FCK - FCM
FCK - FCM
Vi kan vel lige så godt starte en tråd om denne ellers ret trivielle kamp.....
Ser desværre ud til, at Nicolai Jørgensen er klar til at spille en rolle: http://www.bold.dk/nyt/Joergensen-satser-paa-FCM-brag
Og så vidt jeg kan forstå, så fik Mellberg heller ikke nok strafpoint til, at han er ude.
Så ikke meget hjælp at hente på skades- og karantænefronten.
For vores eget vedkommende er det vel et spørgsmål om hvem, der er klar. Er Bak klar ovenpå hans exit? Hvad med Marco Larsen - hvor skadet er han (bemærkede at han ikke er med i dagens reservekamp)?
Efter en uge mere med træning, må man vel forvente at Pione er klar til en startplads. Han skabte langt mere end Mus i Odense, så tror valget vil falde på ham - og ellers ingen ændringer.
Så et par klip fra FCKs reservekamp i dag, og PARKENs græstæppe så (som sædvanligt) elendigt ud.
Det største pres hviler vel klart på FCK i denne kamp. De har hele optakten sagt, at de jo havde to indbyrdes kampe mod os, underforstået at de med sejr i dem, jo kunne neutralisere forspringet - og dermed sætte det hele på plads. Men hvis de skal bevare muligheden for selv at afgøre mesterskabet, så SKAL de vinde over os på søndag. Alle forventer dog også en sejr af dem, og fx bemærkede jeg at chefredaktøren på Aarhus Stiftstidende, Jan Schouby, nærmest fnøs vantro, da Erik Rasmussen påpegede, at FCM jo kunne gå over og vinde i PARKEN i gårsdagens 'Frispark' på Canal 9. Så tilliden til os er ikke stor, og arrogancen har måske også lullet FCK lidt i søvn - i hvert fald lignede det lidt for meget automatpilot i Aarhus i går mod et meget lidt imponerende AGF-hold.
Det er helt fint for mig. Lad endelig FCK forsøge at lulle sig igennem søndagens kamp også, så kan det jo være, at de først vågner når det er for sent.
Ser desværre ud til, at Nicolai Jørgensen er klar til at spille en rolle: http://www.bold.dk/nyt/Joergensen-satser-paa-FCM-brag
Og så vidt jeg kan forstå, så fik Mellberg heller ikke nok strafpoint til, at han er ude.
For vores eget vedkommende er det vel et spørgsmål om hvem, der er klar. Er Bak klar ovenpå hans exit? Hvad med Marco Larsen - hvor skadet er han (bemærkede at han ikke er med i dagens reservekamp)?
Efter en uge mere med træning, må man vel forvente at Pione er klar til en startplads. Han skabte langt mere end Mus i Odense, så tror valget vil falde på ham - og ellers ingen ændringer.
Så et par klip fra FCKs reservekamp i dag, og PARKENs græstæppe så (som sædvanligt) elendigt ud.
Det største pres hviler vel klart på FCK i denne kamp. De har hele optakten sagt, at de jo havde to indbyrdes kampe mod os, underforstået at de med sejr i dem, jo kunne neutralisere forspringet - og dermed sætte det hele på plads. Men hvis de skal bevare muligheden for selv at afgøre mesterskabet, så SKAL de vinde over os på søndag. Alle forventer dog også en sejr af dem, og fx bemærkede jeg at chefredaktøren på Aarhus Stiftstidende, Jan Schouby, nærmest fnøs vantro, da Erik Rasmussen påpegede, at FCM jo kunne gå over og vinde i PARKEN i gårsdagens 'Frispark' på Canal 9. Så tilliden til os er ikke stor, og arrogancen har måske også lullet FCK lidt i søvn - i hvert fald lignede det lidt for meget automatpilot i Aarhus i går mod et meget lidt imponerende AGF-hold.
Det er helt fint for mig. Lad endelig FCK forsøge at lulle sig igennem søndagens kamp også, så kan det jo være, at de først vågner når det er for sent.
Re: FCK - FCM
En triviel kamp...... hehe!Kent skrev:Vi kan vel lige så godt starte en tråd om denne ellers ret trivielle kamp.....
Parkens græs: Der blev foretaget nogle arrestationer udenfor Parken efter en koncert, hørte jeg med et halvt øre. Hvis man har benyttet banen til en koncert en uge inden kamp på denne årstid, så er det da et nyt lavmål...
Nej, der er da ingen udenfor FCM, der tror, vi kan gå hen og vinde den kamp. Men hvis FCK ikke viser større engagement end i Aarhus, så kan vi slå dem på fight. I den sammenhæng kan en pløjemark måske næsten blive til vores fordel?
Hvad arrogancen angår, så tror jeg da ikke, man skal tage fejl af, at FCK hele tiden har set det som en overkommelig opgave at passere FCM, uagtet Ståles udtalelser.
Nå, lidt afhængig af hvilket hold, vi kan stille, kan jeg godt stilles tilfreds med et X. Så må vi bare slå SE, ÅB og FCN i de næste kampe.
Vi er vel i en ønskeposition ifht. omverdenen: Vi er ekstremt undertippede, samtidig med at vi fører ligaen
Til gengæld er jeg meget bekymret over at de får Jørgensen tilbage. FCK uden ham er et helt andet hold. Krydser fingre for, at han ikke når helt op i gear.
Til gengæld er jeg meget bekymret over at de får Jørgensen tilbage. FCK uden ham er et helt andet hold. Krydser fingre for, at han ikke når helt op i gear.
- FCM Fan nr. 1
Det er en sætbold til FCM og jeg drømmer om 3 point i parken fordi vi for alvor vil kunne hægte København af og skabe et maksimalt pres over på dem.
Jørgensen er en faktor men der hvor vi kan trykke dem er deres defensiv og målmand. Vi skal simpelthen afslutte på det hele..... Mod OB forsømte vi i nogle situationer at få afsluttet...
Og i takt med at vores skader heler og karantænerne tørre ud bliver vi kun bedre.....
Jørgensen er en faktor men der hvor vi kan trykke dem er deres defensiv og målmand. Vi skal simpelthen afslutte på det hele..... Mod OB forsømte vi i nogle situationer at få afsluttet...
Og i takt med at vores skader heler og karantænerne tørre ud bliver vi kun bedre.....
Fcm - Historiens bedste mestre!!!
Det er desværre bekræftet på DBU.dk nu.Kent skrev:Og så vidt jeg kan forstå, så fik Mellberg heller ikke nok strafpoint til, at han er ude.
http://www.dbu.dk/turneringer_og_result ... lid=169136
-
sebastian94
- Geografisk sted: Skive
Hej alle, jeg sælger 4 billeter til kampen i parken for 200 Kroner, der er valgfri plads 
Skriv i PB.
Skriv i PB.
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Håber vi kan trække en kanin eller 2 op af hatten, inden mødet med Fck. Håber at enten Marco Larsen, Femi, Dickoh eller Peter Andersson er klar til at præstere i denne vigtige kamp. Vi skal gerne have point med fra København.
Håber så, at Aab snubler mod Fcv, men sandsynligheden for det er nok ikke så stor, men man kan da håbe, for det begynder at spidse til for Fcv, i bunden af superligaen.
Håber så, at Aab snubler mod Fcv, men sandsynligheden for det er nok ikke så stor, men man kan da håbe, for det begynder at spidse til for Fcv, i bunden af superligaen.
Så må der vel være trods alt være størst chance for Marco Larsen. Dickoh og Femi kan måske komme ind efter en time eller så, hvis vi skal forsvare en føring. Petter - nej, det giver ikke mening overhovedet at drømme om. Det varer en måned, desværre!TrueWolfMidt skrev:Håber vi kan trække en kanin eller 2 op af hatten, inden mødet med Fck. Håber at enten Marco Larsen, Femi, Dickoh eller Peter Andersson er klar til at præstere i denne vigtige kamp. Vi skal gerne have point med fra København.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
mon ikke Hedi blot er med i bruttotruppen for at give Ståle lidt at tænke over. Han må jo mildest talt være langt fra kampformen. Men godt med Marco - og forhåbentlig er Femi også kommet i gear.TrueWolfMidt skrev:Fed nyhed.
http://www.bold.dk/nyt/FCM-trio-er-blev ... arken-brag
Kan så se, at de har lagt nyt græstæppe. Så kan man vel ikke en gang brokke sig over det...: http://www.fck.dk/nyhed/2014/02/28/se-p ... 0-sekunderoros skrev:Parkens græs: Der blev foretaget nogle arrestationer udenfor Parken efter en koncert, hørte jeg med et halvt øre. Hvis man har benyttet banen til en koncert en uge inden kamp på denne årstid, så er det da et nyt lavmål...Kent skrev: Så et par klip fra FCKs reservekamp i dag, og PARKENs græstæppe så (som sædvanligt) elendigt ud.![]()
Sad og så lidt på højdepunter fra tidligere kampe, og bemærkede at det godt nok er sjældent, vi har stillet i stærkeste mod FCK. De gange vi har gjort det, har vi til gengæld matchet dem godt. Generelt synes jeg egentlig at vi over de sidste 4-5 kampe har været det bedste hold i de fleste kampe mod dem, selvom resultaterne ikke altid har flasket sig. Fx det famøse 4-2 nederlag samt Cornelius udligning til 2-2 i sidste øjeblik sidste forår. Men ikke meget skulle have flasket sig anderledes, for at vi havde kunne have sagt, at vi havde vundet 4 ud af de sidste 5. Nu er det i stedet 2-1-2 i de sidste 5 kampe, men samtidig må vi være noget nær det eneste hold, der kan sige, at vi skal næsten 1,5 år tilbage for at finde sidste nederlag til FCK.
Vores statistik i PARKEN er dog ikke overbevisende, men den bliver forhåbetlig forbedret i morgen.
Græsset: Medmindre det er limet fast, vil jeg gætte på, det ligger temmelig løst. Det tager tid, før rodnettet får fat, så græsset rent faktisk begynder at gro Desuden gror græs ikke i februar - selvom det godt nok er lunt for årstiden. Men lad mig da endelig blive positivt overrasket...Kan så se, at de har lagt nyt græstæppe. Så kan man vel ikke en gang brokke sig over det...: http://www.fck.dk/nyhed/2014/02/28/se-p ... 0-sekunder
Sad og så lidt på højdepunter fra tidligere kampe, og bemærkede at det godt nok er sjældent, vi har stillet i stærkeste mod FCK. De gange vi har gjort det, har vi til gengæld matchet dem godt. Generelt synes jeg egentlig at vi over de sidste 4-5 kampe har været det bedste hold i de fleste kampe mod dem, selvom resultaterne ikke altid har flasket sig. Fx det famøse 4-2 nederlag samt Cornelius udligning til 2-2 i sidste øjeblik sidste forår. Men ikke meget skulle have flasket sig anderledes, for at vi havde kunne have sagt, at vi havde vundet 4 ud af de sidste 5. Nu er det i stedet 2-1-2 i de sidste 5 kampe, men samtidig må vi være noget nær det eneste hold, der kan sige, at vi skal næsten 1,5 år tilbage for at finde sidste nederlag til FCK.
Vores statistik i PARKEN er dog ikke overbevisende, men den bliver forhåbetlig forbedret i morgen.
Jo, vi har matchet FCK rigtig godt på det seneste. Men lad nu endelig være med at gøre dem opmærksomme på det. De forventer at vinde begge kampe mod os - sådan bare - og den vildfarelse, synes jeg, vi skal lad dem blive i. Det er jo lidt sådan, at når de sætter point til mod os, så er det fordi kampen har været 'ligegyldig' eller noget andet bøw. Men det var faktisk et nederlag til FCM, der fratog dem muligheden for selv at spille mesterskabet hjem det år, FCN løb med det. Så deet...
Hvor mange bliver vi i morgen? Nogen der ved det?
Jeg synes faktisk Glen er rigtig godt med på dén der vogn. Er der et medie eller en bookmaker, der ikke allerede har kronet FCK?Kent skrev:Ståle i gang med mindgames:
http://www.bold.dk/nyt/Staale-Game-over-hvis-FCM-vinder
http://www.bt.dk/superligaen/solbakken- ... handler-om
Jeg håber da virkelig at det her tænder Vores spillere at læse, hvis Aab kunne så kan vi da også
Han er dygtig til at sætte sit hold op, og placere presset på modstanderen. Det er meget interessant at Glen samtidig forsøger at mindske presset på sine spillereSolbakken: - Jeg tror slet ikke, FC Midtjylland ved, hvad det handler om i den fase, vi går ind i nu. Alt har været en fest for dem. De har ikke mærket noget overhovedet. Men nu kommer det. Der kommer nogle andre mekanismer ind. Du og dine journalistkolleger er ikke så optaget af FC Midtjylland i begyndelsen af sæsonen, men nu er I nysgerrige. Og det koster kræfter. De skal håndtere alting på en anden måde. De skal besvare spørgsmål, de aldrig har fået før. De prøver situationer, de ikke kender. Det lykkedes vældig godt for AaB, da de vandt i 2008. De var virkelig dygtige til at præstere på banen under et stort pres. De skrabede utroligt mange point sammen, husker Ståle Solbakken, som altså insisterer på at være nogenlunde afslappet med det faktum, at FCK ikke rigtigt kan tåle at tabe i dag.
Det er en svær balancegang mellem stolthed og ydmyghed.Men der er intet at tabe, siger midtjydernes cheftræner, Glen Riddersholm, for han repræsenterer en mindre klub, en økonomisk plaget klub og en skadesplaget spillertrup.
Der er meget på spil i dag, det er i dag ulvehjertet skal frem på trøjen!Solbakken: - Jeg er selvfølgelig helt enig med Glen Riddersholm, når han siger, at det største pres er på FCK. Men samtidig må det være rigtig ærgerligt for dem, hvis de ikke vinder mesterskabet i år. De var 13 point foran os på et tidspunkt. Og havde jo ’once in a lifetime chance.’ Hvis de taber i Parken på søndag (i dag, red.), så er det første gang i denne sæson, at vi puster dem i nakken. Det gør vi ikke endnu. Men det er tæt på. Det har ikke været tættere på i denne sæson.