Transfervinduet Vinter 2013/14

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Transfervinduet Vinter 2013/14

Indlæg af Noe »

Kent skrev: Det bekymrende ved det salg er, at udmeldingen er, at det ikke påvirker forventningerne til vores regnskab. Eftersom vores budget ifølge udmeldingerne ikke inkluderede transferindtægter, så er det betænkeligt, at de 5 mio her + de tilgange, der har været i sponsorer mv, ikke har påvirket vores regnskab positivt. Hvis ikke spillersalg og øgede sponsorindtægter skaber forbedringer, hvor fanden skal det så komme fra?
+ øgede indtægter ifht. tv-penge mm. Det er meget bekymrende. Man kan hænge sig i elastikken i forventningerne (ikke bogstaveligt!) på 10-16 mio (altså at vi nu er nærmere 10 end 16 mio), men det er ikke noget man kan finde støtte til i historikken :(

Jeg tror dog, at øget sponsorsalg + tv-penge kan 'gemmes' til kvartalsudmeldingen.

oros

Indlæg af oros »

Jeg tror dog, at øget sponsorsalg + tv-penge kan 'gemmes' til kvartalsudmeldingen.
Dels det - men også at man stadig budgetterer med TV-penge efter sjettepladsen. Omvendt koster det vel trods alt lidt at ansætte Dikoh ligesom diverse kontraktforlængelse vel også har betydet lønforhøjelser?

Men FCM's regnskab er ikke nødvendigvis let gennemskueligt! Hehe... ;)

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Kunne man forestille sig at der planlægges et tilbagekøb af 'pantsatte' spillere?

oros

Indlæg af oros »

NyX skrev:Kunne man forestille sig at der planlægges et tilbagekøb af 'pantsatte' spillere?
Tjae... Man har da lov at være optimistisk. I givet fald skal der vel skaffes op mod 50 mill. 22 til playersponsoratet fra sidste år + 25 til egenkapitalen.

Det ville ære lykkeligt men forekommer også som en uvirkelig drøm. Nej, det tør jeg ikke tro på! Desværre...

Noe

Indlæg af Noe »

oros skrev:
NyX skrev:Kunne man forestille sig at der planlægges et tilbagekøb af 'pantsatte' spillere?
Tjae... Man har da lov at være optimistisk. I givet fald skal der vel skaffes op mod 50 mill. 22 til playersponsoratet fra sidste år + 25 til egenkapitalen.

Det ville ære lykkeligt men forekommer også som en uvirkelig drøm. Nej, det tør jeg ikke tro på! Desværre...
Jeg tror ikke på det. Hvis det var tilfældet, kunne man dog håbe på, at playersponsoraterne konverteres direkte til aktieudvidelse. Foråret ville være et godt tidspunkt for en emission. Jeg ville i hvert fald være fristet til at smide sparepenge i projektet.

Nok om det, det hører til i økonomitråden :)

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev: Jeg tror dog, at øget sponsorsalg + tv-penge kan 'gemmes' til kvartalsudmeldingen.
Hvis der er ændringer i forventninger skal det meldes ud. Ellers tilbageholdes væsentlig information for investorer og det går ikke. Så der kan ikke 'gemmes' noget.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:
Noe skrev: Jeg tror dog, at øget sponsorsalg + tv-penge kan 'gemmes' til kvartalsudmeldingen.
Hvis der er ændringer i forventninger skal det meldes ud. Ellers tilbageholdes væsentlig information for investorer og det går ikke. Så der kan ikke 'gemmes' noget.
Nogle ting kan man sagtens 'skjule' som drift. Der kom f.eks. ikke meddelelser på Hessels genindtræden, eller den første omgang tv-penge.

974

Indlæg af 974 »

Noe skrev:
Nok om det, det hører til i økonomitråden :)
enig - blev helt forvirret :)

Syntes også lige jeg havde skiftet emnetråd..

974

Indlæg af 974 »

Som en anden skriver i Optaktstråden så står Erik og Morten ikke til at skulle spille med i træningskampen idag...

Morten kunne vel godt have en lille småskade, hvorimod Erik jo har været ret stabil på den front den senere tid

Det kan da godt få mine bekymringer til at stige en anelse :?

Der kan jo være et stort bud på vej på ham, hvilket naturligvis for økonomien er rigtigt godt, men for foråret ikke tegner så godt

Jeg krydser fingre for at han bliver foråret ud - som minimum

Hvis ikke, så klarer vi den da bare som vi plejer - Patrick overraskede jo vildt :-)

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Valladolid muligvis interesseret i Sylvester Igboun! Brøndby vil angiveligt af med Quincy Antipas.. Kunne godt se ham som erstatning såfremt rygterne skulle blive indfriet! Han rygtes dog også pt. Til Sønderjyske..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Noe

Indlæg af Noe »

Klaus Egelund på Twitter skrev:Klaus Egelund ‏@klausegelund 49 sek.

#FCM sælger ikke noget i denne omgang.

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Ser dog ud til at vi har fået en ny spiller her (eller også har vi bare en spiller med Superligaens mest mærkelige navn) ;-)

http://fcm.dk/spillere/kristian-bach

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

hviid skrev:Ser dog ud til at vi har fået en ny spiller her (eller også har vi bare en spiller med Superligaens mest mærkelige navn) ;-)

Den er god nok. Bak har giftet sig og hans kone hedder Bach.
I min optik rimelig spøjst at ville kalde sig Bach Bak, men det er jo hans frie valg. Står desuden også bag på hans nye trøje.

"Ulveanføreren blev i efteråret 2013 gift og skiftede navn fra Kristian Bak Nielsen til Kristian Bach Bak."

hviid
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Indlæg af hviid »

Ja, så godt han blev gift, men er overrasket over at han tog hendes navn også. Han har nok tænkt, at når nu han spiller back og hedder Bak, så kunne han ligeså godt tage skridtet helt ud og ændre navn til Bach Bak.
Skal nok være nogle kommentatorer, der morer sig over det i foråret. :-)

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Igboun udtaler nu selv at han kender til interessen fra valladolid! Skulle være blevet kontaktet af sin agent imorges.. Sjældent en agent kontakter spilleren med mindre der noget konkret interesse.. Ting kan gå hurtigt i fodbold så afventer i spænding at vi får lukket det vindue! Hatten af for steinlein som indtil nu har præsteret et super flot vindue..

Fingrene væk til alle!! :)

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Låst