Guldkampen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Guldkampen

Indlæg af Kent »

Her efter 22 runder, må det være passende at lave en status – og kigge lidt frem. Hvor jeg i løbet af sæsonen har gjort lidt løbende status, og set på hvordan det er gået indtil videre, så er det i denne omgang måske mere interessant at kigge frem mod de sidste 11 kampe.
For mig at se, er der 3 hold med i guldkampen. FCM, AaB og FCK. Brøndby regner jeg ikke med, da der er for langt op og for mange hold de skal overhale. FCK kan også hurtigt ryge fra, hvis resultaterne går dem i mod, men indtil videre har jeg dem med.
Alle hold mangler at møde alle, og dermed kunne man jo mene, at alt er lige for de 3 hold. Det mener jeg dog ikke helt er tilfældet. Lad os se på de tre klubbers restprogram:

FCM
FCM - FCN
RFC - FCM
FCM - AaB
FCM - OB
AGF - FCM
FCM - VFF
EFB - FCM
FCM - FCV
BIF - FCM
FCM - FCK
SDR - FCM

Vi har altså 6 hjemmekampe tilbage, heraf AaB og FCK på hjemmebane, mens vi skal en tur til Brøndby. De interne kampe i toppen er placeret i 24. og 32. runde.

AaB:
SDR - AaB
AaB - FCK
FCM - AaB
AaB - BIF
VFF - AaB
AaB - RFC
OB - AaB
AaB - EFB
FCN - AaB
FCV - AaB
AaB - AGF

Hjemmestærke AaB har kun 5 hjemmekampe tilbage, og deres topkampe ligger i runde 24-26, hvor de får FCK og BIF på besøg, mens de skal en tur til Herning. Det er også værd at bemærke, at de skal en tur til Farum.

FCK:
FCK - RFC
AaB - FCK
FCK - SDR
FCK - AGF
FCV - FCK
FCK - EFB
FCN - FCK
FCK - BIF
VFF - FCK
FCM - FCK
FCK - OB

FCK har ligesom os 6 hjemmekampe, og skal på udebane mod AaB i runde 24 og os i runde 32 – ligesom de får BIF på besøg i runde 30.

AaB har altså en hjemmekamp mindre end FCK og os, mens FCK har udekampe mod begge tophold, mens vi har hjemmebane. Samlet må det siges, at være en fordel for os. Både FCK og AaB skal også en tur til kunstgræsset i Farum, hvilket er en svær udekamp. Faktisk bemærkelsesværdigt, at FCK (pånær OB) har det ’omvendte’ kampprogram af os, hvor de har hjemmekampe mod de hold vi har udekampe mod – og omvendt. Det giver os svære udekampe i Brøndby, Esbjerg og Randers, mens FCK som nævnt skal til Aalborg, Herning og Farum. AaB vil jeg mene har det letteste ude- hjemmeprogram, da de pt har topholdene (pånær os) hjemme og bundholdene ude. Turneringen er dog så uforudsigelige, at det er lidt svært at spå om hvor svære kampene er senere i sæsonen. Hvor mange af bundholdene vil stadig være i nedrykningsfare, når vi nærmer os de sidste spillerunder? Der kan være store motivationsforskelle på holdene på det tidspunkt, som kan være svære at vurdere nu.
Generelt gælder det dog, at AaB går ind i en afgørende fase i deres sæson, med kampe mod de andre tophold frem til runde 26. Kommer de godt igennem dem, så står de godt rustet til resten af sæsonen. På den anden side kan de også miste en masse point, og blive sat af i toppen. Så om 4 kampe, er vi meget klogere på AaBs rolle i mesterskabskampen. Fører de på det tidspunkt, så tror jeg de vinder. Hvis vi har 5-6 points forspring igen, så begynder det for alvor at blive gyldent.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vi lever stadigvæk efter sønderjyskE's sejr over Aab.
Nu bliver det spændende i kampen mellem Fck-Randers.

Brugeravatar
KingJohn
Geografisk sted: København

Indlæg af KingJohn »

Et tydeligt bevis på hvordan superligaen er i år.. ALLE kan slå alle!!
TAK SønderjyskE!!!! Nu må vi bare be til at Randers kan hjælpe lidt..
Vinder FCK, må de siges at være KLAR Guldfavorit.. men som sagt.. superligaen er totalt uforudsigelig...

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

Så blev Aalborg pillet ned, tak for det SønderjyskE!

Igen, kan jeg ikke undgå lige at nævne den geniale episode omkring "Vi ligger nummer 1"-sangen, det var simpelthen genialt.

Til tider kan jeg godt misunde aktiviteten på Aalborgs debatforum, men det rækker kun til det moment hvor de kommer bagud og endnu mere ved nederlag, da er klagesangen, hånen og den manglende støtte så gennemgående, at det må være pinligt for de resterende.

Kom så RFC!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Hold da op hvor er vi heldige, hver gang vi dummer os, så er der et af de andre hold som også gør det :mrgreen:

Ligaen er bare utrolig tæt, vi kan prise os lykkelige for at vi ikke er sværtet ind i nedrykningskampen, den bliver ikke for børn... :twisted:

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Til tider kan jeg godt misunde aktiviteten på Aalborgs debatforum, men det rækker kun til det moment hvor de kommer bagud og endnu mere ved nederlag, da er klagesangen, hånen og den manglende støtte så gennemgående, at det må være pinligt for de resterende.
Der er det selvfølgelig bedre man buh'er af sine spillere når de ikke lige spiller champagne fodbold, og stikker dem i ryggen frem for at støtte op når det er svært. Det kan jeg godt se...

oros

Indlæg af oros »

Der er det selvfølgelig bedre man buh'er af sine spillere når de ikke lige spiller champagne fodbold, og stikker dem i ryggen frem for at støtte op når det er svært. Det kan jeg godt se...
Ja, ja Jonas. Det er såmænd skidt nok.
Men det var ikke længe AaB holdt til presset på førstepladsen. Et minut sådan cirka....

Curth? Ja, han er jo en udødeliggjort ULV! :lol:

jonas386

Indlæg af jonas386 »

oros skrev:
Ja, ja Jonas. Det er såmænd skidt nok.
Men det var ikke længe AaB holdt til presset på førstepladsen. Et minut sådan cirka....

Curth? Ja, han er jo en udødeliggjort ULV! :lol:
Nej, det var ikke ligefrem imponerende, det har du helt ret i.

Curth er shit, han må have glemt han er kommet hjem til Aalborg igen.

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Guldkampen

Indlæg af PH1978 »

jonas386 skrev:

Curth er shit, han må have glemt han er kommet hjem til Aalborg igen.
Medaljebonussen er højere i FCM end AaB ;-)

DenLange
Geografisk sted: Silkeborg, Jylland

Indlæg af DenLange »

Jeg håber virkelig at Randers kan presse FCK helt igennem.

oros

Indlæg af oros »

DenLange skrev:Jeg håber virkelig at Randers kan presse FCK helt igennem.
Det synes jeg da, de gør.
Men vi skal jo gerne kunne slå dem om en uge....

DenLange
Geografisk sted: Silkeborg, Jylland

Indlæg af DenLange »

oros skrev:
Det synes jeg da, de gør.
Men vi skal jo gerne kunne slå dem om en uge....
Ligenu ja - men vi tager dem næste uge, homie

oros

Indlæg af oros »

Hehe..... Ståle SMILER sq ikke ret meget i dette forår! :mrgreen:

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

jaaaaaa

Flot kæmpet af Randers. De har givet FCM nyt liv i guldkampen. Men de bliver en svær modstander i næste uge. Men rammer vi topniveuaet igen så kan der ligge en sejr, og AAB møder FCK.....
:D ;) :o :P :lol: 8-) :evil: :twisted: :twisted:
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Aab-FCK må gerne for min skyld blive en uafgjort.

Især hvis vi så vinder over Randers..

Låst