Transfervinduet Vinter 2013/14

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Transfervinduet Vinter 2013/14

Indlæg af Noe »

Noerum skrev:Damn en løn...

Nu er der altså også grænser for, hvor god han er! Han har ikke spillet i næsten et år, og han er 30 år. Jeg synes godt nok det ville være synd hvis en gruppe investorer smider en 6-10 mil efter ham, så tror jeg altså vi kan få bedre spillere!

Så kunne man eventuelt kigge mod Sverige eller Norge. Der er vel også et par emner i Danmark til de penge!
Vi får bare aldrig nogen til at kaste penge efter 'ukendte' spillere. Ikoner som Zidan eller Poulsen er nemmere at forholde sig til. Det er tilgang af en markant profil eller ingenting, tror jeg.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Jacob Poulsen, ikon? Arg! :D Jeg synes godt nok kulturbærer, ikon og legende bliver uddelt lige lovlig hurtigt for tiden..

Hvis der står nogle investorer står klar med så mange penge, så ville jeg foretrække Zidan. Han kunne godt starte en lille fodbold feber i regionen. Mon ikke trøje slaget og tilskurertallet ville stige, hvis han kom?

Spicker

Indlæg af Spicker »

http://www.bold.dk/nyt/Jakob-Poulsen-aa ... uperligaen

Well Poulsen selv er åben for skifte til suppen, men han nævner også selv i artiklen "- Det hele afhænger af, hvad Monaco vil være med til. Vi har et møde med dem om en uges tid, og så må vi se, hvordan de ser på mulighederne".
Det kan godt tyde på han vil have kompensation for at skulle bryde sin kontrakt tidligt hvilket der vel heller ikke er noget galt med. Det sætter os bare i den situation at hvis Monaco ikke vil være med til det kommer han nok ikke til Fcm, selvom Monaco ikke vil have noget for ham. Han vil nok forlange en meget højere løn hvis han ikke får et "gyldent håndtryk" af Monaco.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Den indlysende løsning er at vi lejer Jakob P. for ½ år og på den måde "satser" på mesterskabet.

For Monaco vil han kun være en omkostning og de vil være interesseret i at dække tabet og skrabe det ind de kan få.

Altså, hvis vi f.eks. betaler Monaco 2 millioner for ½ års lejemål og Monaco betaler lønnen, så vil J.P stadig beholde sin fornemme nettoløn, Monaco vil begrænse deres tab og vi vil blive forstærket, endda med et snusfornuftigt sats, som ikke vil blive en byrde hvis det ikke går som vi alle håber.

Et køb af en spiller som Zidan, vil netop blive en kæmpe økonomisk belastning for os, hvis vi ikke vinder skabet og han ikke slår igennem.

Det lyder som den logiske løsning.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Så vil jeg da, som en af de få, være på tværs og plædere for at vi ikke signer Polle.
For det første må jeg indrømme at jeg lidt har min tvivl om Polles gejst og engagement. Han lyder som en mand der virkelig gerne vil tjene pengene, hvilket jeg har al respekt for. Men så kan jeg ikke lade være med at betvivle mandens fodboldsult. Havde han nu set givet udtryk for at ville give afkald på nogle af pengene for at vende retur havde det været en anden sag.
For det andet synes jeg at en central midtbane med Femi, Izunna og Römer til at dække af på de defensive pladser samt Marco, Petter og Hedi til de offensive pladser lyder ganske fornuftig.
Desuden vil jeg synes det var ærgerligt, hvis Marcos enorme fremgang på det seneste skal bremses af en primær plads på bænken til foråret.
Men når alting så er sagt vil jeg da selvfølgelig byde Polle velkommen såfremt han skulle dukke op. Han var en klassespiller sidst han var her, og kan han nå det niveau igen vil han uden tvivl være en forstærkning.
Jeg kunne dog bare have min tvivl herom, så jeg mener man bør tænke sig om inden man får en række investorer til at bruge en masse penge på ham.
Så er jeg faktisk mere til en "lappe"-løsning i form af et ½ års leje, for at give det et skud med mesterskabet.

Noe

Indlæg af Noe »

Noerum skrev:Jacob Poulsen, ikon? Arg! :D Jeg synes godt nok kulturbærer, ikon og legende bliver uddelt lige lovlig hurtigt for tiden..
Ikon er skarpt trukket op, men det er nu heller ikke pointen. Poulsen (og Zidan) er nemme at spejle sig i for fans og dermed potentielle investorer. De er begge tidligere markante profiler, og dermed attraktive at investere i. De vil begge være et meget håndgribeligt bidrag til at styrke klubben. Syv millioner til bredden er sjovt nok ikke lige så attraktivt, skønt det måske ville være det bedste for klubben pt.

Noerum

Indlæg af Noerum »

Nu tænkte jeg heller ikke så meget på breddespillere. Kunne man signe en profil fra den svenske lige til samme pris, så ville det i mine øjne være langt bedre.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Jesper BW1100 skrev:Så vil jeg da, som en af de få, være på tværs og plædere for at vi ikke signer Polle.
For det første må jeg indrømme at jeg lidt har min tvivl om Polles gejst og engagement. Han lyder som en mand der virkelig gerne vil tjene pengene, hvilket jeg har al respekt for. Men så kan jeg ikke lade være med at betvivle mandens fodboldsult. Havde han nu set givet udtryk for at ville give afkald på nogle af pengene for at vende retur havde det været en anden sag.
For det andet synes jeg at en central midtbane med Femi, Izunna og Römer til at dække af på de defensive pladser samt Marco, Petter og Hedi til de offensive pladser lyder ganske fornuftig.
Desuden vil jeg synes det var ærgerligt, hvis Marcos enorme fremgang på det seneste skal bremses af en primær plads på bænken til foråret.
Her er jeg så en af de andre få og er meget enig. Jeg ser ham personligt heller ikke som en direkte forstærkning, bla. grundet hans manglede kampform og så er der også den med pengene, hans løn etc. Folk glemmer vidst også at han ikke har spillet ret meget, i rigtig lang tid, (noget med en liga kamp i januar og et par cupkampe, hvis ikke jeg tager fejl) Skal vi til at bruge tid på at få ham i kamptræning/form, hvor meget forstærkning er han så. Så er man eks. i tvivl omkring Zidan og hans tilstand på banen, har Poulsen vel reelt set ikke spillet meget mere end Zidan i et langt stykke tid og spørgsmålet er vel også om en Zidan er så meget dyrere end en Poulsen, hvis man lige skal sætte de 2 op mod hinanden.

Så er der selvfølgeligt mulighed for leje aftaler og det åbner da døren lidt mere økonomisk, for en klub som Fcm, når vi snakker spillere, som Poulsen, Zidan, eller en helt 3.

I bund og grund har Fcm vel ret set ikke selv økonomien til spillere af den kaliber og vi skal derfor have lidt penge ind udefra for overhovedet at komme i nærheden af sådanne spillere. Så ligger den vel egentligt også til evt. investorer og hvem/ hvor meget de vil investere i, spillere til at forstærke holdet i kampen om et mesterskab og europæisk.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

I dagens HF udtaler Hessel at han ikke kender noget til Poulsen-historien. Det kender han ikke noget til. Samtidig siger han, at tabet af Danny er stort og Poulsen er den eneste spiller han kan se, som kan fylde hullet. Så kan man jo tænke lidt over det.... I øvrigt er det Ørgaard, der er Poulsens agent.

Jeg synes ikke, at vi skal bekymre os om JPs niveau. Der er en relativ lang opstart, hvor der er mulighed for at komme i form, og jeg ser ham som en langt mindre lottokupon end en eller anden svensker, som ikke kender klubben eller spillerstilen. Vi taler altså om en spiller, der i kampform er tæt på start-11 på landsholdet. Vi kan altså ikke tiltrække spillere på et højere niveau end det.

Hvis vi reelt skal gå efter mesterskabet i foråret, så er det den type signing, der skal til. Hvis vi ikke henter forstærkninger har vi naturligvis stadig en chance for mesterskabet, men sandsynligheden er altså ikke stor, hvis vi ikke erstatter Danny.

FCMVIC

Indlæg af FCMVIC »

Kent skrev:I dagens HF udtaler Hessel at han ikke kender noget til Poulsen-historien. Det kender han ikke noget til. Samtidig siger han, at tabet af Danny er stort og Poulsen er den eneste spiller han kan se, som kan fylde hullet. Så kan man jo tænke lidt over det.... I øvrigt er det Ørgaard, der er Poulsens agent.

Jeg synes ikke, at vi skal bekymre os om JPs niveau. Der er en relativ lang opstart, hvor der er mulighed for at komme i form, og jeg ser ham som en langt mindre lottokupon end en eller anden svensker, som ikke kender klubben eller spillerstilen. Vi taler altså om en spiller, der i kampform er tæt på start-11 på landsholdet. Vi kan altså ikke tiltrække spillere på et højere niveau end det.

Hvis vi reelt skal gå efter mesterskabet i foråret, så er det den type signing, der skal til. Hvis vi ikke henter forstærkninger har vi naturligvis stadig en chance for mesterskabet, men sandsynligheden er altså ikke stor, hvis vi ikke erstatter Danny.
øh det sagde du også i sommer da Albæk rejste, det mindes jeg, ja der var næsten kirkestemning fra din side :roll: men du tog ikke fejl, derimod gruelig fejl.

Riddersholm laver spin, for at få investorer til at punge ud, Danny Olsen hvor var han før sommer ?

Han er i min øjne temmelig overvurderet, mod AGF var han jo ikke savnet på midten ? det gik vist meget fint for en 80 pct Andersson og M. Larsen ?

Der er altid nogle der vokser når andre forsvinder, Albæk forsvandt og Olsen voksede.

Hvis FCM skal have J. Poulsen skal det være fordi nogle sponsorer vil det, omvendt må J. Poulsen gør op med sig selv, vil jeg spille eller vil jeg sidde i en lejlighed i Monaco ?

Hvis han vil spille må han give sig og Monaco må give sig, længere er den ikke, der er jo ingen klubber i Holland, Belgien eller Dk, der vil give ham samme løn som i Monaco, og ja Poulsen har ikke spillet i efteråret og det var jo heller ikke meget han fik sidste år i den næst bedste franske liga.

Han har ikke noget der berettiger til engelsk, tysk, italiensk eller spansk fodbold, efter at have været væk i 1 1/2 år, længere er den ikke.

Hvis Poulsen vil videre må han give sig længere er den ikke

Noe

Indlæg af Noe »

FCMVIC skrev:
Han er i min øjne temmelig overvurderet, mod AGF var han jo ikke savnet på midten ? det gik vist meget fint for en 80 pct Andersson og M. Larsen ?
Jeg så heller ikke Danny som naturlig starter, når vi ellers havde alle klar. Problemet er jo bare, at han foruden erfaringen kunne dække både fløj, central midt, og til nød defensiv midt. Derudover kan jeg forstå at både han og konen var et vigtigt socialt samlingspunkt for truppen. Samlet er det et hårdt slag at miste ham, og vi er efterhånden ved at være ekstremt tyndt besat ud over de første 11.

FCMVIC

Indlæg af FCMVIC »

Noe skrev:
FCMVIC skrev:
Jeg så heller ikke Danny som naturlig starter, når vi ellers havde alle klar. Problemet er jo bare, at han foruden erfaringen kunne dække både fløj, central midt, og til nød defensiv midt. Derudover kan jeg forstå at både han og konen var et vigtigt socialt samlingspunkt for truppen. Samlet er det et hårdt slag at miste ham, og vi er efterhånden ved at være ekstremt tyndt besat ud over de første 11.
jo men så er der andre der må på banen udenfor.

Hvad med en heddinson ham synes jeg mange har glemt, han kan også bruges på flere pladser.

Han er jo opereret for brok og er klar fra start af her i januar

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Steinlein om JP: http://kanalsport.dk/indslag/steinlein- ... ob-poulsen

Der kommer rigtig mange meldinger fra FCM i øjeblikket, der handler om økonomi. Det kan vel ikke tolkes som andet end et opråb til investorer om, at hvis der skal ske noget, så skal de komme ud af busken - FCM kan ikke gøre det uden hjælp. Lad os håbe, at der er nogen, som lytter og handler.

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Siger Steinlein lige i det interview at de har snakket med Erik angående forlængelse? :)

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Ja, det lød lidt sådan.. Men dog lidt utvetydigt! Ville være mærkeligt hvis man vil forlænge hans aftale med 2 år endnu til kontrakt udløb?! Mon ikke det planer at Erik skal skydes af enten nu eller i sommerens vindue..

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Låst