Transfervinduet Vinter 2013/14
Re: Transfervinduet Vinter 2013/14
Steinlein lukker vinduet: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... emaaned-os
Jeg iøvrigt helt enig! Drømmevindue for FCM...
Sidespørgsmål i forbindelse med Igboun budet tidligere: 12 mio havde ifølge min beregning givet FCM 6 mio og investorkredsen 6 mio. Betyder det så efterfølgende at FCM igen 100% ejer Izunna og Hassan og ikke længere skal betale de 10% i renter? Ved godt der så er en bonus på 1 mio såfremt endnu et salg effektueres og det samlede beløb er over 15 mio.. Nogen som kan huske detaljerne i Sluizunna invest?
Mike
Sidespørgsmål i forbindelse med Igboun budet tidligere: 12 mio havde ifølge min beregning givet FCM 6 mio og investorkredsen 6 mio. Betyder det så efterfølgende at FCM igen 100% ejer Izunna og Hassan og ikke længere skal betale de 10% i renter? Ved godt der så er en bonus på 1 mio såfremt endnu et salg effektueres og det samlede beløb er over 15 mio.. Nogen som kan huske detaljerne i Sluizunna invest?
Mike
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Dog ikke helt lukketMike80 skrev:Steinlein lukker vinduet: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... emaaned-os
Mike
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 208007.ece
Det vist bare pleje af klubsamarbejdet og en velkommen til klassens nye dreng:) Sivebæk afviser 100% at der sker noget med Juelsgaard! Der har været interesse men Jesper har selv gerne ville blive og spille foråret i FCM...Vendelbob skrev:Dog ikke helt lukketMike80 skrev:Steinlein lukker vinduet: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... emaaned-os
Mike![]()
Mike
Mike80
Ja, en fornuftig handel! Oliseh havde nok ikke meget spilletid i vente her i foråretMike80 skrev:Det vist bare pleje af klubsamarbejdet og en velkommen til klassens nye dreng:) Sivebæk afviser 100% at der sker noget med Juelsgaard! Der har været interesse men Jesper har selv gerne ville blive og spille foråret i FCM...Vendelbob skrev:Dog ikke helt lukketMike80 skrev:Steinlein lukker vinduet: http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/fc ... emaaned-os
Mike![]()
Mike
Slut. Jeg kan ikke mindes et bedre transfervindue: Vi ender med at blive forstærket, imo både på start-11 og i bredden, mens vores nærmeste konkurrenter blev svækket lidt. Det udfald var der ingen der havde regnet med, og det må styrke selvforståelsen frem mod forårets kampe. Dejligt!
Jeg er enig i din analyse, og synes faktisk at FCKs ageren tyder mere på en langsigtet opbygning frem mod næste sæson, end et kæmpe sats på at indhente os i denne. Det er overraskende. Om det er et udtryk for arrogance, stor tiltro til den nuværende trup eller en nedprioritering af indeværende sæson ved jeg ikke. Men forhåbentlig er vi i stand til at udnytte det. Jeg vil betegne Cornelius som en lottokupon på den korte bane - og måske også på den lange, samtidig med at de er svækket i breden i angrebet og på toppen i forsvaret. Vores chancer for mesterskaber er ikke blevet mindre i løbet af transfervinduet, og nu skal den altså bare have max gas både på og udenfor banen i foråret.Noe skrev:Slut. Jeg kan ikke mindes et bedre transfervindue: Vi ender med at blive forstærket, imo både på start-11 og i bredden, mens vores nærmeste konkurrenter blev svækket lidt. Det udfald var der ingen der havde regnet med, og det må styrke selvforståelsen frem mod forårets kampe. Dejligt!
Enig. Jeg kan ikke finde ud af, om det er bevidst strategi fra FCKs side, eller om vinduet er gået i fisk for dem. Det ligner i hvert fald ikke oprustning på den korte bane. Jeg tror personligt, at de nu tænker at denne sæson er 50/50 for dem (og uden direkte CL-kval er det ikke livsvigtigt), mens deres virkelige udfordring ligger på sigt i Brøndbys millioner. Derfor en (fornuftig) sikring af fremtiden.Kent skrev: Jeg er enig i din analyse, og synes faktisk at FCKs ageren tyder mere på en langsigtet opbygning frem mod næste sæson, end et kæmpe sats på at indhente os i denne. Det er overraskende. Om det er et udtryk for arrogance, stor tiltro til den nuværende trup eller en nedprioritering af indeværende sæson ved jeg ikke. Men forhåbentlig er vi i stand til at udnytte det. Jeg vil betegne Cornelius som en lottokupon på den korte bane - og måske også på den lange, samtidig med at de er svækket i breden i angrebet og på toppen i forsvaret. Vores chancer for mesterskaber er ikke blevet mindre i løbet af transfervinduet, og nu skal den altså bare have max gas både på og udenfor banen i foråret.
På den korte bane har de udfordringer i forsvaret, og det kan Cornelius (uanset forfatning) ikke rette op på. Heldigvis vinder forsvar titler.
Jeg må nok sige, at jeg ser Cornelius som en klar forstærkning i front for FCK. De har manglet den store, fysisk stærke angriber, som deres spillestil mere eller mindre kræver. Måske er han ude af form, men præcis som vi håber det med Jakob Poulsen, kommer det nok ikke til at tage lang tid for ham at falde til, fordi han kender klubben. Kvalitetsmæssigt ser jeg dem som styrkede i front, men deres bredde er formindsket efter afgangene af Santin og Pourie.
Til gengæld tror jeg, det er gået i fisk for dem i forsvaret. De havde ikke regnet med at skulle sælge Sigurdsson, og de kunne ikke hente Zanka, Sviatchenko eller Pontus Jansson (som er de spillere, rygtemøllen har indikeret, de gik efter). Olof Mellberg har vist sig at være en stabil ankermand, men hans makker er en stor ubekendt i ligningen. Kris Stadsgaard har aldrig imponeret mig, og hvordan han har kunnet have den karriere, som han på papiret har, er lidt af et mysterium for mig. Han er under alle omstændigheder ringere end Sigurdsson. Så er der Margreitter, som vi ikke ved det store om, men præcis som Stadsgaard måtte også han stå i skyggen af islændingen.
Med Lasse Nielsens transfer til NEC Nijmegen er AaB umiddelbart også svækket defensivt. Hvis vi kan holde os fri for yderligere skader (Rilwans og Anderssons skader er allerede slemt nok), så mener jeg, vi kan bide skeer med de andre tophold. Vores forsvar var den absolutte nøgle til succes i efteråret, og hvis målmand og bagkæde kan fortsætte stabiliteten, så er jeg optimistisk.
Steinlein har gjort sit. Nu er det op til Riddersholm og gutterne at få os godt igennem den afgørende fase. Vi kan som fans også godt give den en ekstra tand i forhold til efteråret - der er plads til forbedringer!
Til gengæld tror jeg, det er gået i fisk for dem i forsvaret. De havde ikke regnet med at skulle sælge Sigurdsson, og de kunne ikke hente Zanka, Sviatchenko eller Pontus Jansson (som er de spillere, rygtemøllen har indikeret, de gik efter). Olof Mellberg har vist sig at være en stabil ankermand, men hans makker er en stor ubekendt i ligningen. Kris Stadsgaard har aldrig imponeret mig, og hvordan han har kunnet have den karriere, som han på papiret har, er lidt af et mysterium for mig. Han er under alle omstændigheder ringere end Sigurdsson. Så er der Margreitter, som vi ikke ved det store om, men præcis som Stadsgaard måtte også han stå i skyggen af islændingen.
Med Lasse Nielsens transfer til NEC Nijmegen er AaB umiddelbart også svækket defensivt. Hvis vi kan holde os fri for yderligere skader (Rilwans og Anderssons skader er allerede slemt nok), så mener jeg, vi kan bide skeer med de andre tophold. Vores forsvar var den absolutte nøgle til succes i efteråret, og hvis målmand og bagkæde kan fortsætte stabiliteten, så er jeg optimistisk.
Steinlein har gjort sit. Nu er det op til Riddersholm og gutterne at få os godt igennem den afgørende fase. Vi kan som fans også godt give den en ekstra tand i forhold til efteråret - der er plads til forbedringer!
Det er klart, at der er ligheder i Cornelius' og Poulsens situation. Jeg mener dog alligevel, at FCK tager en større risiko på den korte bane end os.Acebone skrev:Jeg må nok sige, at jeg ser Cornelius som en klar forstærkning i front for FCK. De har manglet den store, fysisk stærke angriber, som deres spillestil mere eller mindre kræver. Måske er han ude af form, men præcis som vi håber det med Jakob Poulsen, kommer det nok ikke til at tage lang tid for ham at falde til, fordi han kender klubben. Kvalitetsmæssigt ser jeg dem som styrkede i front, men deres bredde er formindsket efter afgangene af Santin og Pourie.
- Cornelius er (vist nok) 20 år. Han har spillet på højt niveau i en enkelt sæson, foruden denne. Første halvsæson var fantastisk, den anden knap så god. Det giver mening, at en så ung spiller får udfald. Det kan sagtens ske i foråret.
- Cornelius røg til udlandet som den dyreste spiller nogensinde. Og røg tilbage et halvt år efter. Som den dyreste nogensinde, og FCK'ernes frelser. Hvordan vil han reagere på det? Kan hovedet følge med i så ung en alder?
Han er så stort et talent, at han nok skal slå igennem. Og levere for FCK. Det er bare ikke givet, at det bliver i foråret. Det tror jeg Poulsen har en noget større chance for.
Det interessante med Cornelius, er hvordan han tager at have opnået drømmen om udlandet, Premier League, og have fejlet totalt. Før han rejste til Cardiff havde han en drøm.
Vi har selv oplevet Mikkel Thygesen som kom tilbage fra Mönchengladbach som en skygge af den spiller vi sendte af sted. Drømmen om udlandet blev en fiasko, og så kan det være svært komme op på det niveau man havde før, for der levede spilleren i drømmen om eventyret i en stor liga.
Jeg tror Cornelius på samme måde vil være lidt knækket. Samtidig vil udenlandske klubber ikke stå i kø for at hente ham igen, de vil huske at han ikke slog til og gav for hurtigt op for modgangen (ligesom Thygesen).
Sådan har Jakob Poulsen det på ingen måde, han har været i Holland også, og er i sin karrieres tidlige efterår. Han satser helt tydeligt på at spille resten af sin karriere hos os, og har ikke behov for at jagte drømmen om udlandet. Han har også med landsholdet bevist hans niveau, og har formentlig ikke mistet selvtillid i Monaco hvor det var absolutte verdenstjerner som holdt ham ude af holdet.
Derfor synes jeg ikke helt de kan sammenlignes. Jeg tror Poulsen har størst mulighed for at komme hurtigt videre, han har sin erfaring og sin selvtillid intakt. Mens Cornelius i en meget ung alder nærmest har brændt broen til drømmen om udlandet. Angribere har langt mere brug for selvtillid end midtbanespillere. Jeg tror Cornelius får det vanskeligt, men han skal da nok score nogle mål.
Vi har selv oplevet Mikkel Thygesen som kom tilbage fra Mönchengladbach som en skygge af den spiller vi sendte af sted. Drømmen om udlandet blev en fiasko, og så kan det være svært komme op på det niveau man havde før, for der levede spilleren i drømmen om eventyret i en stor liga.
Jeg tror Cornelius på samme måde vil være lidt knækket. Samtidig vil udenlandske klubber ikke stå i kø for at hente ham igen, de vil huske at han ikke slog til og gav for hurtigt op for modgangen (ligesom Thygesen).
Sådan har Jakob Poulsen det på ingen måde, han har været i Holland også, og er i sin karrieres tidlige efterår. Han satser helt tydeligt på at spille resten af sin karriere hos os, og har ikke behov for at jagte drømmen om udlandet. Han har også med landsholdet bevist hans niveau, og har formentlig ikke mistet selvtillid i Monaco hvor det var absolutte verdenstjerner som holdt ham ude af holdet.
Derfor synes jeg ikke helt de kan sammenlignes. Jeg tror Poulsen har størst mulighed for at komme hurtigt videre, han har sin erfaring og sin selvtillid intakt. Mens Cornelius i en meget ung alder nærmest har brændt broen til drømmen om udlandet. Angribere har langt mere brug for selvtillid end midtbanespillere. Jeg tror Cornelius får det vanskeligt, men han skal da nok score nogle mål.
Men hvor god er Cornelius i virkeligheden? Det er jeg i hvert fald i tvivl om. Han havde et fænomenalt efterår sidste sæson, men faldt så en del i niveau i foråret. Før det var han bestemt ikke tænkt som en naturlig afløser for N'Doye, og alle blev overrasket over hans niveau. Så er han bare den nyeste Mogens Laursen/Christian Olsen/Jeppe Curth osv, der rammer en fantastisk sæson som ikke gentages? Han har været fremme i meget kort tid, og har vel kun startet inde i ca 30 seniorkampe i sin karriere. Så jeg vil gerne se mindst en sæson mere på højt niveau fra hans side, før jeg er klar til at konkludere, at han bare er i nærheden af at være så god, som alle medier siger.Ravnen skrev:Det interessante med Cornelius, er hvordan han tager at have opnået drømmen om udlandet, Premier League, og have fejlet totalt. Før han rejste til Cardiff havde han en drøm.
På den måde er JP jo en helt anden historie, der over en årrække har bevist sit niveau i flere klubber. På den korte bane kan de begge være lottokuponer, da man ikke helt ved, hvilken forfatning, som de kommer retur i (og her er der større spg ved Cornelius, som også må have en mental udfordring på en helt anden måde end JP), men på den lange bane er der i langt mindre grad usikkerhed ved JPs niveau og hvad han kan bidrage med. Risikoen for at JP flopper på den lange bane, er langt mindre end risikoen for at Cornelius flopper.
Jeg tror stadig hans potentiale er stort. Jeg synes at vi i glimt så høj klasse fra ham. F.eks. i http://www.superstats.dk/kampe/4246 maste han os fuldstændig i det sidste kvarter. Og det var i hans 'dårlige' anden sæsonhalvdel.Kent skrev: Men hvor god er Cornelius i virkeligheden?
Til gengæld er det på ingen måde givet, at han umiddelbart bliver den profil, som medierne pr. automatik gør ham til. Han har været skadet i et halvt år, og næsten ikke spillet siden. Jeg snusede lidt på et Cardiff-forum, og de er - for at sige det mildt - ikke imponerede. Briterne kan være hårde i tonen på elektroniske medier, men hvis han har mødt bare en brøkdel af de reaktioner IRL, tager det formodentlig lang tid at opbygge en selvtillid igen:
http://www.ccmb.co.uk/fudforum/index.ph ... rt=0&rid=0
http://www.ccmb.co.uk/fudforum/index.ph ... rt=0&rid=0
Av. Jeg tror aldrig, at jeg har oplevet en værre tilsvining af en spiller end på det forum. Ipsa og Danny O blev båret i guldstol i sammenligning.
http://www.bt.dk/fodbold/mandagstraener ... sfervindue
Mandagstræner snakker om FCK´s styrke ved de nye indkøb , og i starten også Cornelius en del
De har CV i studiet
Mandagstræner snakker om FCK´s styrke ved de nye indkøb , og i starten også Cornelius en del
De har CV i studiet
Så har Erik lagt i kakkelovnen: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... us-et-flop
Lidt hovedløst, men hva' pokker: Det kan jo også blive for kedeligt.
Der kan vel ikke være nogen tvivl om, at Cornelius var et gigantisk fejlkøb og flop i Cardiff. Selvfølgelig var det lidt et cirkus derovre, men hvis de havde set den mindste smule fremtid i ham, så var han nok ikke røget retur igen så hurtigt.Noe skrev:Så har Erik lagt i kakkelovnen: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... us-et-flop
Hvis ikke man må sige noget så åbenlyst højt, så står det skidt til. Men ok, der er heller ikke mange, der tør sige, at Laudrup ikke ligefrem har nogen imponerende trænerkarriere