Mohammed Zidan til FCM?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Supernatural
Geografisk sted: Aalborg

Mohammed Zidan til FCM?

Indlæg af Supernatural »

Han vil gerne, og har tidligere nævnt os som en mulighed. Inde bold.dk nævner han nu mere konkret AGF som værende interessante, og det kan vel betyde, at han intet konkret har hørt fra FCK eller BIF?

Ved godt han er for dyr. Men tror ikke, at vores bud vil være meget dårligere end AGFs, og kunne man så forestille sig, at nogle investorer ville gå sammen og finansiere et køb af Zidan?

Brugeravatar
Supernatural

Re: Mohammed Zidan til FCM?

Indlæg af Supernatural »

Brugeravatar
PH1978

Indlæg af PH1978 »

Interviewene viser hvor vigtige, at de personlige relationer er, selv i moderne fodbold.

Som vi også så ved Femi.

Men økonomien skal ikke stilles på højkant for, at få Mohammed til klubben. Selv om han er velkommen

Brugeravatar
Lupus1999
Kontakt:

Indlæg af Lupus1999 »

Men bliver økonomien stillet på højkant ved at lave en investering i Zidan?

Der er risiko ved alle investeringer og jeg har forsøgt at beskrive samtlige parametre i denne pakke. Ved at hente ham hjem, så vil vi se øget tilskuere indtægter, forhåbentlig holde 1. pladsen lidt endnu og måske til sommer og på den måde tjene en del penge. Kunne kvalificere os til et europæisk gruppespil, og den vej igennem tjene millioner og brande os selv i en så stor grad, at vi vil gøre os ualmindelig attraktive for sponsorer.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Vil gerne have Zidan til klubben, men ikke hvis det er på bekostning af økonomien. Klubben skal overleve, men hvis investorer vil ordne det, så fint med mig.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Jeg ved ikke med jer, men det er første gang jeg mener, at have hørt noget om relationen Zidan og Brian Steen. Det er slet ikke umuligt dog, men jeg tror man må medregne, at der kan være interesser på spil her - både for de nævnte parter i interviewet og for unævnte muligheder. Skal vi se det i et fcm Zidan perspektiv, hvor sidstnævnte ønsker at spille for os og hvor ressourcerne imidlertid ikke er til stede pt, så kan der sagtens være tale om en kraftig appel til investorer om at få læderet op og smide penge på bordet inden en konkurrerende klub kommer på banen og fjerner endnu en brik i et potentielt mesterskabsscenarium. Selve Zidan fænomenet er jo meget mere end det sportslige. Det er symbolsk både mht historie og som i nævnte tilfælde prestige i forhold til en konkurrende og i traditionel forstand stor klub i dk fodbold, som fcm jo gerne skal kunne holde bag sig og ikke overlade mere initiativ til end nødvendigt. Endvidere må man ikke glemme at københavnerklubberne ikke nævnes overhovedet, hvorfor der også kan være en appel fra Zidan om at de kommer på banen. Angående AGF så har klubben jo et relativt fornuftigt bagland, efter hvad jeg ved, og kan vel sagtens akkumulere ressourcer til at hente Zidan som så også får muligheden for at bo i en større by osv. Imidlertid er fcm sportsligt det bedste alternativ af de to klubber sådan som det ser ud pt, og der er næppe nogen tvivl om at Zidan vil være interesseret i at spille sig til et dansk mesterskab hvis muligt og ja endog markere sig så positivt, at han kunne slutte karrieren af med endnu et lukrativt tilbud fra en anden klub sådan som det fx også er pointeret omkring Anderssons skifte til fcm.

NyX

Indlæg af NyX »

Angående image, så mener jeg også der pt skabes et positivt image af fcm og rammerne i klubben ved at spillere vælger at komme hjem, trods bedre tilbud, fordi klubben bare er et godt sted at være. Det appellerer også til omverdenen og gør fcm attraktivt som brand. Det er storytelling og identitetspolitik, men det betyder omvendt ikke at det ikke samtidig er rigtigt. Plus det giver også spillerne en anden profil fordi de faktisk skaber sig et image der signallerer sport og loyalitet over økonomi. Der er mange ting på spil :)

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Mohammed Zidan til FCM?

Indlæg af PH1978 »

Lupus1999 skrev:Men bliver økonomien stillet på højkant ved at lave en investering i Zidan?

Der er risiko ved alle investeringer og jeg har forsøgt at beskrive samtlige parametre i denne pakke. Ved at hente ham hjem, så vil vi se øget tilskuere indtægter, forhåbentlig holde 1. pladsen lidt endnu og måske til sommer og på den måde tjene en del penge. Kunne kvalificere os til et europæisk gruppespil, og den vej igennem tjene millioner og brande os selv i en så stor grad, at vi vil gøre os ualmindelig attraktive for sponsorer.
Det er spekulationer du stiller op. Jeg vil vove påstand om, at folk vil komme i starten, men at det hurtigt vil falde tilbage på det leje som der er nu. En Zidan er ikke spillet ind på holdet fra dag et, og det er ikke det samme system vi spiller i dag, som dengang.

Den effekt du omtaler, burde også have været kommet ved Duncans ankomst. Han har trods alt vist sig mere i den danske liga end Zidan.

Jeg er bange for, at Zidan primært vil være forbundet til fordums tid og folk hurtigt kan blive skuffet hvis ikke at brager kasser ind fra dag et.

Er der plads til ham? Kommer han til klubben vil der være et "folkeligt krav" om, at han er på banen. Jeg er ikke sikker på, at han giver så meget til holdet som Duncan gør nu. Da vi havde Zidan, var han 100% individualist der levede af holdet. Duncan leverer også til holdet den anden vej. En opstilling hvor begge er på banen, vil give noget nyt og spændende. Men er klubben klar til, at skifte stil (igen)?

NyX

Re: Sv: Mohammed Zidan til FCM?

Indlæg af NyX »

PH1978 skrev:
Er der plads til ham? Kommer han til klubben vil der være et "folkeligt krav" om, at han er på banen. Jeg er ikke sikker på, at han giver så meget til holdet som Duncan gør nu. Da vi havde Zidan, var han 100% individualist der levede af holdet. Duncan leverer også til holdet den anden vej. En opstilling hvor begge er på banen, vil give noget nyt og spændende. Men er klubben klar til, at skifte stil (igen)?
Det er måske en lidt unuanceret måde at anskue fodbold på. At levere til holdet handler vel i særdeleshed om at levere varen for det arbejde man forventes at udføre. Zidan leverede den anden vej også. Han lavede mål, vendte kampe og skaffede point sportslig succes og tilskuere på stadion. Det gav holdet positive forhåbninger at vide man havde en spiller af den kvalitet på sin side. Man kan ikke altid gøre det op i om han så leverede x antal afleveringer eller kun gik selv. Husk på han måske ikke var særlig moden og at andre spillere tit undskyldes netop mht den pointe når de ikke leverer. Forventningerne til Zidan var høje dengang og samtidig var det grundet mindre udviklede sider af hans spil at finde årsager til at det ikke var SÅ stort et tab endda at man solgte ham. Hans negative meritter, herunder især hans betydning for balance i truppen både hvad angår ego men også hvad angår folks syn på ham omkring såvel ego og talentet til at blive mere end de måske kunne, er derimod er en anden sag. men at måle og veje ham i forhold til en for mig at se forenklet måde at forstå 'levere til holdet' på, er imidlertid synd. Individuelle præstationer er netop sådanne fordi det er det individuelle aspekt der er afgørende. Imidlertid er jeg på linje hvad angår forventningen om at han er en del af holdet og tager del som fx Duncan som du nævner. Noget jeg især forventer fordi Zidan må formodes at være mere moden nu, hvilket også er det der skal være en afgørende faktor for at smide penge efter ham, da kombi mellem individuel kvalitet og modenhed i spillet og interaktionen med holdet kunne gøre en ældre og måske niveaumæssigt lidt dårligere Zidan mere interessant end den yngre udgave der stiler mod stjernerne og lever på sit finurlige og fantastiske talent. Han skal kæmpe have hjerte og være god fordi han formår at løfte og løfte sig med holdet og er vidende om at det er sådan det forholder sig. Er det ikke tilfældet så Er han, såfremt meget dyr, ikke en investering jeg ville satse på - hvilket talent og navn han så end har.

974

Indlæg af 974 »

Nu blev det vist en lidt lang smøre NyX - prøv gerne med lidt afsnit :-)

Men vi er helt enige!

Jeg vil dog gerne tillægge at jeg tydeligt husker at Zidan i mange af de sidste kampe hos os, overraskede endog meget positivt ved at yde en stor indsats i det defensive arbejde også - ja han blev jo nærmest en rigtig holdspiller til sidst :-)

Brugeravatar
Supernatural

Indlæg af Supernatural »

Enig. Men det sjove var dengang, at alle sagde, at FCM intet kunne når han ville skifte fra os. Hvad skete der? Vi fik en højere placering efter hans afsked. Det bekræfter selvfølgelig nok teorien om, at han nok ikke var den bedste holdspiller. Kan da huske, at Frank K udtalte, at han var irriteret over Zidans ophold i klubben, da han var decideret egoistisk i mange tilfælde.

Det være sagt, så tror jeg det unge FCM hold ville håndtere Zidan meget bedre. Ligeledes tror jeg, at han som 31-årig må være mere moden.

NyX

Indlæg af NyX »

974 skrev:Nu blev det vist en lidt lang smøre NyX - prøv gerne med lidt afsnit :-)

Men vi er helt enige!

Jeg vil dog gerne tillægge at jeg tydeligt husker at Zidan i mange af de sidste kampe hos os, overraskede endog meget positivt ved at yde en stor indsats i det defensive arbejde også - ja han blev jo nærmest en rigtig holdspiller til sidst :-)
Roger ;)

Mht Zidans afslutning og generelle præstation så mener jeg at hans spil var glimrende og at han, som du her nævner, mod sit exit også løftede pasningsdelen i sit spil.

Skulle han til FCM denne gang, så så jeg ham gerne som falsk nier eller i almindelighed placeret i rummet bag en centralt placeret angriber (Duncan). Hans evne til at holde bolden tæt i bevægelse og til at trække frispark imod sig, skud og afleveringer med begge ben, og overblik/kølighed/kreativitet i afgørende situationer - også i defensivt prægede opstillinger (fx uden decideret angriber), vil være perfekt i et scenarie med europæisk fodbold, hvor vi er nødt til at skulle kunne trække på flere strategiske strenge. Taktisk leg, som jeg mener Glen kaldte det :)

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja, det bliver spændende om han skal til Fcm eller Agf. Hvem har flest penge eller hvem kommer med det bedste tilbud / og er vi i det hele taget interesserede i ham ? her er der nok delte meninger - hvordan er hans niveau ?. Ja, hvem ved, måske Fck og Brøndby også er interesserede.
Agf er godt i gang med at tynde ud i truppen, og Danni og andre er på vej i Agf trøjen. Men ryger Casper Sloth ,så ved man aldrig og det giver Agf økonomisk råderum til, at signe Zidan, men kan de matche hans lønkrav ? og hvor gode er Brian Steens overtalelsesevner i forhold til Claus Steinleins ? Spændende bliver det, at følge.

Hvorfor skulle vi ikke kunne få guld i år.

Forza FCM.

NyX

Indlæg af NyX »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/ud ... 191976.ece

Det lader til at Zidans seneste meritter har været ret belastende. Det er sgu ærgerligt når man tænker på, hvilken fremragende boldspiller han er. Hvor ville det være spændende at se ham finde niveau og glæde ved spillet og slutte af i superligaen med bare et glimt af det spil han stort set var garant for før

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... ig-spiller

Synes ikke, at det lyder som om, at Kasper Hjulmand er specielt interesseret i Zidan.

Besvar