Det var ikke nogen køn kamp, men det gør intet så længe vi får de tre points.
Næste runde er endnu en klassisk 6 points kamp. Vinder vi den, så tror jeg for alvor på guldet.
Ude mod Aab ligger også bedre til os, end sådan en knoldsparkeraffære mod Sønderjyske. Vi skal nok få mere plads til at skabe noget mod Aab.
FCM - SE
-
Steffen am
Re: FCM - SE
Du tror en kamp mod nr. 2 away er nemmere end en mod nr. 12 hjemme?
I øvrigt fint at medierne også er lidt kritiske om dommerens linje, men hold da op, det blev da også vist mange gange, de 2 episoder henholdsvis med Izunas måske 2. gulekort og det eventuelle straffe.
Hvorimod da Bak bliver sparket i brystet kun blev vist en enkelt gang.
Kampafgørende eller ej, har da ligeledes effekt på kampen.
I øvrigt fint at medierne også er lidt kritiske om dommerens linje, men hold da op, det blev da også vist mange gange, de 2 episoder henholdsvis med Izunas måske 2. gulekort og det eventuelle straffe.
Du har helt ret! Og hvad sker der i frisparkssituationen, hvor en SE-spiller går hen og flytter bolden både to og tre gange?Steffen am skrev:Du tror en kamp mod nr. 2 away er nemmere end en mod nr. 12 hjemme?
Izunna skulle nok have haft rødt, og der vist også straffe på Bak, men SE holdt sig da ikke ligefrem tilbage. Det er der bare ikke så stor fokus på!
Nej, og så snakkes der om topholds held og bundholdets lod. Hvad var det, de kaldte det, da Izu fejlagtigt blev udvist mod FCV, hvilket kostede os 2 point? I min bog skyldte dommerne os 2 point, og dem indkasserede vi i går. Hvis kendelserne skal gå lige op over en sæson, så har vi i den grad haft noget efterslæb. Vi har ikke fået et eneste straffe i hele sæsonen, og et par af de røde kort kan diskuteres, især når man samtidig ser fx en Lars Jacobsen, der helt utvetydigt sparker en spiller ned, uden at der så meget som dømmes frispark: http://www.tv3sport.dk/fodbold/superligaen/video/5689oros skrev:Du har helt ret! Og hvad sker der i frisparkssituationen, hvor en SE-spiller går hen og flytter bolden både to og tre gange?Steffen am skrev:Du tror en kamp mod nr. 2 away er nemmere end en mod nr. 12 hjemme?
Izunna skulle nok have haft rødt, og der vist også straffe på Bak, men SE holdt sig da ikke ligefrem tilbage. Det er der bare ikke så stor fokus på!
-
Jesper BW1100
Izunna er vores vigtigste spiller. Han er hele nerven i det konsekvente presspil vi gerne vil levere hvor vores 2 8'ere på midten ligger og leverer presset langt fremme på banen. Der dækker han et kæmpe område på den defensive del af midtbanen. Det har han gjort helt ekceptionelt hele sæsonen, og jeg tror vitterligt der er nogle der vil blive overrasket over hans enorme betydning den dag han er væk.FCMVIC skrev: For mig er den mest overvurderede FCM spiller Izunna.
Svine held at han ikke ryger ud i dag.
Der er et helt klart problem med Izunna, og Rømer gjorde det jo udmærket i dag og en Femi i fremtiden vil presse sig på..
Indrømmet han har nogle disciplinære udfordringer. Hans første gule kort i går kan kategoriseres som værende lidt tyndt, men det kan bare meget let forsvares. Og med den måde han spiller på er det bare åndssvagt at give dommeren mulighed for at give ham en advarsel efter 5 minutter.
Men det ændrer ikke på hans vigtighed for holdet!
Jamen, den er da til rødt! Ingen tvivl om det. Læg også mærke til, hvordan kommentatorerne nærmest beundre, hvordan Lars Jacobsen kunne skjule svinestregen.Nej, og så snakkes der om topholds held og bundholdets lod. Hvad var det, de kaldte det, da Izu fejlagtigt blev udvist mod FCV, hvilket kostede os 2 point? I min bog skyldte dommerne os 2 point, og dem indkasserede vi i går. Hvis kendelserne skal gå lige op over en sæson, så har vi i den grad haft noget efterslæb. Vi har ikke fået et eneste straffe i hele sæsonen, og et par af de røde kort kan diskuteres, især når man samtidig ser fx en Lars Jacobsen, der helt utvetydigt sparker en spiller ned, uden at der så meget som dømmes frispark: http://www.tv3sport.dk/fodbold/superligaen/video/5689
Med det sagt hjælper det bare ikke klynke over de røde kort, vi har fået. De er jo gode nok. Det er i højere grad et spørgsmål om de kort, vores modstandere slipper for.
Peter Mikkelsen forklarer i gårsdagens EB, hvordan dommerne forbereder sig på kampene. Man indstiller sig lige på bestemte 'problemer' - herunder spillere og dueller mellem bestemte spillere. Så der har vi jo nok forklaringen på, at vores spillere til tider dårligt kan røre sig uden at få kort - mens modstanderne ofte slipper afsted med det. Vi kan ikke linke til det, for episoderne bliver ikke gentaget på TV.
Hvis der skal gøres noget ved det, skal FCM alliere sig med nogle folk, der har udstyret og interessen i at sætte den vinkel på dagsorden. Riddersholm bærer bare mere ved til bålet!
Ellers mener jeg bare, det skal ties ihjel ved overdreven eksemplarisk opførsel.
Jeg sagde ikke at den var nemmere, men at den lå bedre til os. Med det mener jeg, at Aabs spillestil står bedre til os, end den Sønderjyske praktiserer. Aab på hjemmebane skal satse lidt mere, og vil formentlig ikke slå kampen i stykker som Sønderjyske er så gode til.Steffen am skrev:Du tror en kamp mod nr. 2 away er nemmere end en mod nr. 12 hjemme?
Der er også det psykologiske, i går mod Sønderjyske SKULLE vi vinde, uanset hvad, mod et hold der med næb og kløer kæmper for overlevelse.
Men om den ene kamp er lettere end den anden er vist relativt.
- bobthebuilder_dk
Helt enig med jer begge!oros skrev:Du har helt ret! Og hvad sker der i frisparkssituationen, hvor en SE-spiller går hen og flytter bolden både to og tre gange?Steffen am skrev:Du tror en kamp mod nr. 2 away er nemmere end en mod nr. 12 hjemme?
Forskellen er vel bare at sådanne kendelser/ikke kendelser plejer at gå os imod!
Igår kom de også, men dommeren valgte også at lade være med at fløjte i situationer med os indeblandet!
Så man kan vel bare sige.........
FCM version 2.0! Nu med dommertække!
𝕍𝔦𝔠𝔱𝔬𝔯𝔦𝔞 ℭ𝔬𝔫𝔠𝔬𝔯𝔡𝔦𝔞 ℭ𝔯𝔢𝔰𝔠𝔦𝔱
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Dejligt med en sejr mod Sdr.jyskE igen.
Under og efter kampen i går, tænkte jeg på, om Sdr.JyskE altid spiller lange høje bolde frem mod deres høje spillere, hvor vores små spillere, ikke har den store mulighed for, at få fat i bolden. Efter min bedste overbevisning spiller vi betydeligt bedre, hvis vi spiller langs jorden og ikke hopper på Sdr.jyskEs galej med de høje bolde, for vi får ikke meget ud af denne måde, at spille på og det er irriterende at se på. Det var det samme i vores tidligere hjemmekamp mod dem. At de sparker høje bolde frem kan vi ikke gøre noget ved, men vi kan vel forsøge, at spille bolden på jorden når vi erobrer den, for at sætte det spil op vi gerne vil spille. Da vi tilsyneladende altid har svært ved at spille mod Sdr.JyskE, kunne det måske gøre en forskel i de næste kampe mod dem, hvis de altså ikke rykker ned i 1 division, at spille bolden langs jorden.
Ved ikke om i også har observeret dette, og om det kunne være en ide fremadrettet ?
Still going for gold. Super fed opbakning og stemning igår.
Under og efter kampen i går, tænkte jeg på, om Sdr.JyskE altid spiller lange høje bolde frem mod deres høje spillere, hvor vores små spillere, ikke har den store mulighed for, at få fat i bolden. Efter min bedste overbevisning spiller vi betydeligt bedre, hvis vi spiller langs jorden og ikke hopper på Sdr.jyskEs galej med de høje bolde, for vi får ikke meget ud af denne måde, at spille på og det er irriterende at se på. Det var det samme i vores tidligere hjemmekamp mod dem. At de sparker høje bolde frem kan vi ikke gøre noget ved, men vi kan vel forsøge, at spille bolden på jorden når vi erobrer den, for at sætte det spil op vi gerne vil spille. Da vi tilsyneladende altid har svært ved at spille mod Sdr.JyskE, kunne det måske gøre en forskel i de næste kampe mod dem, hvis de altså ikke rykker ned i 1 division, at spille bolden langs jorden.
Ved ikke om i også har observeret dette, og om det kunne være en ide fremadrettet ?
Still going for gold. Super fed opbakning og stemning igår.