FCM Klubsamarbejdet

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Mike80

FCM Klubsamarbejdet

Indlæg af Mike80 »

Sys det på sin plads at oprette en tråd vedr. Det fantastiske netværk FCM efterhånden har fået stablet på benene. Johnny Rune så i sin tid helt rigtig da man valgte at inkluderer en masse mindre midtjyske klubber i dette samarbejde og på den måde skabe et "hele regionens hold". Jeg tror ikke man skal undervurderer den kommercielle værdi der er i at blive set som storebror og samarbejdspartner i alle disse mindre klubber samtidigt med at der selvsagt er en nemmere vej til de største talentet, hvis begge klubber syntes det er det helt rigtige.

Samarbejdet har siden hr. Rune søsatte haft konstant vokseværk og inkluderer nu 142 klubber. Seneste klub er Thisted IF i Thy som AaB ellers har nydt godt af som samarbejdspartner gennem flere år. En stor cadeau til FCM og at vi som klub kan tilbyde noget så unikt at en sådan klub nu tilvælger os frem for de bolsjestrivede.

http://www.fcmklubsamarbejdet.dk/?sid=3893

Af mest kompetente navne som har trådt deres barnestøvler i klubben kan nævnes Jesper Grønkjær! Flere af dem tak..

Som ekstra bonus er der self. allerede en tråd på debatforum hvor man skal have retfærdiggjort hvordan en vigtig samarbejdspartner kan fravælge det fantastiske talent arbejde de laver i nord! (Selv Nicklas Bendtner skulle eftersigende have dette talentarbejde i tankerne når han er på klubjagt og har været tæt på AaB af bare benovelse over det fantastisk og eftersigende unikke arbejde der udføres) Flere var fortvivlede indtil en debattør foreslog at Thisted nok var gået efter pengene! Dette blev ikke overraskende købt af de resterende debattører og man er nu glade for at AaB ikke har smidt penge på projektet, da man ikke har lyst til på samme måde at komme ud og sejle økonomisk som vi gør i FCM.. Så vi alle glade igen og den Nordjyske stolthed undgik igen et knæk;)

http://debatside.dk/viewtopic.php?f=1&t=15566

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

jonas386

Re: FCM Klubsamarbejdet

Indlæg af jonas386 »

og har været tæt på AaB af bare benovelse over det fantastisk og eftersigende unikke arbejde der udføres
Haha, kører du stadig i den der. Det er dog næsten smukt du stadig ikke fangede hvad jeg skrev dengang, og stadig opfinder din egen sandhed.

I tråden nævnes der iøvrigt at samarbejdet er vigtigt, men at som økonomien ser ud nu skal vi ikke ud og overbyde andre klubber, såsom FCM, hvis de er interesserede i at tilknytte den givne klub som samarbejdsklub.
Sværere er det jo heller ikke at læse og forstå på en gang.

Personligt tror jeg det handler om at FCM er bedre til at få lejet unge spillere ud til divisions klubberne end AaB er. Og det forstår jeg da godt hvis Thisted vil nyde godt af, det går jo godt for Hobro af den vej med et par lejede reserver i FCM.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
og har været tæt på AaB af bare benovelse over det fantastisk og eftersigende unikke arbejde der udføres
Haha, kører du stadig i den der. Det er dog næsten smukt du stadig ikke fangede hvad jeg skrev dengang, og stadig opfinder din egen sandhed.

I tråden nævnes der iøvrigt at samarbejdet er vigtigt, men at som økonomien ser ud nu skal vi ikke ud og overbyde andre klubber, såsom FCM, hvis de er interesserede i at tilknytte den givne klub som samarbejdsklub.

Personligt tror jeg det handler om at FCM er bedre til at få lejet unge spillere ud til divisions klubberne end AaB er. Og det forstår jeg da godt hvis Thisted vil nyde godt af, det går jo godt for Hobro af den vej med et par lejede reserver i FCM.
Ja, self! Du toppede en række fantastiske indlæg med dit "rygte" om Bendtner så den fortjener en gentagelse så snart muligheden byder sig.. Hehe;)

Det burde ikke være så svært at læse og forstå som du selv skriver! Men lad mig alligevel hjælpe dig.. Min reference til debatforumets retfærdiggørelse skal ses som det fakta at ingen ved hvorfor Thisted If har fravalgt Aab fremfor Fcm?! Det self. Svært at sluge som AaB fan at FCM simpelthen skulle være i stand til at kunne tilbyde et mere spændenden sportsligt setup omkring både det elitære såvel som bredden hvis man tilvælger FCM som samarbejdsklub fremfor AaB! Som altid på debatforum er det jo fuldstændigt urealistisk at en anden klub skulle være dygtigere end AaB på noget område og specielt ikke talentarbejdet/ Klubsamarbejde..

Du aner ikke om FCM har tilbudt Thisted bedre økonomi end AaB?! Men som altid skal man jo retfærdiggøre fravalget på debatforum og så mente én debattør (mr. Larsen) at "money talks" i denne sag! Han aner det jo heller ikke men det selvsagt et nemmere bevæggrundlag at sluge som AaB fan at FCM blot har valgt at bruge flere penge end AaB en alternativet om bedre setup! Så derfor har resten af forummet inkl. Dig selv beviseligt med dit: "som økonomien ser ud pt. Skal vi ikke ud og overbyde bla. Bla. Bla...) Så nej det burde ikke være sværere at læse og forstå men skærer gerne ud så alle inkl. Vores gæster kan følge med;) Fik du pointen...

Mike
Mike80

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:

Ja, self! Du toppede en række fantastiske indlæg med dit "rygte" om Bendtner så den fortjener en gentagelse så snart muligheden byder sig.. Hehe;)
Helt enig. Det er et af mine all-time favoritindlæg, da det i den grad er afslørende for afsenderens indsigt og fodboldforstand. Det er helt på højde med den gang Peter Kjær troede, at det indkaldte FCK-pressemøde handlede om, at de hentede Jon Dahl....

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Det self. Svært at sluge som AaB fan at FCM simpelthen skulle være i stand til at kunne tilbyde et mere spændenden sportsligt setup omkring både det elitære såvel som bredden hvis man tilvælger FCM som samarbejdsklub fremfor AaB! Som altid på debatforum er det jo fuldstændigt urealistisk at en anden klub skulle være dygtigere end AaB på noget område og specielt ikke talentarbejdet/ Klubsamarbejde..
Du er glad for at opfinde din egen sandhed, hva. For det er jo decideret forkert det der. Der er en masse kritik af AaB, Gaarde, talentarbejdet osv på debatsiden, jeg vil mene det er blandt de bedre fan foras i DK bortset fra sidelinjen. Her skal det nævnes jeg kun kender til OBs, Graven, SSO og Esbjergs foras, som alle er på et lavere niveau.

At jeg så ikke mener det gør den store forskel for de unge om de ender i Herning eller Aalborg er hvad det er, jeg er næsten 100 procent sikker på at det handler om at man gerne vil leje nogle flere spillere, og det er FCM ganske enkelt bedre til end AaB.
Du aner ikke om FCM har tilbudt Thisted bedre økonomi end AaB?!
Det har jeg heller ikke sagt, jeg citerede en anden bruger. At det så ikke betyder det store for mig personligt hvad grunden er, er hvad det er.

Som en anden bruger også skriver
Jeg ser dog også, at Thisted sender spillere til andre klubber (som f.eks. Silkeborg), så jeg gætter på, at samarbejdet med AaB fortsætter. Nu har de unge mænd bare et valg. Vi får da i det mindste de fornuftige
Så jeg er ikke engang sikker på i har overtaget samarbejdet eller andet, blot at Thisted har valgt at udvide. Ikke at det dog nødvendigvis behøver at være sandheden, jeg kender ikke detaljerne for hvordan sådan et samarbejde fungerer på papiret.

Ifht Bendtner så var det stadig kun et rygte der gik på at AaB kunne være interessant såfremt han valgte at tage hjem, men at der selvfølgelig var mange andre klubber foran i køen, og at det primært handlede om den opmærksomhed, og at AaB skulle spille europæisk, som var om klubben. Sværere er det næppe at huske.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Hvor er du vild Jonas:) gider ikke kommentere videre på Thisted IF.. Jeg snakker for døve øre og folk må danne deres holdning ud fra det allerede skrevne!

Mht. Bendtner.. Blot et rygte?! Måske nok... Go humor at se så stort på AaB at man alligevel vælger at poste det som et rygte! -Helt sikkert.. Som Kent skriver.. Det siger meget om dig at du tænker så stort om AaB at du istedet for at skraldgrine over det som vel nok havde være verdenshistoriens største transfer bombe, vælger at poste rygtet og tilmed qua jeres talentarbejde retfærdiggøre at det rent faktisk kunne ske?! Selvom du godtnok er så "objektiv" at du godt kan se amagerdrengen Bendtner med en lejlighed på Rådhuspladsen til 13,5 mio muligvis nok havde andre danske klubber i tankerne før AaB... Jonas stop nu med at gøre dig selv mere til grin på den:) alle andre kan se det og du gør det bare værre.. Det faktisk velment:)

Mike
Mike80

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

jonas386 skrev:
Så jeg er ikke engang sikker på i har overtaget samarbejdet eller andet, blot at Thisted har valgt at udvide. Ikke at det dog nødvendigvis behøver at være sandheden, jeg kender ikke detaljerne for hvordan sådan et samarbejde fungerer på papiret.
Og det skal bestemt ikke gøre, at du skal holde dig tilbage med at udtale dig om det. Fakta har jo sådan en træls indskrænkende virkning på, hvad man kan sige uden at virke som total idiot. Selfølgelig har de da brudt med AaB (og jeg ved faktisk noget om det, da et bestyrelsesmedlem i Thisted har beskrevet overfor HF hvordan de har forhandlet med både FCM og AaB, men endte med at vælge FCM).

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Kent skrev:
jonas386 skrev:
Og det skal bestemt ikke gøre, at du skal holde dig tilbage med at udtale dig om det. Fakta har jo sådan en træls indskrænkende virkning på, hvad man kan sige uden at virke som total idiot. Selfølgelig har de da brudt med AaB (og jeg ved faktisk noget om det, da et bestyrelsesmedlem i Thisted har beskrevet overfor HF hvordan de har forhandlet med både FCM og AaB, men endte med at vælge FCM).
Igen har du problemer med at læse hvad jeg skriver, ikke at det er noget nyt dog. Jeg citerer en anden bruger og skriver det evt kan være en mulighed, men at jeg ikke kender til de nærmere detaljer i en sådan sag. Og det er ikke nødvendigvis en selvfølge, du kan sagtens have forskellige former for samarbejde med forskellige slags klubber.
Men fair nok, jeg kendte ikke til detaljerne, så tak for opklaringen.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

jonas386 skrev: Personligt tror jeg det handler om at FCM er bedre til at få lejet unge spillere ud til divisions klubberne end AaB er.
Det handler om at fcm i øjeblikket er en mere attraktiv platform for samarbejde - især ungdom der kanaliseres videre til akademiet, og sælges videre med fordel også for rødderne, men også almindelig udleje af talenter fra akademiet som du selv nævner.

I dette tilfælde er det interessante at der er tale om en større klub og at det er en klub der normalt hører til i AaB regi. Især hvis man spørger i akvavitland. Og frækt move må man sige, men også nødvendigt idet det, som jeg nævner i en anden tråd, er AaB som sidder på flæsket i nord og at fcm er nødt til at skærpe konkurrencen, hvis de vil være topklub. Som jeg ser det bør det kun være spørgsmål om tid førend man ser klubber i andre nordiske lande som indgår i samarbejde med fcm. Og akademiet er omdrejningspunktet i den historie. Livsnerven om du vil - og dertil evnen til at promovere netop det, mens 'traditionsklubberne' taler 'historie' og plastik osv....

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Kan der ikke laves en tråd der hedder Jonas386, så vi slipper for at alle tråde skal omhandle hvad en tilfældig Aab supporter mener om tingene? :?

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Ravnen skrev:Kan der ikke laves en tråd der hedder Jonas386, så vi slipper for at alle tråde skal omhandle hvad en tilfældig Aab supporter mener om tingene? :?

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Nej.

Jeg er ikke nødvendigvis enig med jonas, men modsat andre fora, så er der her på graven altså plads til andre der ikke deler vores holdninger. Så Admingruppen ikke mener han overtræder reglerne, så er jonas at finde her på graven, og i de tråde han føler for at skrive i.

Cortez

Indlæg af Cortez »

Ravnen skrev:Kan der ikke laves en tråd der hedder Jonas386, så vi slipper for at alle tråde skal omhandle hvad en tilfældig Aab supporter mener om tingene? :?

Hvorfor? Det er humor på så højt et plan, at vi muligvis bevæger os på kanten af noget man kunne betegne som kunst :D

/Cortez

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Cortez skrev:

Hvorfor? Det er humor på så højt et plan, at vi muligvis bevæger os på kanten af noget man kunne betegne som kunst :D

/Cortez
Enig! Lad knægten være.. Jeg har ihvertfald endnu ikke oplevet en tråd blive dårligere/ kedeligere af Jonas har bidraget:)

Mike
Mike80

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes ikke underholdningensværdien er overvældende, når den samme debat skal tages op i flere forskellige tråde, det er lidt trættende efterhånden for at sige det mildt ;)

974

Indlæg af 974 »

Ravnen skrev:Jeg synes ikke underholdningensværdien er overvældende, når den samme debat skal tages op i flere forskellige tråde, det er lidt trættende efterhånden for at sige det mildt ;)
Enig med Ravnen i at nye tråde ikke skal omhandle emner som allerede debatteres i andre tråde - i det her tilfælde er det dog ikke Jonas´fejl, da det ikke er ham der bringer det på bane

OG der er vist lavet en tråd hvor Jonas og AaB kan blive svinet til?

Besvar