FC Midtjylland - AaB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sylvester

Re: FC Midtjylland - AaB

Indlæg af Sylvester »

974 skrev:Jeg synes at mange kommentatorer har ret i deres pointe om at vi jo faktisk har et lidt uerfarent hold!

Det kan godt være at de har spillet mange superliga-kampe og der er også nogle få der har spillet andre kampe, men vi har stadig en flok spillere der i meget høj grad ikke har prøvet at spille med om noget så stort som et mesterskab før - ej heller er det blevet til ret mange kampe på et højere niveau end netop Superligaen

Det betyder at vi mangler den rutine der skal til for at skaffe lige de rigtige resultater der skal til på de helt rigtige tidspunkter (Mourinho-effekten kunne man fristes til at sige)
Syntes bare ikke den holder, specielt ikke når man sammenligner med AaB. AaBs hold er da mere urutineret end vores og det var også sandheden i lørdags. Alligevel er det dem der er ubesejrede 15-18 kampe i træk og dem der holder et stabilt niveau, mens vores støttespillere, svinger helt sindsygt i niveau og holder stadig er mestre i mentale udfald.

Sammenligner man med Aab, syntes jeg godt man kan forvente mere, ikke mindst af dem der bør være bærende kræfter :cry: Det er godt nok skuffende.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Alligevel er det dem der er ubesejrede 15-18 kampe i træk
Vi tabte nu til SønderjyskE for et par runder siden. Og så uerfarne er vores hold heller ikke. Både Würtz, Risgaard, Augo, Curth og Due har været med til at spille rimeligt store kampe, og 4 af dem har da også prøvet at vinde et mesterskab. Ligeledes har KEP været med i en del tid efterhånden.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

jonas386 skrev:
Alligevel er det dem der er ubesejrede 15-18 kampe i træk
Vi tabte nu til SønderjyskE for et par runder siden. Og så uerfarne er vores hold heller ikke. Både Würtz, Risgaard, Augo, Curth og Due har været med til at spille rimeligt store kampe, og 4 af dem har da også prøvet at vinde et mesterskab. Ligeledes har KEP været med i en del tid efterhånden.
Jeg siger ikke at jeres hold er urutineret, blot at vores heller ikke er det. Mener alderen er omkring 25/26 år på startopstillingen i lørdags for begge hold. Syntes dog Aab har flere spillere som har været med i kortere tid end FCM, Spalvis, AK, Thomsen etc.

At i har 5 spillere der har været med til vinde tilbage i 08, giver jeg heller ikke meget for. 3 af dem er marginalspillere, næsten uden indflydelse og generelt er det ikke de spillere der løfter holdet, måske med undtagelse af Risgaard.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Jeg siger ikke at jeres hold er urutineret, blot at vores heller ikke er det. Mener alderen er omkring 25/26 år på startopstillingen i lørdags for begge hold. Syntes dog Aab har flere spillere som har været med i kortere tid end FCM, Spalvis, AK, Thomsen etc.
Er slet ikke uenig, det var mere helt generelt. Mange snakker om at AaB er så urutineret og ungt et hold, men det er ikke hele sandheden.
At i har 5 spillere der har været med til vinde tilbage i 08, giver jeg heller ikke meget for. 3 af dem er marginalspillere, næsten uden indflydelse og generelt er det ikke de spillere der løfter holdet, måske med undtagelse af Risgaard.
Ikke desto mindre tror jeg på de er vigtige at have i truppen. FCM har vel ikke rigtigt nogle spillere der har prøvet at vinde noget i deres karrierer, og derfor har man ikke erfaringen til at holde hovedet koldt i sådanne situationer, hvor presset også er det større. Offensivt er han blevet helt habil, mens han defensivt vel er den bedste i ligaen for tiden.

Würtz er nu ikke hvad jeg vil betegne som marginalspiller. Overordnet set har han været blandt de bedste i ligaen denne sæson, og har løftet sit spil betydeligt. Jeg mindes ikke Würtz har spillet en bedre sæson nogensinde.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

6097 skrev:Skader tør jeg da slet ikke nævne(der er jeg hvis banket på plads med mine meninger der dog stadig ser ud til og holde ;) )
At vi har mange skader, betyder jo ikke, at du har ret i, hvorfor vi har dem. Der er jo ingen, der er uenige i, at vi har mange skader. Men den snak hører til i en anden tråd.

Ang. vindende spillere, så har Bak vundet den hollandske pokal med Heerenveen. Men ellers er der nok ikke nogen.

AaB har en fin akse af rutine med Risgård og Würtz på midten, og hvis de kan holde sig på benene til de fleste af de sidste kampe, så står AaB rigtig stærkt.

Ikke for at male fanden på væggen, men vi skal nok også til at kigge efter et par af forfølgerne. Her tænker jeg ikke mindst på Brøndby. Det er muligt, det er ærgerligt med et misset mesterskab og en dertilhørende sølvmedalje, men det vil være endnu værre ikke at få dén heller.

oros

Indlæg af oros »

Synes sku ikke det er fair du giver skylden til Bak for det mål, han var oppe en en hovedstødduel, og lander forkert ned så han får ondt, han halter i hvert fald tilbage og når midterlinjen da der bliver lavet mål.

Det er ganske simpelt kommanikation der mangler der. For banggaard trækker ud for at presse duen, og så tager kolja et par skridt frem, og kommer på mellem hånd mellem deres to angribere og kan ikke nå bolden.
Hvis han havde passet sine pligter i et vaklende forsvar, havde han jo ikke stået oppe ved midterlinjen. Så havde han taget sig af Duen mens Kolja og Banggaard kunne have taget en angriber hver!

Det havde været modent i den aktuelle situation!

oros

Indlæg af oros »

Vi har efter min mening, ihvertfald top 3 stærkeste start 11, hvis ikke den stærkeste. Vi har rigtigt fornuftige afløsere dertil og en god talentmasse. Vi har et ungt hold. men uerfaren holder heller ikke længere.
Jeg er enig meget langt hen ad vejen. Men:

Hvem har vi, der er fuldgod erstatning for Svatchenko? Efter min mening ingen. Kolja er 'over the hill', Dickoh er i bedste fald en ok afløser. Tilbage står Nattestad, men han er vel fortsat skadet og altså ikke aktuel.

Hvem har vi, der er fuldgod erstatning for Izunna? Femi er vel den eneste. Han druknede først i bureaukrati og blev så skadet straks, han var ved at være i form. Vi har altså ingen. Så enten skal Polle vel forsøge sig igen, eller også skal der ændres i spillestilen. Eller hvad?

Vi er så heldige, at Janssen i det mindste er klar i angrebet. Så må vi håbe, han kan holde skansen, til Duncan er klar igen!

Jeg er såmænd enig i, at vi har en stærk startellever. Men et hold er jo ikke stærkere end reserverne, og de har altså ikke slået til.

Men lad os nu komme videre. Vi skal have gravet noget gejst frem til på lørdag. Det er faktisk en meget vigtig kamp.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

oros skrev:Hvem har vi, der er fuldgod erstatning for Svatchenko? Efter min mening ingen. Kolja er 'over the hill', Dickoh er i bedste fald en ok afløser. Tilbage står Nattestad, men han er vel fortsat skadet og altså ikke aktuel.
Som du selv nærvner er Dickoh en ok afløser, så vi har en erstatning. Meget mere kan man vel ikke forvente af et superliga hold, med økonomiske problemer. Dertil ville jeg også fortrække Nattestad. Men skader er en helt anden problematisk snak i Fcm.
Hvem har vi, der er fuldgod erstatning for Izunna? Femi er vel den eneste. Han druknede først i bureaukrati og blev så skadet straks, han var ved at være i form. Vi har altså ingen. Så enten skal Polle vel forsøge sig igen, eller også skal der ændres i spillestilen. Eller hvad?
Du nævner selv igen en femi. Der dog står som endnu en skade. Så har vi en Rømer. Bak kan bruges der, så mangler han på hans plads, men der har vi da et par spillere der kan tage over, hvis ikke de alle blev lejet ud.

At sviatchenko er en af ligaens bedste midter forsvarer og Izunna den måske stærkeste Def. midte og der af de grunde ikke findes afløsere på samme niveau, kan man heller ikke forvente i superligaen. men min pointe var også at vi har altså en fornuftig bredde i Fcm. At bredden skrumper ind, grundet alvorligt mange skader, er en helt anden snak.

Polle på den defensive midt et et selvmord efter min mening. Han har ikke nået niveau endnu. Har alt for mange fejlafleveringer og bold tab, samt er ikke den der går først el. 100% ind i en tackling.

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

Acebone skrev:
6097 skrev:Skader tør jeg da slet ikke nævne(der er jeg hvis banket på plads med mine meninger der dog stadig ser ud til og holde ;) )
At vi har mange skader, betyder jo ikke, at du har ret i, hvorfor vi har dem. Der er jo ingen, der er uenige i, at vi har mange skader. Men den snak hører til i en anden tråd.

Ang. vindende spillere, så har Bak vundet den hollandske pokal med Heerenveen. Men ellers er der nok ikke nogen.

AaB har en fin akse af rutine med Risgård og Würtz på midten, og hvis de kan holde sig på benene til de fleste af de sidste kampe, så står AaB rigtig stærkt.

Ikke for at male fanden på væggen, men vi skal nok også til at kigge efter et par af forfølgerne. Her tænker jeg ikke mindst på Brøndby. Det er muligt, det er ærgerligt med et misset mesterskab og en dertilhørende sølvmedalje, men det vil være endnu værr, ja så er det jo da sværte ikke at få dén heller.
Okay da!!! hvis man ikke må nævne ordet skader andre steder end i skadestråden, ja så kan det jo være lidt svært at komme "hele vejen" rundt om at anskueligøre og kommentere den/ de pågældende kampe, ellers må vi jo også til og have en forsvarstråd, midtbanetråd og angrebstråd til de enkelte kampe. Og nævner det jo også for at gøre opmærksom på at det kunne være "sjovt" at se hvad AAB indeholdt fra nr. 14 til 25 på bænken hvis de nogensinde skulle få mere end de par skader af gangen som de nu er så gode til og holde det nede på.

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

6097 skrev:Okay da!!! hvis man ikke må nævne ordet skader andre steder end i skadestråden, ja så kan det jo være lidt svært at komme "hele vejen" rundt om at anskueligøre og kommentere den/ de pågældende kampe, ellers må vi jo også til og have en forsvarstråd, midtbanetråd og angrebstråd til de enkelte kampe.
Er det ved at være en tendens herinde, at folk bliver utroligt nærtagende, når man går dem lidt på klingen? Det er heller ikke lang tid siden, admin måtte ud at dementere en hentydning til, at man ikke må ytre sig negativt om FCM.

Jeg skriver på ingen måde, at du ikke må nævne noget om skader. Men du skrev, at dine "meninger" om skaderne stadig så ud til at holde. Det er dét jeg anfægter.

At jeg skriver, det hører til i en anden tråd, er lige så meget en kommentar til mig selv. Jeg kunne godt fortsætte med at snakke om søgte konklusioner omkring vores fysiske stab, men jeg finder det bedre i så fald at tage den diskussion i den rette tråd.
6097 skrev:Og nævner det jo også for at gøre opmærksom på at det kunne være "sjovt" at se hvad AAB indeholdt fra nr. 14 til 25 på bænken hvis de nogensinde skulle få mere end de par skader af gangen som de nu er så gode til og holde det nede på.
Det er jeg sådan set enig i. Det kunne være interessant. Som det ser ud nu, har AaB desværre den mest stabile spillertrup i toppen af ligaen, og det er ved at afspejle sig i tabellen. Kontinuitet var nøgleordet for os i efteråret - i hvert fald mht. de bageste seks spillere - og nu, hvor vi ikke har det længere, går det også betydeligt dårligere.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Acebone skrev:Er det ved at være en tendens herinde, at folk bliver utroligt nærtagende, når man går dem lidt på klingen? Det er heller ikke lang tid siden, admin måtte ud at dementere en hentydning til, at man ikke må ytre sig negativt om FCM.
Nu var det jo så mig og min hentydning, admin "dementerede". Men hvad den hentydning og eller situationen har at gøre med at være nærtagende eller jeres lille debat at gøre, kan jeg nu ikke se.

Jeg kom med min hentydning alene af den grund at det ofte ses herinde, at kommer man med lidt kritiske synspunkter om Fcm, Træner, hold eller den enkelte spiller, bliver man ofte hurtigt "sat på plads og til tider endog i bås".

Men måske du har ret i at folk herinde har en tendens til at blive nærtagende, når man går dem lidt på klingen. Jeg oplever det ihvertfald ofte, når en debattør vælger at gå Fcm "lidt på klingen".

Brugeravatar
Acebone

Indlæg af Acebone »

Det var nu ikke for at hænge dig ud, pr0j3ct. Det er bare en fornemmelse, man får, når man ser på typen af indlæg herinde sammenholdt med klubbens resultater.

Folk vender rundt på tallerkner og står klar med kniven det sekund, noget går skævt, og et helt specielt segment skriver endda kun herinde, når det går dårligt. Det er du vist ikke en del af, så du skal ikke føle dig ramt her.

Jeg er bare satans træt af at se debattører komme ind og skyde med skarpt på alt fra fysioterapeuter til trænere og så straks gå hylende i defensiven, når de får svar på tiltale.

Hvis man mener, man har en god pointe, så skal man da kæmpe for den, ikke begynde at føle sig uretfærdigt behandlet, fordi andre er uenige.

Besvar