AV AV for et regnskab GF!!!!!!!

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
fadlaa

AV AV for et regnskab GF!!!!!!!

Indlæg af fadlaa »

Hva siger i venner?? Er vi ved at have set enden for vores hårdt prøvede århusianske konkurrenter??

Hva mener i?

http://www.agf.co.dk/docs/aktuelt/Indho ... sp?id=2777
Senest rettet af fadlaa 4. jul 2005, 22:58, rettet i alt 1 gang.

Jean / BW# 1238

Re: AV AV for et regnskab GF!!!!!!!

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

fadlaa skrev:
-------------------------------------------------------
> > Hva siger i venner?? Er vi ved at have set
> enden for vores hårdt prøvede århusianske
> konkurrenter??

Det må vi sandelig ikke håbe... Det ville være ærgeligt at en gammel klub som AGF skulle gå ned økonomisk. Det ser faktisk værre ud i AGF end FCM... :-) Ej... jeg mener bare at vi skal passe på med at hovere. Vores næste regnskab vil vise om vi er en klub, der ski*** på økonomien og kun går efter de sportslige resultater. I så fald... så kommmer vi til at hænge på kreditorernes nåde inden for de kommende år, og det ville være en mega træls situation.

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

det var bestemt ikke for at hovere. Og du har ret vores økonomi ser ikke for godt ud.

calleburn

Indlæg af calleburn »

men vores økonomi synker aldrig så dybt som deres..!

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg tror faktisk det ville være sundt for AGF at komme ned og vende divisionen en tur. Der er absolut intet der tyder på at de er ved at få mere styr på tingene, hverken økonomisk eller sportsligt. Måske kunne en tur ned give det smæk som er nødvendigt for at få kickstartet foretagenet..

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

ej jeg vil nærmere mene, at det er et regnskab, som tjener som skræk og advarsel for os andre. Over 15 mill i minus på driften alene uha da da

Jean / BW# 1238

fadlaa skrev:
> ej jeg vil nærmere mene, at det er et regnskab,
> som tjener som skræk og advarsel for os andre.
> Over 15 mill i minus på driften alene uha da da

Ja, vi har da vistnok lidt over 10 mio i driftunderskud... så det ser næsten lige så skidt ud i FCM, som i AGF... vi bliver kun reddet af spillersalg og vores sparsomme egenkapital, som snart bliver ædt op.

Økonomi fremfor resultater! Så vi også har et FCM-hold om 10-15 år, ja tak!

Jesper - BW415

Indlæg af Jesper - BW415 »

Ja ja... ro på nu... Spillersalg er uden salget af Zidan - og vi er først lige færdige med at betale Non-Bomberen og Bech. Derudover er der jo også omkostningerne ved flytningen af hjemmebanen samt kontorlokalerne til SAS-Arena... På baggrund af min kendskab til bestyrelsen (som selvf. ikke er så stort som hos nogen) ved jeg at der sidder nogle meget kompetente herrer der kan slå Ørgaard i knolden hvis det ser for kritisk ud...

/Jesper - som tror på snarligt overskud igen...

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

gad vide hvor længe vi skal høre om flytningen som årsag til underskud. Endnu vigtigere hvor længe går der inden vi kan høste lidt sort guld af vores afrikanske eventyr. snakker vi 5 år mere??. Mig bekendt har der kun været tale om et par udlejninger. Jeg tror først på afkast i det øjeblik hvor nogle af de unge juveler slår igennem i suppen om x antal år.

tgjensen

Indlæg af tgjensen »

fadlaa skrev:
> gad vide hvor længe vi skal høre om flytningen som
> årsag til underskud.

Så længe vi stadig snakker om det samme regnskabsår velsagtens. Bortset fra flytningen er FCM en forretning med overskud.

Jean / BW# 1238

FCM-regnskab...

Jesper - BW#415 skrev:
> Ja ja... ro på nu... Spillersalg er uden salget af
> Zidan - og vi er først lige færdige med at betale
> Non-Bomberen og Bech.

Okay, kommer pengene for Zidan så slet ikke i regnskabet? De burde da være i næste regnskabsår.

> Derudover er der jo også
> omkostningerne ved flytningen af hjemmebanen samt
> kontorlokalerne til SAS-Arena...

Ja, men dem kan de jo ikke bruge (som undskyldning) i næste regnskabsår.

> På baggrund af
> min kendskab til bestyrelsen (som selvf. ikke er
> så stort som hos nogen) ved jeg at der sidder
> nogle meget kompetente herrer der kan slå Ørgaard
> i knolden hvis det ser for kritisk ud...

Indtil videre har de ikke slået hårdt nok... :-)

> /Jesper - som tror på snarligt overskud igen...

Igen? Hvornår har FCM haft et overskud i millionklassen? Så vidt jeg husker har vi kun haft underskud på mellem 1 kr. og 500.000... og hvor blev Skoubo-millionerne af?

Red is for the Blood in me, Black is for Eternity!
Mvh Jean / BW# 1238 (som ønsker en sund økonomi for FCM!)

Jean / BW# 1238

Re: FCM-regnskab...

Jeg fandt tallet for regnskabsåret 2003:

"Salget af transferrettighederne til Zidan var en af de væsentlige årsager til, at bestyrelsen i FC Midtjylland forleden kunne præsentere et årsregnskab med overskud på 66.000 kr.

Der reddede Zidan os sørme osse... :-)

"Poul Frandsen forklarer dog, at man senest i 2005 skal have balance i økonomien, således at klubben ikke er afhængig af spillersalg for at få regnskabet til at ende med sorte tal på bundlinien."

Jeg glæder mig til regnskabet for 2005. Det bør vise et pænt overskud, HVIS vi får styr på driftunderskudet. Nu er Frandsen væk... måske fordi resultaterne gik før økonomien... hmmm, ikke til at vide.

Kilde:
http://www.fcmidtjylland.dk/html/main.asp?newsID=1679

jj

Re: FCM-regnskab...

Indlæg af jj »

I følge Ørgaard, kan huske et interview hvor bliver spurgt om det, så blev de brugt til at nedskrive værdien af de andre spillere. Således egenkapitalen blev nogenlunde det samme, men at den i stedet for værdi af spillere, bestod af penge.

i det samme interview sagde han, at salget året før salget af skoubo var værre!

YahooSeeker [Bot]

FCM regnskab

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Zidan har kun været lejet ud, og de penge høre til det regnskab der ligges frem næste gang, dertil kommer salget som må høre til i det næste regnskab igen. Eller er det mig der har misforstået noget?

Jean / BW# 1238

Re: FCM regnskab

Hekler skrev:
> Zidan har kun været lejet ud, og de penge høre til
> det regnskab der ligges frem næste gang, dertil
> kommer salget som må høre til i det næste regnskab
> igen. Eller er det mig der har misforstået
> noget?

Regnskabet næste gang er for 2005, og da han også er blevet solgt i 2005, så må transferpengene jo også være i dette regnskab, så vidt jeg ved... :-)

Besvar