Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Økonomien

Indlæg af TrueWolfMidt »

Acebone skrev:
Kent skrev:Det kunne man jo godt lave en konspirationsteori ud fra.....
Altså at den gamle Hessel-garde er på vej tilbage med alt, hvad den står for? Fokus på store transfers frem for akademiet?
Det er ikke sådan, jeg læser artiklen.

Da jeg først fik glæden til superligafodbold tilbage igen i 2010 og derefter blev fcm'er, har jeg ikke den store viden omkring hvem og hvad der skete før 2010. Har dog fulgt forskellige debatter på ulvegraven.
Ved at man tidligere forsøgte, at købte sig til succes, uden held og er efterfølgende blevet klogere på grund af den dårlige okonomi. Håber og tror, at Hessel gør det fordi, at det han nu ser, at fcm har gang i, er noget han gerne vil være en del af og tror på. Håber så inderligt, at jeg har ret og der bare blæser dejlige milde vinde over fcm og folk begynder at tro på, at det fcm gør er det rigtige.

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

TrueWolfMidt skrev:Det er ikke sådan, jeg læser artiklen.
Nejnej, det står heller ikke i nogen artikel. Det var mere angående Kents sidste kommentar, når man tænker på, hvad "Hessel-fløjen" tidligere har stået for i klubben.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Acebone skrev:
Nejnej, det står heller ikke i nogen artikel. Det var mere angående Kents sidste kommentar, når man tænker på, hvad "Hessel-fløjen" tidligere har stået for i klubben.
Lige præcis. Nu har der i en periode været meget fokus på økonomi og turn-around. Man kunne godt tolke afgangen af et bestyrelsesmedlem (som efterfølgende også bliver erstattet som advokat) samt økonomidirektøren som et signal om, at der har været uenighed i bestyrelsen om hvad strategien skal være fremadrettet, hvor den tabende fløj så har forladt klubben. Især når der så er ret stort tidsmæssigt overlap ift Hessels tilbagekomst og dermed fx en Jakob Poulsen transfer - som igen kunne indikere et strategi-skifte. Men det er ren konspirationsteori fra min side.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

Kent skrev:
Acebone skrev:
Lige præcis. Nu har der i en periode været meget fokus på økonomi og turn-around. Man kunne godt tolke afgangen af et bestyrelsesmedlem (som efterfølgende også bliver erstattet som advokat) samt økonomidirektøren som et signal om, at der har været uenighed i bestyrelsen om hvad strategien skal være fremadrettet, hvor den tabende fløj så har forladt klubben. Især når der så er ret stort tidsmæssigt overlap ift Hessels tilbagekomst og dermed fx en Jakob Poulsen transfer - som igen kunne indikere et strategi-skifte. Men det er ren konspirationsteori fra min side.
Så du tror på at vi skruer op for investeringsblusset igen og så til gengæld får et par pengemænd, hvis private økonomi nok også er bedre i dag end for et par år siden, med på vognen?
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mancitydk skrev:
Kent skrev: Lige præcis. Nu har der i en periode været meget fokus på økonomi og turn-around. Man kunne godt tolke afgangen af et bestyrelsesmedlem (som efterfølgende også bliver erstattet som advokat) samt økonomidirektøren som et signal om, at der har været uenighed i bestyrelsen om hvad strategien skal være fremadrettet, hvor den tabende fløj så har forladt klubben. Især når der så er ret stort tidsmæssigt overlap ift Hessels tilbagekomst og dermed fx en Jakob Poulsen transfer - som igen kunne indikere et strategi-skifte. Men det er ren konspirationsteori fra min side.
Så du tror på at vi skruer op for investeringsblusset igen og så til gengæld får et par pengemænd, hvis private økonomi nok også er bedre i dag end for et par år siden, med på vognen?
Jeg ved ikke helt hvad jeg tror, men jeg ved, at klubben skal have tilført penge senest til sommer. Det er jo ikke utænkeligt, at de folk, der skal levere de penge, vil have indflydelse på strategien. Det ville jeg i hvert fald kræve, hvis jeg skulle smide millioner i FCM. Så hvis en af dem, der skal smide pengene, er Hessel, så vil vi nok se et strategiskifte i en eller anden form.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

citat fra Hessel artiklen:
- Jeg fornemmer, at der i og omkring FC Midtjylland blæsere mildere vinde end længe set. For det første topper holdet Superligaen, og demonstrerer dermed, at man sportsligt er med, hvor det er mest sjovt. Og for det andet er det som om, at klubledelsen er ved at forstå, at man ikke kan spare sig til alting.
Lyder imo lidt som om han prøver at sige "nu har klubbens ledelse endelig fattet at det gælder om at få brugt en masse penge i stedet for at forsøge at spare på transfer og nøjes med egne spillere"

nico5405

Indlæg af nico5405 »

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Bestemt. I denne artikel står der, at det er folk med base ØST for storebælt - det kan godt undre lidt: http://onside.dk/superligaen/avis-inves ... oner-i-fcm
Desuden at der stilles krav om ansvarlig drift. Spørgsmålet er, om det er nogen andre end Hessel og der dermed er to grupperinger, der er klar til at smide penge i?
Edit: Her den oprindelige artikel: http://www.bt.dk/fodbold/fcm-tilbudt-mi ... f-rigmaend - der bekræfter at der er to grupperinger.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

http://www.bt.dk/fodbold/fcm-tilbudt-mi ... f-rigmaend

Det er vist den her de alle henviser til.

Interessant med en investor gruppe til at holde stilen, og en Hessel og co. til at smide penge efter Jacob.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Xort
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Xort »

Kent skrev:
Bestemt. I denne artikel står der, at det er folk med base ØST for storebælt - det kan godt undre lidt: http://onside.dk/superligaen/avis-inves ... oner-i-fcm
Desuden at der stilles krav om ansvarlig drift. Spørgsmålet er, om det er nogen andre end Hessel og der dermed er to grupperinger, der er klar til at smide penge i?
Mon det er Bif eller Fck der gerne spytter i kassen,hvis vi så tilgengæld stopper med at gå efter medaljer? :?

Noe

Indlæg af Noe »

http://m.bt.dk/?article=28106511-FCM-ti ... f-rigmaend

Det er helt klart ikke Hessel og co. Mon ikke man lige skal vende det med Hessel, og se om der kan findes et kompromis?

Vi er godt nok i vælten for tiden :)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg håber for alt i verden, at det som sker her, får en lykkelig udgang.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

I min optik vil et Hessel-comeback være rent gift for den "turnaround-plan" vores ledelse så inderligt forsøger at overbevise folk om vi er igang med at implementere.
Det er velkendt at Hessel er fortaler for profilindkøb og dertilhørende højere omkostninger, samtidig med han ønsker en nedskæring på akademiet. Og på hans udtalelser senest lyder det ikke til han har ændret holdning på det punkt.
Det hænger bare ikke sammen med de indikationer vores ledelse kommer med angående fremtiden.
Så min holdning er at vi bør takke nej til Hessel-indflydelse, men mindre manden indordner sig under de forhold ledelsen udstikker med fokus på akademiet (hvilket jeg finder højst usandsynligt). Og det vil så nok koste et "pludseligt" nedbrud i forhandlingerne med Jakob Poulsen, og forhindrer hans retur til FCM. Men det er jeg mere end klar til at ofre, når det gælder vores fremtid.
Så jeg er meget mere tilbøjelig til at indgå i et samarbejde med øst-investorerne, der ønsker økonomisk fornuftighed og endnu mere fokus på akademiet; selvfølgelig alt afhængig af deres krav i forhold til indflydelse, afkast mv.
Jeg forventer ikke at vi kan få det til at hænge sammen således vi både får Hessel og øst-investorerne indover. Dertil er de simpelthen for forskellige hvad angår strategi og planer for fremtiden.
Og jeg tror bestyrelsens grublen bunder i valget mellem de 2; velvidende at hvis man vælger Hessel fra vil det med stor sandsynlighed betyde at Jakob Poulsen handelen falder sammen.
Det er selvfølgelig udelukkende gisninger, men dog i mine øjne et ganske muligt scenarie.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Bekræftelse på, at der er noget om historien:
http://www.gxgmarkets.com/da/component/ ... HUG1756256

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jesper BW1100 skrev: Jeg forventer ikke at vi kan få det til at hænge sammen således vi både får Hessel og øst-investorerne indover. Dertil er de simpelthen for forskellige hvad angår strategi og planer for fremtiden.
Og jeg tror bestyrelsens grublen bunder i valget mellem de 2; velvidende at hvis man vælger Hessel fra vil det med stor sandsynlighed betyde at Jakob Poulsen handelen falder sammen.
Det er selvfølgelig udelukkende gisninger, men dog i mine øjne et ganske muligt scenarie.
Forhåbentlig kommer de ting ikke til at kollidere, men hvis de gør, så er det jo et ekstremt skidt tidspunkt, at BT bringer historien.

Besvar