Fyr Riddersholm

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Fyr Riddersholm

Indlæg af Ravnen »

Det er med al tydelighed en mere moden Duncan, det er absolut well spoken!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mere end 1 år senere er det måske interessant lige at genbesøge denne tråd. Bølgerne gik højt dengang, og folk ville gerne af med Riddersholm. Det er let at være kritisk, når det går skidt, men man skal også huske, at lære det rigtige af historien. Tidligere i denne tråd sammenlignede jeg Riddersholms situation med Erik Rasmussens, der også var tæt på at blive fyret, hvorefter klubben præsterede de bedste resultater nogensinde efterfølgende. Den sammenligning ser ikke helt skidt ud, her i bagklogskabens klare lys og udviklingen i 2013 er vel endnu et bevis på, at trænerfyringer ikke er nogen god løsning.

Kontinuitet (både på spiller og trænersiden) er en vigtig ting, og det er vigtigt at huske det, næste gang resultaterne er i mod os, og både spillere og trænere igen er blevet håb- og talentløse ;)

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:
Kontinuitet (både på spiller og trænersiden) er en vigtig ting, og det er vigtigt at huske det, næste gang resultaterne er i mod os, og både spillere og trænere igen er blevet håb- og talentløse ;)
Tråden stiller jo en del utålmodige debattører (og ikke kun FCMReal) i et lidt pinligt lys. Omvendt kan man jo også bruge den til at rose dem, der roses bør: Riddersholm har i det forgangne år gjort det mere end forrygende. Det er vanvittigt, at han ikke blev nomineret til årets træner i DBUs amatøragtige kåring i efteråret. Riddersholm har vist, at det ikke kun var varm luft og dårlige undskyldninger sidste efterår. Trænerstaben mødte massiv modstand, og måtte justere spillemæssigt, men brugte samtidig krisen til at blive klogere på sig selv, holdet og de mekanismer der lå til grund for præstationerne. Jeg tror aldrig, han var tæt på en fyring. Og tak for det.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Forstår egentlig ikke hvorfor denne tråd startes op igen, men nu er den det.

Har nu fulgt Fcm i tykt og tyndt siden 2010. Ja der har været svingende præstationer, men sådan er fodbold.

Riddersholm er vores allesammens træner - NO doubt about that !

Fodboldåret 2013 har været fantastisk for os fans samt ledelse og trænere. Vi fans har været en hjælpende faktor til, at få vores spillere til, at yde deres bedste i alle kampe samt skabe en fantastisk stemning på stadion. Vi har gjort vores, men vi skal heller ikke glemme det fantastiske arbejde som Glen Riddersholm og trænerstaben har gjort. Det at få spillerne gjort klar mentalt og træningsmæssigt og give dem troen på, at vi kan sejre, hvis vi selv tror på det, samt hvis vi spiller sammen som et hold.
Vi skal altid bevare fokus på det vi er gode til og prøve, at udnytte modstandernes svagheder. Derudover har / er vores klub i svære økonomiske problemer, som der dog arbejdes hårdt på, at få forbedret. Nu står transfervinduet igen åben og vi fans - ja nok hele fcm koncernen, er nok meget spændte på hvad der sker den næste måned. Får vi solgt nogle spillere, var prisen ok, har vi en afløser klar til at tage over, hvor mange spillere mister vi ? Ja spørgsmål er der mange af, og det er netop vores problem, vi ved ikke hvilken forfatning vores klub befinder sig i når transfervinduet lukker. Hvis vi kan nøjes med, at der kun sælges 1 eller måske 2 spillere, til forhåbenlig en fornuftig pris bliver vores økonomi forbedret, hvilket vi har hårdt brug for, så vi kan komme på det rette spor igen rent økonomisk, men hvis vi så samtidig skulle være så heldig, at kunne leje Jakob Poulsen fra Monaco, så ser situationen ligt pludselig bedydelig bedre ud, men vi skal virkelig holde fokus når sæsonen starter op igen. Vi skal vise, at vi vil gøre alt for, at hænge på i toppen af superligaen. Det er der penge i og jo før vi får økonomien på plads, jo før kan vi signe spillere af bedre kaliber, hvis det skønnes som et klogt valg, men vores akademispillere har gjort det godt og hvis de kan rykke sig i opstarten og hen over foråret, så vil det være super. Der er brug for alle mand, som er villige til, at yde en ekstra indsats i vores forsvar mod den guldmedalje, som vi så gerne vil have hjem til heden. Jeg glemmer aldrig da vi fik Bronze i Aarhus, det var en fed oplevelse, som jeg gerne vil opleve igen, om den så bliver af guld eller sølv erller bronze det må tiden vise.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

TrueWolfMidt skrev:Forstår egentlig ikke hvorfor denne tråd startes op igen, men nu er den det.

Har nu fulgt Fcm i tykt og tyndt siden 2010. Ja der har været svingende præstationer, men sådan er fodbold.

Riddersholm er vores allesammens træner - NO doubt about that !

Fodboldåret 2013 har været fantastisk for os fans samt ledelse og trænere. Vi fans har været en hjælpende faktor til, at få vores spillere til, at yde deres bedste i alle kampe samt skabe en fantastisk stemning på stadion. Vi har gjort vores, men vi skal heller ikke glemme det fantastiske arbejde som Glen Riddersholm og trænerstaben har gjort. Det at få spillerne gjort klar mentalt og træningsmæssigt og give dem troen på, at vi kan sejre, hvis vi selv tror på det, samt hvis vi spiller sammen som et hold.
Vi skal altid bevare fokus på det vi er gode til og prøve, at udnytte modstandernes svagheder. Derudover har / er vores klub i svære økonomiske problemer, som der dog arbejdes hårdt på, at få forbedret. Nu står transfervinduet igen åben og vi fans - ja nok hele fcm koncernen, er nok meget spændte på hvad der sker den næste måned. Får vi solgt nogle spillere, var prisen ok, har vi en afløser klar til at tage over, hvor mange spillere mister vi ? Ja spørgsmål er der mange af, og det er netop vores problem, vi ved ikke hvilken forfatning vores klub befinder sig i når transfervinduet lukker. Hvis vi kan nøjes med, at der kun sælges 1 eller måske 2 spillere, til forhåbenlig en fornuftig pris bliver vores økonomi forbedret, hvilket vi har hårdt brug for, så vi kan komme på det rette spor igen rent økonomisk, men hvis vi så samtidig skulle være så heldig, at kunne leje Jakob Poulsen fra Monaco, så ser situationen ligt pludselig bedydelig bedre ud, men vi skal virkelig holde fokus når sæsonen starter op igen. Vi skal vise, at vi vil gøre alt for, at hænge på i toppen af superligaen. Det er der penge i og jo før vi får økonomien på plads, jo før kan vi signe spillere af bedre kaliber, hvis det skønnes som et klogt valg, men vores akademispillere har gjort det godt og hvis de kan rykke sig i opstarten og hen over foråret, så vil det være super. Der er brug for alle mand, som er villige til, at yde en ekstra indsats i vores forsvar mod den guldmedalje, som vi så gerne vil have hjem til heden. Jeg glemmer aldrig da vi fik Bronze i Aarhus, det var en fed oplevelse, som jeg gerne vil opleve igen, om den så bliver af guld eller sølv erller bronze det må tiden vise.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ster-penge

Denne artikel siger alt. Han er vores træner og skal forblive det. Han vil gøre alt for os og fcm, også selv om situationen pt. er rigtig svær.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Kent skrev:Mere end 1 år senere er det måske interessant lige at genbesøge denne tråd. Bølgerne gik højt dengang, og folk ville gerne af med Riddersholm. Det er let at være kritisk, når det går skidt, men man skal også huske, at lære det rigtige af historien. Tidligere i denne tråd sammenlignede jeg Riddersholms situation med Erik Rasmussens, der også var tæt på at blive fyret, hvorefter klubben præsterede de bedste resultater nogensinde efterfølgende. Den sammenligning ser ikke helt skidt ud, her i bagklogskabens klare lys og udviklingen i 2013 er vel endnu et bevis på, at trænerfyringer ikke er nogen god løsning.

Når du kigger tilbage, er det er også vigtigt at reflektere lidt over hvorfor det gik så skidt tilbage i efteråret 2012, at folk ønskede forandring på trænersiden.

Vi havde skader dengang, men den primære årsag til det gik a h... til i den periode, var fordi der var nogle som ville gøre FCM til noget de bare ikke er/var gode nok til. Spillet blev helt ufatteligt klodset og spillet det mest forkrampede i FCMs historie. Det løste sig først da man endelig gik på kompromis med et tåbeligt ideal og gjorde spillet mere direkte igen og baseret på det vi rent faktisk er gode til og som lukrerer på spillernes spidskompetencer.

Det er den stil som har skabt et 2013, som jeg vil tro er det flotteste, pointmæssige, i FCMs historie? Vi har haft en del skader siden, med har ikke oplevet samme kollektive kollaps som dengang, selv om spillet selvfølgelig ikke altid har været lige godt. Årsagen skal findes i måden vi spiller bold på.

Var det forkert at ændre stilen tilbage i 2012 og prøve med en masse tålmodigt, opbyggende Barcelona-fodbold helt tilbage fra målmanden af? Når vi er ved at være lidt bagkloge, så må det være et entydigt og rungende JA til det. Mere end nogen skade, var det det som skabte problemer for os.

Men ellers så skal Riddersholm selvfølgelig også have masser af ros for sit engagement og syntes også han er modnet meget og er heldigvis ikke længere så skinger og bortforklarende omkring alting, når resultatet ikke har været der. Den del klæder ham utroligt meget.

Det skal være ham vel undt om han kan lave det største resultat i FCMs historie :D Min holdning til holdet, både i 2012 og nu, er stadig at vi har en enorm god trup når man kigger på de første 14 spillere.

oros

Indlæg af oros »

Spillerafgang, skadesfrekvens, spillestil - på toppen af det en økonomisk krise, som kun de få kendte dybden af. Uoverensstemmelser i truppen og - ikke mindst - i bestyrelsen!

Glenn stod midt i det hele! Helt ærlig: jeg tager hatten af for manden! Han har ydet en kæmpe, kæmpe indsats. Nu spiller holdet for hinanden, med hinanden og mod et fælles mål i en grad, jeg aldrig har set før!

Min eneste anke skal være, at GR må få spillerne til at forstå, at når dommerne i den grad har øje på FCM, skal enhver antydning af 'svinestreg' undlades. Man må simpelthen fratage dommerne muligheden for at spille kort. Det er den eneste vej ud.....

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:Mere end 1 år senere er det måske interessant lige at genbesøge denne tråd. Bølgerne gik højt dengang, og folk ville gerne af med Riddersholm.
Det er ikke helt sådan, jeg læser det, hvis man ser bort fra alle FCMReals indlæg. Som jeg ser det, havde folk det ret ambivalent med en fyring (undertegnede inkluderet), sandsynligvis fordi man godt kunne lide Riddersholm. Som ligaen var ved at udvikle sig, havde vi dog i den grad kniven for struben (tråden er oprettet efter et hjemmenederlag til SønderjyskE, der røg over os i tabellen), så mange ting måtte genovervejes.

Til gengæld er jeg enig i din vurdering af, at trænerfyringer normalt ikke hjælper - med mindre træneren har tabt spillertruppens tillid eller lignende.

Riddersholm fortjener al mulig ros for at navigere gennem en svær tid, hvor klubbens midler er begrænsede. På den baggrund er 2013 muligvis det sportsligt mest imponerende år i FCM's historie.

Noe

Indlæg af Noe »

Acebone skrev:
Det er ikke helt sådan, jeg læser det, hvis man ser bort fra alle FCMReals indlæg. Som jeg ser det, havde folk det ret ambivalent med en fyring (undertegnede inkluderet), sandsynligvis fordi man godt kunne lide Riddersholm. Som ligaen var ved at udvikle sig, havde vi dog i den grad kniven for struben (tråden er oprettet efter et hjemmenederlag til SønderjyskE, der røg over os i tabellen), så mange ting måtte genovervejes.
Om man (ud over FCMReal) krævede GRs hoved på et fad eller ej i tråden, synes jeg ikke er så vigtigt. Som jeg læser Kents indlæg, er det en opfordring til at se tingene i et lidt større perspektiv, når kampene er fløjtet af. Tråden er netop et eksempel på, at Ulvegraven 'kloger sig' på ting, som det retrospektivt viser sig, at man alligevel ikke har en skid forstand på. Der blev i den grad malet fanden på væggen og dertil skudt med skarpt: Mod træneren, klubben og navngivne spillere.

Der er ingen tvivl om, at klubben og spillerne er blevet styrket af nedturen, og virakken var en del af det. Spillerne har lært noget, og GR har lært noget. Sidstnævnte tror jeg især vil træde i karakter i foråret, når spillerne skal beskyttes. Spørgsmålet er så bare, om fodboldfolket i Midt- og Vestjylland har lært noget?

Ps: Gu var efteråret en del af en proces. Stop med at bruge det som skældsord! ;)

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Noe skrev:
Acebone skrev:
Om man (ud over FCMReal) krævede GRs hoved på et fad eller ej i tråden, synes jeg ikke er så vigtigt. Som jeg læser Kents indlæg, er det en opfordring til at se tingene i et lidt større perspektiv, når kampene er fløjtet af. Tråden er netop et eksempel på, at Ulvegraven 'kloger sig' på ting, som det retrospektivt viser sig, at man alligevel ikke har en skid forstand på. Der blev i den grad malet fanden på væggen og dertil skudt med skarpt: Mod træneren, klubben og navngivne spillere.

Der er ingen tvivl om, at klubben og spillerne er blevet styrket af nedturen, og virakken var en del af det. Spillerne har lært noget, og GR har lært noget. Sidstnævnte tror jeg især vil træde i karakter i foråret, når spillerne skal beskyttes. Spørgsmålet er så bare, om fodboldfolket i Midt- og Vestjylland har lært noget?

Ps: Gu var efteråret en del af en proces. Stop med at bruge det som skældsord! ;)
Hvis du kigger indlæggene igennem fra dengang, så kan du se at folk var kommet til den opfattelse, at der skulle forandres noget, fordi vi havde kurs direkte mod bunden af et dybt hul.

Den forandring blev foretaget da man endelig gjorde op med den naive spillestil, som jeg mener havde hovedansvaret for vores problemer den gang. Hvem husker ikke de masser af hovedrystende igangsætninger og farlige opspil bagfra? Der hvor Lössl var dikteret shortpassing ud til spillere som tydeligt ikke havde teknikken til det. Opspillet hed den gang, kort igangsætning fra keeper til forsvarer -> tværaflevering -> usikker aflevering = farlig boldtab eller los ud af kommunen.

Den usikkerhed forplantede sig i hele holdet og ingen turde pludselig tage ansvar, af frygt for at lave fejl. Spillet var dengang det mindst dynamiske og mest fejlbehæftede i FCMs historie.

Så den tiltrængte forandring som Ulvegraven skreg på, kom rent faktisk da man gav køb på naiviteten. Havde man ikke gjort det, havde 2013 næppe været sådan et jubelår for FCM.

Mig bekendt var du fortaler for den nye stil og "røde tråd" hvor man indrettede spillerne efter spillestilen og ikke omvendt?

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

I dagens Tipsblad er der en længere artikel med Bak, der bla. tilskriver den nuværende succes til de ændringer, der skete mentalt i truppen sidste efterår, hvor man lærte at rykke tættere sammen i bussen og spille som et hold i stedet for som individualister.

Noe

Indlæg af Noe »

Sylvester skrev:
Mig bekendt var du fortaler for den nye stil og "røde tråd" hvor man indrettede spillerne efter spillestilen og ikke omvendt?
Det er jeg stadig. Da vi i fremtiden skal hente en meget stor procentdel fra egne rækker, er det oplagt at scoute spillere efter spillestil.

I øvrigt giver jeg dig ikke ret i, at vi har ændret fundamentalt i spillestilen. Vi kører stadig en art 433 med et defensivt anker. Vi har eks. samme boldbesiddelse i efteråret 13 som i sæsonen 12/13 (godt 51%). Forskellen er måske, at vi er mere fleksible og kan falde tilbage på en kontra, hvis det ikke kører (som ude mod FCV og hjemme mod EFB - knap så vellykket mod FCN ude og BIF hjemme). Den store forskel ligger for mig i kontinuitet hos de bagerste 5 samt Duncan, som har kunnet spille sig i form uden afbræk.

Brugeravatar
tatoo

Indlæg af tatoo »

Sylvester skrev:
Noe skrev:
Acebone skrev:

Hvis du kigger indlæggene igennem fra dengang, så kan du se at folk var kommet til den opfattelse, at der skulle forandres noget, fordi vi havde kurs direkte mod bunden af et dybt hul.

Den forandring blev foretaget da man endelig gjorde op med den naive spillestil, som jeg mener havde hovedansvaret for vores problemer den gang. Hvem husker ikke de masser af hovedrystende igangsætninger og farlige opspil bagfra? Der hvor Lössl var dikteret shortpassing ud til spillere som tydeligt ikke havde teknikken til det. Opspillet hed den gang, kort igangsætning fra keeper til forsvarer -> tværaflevering -> usikker aflevering = farlig boldtab eller los ud af kommunen.

Den usikkerhed forplantede sig i hele holdet og ingen turde pludselig tage ansvar, af frygt for at lave fejl. Spillet var dengang det mindst dynamiske og mest fejlbehæftede i FCMs historie.

Så den tiltrængte forandring som Ulvegraven skreg på, kom rent faktisk da man gav køb på naiviteten. Havde man ikke gjort det, havde 2013 næppe været sådan et jubelår for FCM.

Helt enig

Nu var jeg selv en del af koret der hylede - meen det var både for mit eget vedkommende , og nok også mange andre, frustrationer - over at der overhovedet ingen ændringer var i udsigt. Vi sejlede, og hvis det var fortsat var vi rykket ud.
Så vidt jeg husker havde klubben på et tidspunkt meldt ud at vi skulle implementere en spillestil som Barcelonas - altså boldbesiddende, og det skulle være alle årgange. Heldigvis fik vi disse tanker stoppet, da vi ganske enkelt ikke havde spillerne til at gennemføre denne spillestil.

Hvis I lytter til Glens nytårstale del 2, så giver han en grundig forklaring på ændringer i spillestilen fra sidste efterår og til nu. Sidste efterår lukkede vi 1,90 mål ind i snit i år er vi på 0,88 - forklaringen giver Glen i dette klip

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... a24hwWuaFY

Noe

Indlæg af Noe »

tatoo skrev: Så vidt jeg husker havde klubben på et tidspunkt meldt ud at vi skulle implementere en spillestil som Barcelonas - altså boldbesiddende, og det skulle være alle årgange. Heldigvis fik vi disse tanker stoppet, da vi ganske enkelt ikke havde spillerne til at gennemføre denne spillestil.
Så tror jeg, at du husker forkert. 'Den sorte tråd' handlede bla. om øget boldbessidelse. Aldrig blev det meldt ud, at FCM skulle spille som Barcelona. Jeg mindes f.eks. ikke, at vi frivilligt har spillet uden en central angriber. Det direkte spil vil altid være en del af klubbens ambition. Og hvordan kan du i øvrigt konkludere, at 'disse tanker' er stoppet?
tatoo skrev:Hvis I lytter til Glens nytårstale del 2, så giver han en grundig forklaring på ændringer i spillestilen fra sidste efterår og til nu. Sidste efterår lukkede vi 1,90 mål ind i snit i år er vi på 0,88 - forklaringen giver Glen i dette klip

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... a24hwWuaFY
Han siger vel bare, at spilkonceptet er blevet suppleret med muligheden for at presse lavt når det er nødvendigt? Og i øvrigt, at succesen hænger sammen med stabilitet, kontinuitet og gode individuelle præstationer i bagkæden?

Besvar