Og hvordan ser skadesfrekvenserne ud de andre steder? Det mangler du stadig at forholde dig til. Prøv nu at komme med argumenter i stedet for påstande.FCMVIC skrev:Jeres argumentation holder jo ikke 1 centimeter, FCM er ikke det eneste hold i dk der spiller sådan.havbasse skrev:Helt enig. Med den aggressive fysiske spillestil vi praktiserer, må forventes, at sandsynligheden for skader er forholdsvis stor.Administrator skrev:
Hvis du udelukkende baserer din holdning på antallet af skadede spillere i truppen, så kan det være at du har ret.
Men er du med til træningen og følger du deres fysiske træners gøren og laden?
Ved du hvad FCM egentlig gør for at undgå skader?
Ja, vi har mange skader, men fodbold er en fysisk sport, og når man presser citronen risikerer man altid en skade.
I de store ligaer i Europa løber man flere meter og man spiller hurtigere og fysisk hårdere, ja tag de engelske ligaer.
Skadestuen
Re: Skadestuen
Kent tag den liste du selv har smidt op herinde fra de andre danske klubber og så sæt den op over for
FCMs liste.
Det jeg har anført, det er at det er konstant at FCM har flere folk på listen og dertil karantæner.
siden sidste sommer Langtidsskader: Andersson 2 gange, Hassan 2 gange, Heddinson, Villefane, jansen, marco Larsen 2 gange osv.
Mig bekendt har jeg flere gange hørt ordet hårdt ramt både fra GR og pressen
FCMs liste.
Det jeg har anført, det er at det er konstant at FCM har flere folk på listen og dertil karantæner.
siden sidste sommer Langtidsskader: Andersson 2 gange, Hassan 2 gange, Heddinson, Villefane, jansen, marco Larsen 2 gange osv.
Men den liste, som jeg havde lavet var på ingen måde systematisk. Det var de skader jeg lige pt kunne huske fra nogle af de andre klubbers start-11. Pointen var at vise, at næsten alle klubber er ramt af skader. Hvis du vil sammenligne skader, skal du have alle skader i de andre klubber med og se over en længere periode. Men det arbejde gider du åbenbart ikke at lave - og så er det rene påstande du kommer med i stedet for underbyggede argumenter. Prøv nu at bevise, at vi er dårligere end andre.FCMVIC skrev:Kent tag den liste du selv har smidt op herinde fra de andre danske klubber og så sæt den op over for
FCMs liste.
At vi har været hårdt ramt skyldes til dels, at skaderne har ramt de samme positioner og vi derfor er ude i 5-6. valg nogle steder på banen.
Jeg er helt på linje med Kent der. Skader må og skal aldrig blive en plausibel forklaring på evt svingene resultater. Hvis og jeg siger hvis vi har i perioder en større skadesfrekvens end modstanderne må vi tage det som en udfordring frem for en undskyldning præcis som hvis vi bliver ramt af mindre gode dommerpræstationer. Begge dele plejer at jævne sig ud henover en sæson
Måske kan de spillere, vi henter til klubben, også være en faktor? Det er jo ikke sikkert, at det lige er fysserne eller træningen, den er gal med.
Andersson havde vi jo kun muligheden for at hente pga. hans skadeshistorik. Ellers var han sgu for god til FCM. Janssen og Hedinsson havde også problemer, inden de kom til klubben. Jakob Poulsen kom til FCM i første omgang, hvor man godt vidste, at han skulle igennem en operation.
Min pointe er, at vi har hentet gode spillere, men at bagsiden ved en del af de gode spillere er, at vi kunne få dem, fordi de ikke altid er skadesfri.
Andersson havde vi jo kun muligheden for at hente pga. hans skadeshistorik. Ellers var han sgu for god til FCM. Janssen og Hedinsson havde også problemer, inden de kom til klubben. Jakob Poulsen kom til FCM i første omgang, hvor man godt vidste, at han skulle igennem en operation.
Min pointe er, at vi har hentet gode spillere, men at bagsiden ved en del af de gode spillere er, at vi kunne få dem, fordi de ikke altid er skadesfri.
http://www.bold.dk/nyt/Glen-R-Aergerlig ... -moede-FCK
igen igen går man tilbage til efteråret her stod han også med det problem
Og der vandt han igen og igen.FCMVIC skrev:http://www.bold.dk/nyt/Glen-R-Aergerlig ... -moede-FCK
![]()
Stop dig selv, eller forhold dig til den kritik der kommer af din debatstil, FCMReal.
-
Jesper BW1100
Du kan lige så godt snakke til en halvvissen stuebirk. Der vil du trænge lige så "klart" igennem....Noe skrev: Stop dig selv, eller forhold dig til den kritik der kommer af din debatstil, FCMReal.
Med mindre man mener al skadesforebyggelse er lige effektiv og alle fysser er lige dygtige, så skal man passe på med at afvise det totalt som en forklaring.Jesper BW1100 skrev:Du kan lige så godt snakke til en halvvissen stuebirk. Der vil du trænge lige så "klart" igennem....Noe skrev: Stop dig selv, eller forhold dig til den kritik der kommer af din debatstil, FCMReal.
Men det er klart at den hårde spillestil og skidt skadeshistorik hos flere spillere betyder en del. Men der er altså ikke nødvendigvis en supergod forretning hvis Anderssons løn kun skal fordeles på 20 kampe pr sæson + han måske ikke er i gear i mange af de andre.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Dejligt, at se Tim Jansen og Hedinsson på banen igen. Det lysner på skades-fronten. DEJLIGT. 
Men Marco skadet igen.TrueWolfMidt skrev:Dejligt, at se Tim Jansen og Hedinsson på banen igen. Det lysner på skades-fronten. DEJLIGT.
http://www.tipsbladet.dk/skader
Godt overblik i tipsbladet! Spændende om de formår at holde den Update..
Mike
Mike
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Everybody hates us we don't care...
Rilwan har brækket en finger i FCK kampen, og er tvivlsom mod Sønderjyske. En skam, da det ville være skønt at få ham op i gear igen. Dog er vi godt dækket ind med Sly tilbage fra karantæne.
Derudover meldes der god fremgang for Petter, som er godt igang på træningsbanen igen. Når alle mand står klar, har vi en fantastisk trup!
Derudover meldes der god fremgang for Petter, som er godt igang på træningsbanen igen. Når alle mand står klar, har vi en fantastisk trup!
Tydeligt at se at;Mike80 skrev:http://www.tipsbladet.dk/skader
Mike
FCN (7 skader)
Esbjerg (6 skader)
AGF (5 skader)
Brøndby (5 skader)
..skal stoppe samarbejdet med FCMs sundhedssektor med det samme.
Godt fundet, Mike.
Den kan vel puttes i en skinne og tapes op. Det burde ikke gøre ham tvivlsom. Men spændende at se, hvad vi gør med Sly tilbage. Pione har jo ikke ligefrem spillet sig af. Kan være Rilwan har brug for lidt pause - han har trods alt ikke spillet meget de sidste 9 mdr. Tror dog godt, vi kan få brug for Slys fysik fra start mod SE.WBW skrev:Rilwan har brækket en finger i FCK kampen, og er tvivlsom mod Sønderjyske. En skam, da det ville være skønt at få ham op i gear igen. Dog er vi godt dækket ind med Sly tilbage fra karantæne.