Det tyder godt nok på, vi er alvorligt pressede på likviditeten - og endnu engang uændrede forventninger til årets resultater.FCM Holding A/S oplyser, at SlyZunna Invest dags dato har købt dele af transferrettighederne i Patrick Banggaard. SlyZunna Invest har i forvejen købt dele af transferrettighederne til Sylvester Igboun, Rilwan Hassan og Izunna Uzochukwu.
Transferindtægter og nettolejeindtægter for Patrick Banggaard fordeles med 25 % til FC Midtjylland A/S og 75 % til investselskabet, dog således at investselskabet maksimalt kan opnå en bonus på 14 %. Præmieoption er uændret på 10% p.a.
I det nævnte investselskab deltager ti investorer heriblandt Ingvard Sand, der har plads i bestyrelsen i FCM Holding A/S og FC Midtjylland A/S.
Selskabets forventninger til årets resultater er uændret.
Økonomien
Re: Økonomien
http://www.gxgmarkets.com/da/component/ ... HUG1766650
Ja det er bestemt et dårligt signal. Mon vi har haft problemer med at udbetale løn her den første? Med ekstra mange tv-penge på vej i kassen snart, så virker det meget mærkeligt med dette salg af transferrettigheder på en enkelt spiller - det lugter langt væk af meget akutte problemer.Jacob skrev:http://www.gxgmarkets.com/da/component/ ... HUG1766650
Det tyder godt nok på, vi er alvorligt pressede på likviditeten - og endnu engang uændrede forventninger til årets resultater.FCM Holding A/S oplyser, at SlyZunna Invest dags dato har købt dele af transferrettighederne i Patrick Banggaard. SlyZunna Invest har i forvejen købt dele af transferrettighederne til Sylvester Igboun, Rilwan Hassan og Izunna Uzochukwu.
Transferindtægter og nettolejeindtægter for Patrick Banggaard fordeles med 25 % til FC Midtjylland A/S og 75 % til investselskabet, dog således at investselskabet maksimalt kan opnå en bonus på 14 %. Præmieoption er uændret på 10% p.a.
I det nævnte investselskab deltager ti investorer heriblandt Ingvard Sand, der har plads i bestyrelsen i FCM Holding A/S og FC Midtjylland A/S.
Selskabets forventninger til årets resultater er uændret.
Hmm, er vi ikke 11 dage for at sikre, hvad ser sandsynligvis er x antal millioner for endnu en førsteplads?
Det virker mere end akut!
Ændrer den første (eller andenplads) stadig ikke ved forventningerne, så er det et eller andet helt, helt, helt galt i FCM
Ændrer den første (eller andenplads) stadig ikke ved forventningerne, så er det et eller andet helt, helt, helt galt i FCM
Det der er helt galt er, at man mangler en hovedsponsor, det burde være nemmere at finde end hvis man lå sidst.
Problemet har ligget i FCMs salgsafd. som har været under kritik af FCM selv inkl. eksterne rådgivere
Man har ikke forstået at sælge varen.
Tror dog ikke man skal lægge for meget i det her, man går da ikke ud og laver en kontrakt med Poulsen og med Hessel.dk, uden af vide hvad der foregår.
Problemet har ligget i FCMs salgsafd. som har været under kritik af FCM selv inkl. eksterne rådgivere
Man har ikke forstået at sælge varen.
Tror dog ikke man skal lægge for meget i det her, man går da ikke ud og laver en kontrakt med Poulsen og med Hessel.dk, uden af vide hvad der foregår.
Det må næsten være de urealistisk høje forventninger til omsætningen. Der må mangle forventede sponsorindtægter. Chokerende. Den her må de meget gerne forklare.
Nå, når Øland kommer med regningen slukker vi bare lyset, og lader som om vi ikke er hjemme.
Min første umiddelbare tanke, gik på om det kunne skyldes feriepengesagen?
Feriepengene er vist allerede indregnet:

Det er blot FCMs forventninger til feriepengesagen, som er indregnet. Det er jo ikke sikkert, at det holder. Fx forventede AaB indtil i går, at de skyldte ca. 4 mio kr i feriepenge - nu er det så 17 mio.Casper skrev:Feriepengene er vist allerede indregnet:
Så man har afsat et beløb for et par år siden svarende til det man regner med, at man skal af med. Men indtil videre har klubberne ikke været gode til at ramme det rigtige beløb..... Jeg håber FCM har mere styr på det end fx AaB og de har været i forhandlinger med spillerforeningen længe, men indtil der kommer en meddelelse om, at vi har afregnet, er jeg ikke helt tryg (og jo længere tid, der går inden den meddelelse kommer, jo større er sandsynligheden for, at beløbet er forkert - hvis beløbet passede kunne man jo lynhurtigt afregne, da pengene er sat af).
Da meddelelsen kom overvejede jeg også, at det kunne have noget med feriepengesagen at gøre, men så ville jeg bare forvente, at der i samme ombæring var kommet en meddelelse om feriepengene. Det er der ikke gjort, og derfor tror jeg ikke, det har noget med det at gøre. I det hele taget er der ikke meldt nogen årsag ud til, hvorfor man har solgt transferrettighederne, hvilket undrer mig. Men mon ikke medierne graver i det i morgen. Men også belejligt at sende en sådan meddelelse ud, mens hele den danske sportspresse er optaget af en landskamp. Den timing tror jeg ikke er tilfældig.
FCM's forventninger i regnskabet er jo excl transfer indtægter, dette er jo netop transfer indtægter, så derfor uændret
Man kunne måske også tænke at den øgede succes har ført til nogle ekstraordinære sponsorrelaterede udgifter?
Altså at man qua den øgede succes i arbejdet på at skaffe sponsorer, har brugt lidt flere penge på arrangementer i håb om at finde de rette sponsorer, samt at flere er dukket op til arrangementerne generelt.
Jeg ved ikke hvordan det præcist fungerer, men det er blot en tanke
Hvis man har solgt transferrettigheder til en gruppe "venner", så skyldes det måske også at man lige har haft brug for X antal kroner til et eller andet, og så er man blevet enige om en eller anden forventet salgspris, og måske også en tilbagekøbspris af rettighederne
Jeg synes at det er bekymrende, men måske også forventet, når vi i forvejen ligger meget tæt på bundlinien!
Ved vi overhovedet hvornår TV-pengene bliver udbetalt?
altså sådan rent "fysisk"
Altså at man qua den øgede succes i arbejdet på at skaffe sponsorer, har brugt lidt flere penge på arrangementer i håb om at finde de rette sponsorer, samt at flere er dukket op til arrangementerne generelt.
Jeg ved ikke hvordan det præcist fungerer, men det er blot en tanke
Hvis man har solgt transferrettigheder til en gruppe "venner", så skyldes det måske også at man lige har haft brug for X antal kroner til et eller andet, og så er man blevet enige om en eller anden forventet salgspris, og måske også en tilbagekøbspris af rettighederne
Jeg synes at det er bekymrende, men måske også forventet, når vi i forvejen ligger meget tæt på bundlinien!
Ved vi overhovedet hvornår TV-pengene bliver udbetalt?
altså sådan rent "fysisk"
Nej, sådan fungerer det ikke. Det der meldes ud er forventningerne til årsresultatet - og det er incl alt.nielsen skrev:FCM's forventninger i regnskabet er jo excl transfer indtægter, dette er jo netop transfer indtægter, så derfor uændret
Hvad skal man ligge i det "mærkelige" tidspunkt? Lønnen er betalt i sidste uge (må man håbe), så hvorfor nu? Presset kassekredit? Betaling af A-skat (kommer som regel senere end løn)?
Som flere er inde på, kunne man håbe på, at det hænger sammen med feriepengesagen. Jeg er ærlig talt ikke særlig optimistisk. Jeg tror, at det kommer til at ramme os big time. Jeg forventer, at man forsøger at holde Øland stangen til maj, men så står vi også med en hovedpine, der er omvendt proportional med placeringen i superligaen.
Som flere er inde på, kunne man håbe på, at det hænger sammen med feriepengesagen. Jeg er ærlig talt ikke særlig optimistisk. Jeg tror, at det kommer til at ramme os big time. Jeg forventer, at man forsøger at holde Øland stangen til maj, men så står vi også med en hovedpine, der er omvendt proportional med placeringen i superligaen.
Jeg frygter også det værste, må jeg indrømme. Det er så helt igennem umuligt at tyde, hvad der foregår.Noe skrev:Hvad skal man ligge i det "mærkelige" tidspunkt? Lønnen er betalt i sidste uge (må man håbe), så hvorfor nu? Presset kassekredit? Betaling af A-skat (kommer som regel senere end løn)?
Hvor ville det være rart, hvis der kom nogle klare meldinger om, hvad der foregår. På en eller anden vis, ville man også vinde troværdighed ved det. Det her er tæt på at virke fordækt - gud forbyde det!
Når jeg tænker over det, kan det være en håndsrækning til Hans Krabbe. Han starter allerede nu. Det her kan være ideen om at give ham en rullestart, så han til efteråret ikke skal stå og forklare, at hans første regnskab skrider. Dermed vil han få en højere troværdighed fra start. Det ændre dog ikke på, at det må betragtes som endnu en nedskrivning.oros skrev: Jeg frygter også det værste, må jeg indrømme. Det er så helt igennem umuligt at tyde, hvad der foregår.
Hvor ville det være rart, hvis der kom nogle klare meldinger om, hvad der foregår. På en eller anden vis, ville man også vinde troværdighed ved det. Det her er tæt på at virke fordækt - gud forbyde det!