Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
oros

Re: Økonomien

Indlæg af oros »

Claus Bertelsen!!!!!

Det navn lyder da bekendt, er det den samme Claus, som tidligere har været direktør i FCM?
Det ved jeg sq ikke, men jeg kan godt anbefale kaffen. Jeg drikker det dagligt! :oops:

ArneR

Indlæg af ArneR »

oros skrev:
Claus Bertelsen!!!!!

Det navn lyder da bekendt, er det den samme Claus, som tidligere har været direktør i FCM?
Det ved jeg sq ikke, men jeg kan godt anbefale kaffen. Jeg drikker det dagligt! :oops:
Thumbs up for you Oros :D

ArneR

Indlæg af ArneR »

Har lige Googlet ham, tror ikke det er den samme, ham her er arving til firmaet i 3. generation, og næppe den Claus Bertelsen vi har haft som direktør i FCM.
Men en god sponsor at lande, lad os håbe der kommer flere gode nyheder her i løbet af foråret.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Det har ladet vente længe sig. Jeg mangler dog stadig at se en helt stor aktør (national ell, international størrelse) der køber et kæmpesponsorat. Jo længere vi ligger til guld jo flere sponsorer kommer der i spil.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:
Kent skrev: I en ikke-relateret nyhed, er det også værd at bemærke hvad der ligger bag denne nyhed: http://fcm.dk/nyheder/dahl-advokatfirma ... idtjylland
På overfalden jo en god nyhed med øget sponsorat. Men med til historien hører det, at FCMs tidligere advokat (og sponsor i klubben) var Flemming Jensen, som også sad i bestyrelsen indtil sidste generalforsamling hvor han trak sig..... Så klubbens økonomidirektør og advokat har trukket sig..... Det kunne man jo godt lave en konspirationsteori ud fra.....
Der er lidt om dette i dagens avis, hvor Flemming Jensen siger, at den besked han har fået er, at de er blevet overbudt på sponsoratet og derfor har FCM skiftet advokat. Han er overrasket men accepterer spillereglerne og fortsætter som sponsor i klubbben, dog med et langt mindre sponsorat end før. Så ikke sikkert, at der er så meget kød på denne konspirationsteori (hvilket bestemt er godt).
Her er noget af artiklen: http://aoh.dk/artikel/advokat-kamp-om-fc-midtjylland

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:Her er noget af artiklen: http://aoh.dk/artikel/advokat-kamp-om-fc-midtjylland
Det lyder rigtig fint. Det er flere sponsorkroner i kassen, og der er ligefrem budkrig. Hessel-teorien kan så forhåbentlig lægges til side.

Peter Larsen Kaffe som Super Partner lyder også udmærket. En lille hilsen til Viborg.

Al den omtale... Kan det virkelig passe, at sponsorerne så småt begynder at se FCM's vej igen? Drømmer jeg, eller er jeg vågen?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:Det lyder rigtig fint. Det er flere sponsorkroner i kassen
Ikke nødvendigvis. Men skal jo fratrække det som man mister ved at Flemming Jensen går ned i sponsorat. Så hvis den nye advokat havde et sponsorat i forvejen, som var større end det, som FJ får nu, så går det kun i plus, hvis deres nye sponsorat mere end opvejer den differens. Derudover kan de naturligvis også være billigere i anvendelse, så der spares på den konto.
Acebone skrev:Al den omtale... Kan det virkelig passe, at sponsorerne så småt begynder at se FCM's vej igen? Drømmer jeg, eller er jeg vågen?
Nu udsender FCM jo ikke en pressemeddelelse hver gang de mister en sponsor, så det er svært at sige, om det går op eller ned ud fra FCMs meldinger om tilgang. Dog har Johnny Rune vist flere gange sagt, at der er fremgang på sponsorsiden. Så man har lov at håbe. Især Hesselsponsoratet har nok rykket en hel del på den front.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:Ikke nødvendigvis. Men skal jo fratrække det som man mister ved at Flemming Jensen går ned i sponsorat. Så hvis den nye advokat havde et sponsorat i forvejen, som var større end det, som FJ får nu, så går det kun i plus, hvis deres nye sponsorat mere end opvejer den differens. Derudover kan de naturligvis også være billigere i anvendelse, så der spares på den konto.
Sandt nok, men man må vel formode, at FCM i situationen går efter det, der giver mest udbytte? Der er dårligt råd til andet.

Noe

Indlæg af Noe »

Strengt taget iukke økonomi, men alligevel:

http://www.bt.dk/superligaen/fcm-faar-ny-direktoer

Spændende valg. Gennemsympatisk, FCM-hjerte og dygtig kommunikatør. Velkommen til Hans Krabbe.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Noe skrev:Strengt taget iukke økonomi, men alligevel:

Spændende valg. Gennemsympatisk, FCM-hjerte og dygtig kommunikatør. Velkommen til Hans Krabbe.
Stort netværk må det formodes. Og så har han en stor viden om fodbold og miljøet. Meget interessant valg!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

NyX skrev:
Noe skrev:Strengt taget iukke økonomi, men alligevel:

Stort netværk må det formodes. Og så har han en stor viden om fodbold og miljøet. Meget interessant valg!
Men har han nogen forstand på økonomi? Det er det, vi har brug for. Vi skal have biksen til at køre rundt. Havde hellere set en fra bankverdenen eller lignende - men det har man jo forsøgt uden held.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev: Men har han nogen forstand på økonomi? Det er det, vi har brug for. Vi skal have biksen til at køre rundt. Havde hellere set en fra bankverdenen eller lignende - men det har man jo forsøgt uden held.
Fodbold er jo en mærkelig størrelse. Jeg tror at man ifht. den igangværende genrejsning har mere brug for en troværdig kommunikatør. Så må bestyrelsen bistå med økonomisk kompetence (det er jo alligevel deres penge ;))

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Krabbe kommer trods alt fra stillingen som Chefredaktør på Dagbladet, så økonomi er han ganske givet vant til at forholde sig til.
Jeg tror man har ønsket en lidt anden slags supplement til Steinlein, og Krabbe er jo den her rigtig dygtige kommunikator, både internt og eksternt. Det er næsten som at få en spindoktor. Og så har Krabbe jo et massivt kendskab til fodbold. I mine øjne er det et super godt match til FCM.

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev:Krabbe kommer trods alt fra stillingen som Chefredaktør på Dagbladet, så økonomi er han ganske givet vant til at forholde sig til.
Jeg tror man har ønsket en lidt anden slags supplement til Steinlein, og Krabbe er jo den her rigtig dygtige kommunikator, både internt og eksternt. Det er næsten som at få en spindoktor. Og så har Krabbe jo et massivt kendskab til fodbold. I mine øjne er det et super godt match til FCM.
Netop. Hvis jeg (som udenbys fan) skal være lidt fræk, så er Krabbe mindre 'kræmmer og Herningbrille' og mere sindig vestjyde. Det tror jeg vi har brug for fremadrettet.

Når det er sagt (og selvom vinduet ikke er lukket endnu), så har Steinlein faktisk overrasket mig positivt. Han er i den grad vokset med opgaven, og er vel ved at lave noget af et svendestykke med det igangværende vindue?

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Lidt nyt her: http://www.bold.dk/nyt/FCM-boss-Krabbe- ... le-klubben
- Økonomidirektør Søren Søes opsigelse for nylig gav os mulighed for at blande kortene på en ny og anderledes måde, og vi er overbeviste om, at Claus Steinlein og Hans Krabbe er de helt rigtige til at styrke og udvikle klubben sportsligt, organisatorisk og forretningsmæssigt, siger formand Johnny Rune til klubbens hjemmeside.
Jeg synes det lyder meget fornuftigt. Krabbe er ansat som udviklingsdirektør ;)

Besvar