Transfer sommer 2014

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator

Transfer sommer 2014

Indlæg af Administrator »

Ny tråd. Værsgo.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Re: Transfer sommer 2014

Indlæg af DenStolteJyde »

Jamen lad mig da bare fortsætte hvor jeg slap i den anden tråd.

Jeg er bange for at selvom vi MÅSKE (forhåbentlig) vinder superligaen, vil vi være nødt til at finde "alt til salg" skiltet frem igen..

Dog har vi vel ikke så voldsomt meget at sælge af som ikke allerede er solgt? (til dvs playersponsorater uanset om det er slyzunna invest eller det er andre venner af huset)

Men som minimum kunne jeg forestille mig at vi må sige farvel til Julle og Sly som jo begge 2 gerne har villet videre gennem længere tid..

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Jeg er også nervøs for det kommende vindue. Mest fordi, at jeg frygter, at alle vores salgsobjekter forsvinder uagtet en evt. CL kval.

Klare salgsobjekter:
- Erik
- Sly
- Rilwan
- Izu
- Julle

Mulige salgsobjekter/talentsalg:
- Lössl
- Patrick
- Petter
- Duncan

Løbepas:
- Tim
- Santiago
- Kolja

Denne sæson kan være den "sidste aften med kliken".

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Tror vi må vinke farvel til Juelsgård og Sly, og muligvis en mere. Derefter tror jeg, alt afhængigt af om vi skal spille i et europæisk gruppespil, kan holde på resten frem til vinter.

Skal vi spille CL eller EL gruppespil, har vi mulighed for at supplere truppen.

Ellers tror jeg på holdet kan se således ud efter sommerferien.

Lössl
Bach Bak, Banggaard, Dickoh, Møller
Izunna
Sisto, Poulsen, Andersson, Hassan
Duncan

Bænken: Tim Janssen, A. Femi, J. Haugaard, S. Nattestad, P. Onuachu, A. Rømer, E. Hedisson og M. Larsen, hvilket betyder at vi sælger Erik Sviatchenko, Sylvester Igboun og Jesper Juelsgård, hvilket er tre profiler, men som efter min overbevisning kan erstattes.

Noe

Indlæg af Noe »

Jeg har det fint med storudsalg, endda 4-5 profiler. Så bygger vi stille og roligt op igen over de næste 3-4 år. Jeg synes, at denne sæson har vist, at sammenspillede hold kan bide skeer med hold med dyre profilindkøb.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Selvfølgeligt kommer vi til at skulle sige farvel til nogle stykker. Det skulle vi jo reelt have gjort allerede i vinterens vindue, men grundet vores placering og muligheder for denne sæson. Blev der holdt lidt ekstra fast i vores spillere :)

Jeg er dog rimelig fortrøstningsfuld. Jeg syntes vi har nogle rigtigt fornuftige unge talenter ventende i kulissen, til flere pladser på holdet.

974

Indlæg af 974 »

Jeg tror simpelthen at det på nuværende tidspunkt er for svært at spå om til- og afgange..

Bliver vi eks, mestre, så har vi en helt anden situation både for os og de spillere der evt. gerne vil videre

Der vil også være mulige sponsorer og økonomiske bagmænd der kunne tænkes at have noget at skulle have sagt

Så for mig er det umuligt at komme med alt for mange spådomme og realistiske scenarier :-)

Steffen am

Indlæg af Steffen am »

Så lige denne.
http://www.bt.dk/superligaen/i-udlandet ... er#slide-1
Udmærket estimeret pris på den gode Erik, den dyreste efter Makienok der forventes at ryge til sommer.

Mit spørgsmål er blot hvor Juelsgaard og hans XX millioner prisskilt er?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror desværre Eriks skade sætter en stopper på salget allerede til sommer. Men det er da ikke umuligt.
Mest oplagt må være Juelsgård, ham kan vi næppe holde på. Det er også det rette tidspunkt for ham at komme videre på.

Sly er måske også et tema, men jeg synes generelt vi har haft svært ved at sælge vores afrikanske spillere. Et dansk pas ville nok hjælpe?

Jeg tror egentlig Sisto står højt på listen, han er ung og har formentlig snart det danske pas. De præstationer han viser i flæng, vidner om en spiller med et uhørt stort potentiale..

Derudover tror jeg ikke på brandudsalg, der er stadig for få penge i transfermarkedet.

Kongeren82
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Kongeren82 »

http://mobil.bold.dk/#/nyt/Sviatchenko- ... mmerskifte

Erik satser selv på at komme afsted til sommer og bliver det til 20+ million er det i min optik også fint. Med et prisskilt som forestående er en stor del af spillerinvest vel også betalt?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Kongeren82 skrev:http://mobil.bold.dk/#/nyt/Sviatchenko- ... mmerskifte

Erik satser selv på at komme afsted til sommer og bliver det til 20+ million er det i min optik også fint. Med et prisskilt som forestående er en stor del af spillerinvest vel også betalt?
Erik er en del af følgende 7 spillere, der blev solgt samlet tilbage i vinteren 2012:
Albæk, Erik, Marco, Sisto, Mads P, Petter og Villafané.

De er såvidt vides solgt på 10 anparter á 2 mio stykket = 20 mio i alt. Forrentningen til investorerne skulle angiveligt ligger på ca. 5 %, hvilket er 1 mio i alt (20 * 0,05 = 1)
Transferindtægterne fordeler sig med 75 % til investorerne og 25 % til FCM indtil der er solgt spillere for 28 mio, og investorerne har fået sine 21 mio (20 investeret og 1 mio i forrentning) mens FCM har fået 7 mio.
Indtil videre har vi solgt Mads Albæk for eftersigende 4,5 mio (knap 3,4 til investorer - lidt mere end 1,1 til FCM). Det efterlader os med 23,5 mio tilbage at sælge for, før investorerne er "købt" ud.
Så hvis Erik ryger for 20 mio til sommer får vi de 5 mio i kassen, og der ryger 15 mio til investorerne.
Så vil der mangle transferindtægt på 3,5 mio før FCM ejer alt af de resterende spillere.
Og med Marco, Sisto og Petter blandt disse burde der være rigelig med chancer for dette. Villafané og Mads P er det nok tvivlsomt hvorvidt bidrager med noget her.
Allerbedst ville det være at smaske Erik afsted for 24 mio og vi dermed var fri af investorernes klør på salgsobjekter som Marco, Petter og Sisto.
Men selvom dette vil være et markant salg vil det "kun" give os 6 mio upfront. Men det er jo vores lod med en rent pantsat trup efterhånden.
De eneste salgsobjekter der ikke er pantsat er vel efterhånden Lössl, Julle og akademispillerne.

Lidt kilder til at "bekræfte" ovenstående (læg mærke til at spillerne i første link er gæt fra EB. Dem i det sidste er de bekræftede):
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 877152.ece
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 191248.ece

974

Indlæg af 974 »

Men vi har vel sådan set allerede fået nogle af transferpengene ikke Jesper?

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

974 skrev:Men vi har vel sådan set allerede fået nogle af transferpengene ikke Jesper?
Jo jo. Det har vi skam. Vi fik 20 mio dengang for en del af transferrettighederne. Vi manglede i den grad pengene Og det er så de 21 mio (inklusiv forrentning) vi betaler af på ved salgene nu. Så rent investeringsmæssigt var det ingen guldgrube for investorerne. Smide 2 mio med udsigt til maks og få 100.000 (5 procents forrentning) ud af det, og samtidig stå med risikoen for spillerne ikke sælges. Det er venner af huset der har gjort det. Et slags lån om man må sige.

974

Indlæg af 974 »

Jesper BW1100 skrev:
974 skrev:Men vi har vel sådan set allerede fået nogle af transferpengene ikke Jesper?
Jo jo. Det har vi skam. Vi fik 20 mio dengang for en del af transferrettighederne. Vi manglede i den grad pengene Og det er så de 21 mio (inklusiv forrentning) vi betaler af på ved salgene nu. Så rent investeringsmæssigt var det ingen guldgrube for investorerne. Smide 2 mio med udsigt til maks og få 100.000 (5 procents forrentning) ud af det, og samtidig stå med risikoen for spillerne ikke sælges. Det er venner af huset der har gjort det. Et slags lån om man må sige.

Ja det er jo sådan set også det jeg tænker :-)

Synes hurtigt at det kan komme til at lyde som om vi ikke får noget for spillerne, når de bliver solgt..

Vi har jo allerede fået en del - at det så naturligvis er møgdumt at vi har haft og vel stadig delvis har så elendig en økonomi (iøvrigt lige som mange andre klubber) er jo så en anden sag, som vi jo også har en tråd til længere nede :-)

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Med til historien hører jo også at vi med de 20 mio fra investorgruppen på et økonomisk meget trængt tidspunkt købte os tid til at holde på spillerne og istedet sælge når markedsværdien er på sit højeste som nu. Erik, Marco ogsisto har vel alle nærmest fordoblet deres værdi i løbet af de sidste 12 mdr. I bagklogskabrts klare lys en helt igennem fantastisk aftale for klubben i sin tid.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Låst