FCK - FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: FCK - FCM

Indlæg af Noe »

Promte svar fra Glen:
Vi ved, at de omstændigheder, vi spiller kampen på, er med flere spillere ude. Når de kommer tilbage, vil de gøre os endnu stærkere. Så for FCKs vedkommende vil jeg da håbe, at de lever op til et højt niveau. For hvis de skal gøre sig forhåbninger om førstepladsen, skal de vinde i dag med den udgave, vi er i. Gør de ikke det, så vil jeg blive alvorligt bekymret, siger Glen Riddersholm.
http://www.bt.dk/superligaen/fcm-traene ... e-slaar-os

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev:Promte svar fra Glen:
Vi ved, at de omstændigheder, vi spiller kampen på, er med flere spillere ude. Når de kommer tilbage, vil de gøre os endnu stærkere. Så for FCKs vedkommende vil jeg da håbe, at de lever op til et højt niveau. For hvis de skal gøre sig forhåbninger om førstepladsen, skal de vinde i dag med den udgave, vi er i. Gør de ikke det, så vil jeg blive alvorligt bekymret, siger Glen Riddersholm.
Ja, der er gang i en livlig debat mellem de to herrer. Det er pisse ærgerligt, at vi må undvære 2-3 spillere fra start-11 til dagens kamp, for udgangspunktet ville i den grad være anderledes, hvis vi havde alle klar. Men sådan er vilkårerne, og så må vi få det bedste ud af det.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:
Ja, der er gang i en livlig debat mellem de to herrer. Det er pisse ærgerligt, at vi må undvære 2-3 spillere fra start-11 til dagens kamp, for udgangspunktet ville i den grad være anderledes, hvis vi havde alle klar. Men sådan er vilkårerne, og så må vi få det bedste ud af det.
Jeg kan godt lide Glens vinkel: Vi er sårede nu, så kampene er 'gratis'. Til gengæld er der 10-13 kampe, hvor vi vil være bedre end nu. Og finalen spilles altså ikke i dag.

FCMVIC

Indlæg af FCMVIC »

Kent skrev:
Nu må du se at blive enig med dig selv Kent, det ene øjeblik har vi ikke flere skader end de andre nu står du og ærger dig over at FCM mangler 2 - 3 spiller 8-)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev:
Kent skrev:
Jeg kan godt lide Glens vinkel: Vi er sårede nu, så kampene er 'gratis'. Til gengæld er der 10-13 kampe, hvor vi vil være bedre end nu. Og finalen spilles altså ikke i dag.
Men hvis man ser på vores eget mål om 30 point i foråret, så er kampen altså ikke helt gratis. Et nederlag og så skal vi ud og hente 30 point i 13 kampe, dvs 9-10 sejre. En start med to nederlag vil absolut også være skidt, ligesom man jo ikke skal glemme, at vi med et nederlag kan tabe førstepladsen til AaB. Så kampen er bestemt ikke gratis. Alt bliver ikke afgjort i dag, men selvom Glen klogeligt prøver at tale kampens betydning ned, så er det vores vigtigste kamp hidtil i sæsonen - uden nogen form for sammenligning.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

FCMVIC skrev: Nu må du se at blive enig med dig selv Kent, det ene øjeblik har vi ikke flere skader end de andre nu står du og ærger dig over at FCM mangler 2 - 3 spiller 8-)
Jeg er såmænd enig med mig selv. Det er dig, der til stadighed ikke har fremlagt nogen som helst dokumentation for din påstand. Der er forskel på øjebliksbilleder og så generelle tendenser. I denne weekend har vi flere skader end FCK. I sidste uge havde vi færre skader end OB i vores start-11 - og lige så mange som FCK. Vi havde også færre karantæner end BIF i sidste runde og i næste runde har vi måske færre skader end Sønderjyske, ligesom vi muligvis har færre skader end FCK i runde 32. Jeg kan blive ved med at liste ligegyldigheder op, men det ville være rart, hvis du i stedet valgte at bidrage med noget substantielt til debatten.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev: Men hvis man ser på vores eget mål om 30 point i foråret, så er kampen altså ikke helt gratis. Et nederlag og så skal vi ud og hente 30 point i 13 kampe, dvs 9-10 sejre. En start med to nederlag vil absolut også være skidt, ligesom man jo ikke skal glemme, at vi med et nederlag kan tabe førstepladsen til AaB. Så kampen er bestemt ikke gratis. Alt bliver ikke afgjort i dag, men selvom Glen klogeligt prøver at tale kampens betydning ned, så er det vores vigtigste kamp hidtil i sæsonen - uden nogen form for sammenligning.
Derfor også "gratis". Ideen om at tale finalen ned, er god. Alternativt står vi med en potentiel nedadgående spiral, hvis vi taber. Derfor bør det være ligegyldigt, om ÅB henter os. At det psykologisk er andre mekanismer der er i spil, ved jeg godt.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes det er farligt at kalde kampen "gratis" for os, det fritager mentalt spillerne for ansvar. Der er ingen kampe der er gratis.

Men jeg forstår godt at Glen gør det, for han forsøger jo som Solbakken at flytte presset over på det andet hold. FCK har kniven for struben i dag, de SKAL vinde, og der i ligger vores store mulighed. FCK imponerede ikke ude mod AGF i sidste runde, der kan være lidt gummiben i dem. Men som sådan er kampens betydning lige så stor for os, for vi kan heller ikke rigtig tåle at tabe den, det er en klassisk 6-points kamp.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Kent skrev:Så kampen er bestemt ikke gratis. Alt bliver ikke afgjort i dag
Præcis. Der er ingen gratis kampe og da slet ikke mod en af de nærmeste konkurrenter.

Kent skrev:Alt bliver ikke afgjort i dag
Slet ikke. De her kampe mod fck. Som medier m.f. kalder finaler er slet ikke så vigtige som folk gør dem til. Mesterskabet, tabes og vindes ikke i de her 2 kampe. men det tabes og vindes i alle de resterende kampe, som folk, medier m.m. åben bart ikke skænker en tanke, som om de alle på forhånd er vundet.
Noe skrev:Derfor også "gratis". Ideen om at tale finalen ned, er god.
Er det så også så godt at tale "finalen" ned. Fcm har alle dage talet finaler og vigtige kampe ned og hvor mange sejre har det lige givet os i de såkaldte finaler? ingen...

Måske man skulle gå modsat og tage tingen som de nu engang er og rent faktisk, stille lidt krav til vores hold. Vi ligger på førstepladsen, Vi kan med en sejr idag. ligge max pres på vores modstandere. Hvor i mod et nederlag kun vil ligge mere pres på os selv i og med at Vi får Fck, tættere på. Meget muligt bliver hentet af holdet som de fleste ser ud til at glemme, Aab. Som efter min mening, spiller bedre og mere stabilt for tiden end både Fck og os selv.
Ravnen skrev:Men jeg forstår godt at Glen gør det, for han forsøger jo som Solbakken at flytte presset over på det andet hold.
Er det så også det Ståle gør. Hvis man tager med i betragtningen at Ståle for nyligt har været ude offentligt og kræve et niveau højere af sine spillere. Jeg tror nu Ståle, lige så vel, prøver at geare hans eget hold op, til at nå det niveau, som han forventer af dem. Ståle er ikke dum. Han ved godt at hans hold ikke har helt samme niveau som "det gamle" han stod i spidsen for. Dertil ved han også godt at Fck har erfaring med presset fra de store kampe.

Jeg forstår så ikke helt Glen og for den sags skyld Fcm. Ja vi står svækket nu, med skader og karantæner. men vi har egentligt haft en del skader og karantæner i store dele af efterårs sæsonen. og vi har da klaret den fint indtil videre. Så hvorfor blive ved med at underspille rollen som førende så voldsomt som de gør.
Tag da tyren ved hornene og og erkend at vi fører ligaen og at vi selv kan afgøre tingene. Sæt krav til holdet og spillerne om at det er nu det gælder. Der skal kæmpes og der er INGEN gratis kampe, hvis vi vil kæmpe med om guldet. Dertil skal man ikke glemme at tages der for løst på opgaven og vi smider for mange point, kan en europæisk plads rent faktisk også være i fare.[/quote]
FCK har kniven for struben i dag, de SKAL vinde
Er slet ikke enig. Fck og ikke mindst Ståle, ved at der er mange kampe endnu, hvor Fcm med garanti vil smide nogle point her og der og kan Fck gøre det, de som regel gør så godt. Nemlig hente sejre og point også i de kampe hvor de spiller dårligt, Er de allerede nået et stort stykke ad vejen, uanset kampen i dag.

Selvfølgeligt vil en sejr til Fck, da alt andet lige gøre tingene lidt nemmere for dem. Samtidig med at vi så står til at have fået noget der ligner en elendig opstart, taget træning og ikke mindst liga opstart i betragtning.

Idag er ikke en altafgørende kamp, dog langt fra en gratis kamp. Men skal vi undgå at lægge unødvendigt press på os selv, så skal vi have point i dag og meget gerne 3 af slagsen.

Noe

Indlæg af Noe »

pr0j3ct skrev: Er det så også så godt at tale "finalen" ned. Fcm har alle dage talet finaler og vigtige kampe ned og hvor mange sejre har det lige givet os i de såkaldte finaler? ingen...
Det her er kampen, der kurerede alle i FCM for den tankegang, du opridser. Den fik ikke for lidt: Alle der gad høre og skrive om det, fik at vide, hvor godt et hold vi havde, og at vi havde fat i den lange ende. Og med Erik Rasmussen og Ørgaard, siger det ikke så lidt.

FCK holdt kæft op til kampen, og BANG: http://www.youtube.com/watch?v=OqJ65XpMhvY

Indadtil skal GR nok få sat holdet op. Udadtil er det fint at holde lav profil.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Noe skrev:Det her er kampen, der kurerede alle i FCM for den tankegang, du opridser. Den fik ikke for lidt: Alle der gad høre og skrive om det, fik at vide, hvor godt et hold vi havde, og at vi havde fat i den lange ende. Og med Erik Rasmussen og Ørgaard, siger det ikke så lidt.

FCK holdt kæft op til kampen, og BANG: http://www.youtube.com/watch?v=OqJ65XpMhvY

Indadtil skal GR nok få sat holdet op. Udadtil er det fint at holde lav profil.
Point taken. Der var en kamp. Men nu var det jo også ude i overdrevet. Det mener ikke man skal nu, eller på noget som helst tidspunkt. Men man kan også være lidt realistisk. Vi ligger i en god position. Vi har et fornuftigt hold, der rent faktisk ikke er så meget mere svækket end store dele af efteråret, ang. skader.

Vi kan selv afgøre tingene. Fck på udebane er selvfølgeligt en stor mundfuld. Men så er de heller ikke så meget bedre end resten af ligaen. Vi skal selvfølgeligt ikke overdrive Og gøre vores hold og muligheder bedre end de er, men vi behøver så heller ikke gå overdrevet modsat og gøre os eller vores muligheder så meget ringere end de er.
Noe skrev:Indadtil skal GR nok få sat holdet op. Udadtil er det fint at holde lav profil.
Håber du har ret. Personligt mangler jeg bare at se et Fcm hold sat helt op i året 2014.

Udadtil syntes jeg det ville være bedre at være realistisk. Men der er vi jo så forskellige.

Men god kamp..

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

TrueWolfMidt skrev:Håber vi kan trække en kanin eller 2 op af hatten, inden mødet med Fck. Håber at enten Marco Larsen, Femi, Dickoh eller Peter Andersson er klar til at præstere i denne vigtige kamp. Vi skal gerne have point med fra København.

Håber så, at Aab snubler mod Fcv, men sandsynligheden for det er nok ikke så stor, men man kan da håbe, for det begynder at spidse til for Fcv, i bunden af superligaen.
Aab- Fcv 0-0 fedt.

Noe

Indlæg af Noe »

Tak til Ove P og Dennis :) Nu til Parken, selvom jeg egentlig mest glæder mig til det er overstået..

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:
FCMVIC skrev: Nu må du se at blive enig med dig selv Kent, det ene øjeblik har vi ikke flere skader end de andre nu står du og ærger dig over at FCM mangler 2 - 3 spiller 8-)
Jeg er såmænd enig med mig selv. Det er dig, der til stadighed ikke har fremlagt nogen som helst dokumentation for din påstand. Der er forskel på øjebliksbilleder og så generelle tendenser. I denne weekend har vi flere skader end FCK. I sidste uge havde vi færre skader end OB i vores start-11 - og lige så mange som FCK. Vi havde også færre karantæner end BIF i sidste runde og i næste runde har vi måske færre skader end Sønderjyske, ligesom vi muligvis har færre skader end FCK i runde 32. Jeg kan blive ved med at liste ligegyldigheder op, men det ville være rart, hvis du i stedet valgte at bidrage med noget substantielt til debatten.
Tror sgu Glen har været gæstetræner i BIF i denne uge. Nu har de måtte skifte 2 spillere ud med skader efter 25 minutter. Er de ikke klar over, at det kun er os, der har skader?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:
Kent skrev:
Tror sgu Glen har været gæstetræner i BIF i denne uge. Nu har de måtte skifte 2 spillere ud med skader efter 25 minutter. Er de ikke klar over, at det kun er os, der har skader?
Og så gik det også galt i FCK - Wiland ude. Skandale!

Besvar