Skadestuen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Skadestuen

Indlæg af Ravnen »

Meget spændende læsning Niclas. Mange tak for at du gider. Respekt for det arbejde der bliver udført ;)

FCMVIC

Indlæg af FCMVIC »

N skrev:Det er efterhånden længe siden jeg sidst har skrevet her på forummet, men jeg kan se at skadessituationen er et emne, som diskuteres meget. Jeg kan læse enkelte mere eller mindre kritiske kommentarer, som jeg vil prøve at forholde mig til.
Først vil jeg da lige bekræfte, at vi er hårdt ramt for tiden. Det er desværre bare vilkårene, og noget som hurtigt kan ændre sig. For en uge siden var vi faktisk i en situation, at det kun var Erik og Tim der ikke kunne træne dagen før kamp, og trænerteamet havde således 25 ud af truppens 27 spillere til rådighed. Nu står vi så pludselig i en situation, hvor flere stamspillere er ude eller tvivlsomme til weekenden.
De kritiske røster vil sikkert sige, at vi gennem sæsonen ofte har haft en lang skadesliste, hvilket til tider har været tilfældet. Antallet af skader er dog ikke nødvendigvis et udtryk for dårlig træning, forkert dosering eller en elendig sundhedssektor.
Skaderne i fodbold kan deles ind i to typer; overload og overuse. Overload skaden er det vi kalder for et traume. Det sker, når en struktur udsættes for en for stor belastning/påvirkning. En ledbåndsskade i anklen i forbindelse med et vrid, er et eksempel på en overload skade. Overload skaderne er svære at gardere sig imod, da man uanset træningstilstand, kan komme i en situation, hvor påvirkningen af en struktur bliver så stor, at der vil ske en skade. Det er især overload skaderne, som er haglet ned over os gennem en længere periode. Petters to knæskader, Rilwans brækkede finger, Eriks ankel skade og senest Izunnas knæskade, er alle eksempler på overload skader.
Overuse skaden er det vi kalder en overbelastningsskade, hvor en svag struktur ved langvarig belastning gradvist kan blive mere og mere øm, indtil man når et niveau, hvor man ikke kan træne.
Overload og overuse skaderne kan for det meste adskilles fra hinanden, men der er dog alligevel et vigtigt link mellem de to skadestyper; nemlig muskelskaden. En muskelskade (forstrækning eller fiber) kan godt opstå ud af det blå, uden forvarsel. Et eksempel er Duncan, som udgår under opvarmningen til Viborg kampen. Han har en afslutning, hvor han får et riv i lysken. Den skade er lige så uventet, som det var da Stephan Petersen blevet skadet for resten af sæsonen i mandags. Hvis I så den kamp, så så I et klassisk eksempel på en overload skade, som var uventet og uundgåelig.
En muskelskade kan dog også komme på baggrund af en overuse problematik, hvor musklen er overbelastet, og heraf øm og skrøbelig, og mere modtagelig for at blive skadet ved en belastning, som normalt vis ikke ville være et problem.
Overuse skaden og den overuse betingede muskelskade, er skadestyper som vi har utroligt meget fokus på, da det er her vi via den rette træning og behandling kan undgå skader. Vi har flere spillere, som hver uge træner efter særlige programmer, netop for at undgå disse skader. Det kan både være tale om at de står over enkelte træninger, eller de kan lave ekstra træning rettet mod netop deres problem. Desuden har jeg har flere spillere, som dagligt skal have nøjagtig den samme behandling, for at være på deres normale niveau.
Der laves systematisk styrketræning hver uge, og der laves desuden ekstra skadeforebyggende træning, hvor fokus er på de hyppigst forekommende skader i fodbold (ankelforstuvningen og fiberskaden i baglåret er faktisk de to skader, som statistisk er hyppigst forekommende, og derfor har stor fokus hos os).
Hvis vi kigger på netop de to skader, så har vi i 2014, indtil i tirsdags kun haft to muskelskader (Marco og Johannes; forstrækning i baglåret) og to ankelforstuvning (Sonni og Erik), som har krævet længerevarende pauser. I denne uge har vi så desværre været så uheldige at få to muskelskader :cry: (hvor alvorlige, kan jeg ikke sige med sikkerhed på nuværende tidspunkt). Dette er blot for at illustrere, at vi faktisk har fokus på, og held med at undgå de hyppigst forekommende skader.
Vi har haft masser af tilfælde, hvor en spiller efter hård belastning har haft muskulær ømhed, slagskader eller små vrid, som har krævet pause og behandling, men det har ikke kostet deres deltagelse i kamp. Efter hver eneste kamp har vi faktisk spillere, som af den ene eller anden grund ikke kan træne, men som alligevel står på banen den efterfølgende søndag.
I FCM har vi fokus på en masse små detaljer, hvor vi håber på at kunne optimere spillernes fysiske formåen. Vi har en diætist tilknyttet, og spillerne får kost tilskud. Rent behandlingsmæssigt har spillerne mulighed for daglig behandling hos massør og fysioterapeut, og vi har samarbejde med flere eksterne behandlere (f.eks kiropraktor og body SDS terapeut). Vi har som den eneste klub i Danmark en vakuum maskine til rådighed, til hjælp med restitution. Vi har desuden netop indgået en aftale med et amerikansk behandlingskoncept, som har valgt FCM som deres samarbejdspartner i Danmark. Alt dette er kun beskrevet, for at fortælle, at vi i FCM gør hvad vi kan for at optimere på alle områder.
Dette laaange indlæg skal ikke ses som en bortforklaring eller en dårlig undskyldning, men blot som et indlæg til debatten om vores skadesituation – og ja, vi er udfordret for tiden, men vi gør alt hvad vi kan for at få spillerne klar til kamp.
Mvh
Nicklas
Ja den er fin med Overload og overuse, kiropraktor og amerikansk behandling, synes bare at resultaterne mangler, ja undskyld mig.

De andre hold er jo også udsatte over overload og overuse, hvis man ser på et hold som FCK over flere år, jamen så har de jo være forskånet for mange skader, de har kunnet spille superliga og CL med stort set samme opstilling, det tør jeg ikke engang gætte mig til hvordan FCM skulle kunne klare dette.

Jeg møder mange i hverdagen som siger, der er sgu noget galt med alle de konstante skader i FCM.

6097
Geografisk sted: Billund

Indlæg af 6097 »

FCMVIC skrev:
N skrev:Det er efterhånden længe siden jeg sidst har skrevet her på forummet, men jeg kan se at skadessituationen er et emne, som diskuteres meget. Jeg kan læse enkelte mere eller mindre kritiske kommentarer, som jeg vil prøve at forholde mig til.
Først vil jeg da lige bekræfte, at vi er hårdt ramt for tiden. Det er desværre bare vilkårene, og noget som hurtigt kan ændre sig. For en uge siden var vi faktisk i en situation, at det kun var Erik og Tim der ikke kunne træne dagen før kamp, og trænerteamet havde således 25 ud af truppens 27 spillere til rådighed. Nu står vi så pludselig i en situation, hvor flere stamspillere er ude eller tvivlsomme til weekenden.
De kritiske røster vil sikkert sige, at vi gennem sæsonen ofte har haft en lang skadesliste, hvilket til tider har været tilfældet. Antallet af skader er dog ikke nødvendigvis et udtryk for dårlig træning, forkert dosering eller en elendig sundhedssektor.
Skaderne i fodbold kan deles ind i to typer; overload og overuse. Overload skaden er det vi kalder for et traume. Det sker, når en struktur udsættes for en for stor belastning/påvirkning. En ledbåndsskade i anklen i forbindelse med et vrid, er et eksempel på en overload skade. Overload skaderne er svære at gardere sig imod, da man uanset træningstilstand, kan komme i en situation, hvor påvirkningen af en struktur bliver så stor, at der vil ske en skade. Det er især overload skaderne, som er haglet ned over os gennem en længere periode. Petters to knæskader, Rilwans brækkede finger, Eriks ankel skade og senest Izunnas knæskade, er alle eksempler på overload skader.
Overuse skaden er det vi kalder en overbelastningsskade, hvor en svag struktur ved langvarig belastning gradvist kan blive mere og mere øm, indtil man når et niveau, hvor man ikke kan træne.
Overload og overuse skaderne kan for det meste adskilles fra hinanden, men der er dog alligevel et vigtigt link mellem de to skadestyper; nemlig muskelskaden. En muskelskade (forstrækning eller fiber) kan godt opstå ud af det blå, uden forvarsel. Et eksempel er Duncan, som udgår under opvarmningen til Viborg kampen. Han har en afslutning, hvor han får et riv i lysken. Den skade er lige så uventet, som det var da Stephan Petersen blevet skadet for resten af sæsonen i mandags. Hvis I så den kamp, så så I et klassisk eksempel på en overload skade, som var uventet og uundgåelig.
En muskelskade kan dog også komme på baggrund af en overuse problematik, hvor musklen er overbelastet, og heraf øm og skrøbelig, og mere modtagelig for at blive skadet ved en belastning, som normalt vis ikke ville være et problem.
Overuse skaden og den overuse betingede muskelskade, er skadestyper som vi har utroligt meget fokus på, da det er her vi via den rette træning og behandling kan undgå skader. Vi har flere spillere, som hver uge træner efter særlige programmer, netop for at undgå disse skader. Det kan både være tale om at de står over enkelte træninger, eller de kan lave ekstra træning rettet mod netop deres problem. Desuden har jeg har flere spillere, som dagligt skal have nøjagtig den samme behandling, for at være på deres normale niveau.
Der laves systematisk styrketræning hver uge, og der laves desuden ekstra skadeforebyggende træning, hvor fokus er på de hyppigst forekommende skader i fodbold (ankelforstuvningen og fiberskaden i baglåret er faktisk de to skader, som statistisk er hyppigst forekommende, og derfor har stor fokus hos os).
Hvis vi kigger på netop de to skader, så har vi i 2014, indtil i tirsdags kun haft to muskelskader (Marco og Johannes; forstrækning i baglåret) og to ankelforstuvning (Sonni og Erik), som har krævet længerevarende pauser. I denne uge har vi så desværre været så uheldige at få to muskelskader :cry: (hvor alvorlige, kan jeg ikke sige med sikkerhed på nuværende tidspunkt). Dette er blot for at illustrere, at vi faktisk har fokus på, og held med at undgå de hyppigst forekommende skader.
Vi har haft masser af tilfælde, hvor en spiller efter hård belastning har haft muskulær ømhed, slagskader eller små vrid, som har krævet pause og behandling, men det har ikke kostet deres deltagelse i kamp. Efter hver eneste kamp har vi faktisk spillere, som af den ene eller anden grund ikke kan træne, men som alligevel står på banen den efterfølgende søndag.
I FCM har vi fokus på en masse små detaljer, hvor vi håber på at kunne optimere spillernes fysiske formåen. Vi har en diætist tilknyttet, og spillerne får kost tilskud. Rent behandlingsmæssigt har spillerne mulighed for daglig behandling hos massør og fysioterapeut, og vi har samarbejde med flere eksterne behandlere (f.eks kiropraktor og body SDS terapeut). Vi har som den eneste klub i Danmark en vakuum maskine til rådighed, til hjælp med restitution. Vi har desuden netop indgået en aftale med et amerikansk behandlingskoncept, som har valgt FCM som deres samarbejdspartner i Danmark. Alt dette er kun beskrevet, for at fortælle, at vi i FCM gør hvad vi kan for at optimere på alle områder.
Dette laaange indlæg skal ikke ses som en bortforklaring eller en dårlig undskyldning, men blot som et indlæg til debatten om vores skadesituation – og ja, vi er udfordret for tiden, men vi gør alt hvad vi kan for at få spillerne klar til kamp.
Mvh
Nicklas
Ja den er fin med Overload og overuse, kiropraktor og amerikansk behandling, synes bare at resultaterne mangler, ja undskyld mig.

De andre hold er jo også udsatte over overload og overuse, hvis man ser på et hold som FCK over flere år, jamen så har de jo være forskånet for mange skader, de har kunnet spille superliga og CL med stort set samme opstilling, det tør jeg ikke engang gætte mig til hvordan FCM skulle kunne klare dette.

Jeg møder mange i hverdagen som siger, der er sgu noget galt med alle de konstante skader i FCM.
Jeg har også helt den samme holdning som dig omkring skader i FCM, men pas på for hvis du ikke kan dokumentere det ned i mindste detalje, ja så får du det meste af forummet på nakken, selvom vi har en pointe der holder.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

6097 skrev:Jeg har også helt den samme holdning som dig omkring skader i FCM, men pas på for hvis du ikke kan dokumentere det ned i mindste detalje, ja så får du det meste af forummet på nakken, selvom vi har en pointe der holder.
Come on! Der er da forskel på, om man kræver dokumentation ned i mindste detalje, eller om man forventer, at niveauet holdes bare lidt højere end ren bodegasnak.

Jeg kan garanteret gå ned på Troubadouren eller Jakob Skomager og blive enig med en masse AGF'ere om, at GF er offer for et stort komplot i dansk fodbold, og hvis alt gik retfærdigt til, så var de mestre hvert år.

At man kan finde folk, der er enige i ens postulater, er ikke et argument. Jeg mangler stadig et godt bud på, hvorfor det f.eks. er klubbens fysioterapeuter, der er skyld i skaderne.

Kunne det f.eks. tælles med i regnestykket, at vi har flere skrøbelige spillere end FCK? At vores budget kun rakte til at hente folk som Andersson, Janssen, Poulsen etc., fordi deres skader gjorde dem mindre attraktive for større klubber? Jeg siger ikke, skadessituationen udelukkende har noget med den slags at gøre. Men man bliver nødt til at overveje en del muligheder, så længe der ikke er noget overvejende klart argument for årsagen til vores skader. Hvis I derimod har det klare argument, så kom da ud med det!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

6097 skrev:
FCMVIC skrev: Ja den er fin med Overload og overuse, kiropraktor og amerikansk behandling, synes bare at resultaterne mangler, ja undskyld mig.

Jeg har også helt den samme holdning som dig omkring skader i FCM, men pas på for hvis du ikke kan dokumentere det ned i mindste detalje, ja så får du det meste af forummet på nakken, selvom vi har en pointe der holder.
Problemet er, at det eneste I har, er holdninger. Hvis man skal debattere er der brug for argumenter, der er underbygget af noget der bare ligner viden, fakta eller teorier. Ellers giver det ikke mening at debattere. I hvert fald ikke, hvis man bare vil have et niveau, der hæver sig en smule over bodega-niveauet.

Skadesfrekvensen og det skadesforebyggende arbejde i FCM er en meget vigtig og interessant diskussion. Men I bidrager simpelthen ikke til den - der er tale om ren trolling. Jeg indrømmer gerne, at mine egne indlæg om hvordan vores skader har 'smittet' andre, heller ikke holder højt niveau, men det er et udslag af langvarig erfaring med, at der alligevel ikke kommer noget fornuftigt ud af, at forsøge at få underbyggede argumenter ud af FCMReal.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Nu tror jeg også at vi har mange spillere, som nok i virkeligheden bare ikke har fysikken til at spille professionel fodbold. En som Tim Janssen fx. Han får jo den ene skade efter den anden. Måske skulle man bare indse, at han nok bare ikke kan holde til den store belastning det er, at spille fodbold på fuldtid. Selvom det jo ikke er en rar ting at skulle beslutte.

Jeg har selv et dårligt håndled, derfor er jeg ikke jord og betonarbejder. Fodboldintelligens og fremragende fysik er jo ikke lign hinanden. Det er bare ikke alle der kan holde til at belaste deres krop så meget som det kræves. Og det skulle de/klubben måske indse. Derudover er professionelle fodboldspillere nogle tøsedrenge på nogle punkter! En håndværker bliver fx ikke væk fra sit arbejde i 3 uger, fordi han har fået et trælår! :D

Når det er sagt, så er vi ikke de eneste der har mange skader. Men en ting der undre mig er, at vi mange gange køber spillere ind, som er kronisk skadede. Tror bare vi har en trup som er sammensat af mange "svage" spillere..

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Noerum skrev:Når det er sagt, så er vi ikke de eneste der har mange skader. Men en ting der undre mig er, at vi mange gange køber spillere ind, som er kronisk skadede. Tror bare vi har en trup som er sammensat af mange "svage" spillere..
Noget kunne tyde på det. Spørgsmålet er så, om det er det forkerte at gøre. Det er en interessant afvejning, man må gøre sig. Risk/reward. Vil man have den ekstraordinære spiller, der har en tvivlsom skadeshistorik, eller vil man have den middelmådige spiller med jernhelbredet?

FCK har investeret i Nicolai Jørgensen - formentlig vel vidende om, at han risikerer kun at være i form til 15 kampe om året. Det er den risiko, de vælger at tage. Forskellen på FCK og FCM er så, at FCK i højere grad har muligheden for at hente gode spillere, der også har en fornuftig skadeshistorik - altså dyrere spillere.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes godt at I kunne sige tak til Nicklas, for at han vil give os en update og endda en forklaring ;)

Jeg vil sige som B.S. Christiansen plejer at sige, "Kan du gøre noget ved det?", hvis nej, så kom videre og brug din energi på noget, som du rent faktisk kan gøre en forskel ved 8-)

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Tak til Nicklas for et fyldestgørende info, men vil du ikke godt lave nogle mellemrum i dit skriv - jeg bliver sgu så træt, og jeg skulle jo gerne have det hele med.

Når dette er sagt har jeg et spørgsmål til dig Nicklas. Jeg ved ikke om du kan svare på det.

Jeg og sikkert mange andre undrer sig nok over hvorfor et hold som Aab har så relativt få skader ?
Det gør jo at de gennem næsten hele sæsonen kan køre med samme start 11. Det kan jo gøre dem til mestre.

De er vel ligeså udsat som andre for de skader du omtaler. Er det fordi vi har en mere fysisk spillestil end Aab ?

Håber du eller andre kan svare på dette.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

tatoo skrev: Jeg og sikkert mange andre undrer sig nok over hvorfor et hold som Aab har så relativt få skader ?
Det gør jo at de gennem næsten hele sæsonen kan køre med samme start 11. Det kan jo gøre dem til mestre.
Det er jo bare ikke helt korrekt.
AaB har i øjeblikket Henrik Dalsgaard og Anders K Jacobsen fra deres start-11 skadet - heraf har AKJ misset hele foråret. Desuden var Jönsson skadet da man hentede ham, og er stadig halvskadet. Würtz har også været ude i en enkelt kamp her i foråret. Så de er også ramt af skader - også på profilerne.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Vi har været hårdt ramt af skader i perioder også mere end vi burde, men det er efter min mening.

Men mit hold skal jo heller ikke have nogle skader, det er kun alle de andre hold eller noget. :)

Jeg tror til gengæld også at det til tider virker lidt mere voldsomt end det måske har været, bla. grundet den måde vi har været ramt på. Hvor vi eks. har været hårdt ramt på enkelte vitale positioner. Så som Petter bliver skadet. Marcus ind som erstatning. Så bliver Marcus skadet og den næste i rækken, bringes i spil. Enkelte gange har vi vel været ude i noget der ligner 3-4 valg på enkelte positioner og så virker det hele lidt uoverskueligt.

Ud over det, nævnes tidligere i denne tråd, at vi har nogle "svage" spillere. Dertil er jeg enig. Vi har nogle som ofte bliver ramt, eller altid er mere eller mindre langtids skadet.

Så om vi er specielt uheldige med skader, har overdrevet mange set i forhold til andre klubber eller andet, ændrer vel ikke det store ved, at vi trods skader og kort, gjorde det ganske fornuftigt i efteråret. Så det burde så absolut ikke være en undskyldning.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Tak til N for det udvidede perspektiv.

Lad os holde os til Fakta. Fcm ligger så sent som nu i turneringen på en førsteplads. Skader eller ej, er det den allerstørste indikation på at fys-teamet, og behandlerteamet formår at holde en konkurrencedygtig trup kørende. Endda langt ud over enhver forventning.

Et andet fakta kritikerne i denne tråd må forholde sig til er hvor mange af truppens perifære spillere har kunnet træde direkte ind og stemple ind på allerhøjeste niveau. Det indikerer om noget at den generelle sundhedstilstand i truppen er sublim!

I bund og grund er det FLØjTENDE ligegyldigt hvor mange vi har i feltlazarettet. Så længe vi er konkurrencedygtige og truppen formår at vinde, så gør staben omkring holdet det rigtige.

En sidste ting er hvor imponerende det har været at se de unge spillere holde allerhøjeste fysiske niveau. Det er godt gået seriøst godt arbejde af dem og staben omkring dem.

Den overdrevne fokus på skaderne er måske udtryk for at nogen har ondt i en vis legemsdel. Kritikken er ihvertfald ikke sagligt begrundet.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Kent skrev:
tatoo skrev: Jeg og sikkert mange andre undrer sig nok over hvorfor et hold som Aab har så relativt få skader ?
AaB har i øjeblikket Henrik Dalsgaard og Anders K Jacobsen fra deres start-11 skadet - heraf har AKJ misset hele foråret. Desuden var Jönsson skadet da man hentede ham, og er stadig halvskadet. Würtz har også været ude i en enkelt kamp her i foråret. Så de er også ramt af skader - også på profilerne.
Men der er stadig et gran af sandhed i postulatet. Hvis vi ser på antal benyttede spillere i sæsonen for de 4 tophold har FCK og Brøndby hver brugt 25 forskellige spillere. FCM har brugt 29 hvilket faktisk er hele førsteholdstruppen med undtagelse af de 2 reserve keepere. AaB har til sammenligning brugt 21 forskellige spillere altså ca. 30% mindre udskiftning end FCM.

Ydermere har 16 af disse 21 spillere været i kamp i mere end 15 kampe! Hvis vi igen sammenligner har der været 9 spillere ud af de 29 i FCM som har spillet 15 kampe eller flere.. Atlså har 75% af benyttede AaB spillere spillet mere end 15 kampe mens det samme tal i FCM er ca. 30%.! -Det kan altså mærkes.. Så påtrods af AaB lige nu har et par startere ude er der i den grad en sandhed i at deres stabilitet på trods af et på papiret middelmådigt superliga hold bunder i en fantastisk skadeforebyggelse og kontinuerligtet i start 11.

Jeg har iøvrigt stor respekt for det arbejde FCM ligger i sundshedsstrategierne og mener også at mange skader som Nicklas siger tildels kan tilskrives sort uheld, og jeg tror ikke man skal ligge mere i kritikken end folk generelt er fortvivlede og bitre over at noget så stort efterhånden ligner at smuldre lidt pga. Udefrakommende kræfter som åbenbart ikke tilsmiler heldet i FCM på skadesfronten.

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mike80 skrev:
Kent skrev:
Men der er stadig et gran af sandhed i postulatet. Hvis vi ser på antal benyttede spillere i sæsonen for de 4 tophold har FCK og Brøndby hver brugt 25 forskellige spillere. FCM har brugt 29 hvilket faktisk er hele førsteholdstruppen med undtagelse af de 2 reserve keepere. AaB har til sammenligning brugt 21 forskellige spillere altså ca. 30% mindre udskiftning end FCM.

Ydermere har 16 af disse 21 spillere været i kamp i mere end 15 kampe! Hvis vi igen sammenligner har der været 9 spillere ud af de 29 i FCM som har spillet 15 kampe eller flere.. Atlså har 75% af benyttede AaB spillere spillet mere end 15 kampe mens det samme tal i FCM er ca. 30%.! -Det kan altså mærkes.. Så påtrods af AaB lige nu har et par startere ude er der i den grad en sandhed i at deres stabilitet på trods af et på papiret middelmådigt superliga hold bunder i en fantastisk skadeforebyggelse og kontinuerligtet i start 11.
Jeg er som sådan ikke uenig i, at vi har været ramt af skader. Pointen er blot, at det er andre også. Så kan man selvfølig diskutere, om vi er hårdere ramt end andre.

Dine tal er fine, men der er måske også brug for at nuancere dem lidt, da det jo ikke er et direkte mål for antallet af skader - og derfor ikke helt kan bruges til at sammenligne dette. Eksempelvis kan det, at vi har brugt flere spillere, også være et tegn på en breddere trup. Vi har nok flere alternativer end AaB. Eksempelvis bruger de Patrick Kristensen som førstereserve på 3-4 forskellige pladser, mens vi måske vil bruge 2-3 forskellige spillere, til at lukke hullerne på samme pladser. En anden ting er, at vi har haft 16 karantænedage, hvor AaB har haft 6. Hvis vi havde haft 10 færre karantænedage, ville vi også have brugt flere af de samme spillere - og haft større kontinuitet (hvilket vi jo også gjorde i starten af efteråret).

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:
Bare lige for at opdatere med dagens trup, så er AaB uden AKJ, Dalsgaard og Jönsson.http://www.bold.dk/nyt/AaB-uden-Joensson-og-Dalsgaard
Indtil videre er der altså ikke meget forskel på skaderne mellem os og AaB her i foråret (så ved jeg godt, at Izu er ude lang tid, og dermed kan ende med at tælle mere - men en af deres profiler, kan også ødelægge korsbåndet i morgen)

Låst