogier fra hans side. Aldrig overraskende men altid skuffende...

Det var - set over en hel sæson - naturligvis ikke situationerne i går der afgør mesterskabet, men det er tilstrækkelig malurt i pokalen at de skal have så meget dommerhjælp for at holde hjem og de bør have en rigtig dårlig smag i munden.

AABernes mantra på de forskellige fora lader til at være at Sønderjyske blev bortdømt mod os i vores 2-0 mod dem og at det derfor går lige op.

Det taler for sig selv.

Er der overhovedet kommet en kommentar fra hovedpersonen selv - dommeren - efter en af årtiets største dommerskandaler i dansk fodbold?
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

oros

Indlæg af oros »

FCM Fan nr. 1 skrev:Der er en tråd på bold.dk hvor Nordjydernes (læs AAbernes) mindreværdskomplekser og kollektive paranoia drøftes indgående. Og straks er der en række AABere i tråden der understreger pointen.

Der er vel ikke en eneste landsdel i hele Danmark med fans med så lidt realitetssans og så lidt selvkritik som AAB-fans. De er simpelthen så farvede at de sammenligner 2 nærkampsituationer hvor der kan fløjtes begge veje med en feberredning der får Maradona til at ligne en dame-håndboldspiller og en tydelig hands og straffespark.

Jonas postulater er et godt eksempel, og det ender da også med sædvanlig namecalling og tude-analogier fra hans side. Aldrig overraskende men altid skuffende...

Det var - set over en hel sæson - naturligvis ikke situationerne i går der afgør mesterskabet, men det er tilstrækkelig malurt i pokalen at de skal have så meget dommerhjælp for at holde hjem og de bør have en rigtig dårlig smag i munden.

AABernes mantra på de forskellige fora lader til at være at Sønderjyske blev bortdømt mod os i vores 2-0 mod dem og at det derfor går lige op.

Det taler for sig selv.

Er der overhovedet kommet en kommentar fra hovedpersonen selv - dommeren - efter en af årtiets største dommerskandaler i dansk fodbold?
+ 1

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Det tabte mesterskab må godt nok gøre nas.
Der er vel ikke en eneste landsdel i hele Danmark med fans med så lidt realitetssans og så lidt selvkritik som AAB-fans.
Bortset fra FCM og muligvis BIF. På debatsiden har der hele vejen igennem været en meget nervøs tilgang til mesterskabskampen, og "en kamp af gangen" mentalitet. Herinde har i jinxet helt sindsygt (viewtopic.php?f=1&t=96733) og jeres fans har hånet jeres træner for en 2.plads samt begyndt at buhe når spillet ikke lige fungerer

http://onside.dk/superligaen/riddershol ... mepublikum

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 261070.ece
Og straks er der en række AABere i tråden der understreger pointen.
Som en bruger, københavner bosat i Aalborg, ganske rigtigt skriver
En debat om mindreværd er en sjov størrelse.

Når de, der beskyldes for at føle mindreværd, forsøger at fremhæve ting, der afkræfter beskyldningen, så bruges disse forsøg på selvhævdelse som netop et tegn på mindreværdskomplekset. Det er derfor debatten uden ende.
Så at en bruger mener enkelte folk lider af mindreværd, og de folk der rammes føler sig stødt er det vel ikke mindreværd at man forsvarer sig, og argumenter imod.
men det er tilstrækkelig malurt i pokalen at de skal have så meget dommerhjælp for at holde hjem og de bør have en rigtig dårlig smag i munden.
Der er tale om en kamp, jeg er overbevist om der nok skal være andre hold der har fået mere dommerhjælp (afgørende) end AaB.

Det taler for sig selv.
Gu gør det da ej. Det taler derimod for sig selv at man forsøger at få det til at lyde som om at AaB kun ligger nummer 1 pga dommerne, og at man ikke kan se indad og forstå at det er jer selv der har pisset det væk, og ikke dommerne, DBU eller CIA der har ødelagt det for jer. I har pisset det væk fordi i ganske enkelt ikke er gearet til at være med hvor det virkelig er sjovt. Der er en grund til i så mange gange har været lige ved og næsten, men aldrig har færdiggjort det. End ikke når i får den største mulighed nogensinde kan i finde ud af at lukke det.
Det var ikke mig, men Riddlemaster der kaldte 974 for et tudefjæs. At han helt sikkert har en pointe kan der være noget i, men jeg har ikke kaldt ham det.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

FCM Fan nr. 1 skrev:Der er en tråd på bold.dk hvor Nordjydernes (læs AAbernes) mindreværdskomplekser og kollektive paranoia drøftes indgående. Og straks er der en række AABere i tråden der understreger pointen.

Det taler for sig selv.

Jeg kunne ikke sige det mere præcist! Selvkritik og realitetssans er bare på et helt andet plan i Aalborg end resten af dk..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Der er en kæmpe verden til forskel i CL kvalen, om bliver mester eller toér.

Mesterholdet skal duellere mod Scweiziske, Hviderussere, Norske, og Tjekkiske hold om CL pladsen, hvor nummer skal op i mod Græske, Ukrainske, Russiske, Belgiske og Tyske hold om pladsen.

Dette er ikke endegyldigt fastlagt endnu, men det vil nogenlunde være sådan.

Bliver første modstander fejet af vejen, så venter som minimum et EL gruppepsil, for begge mandskaber, hvis man ryger ud til næste modstander.

Mesterholdet møder i sidste kvalkampe inden gruppespillet stadig mesterhold fra mindre lande, hvorimod nummer 2 ramler ind i Engelske, Spanske, Italienske hold..

AaB1885

Indlæg af AaB1885 »

Billede

Tag jer nu lige sammen. Brugerne herinde plejer sgu at holde et fornuftigt niveau. Selv OB's fans er helt afklaret med at dommeren var skandaløst ringe begge veje. At man kan mene at nedtromlingen af AK og Diarra's nødbremse af Curth er i "gråzonen" og kan "dømmes begge veje" vidner om en høj grad af stupid fornægtelse og mangel på realitetssans

Men fair nok, nu har i da en undskyldning for at misse mesterskabet.

974

Indlæg af 974 »

AaB1885 skrev:Billede

Tag jer nu lige sammen. Brugerne herinde plejer sgu at holde et fornuftigt niveau. Selv OB's fans er helt afklaret med at dommeren var skandaløst ringe begge veje. At man kan mene at nedtromlingen af AK og Diarra's nødbremse af Curth er i "gråzonen" og kan "dømmes begge veje" vidner om en høj grad af stupid fornægtelse og mangel på realitetssans

Du er MEGET dygtig må jeg sige :-)

Det er godt nok et flot billede du der har lagt op

Er overbevist om at du selv havde haft nogenlunde de samme tanker, hvis det havde været fuldstændig den modsatte situation - tænk lige over den ;-)

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

AaB1885 skrev:Billede

Tusinde tak det luner altid med en kiks når tårerne klemmer sig på.

Jeg ved godt antallet af supportere er mindre her end blandt jeres gæve bolchedrenge, men jeg må godt nok indrømme, at jeg blev lidt nervøs for om der overhovedet var flere tilbage i pakken oven på perioden med FCM i førertrøjen.

Der blev godt nok tygget igennem på debatsiden fra sæsonstarten og frem, men I må ha købt rigeligt, hvilket nu heldigvis kommer os til gode :)

AaB1885

Indlæg af AaB1885 »

974 skrev:
AaB1885 skrev:

Du er MEGET dygtig må jeg sige :-)

Det er godt nok et flot billede du der har lagt op

Er overbevist om at du selv havde haft nogenlunde de samme tanker, hvis det havde været fuldstændig den modsatte situation - tænk lige over den ;-)
Selvfølgelig havde jeg været ekstrem bitter og det kan jeg sagtens forstå folk herinde er, men derfra og så til at sige at det er Dennis Morgensens skyld hvis guldet ryger til Aalborg. Der er altså lang.

Kan altså ikke genkende billedet af AaB-supporterne skulle tude over et mesterskab til FCM, nok nærmere skræmte over konsekvenserne af det :shock: :D

Altså, hvem ved hvad Gleen kunne finde på i sin glædes-rus?! Jeg tør i hvert fald ikke tænke på det.

Hvor om alting er, så ser jeg meget hellere et mesterskab til FCM end til nogle af de sjællandske hold. Så må man jo bare finde sig i at det er billigt til salg.

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Guldkampen

Indlæg af PH1978 »

jonas386 skrev:Det tabte mesterskab må godt nok gøre nas.
Ja? Hvad havde du ellers forestillet dig?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er ikke ligefrem tabt endnu... Lad os nu hellere koncentrere os om os selv, end om Aab :)

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:Det er ikke ligefrem tabt endnu... Lad os nu hellere koncentrere os om os selv, end om Aab :)
Jeps. Fin første halvleg i Esbjerg. De har initiativet, men vi har også set farlige ud på kontra. Meget åbent.

oros

Indlæg af oros »

Der er en tråd på bold.dk hvor Nordjydernes (læs AAbernes) mindreværdskomplekser og kollektive paranoia drøftes indgående. Og straks er der en række AABere i tråden der understreger pointe
Det er nærmest mod intet at regne mod reaktionen på Riddersholms udtalelser efter kampen. :
http://www.bold.dk/nyt/Riddersholm-Vi-m ... edste-hold

Der er en enkelt eller to reaktioner på indholdet. Resten er en lang tilsvining af FCM i almindelighed og Riddersholm i særdeleshed. Jeg har aldrig set noget lignende, og det forekommer besynderligt, at moderator ikke sletter hele tråden og banner de fleste af brugerne. :?

Nå, vores reaktion må blive at møde op på søndag så talstærkt som overhovedet muligt. Det her skal følges til dørs uanset, vi ikke ligefrem spiller drømmebold for tiden.

SAMMEN GØR VI DET!!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Vi har kontakt til 1 pladsen, der er kun sølle tre point mellem os. Vores målscore er klart bedre. Så op med humøret alle sammen, det er en ønske position at kunne komme bagfra.

Jeg synes vi spillede en god kamp i går. Som kampen startede, med to utroligt offensive hold, så troede jeg det ville blive en målfest. Men Lössl stod suverænt, og Andersson var fantastisk til at falde tilbage på de rette tidspunkter. Offensivt synes jeg vi leverede varen, med lidt held havde vi scoret et par gange.

Men det var uhyre vigtigt at vi fik 1 point, for det kræver kun et nederlag til Aab og en sejr til os, før vi ligger nr 1. Det kan meget vel ske allerede i næste runde, for jeg tror Aab får det svært mod det her rigtig godt spillende Esbjerg hold. Jeg er optimist :mrgreen:

Under alle omstændigheder begynder det at ligne CL-kval næste sæson :geek:

Låst