FCM - EFB

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Re: FCM - EFB

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Så er man rygklapper fordi man ikke kan forstå en kritik der i bedste fald er mis-timet i værste fald er dybt usaglig, ovenpå en vital 3-0 sejr....?

Kan ikke forstå fascinationen af debatsiden.dk, mere illoyale fans skal man da lede længe efter.
De har bl.a. En mega tråd om årsager til at hade FCM? Come on!

Men enig i at ulvegraven virker temmelig inaktiv i perioder. Jeg synes bare ikke man kan give debattonen skylden. Der er meget få konstruktive debattører udefra - desværre, og der burde man måske sætte ind i fht. at få egne of andre fans til at deltage .

Det er lidt unfair overfor holdet, der har været i en downperiode, at komme med så skinger en kritik når de vinder 3-0 over et hold man for få runder siden så som den store konkurrent til en topplacering. Det mest scorende hold i ligaen, og flotte resultater i EL.....

Vi kan godt blive enige om det ikke var poleret fodbold, men det lagde vejret ligesom heller ikke op til. Til gengæld viste de klassen i de afgørende situationer, og det fortjener spillerne ros for, ikke kritik.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Noe

Indlæg af Noe »

FCM Fan nr. 1 skrev:
Kan du bestemme dig? Spillet var ikke til sejr, men vi var skarpe?

Breaking news: hvis man er skarpe vinder man....!
Hvis du insisterer på at blande tingene så meget sammen, så er det ret svært at debattere nuanceret. Er man skarp, så vinder man (oftest) kampen. Spiller man kontinuerligt godt, har man et sikkerhedsnet, der øger chancen for at vinde, når man ikke er skarp. Med vores smalle trup, er vi dybt afhængige af et velfungerende spilkoncept. Det fungerede ikke i går, mens det f.eks. fungerede tidligere på sæsonen, trods flere uafgjorte.

Jeg håber at sejren har givet ro på, så vi kan vende tilbage til det gode spil i de sidste kampe. Jeg holder dog fast i, at kampen i går var meget skidt.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

mere illoyale fans skal man da lede længe efter.
Ahva. Selvom folk indimellem er skuffede over spillet, eller spillere, tror jeg godt du kan regne med de stadig har AaB i hjertet. Så at vi skulle være illoyale forstår jeg ikke helt.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Stop, stop! -Der ingen der antyder man ikke må være negativ!? -Jeg negativ omkring spillet igår og skriver bla. at vi efter min mening for første gang spillede dårligere end resultatet i sidste ende endte med at vise.. Den holdning er der trodsalt ingen som har anfægtet endnu selvom den er nagativ!?

At en enkelt debatøre ønsker at blande admin. ind over tolker jeg enten, som et forsøg på humor eller en mislykket opfattelse af hvad admin i virkeligheden bør administrere.

Jeg tror at det som falder folk for brystet (inkl. mig) er at man efter den første sejr i 1,5 måned vælger at sammenflette én sætning (tilmed den første i debatten efter kampen) hvor man udelukkende fokuserer negativt og enda uden yderligere nuance i forhold til at underbygge sin holdning, udover at spillet var ringe og kampen forfærdelig..

Det sys jeg er misforstået! og slet ikke en opfattelse jeg deler?! Uden at have noget personlig mod Noe iøvrigt:) Vi deler bare ikke den holdning og jeg giver udtryk (sammen med mange andre) for uforståelighed og en anden opfattelse af kampen?! Det vel i virkeligheden det en debatside lever på? :)

Mike
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Mike80

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
mere illoyale fans skal man da lede længe efter.
Ahva. Selvom folk indimellem er skuffede over spillet, eller spillere, tror jeg godt du kan regne med de stadig har AaB i hjertet. Så at vi skulle være illoyale forstår jeg ikke helt.
Self. er aab fans som bruger tid på et debatforum 100% aab er hjertet! :)

Jeg tror mere den med illoyalt skal tolkes i den måde stemningen kan vende i løbet af meget få indlæg på debatside! Der ikke langt fra helt til skurk i Aalborg og det ihvertfald meget markant for mig at debatside.dk er det forum hvor flest indlæg skrives med følelserne frem for en nuanveret og overvejet debat.

Mike
Mike80

Noe

Indlæg af Noe »

pr0j3ct skrev:
Noe skrev:så ville der blive tyndet kraftigt ud på ulvegraven, når vi smider points her og der (ikke, at jeg ville have noget imod det).
Kunne jeg godt tænke mig at du ville uddybe lidt?
Det kan jeg godt forstå, der manglede nok også en blinkende smiley.
pr0j3ct skrev: Personligt syntes jeg vores debatside er kedelig og til tider død og mangler klart mere liv, flere debattører og lidt mere kant. Jeg forstår gandske udemærket hvorfor mange ikke gidder at bruge tid herinde og deltage i en god debat om det hold vi holder af og det syntes jeg er synd.
Jeg er enig i, at der er meget lidt debat, og at det er synd. Problemet er imo ikke, at der er for mange 'rygklappere', men at folk er alt for polariserede. Som det ser ud nu, er der en gruppe 'jubeloptimister' (mig selv inklusive, ind imellem) og en gruppe 'sortseere'. Den første gruppe skriver løs, når det går godt, den sidste når det går skidt. Og ellers ikke. Det kvæler selvfølgelig den nuancerede og gode debat. Det er sgu ærgerligt.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:
Jeg tror mere den med illoyalt skal tolkes i den måde stemningen kan vende i løbet af meget få indlæg på debatside! Der ikke langt fra helt til skurk i Aalborg og det ihvertfald meget markant for mig at debatside.dk er det forum hvor flest indlæg skrives med følelserne frem for en nuanveret og overvejet debat.

Mike
Ja under kampene. Det er vel ikke helt unormalt. Folk skriver ofte under kampene, og der er følelserne ofte mere uden på tøjet.
Efter og før kampene, og i andre debatter, synes jeg for det meste det er rimelig velovervejet og nuanceret.

oros

Indlæg af oros »

En møgkamp i møgvejr!
Det var to hold, der var ramt på selvtilliden, hvilket, jeg synes, tydeligt fremgik! Esbjerg havde bolden mest men var heldigvis ganske tandløse - sådan da! For havde Tykgaard været opmærksom, havde Bakenga nu nok fået tilkendt et straffe. Til gengæld er det helt hen i vejret, at Izunna igen, igen får gult. Det er ligeså stor en fejldom som udvisningen mod FCV. Han får gult fordi, han er Izunna og dommerne har bestemt, han spiller svinsk. Anden forklaring kan jeg ikke se! Sviatchenkos kort er vel ok? Torskedumt - nu skal vi undvære ham mod Viborg!

Men helt ærlig: I anden halvleg har FCM altså ikke ret meget. Vi står/er presset langt tilbage på banen og sparker gang på gang bolden op i vinden, og får den i hovedet igen, istedet for at spille den langs jorden. Bortset fra det målgivende frispark og hjørnespark, var det ikke meget vi så til vore egne på Unibettribunen i anden halvleg!

I øvrigt blev alle tre tre mål scoret efter dødbolde - det første efter målspark, såmænd! Hehe :lol:

Det gode: Forsvaret stod rigtig godt. Skønt med et clean sheet igen! Larsen spillede en fin kamp og Hassan kommer ind og sætter nogle gode ting igang med sine smukke træk! Først og fremmest var effektiviteten og kynismen tilbage. Den får vi brug for mod såvel Viborg som FCV.

Lad os juble over sejren, de tre mål, de tre points! For guds skyld da! :roll:

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

FCM Fan nr. 1 skrev:Kan ikke forstå fascinationen af debatsiden.dk, mere illoyale fans skal man da lede længe efter.
De har bl.a. En mega tråd om årsager til at hade FCM? Come on!
Nu er jeg på ingen måde Fascineret af Debatsiden.dk, men var heller ikke min pointe. Min pointe var at der er liv, mange debattører på godt og ondt. Ja der er meget kritik derinde, til tider ud i det grinagtige og latterlige, men der er også debat og holdet bliver vendt, spillere, træner, klub osv. Der er debat, diskussion og mange debattører er med, uanset holdninger, meninger eller lign. Uden at den enkelte bliver stemplet som det ene eller andet.

Tråden om FCM er jeg så fascineret af :) Det er den nemmeste vej til et billigt grin jeg kender, det er god læsning. At de har så mange meninger om FCM, når de fleste jo ikke mener FCM er værd at tale om, syntes jeg er god griner. Dårlig omtale/reklame er god omtale/reklame ;)
Vi kan godt blive enige om det ikke var poleret fodbold, men det lagde vejret ligesom heller ikke op til. Til gengæld viste de klassen i de afgørende situationer, og det fortjener spillerne ros for, ikke kritik.
Selvfølgeligt skal man bakke op om holdet og jeg syntes også de fortjener ros bla. for fighten igår, de 3 mål og ikke mindst sejren. Det var vigtigt og ikke mindst glædeligt oven på en point messig downperiode.

Men at en bruger skriver; Forfærdelig kamp. Lad os håbe, at tre points kan flytte bjerge, for vi er godt nok ilde ude, spillemæssigt. :(, det kan jeg simpelthen ikke se det forfærdelige i eller for den sags skyld, den vilde kritik. Kampen var da ikke super velspillet, så at nogle kan bruge ordet forfærdelig, eller skrive, ilde ude såillemessig, kan ikke bringe mit pis i kog, for manden har jo til dels ret. Som du selv nævner, var vejret heller ikke med til at gøre spillet bedre. Spille messig var det ikke vores bedste kamp, men gennem fight, skarphed og kynisme vinder vi kampen endog med 3 kasser og holder clean sheet, ja det skal de have ros for og vi glæde os over. Det er tophold værdig.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Mike80 skrev:Jeg tror at det som falder folk for brystet (inkl. mig) er at man efter den første sejr i 1,5 måned vælger at sammenflette én sætning (tilmed den første i debatten efter kampen) hvor man udelukkende fokuserer negativt og enda uden yderligere nuance i forhold til at underbygge sin holdning, udover at spillet var ringe og kampen forfærdelig..
Fair nok.. Der var ikke lige noget positivt eller rosende ord med i det førte indlæg efter slutfløjt på kampen, som der kunne eller måske burde have været. Men var kritikken virkelig så slem? Skribenten har jo som sådan ret, som mange andre også er inde over. Var det ikke den mest velspillede kamp. Holdene var ramt på selvtilliden, vejret spillede ind osv. At vi så vinder, endog med 3-0 i en kamp, som ikke var vores bedste, er da kun godt, positivt og det skal de have ros for. Men at selve kampen, var forfærdelig, dårlig eller lign. ord som folk herinde har brugt til at beskrive kampen, ser jeg personligt ikke som den vilde kritik og er personligt langt hen ad vejen enig.
Det sys jeg er misforstået! og slet ikke en opfattelse jeg deler?! Uden at have noget personlig mod Noe iøvrigt:) Vi deler bare ikke den holdning og jeg giver udtryk (sammen med mange andre) for uforståelighed og en anden opfattelse af kampen?! Det vel i virkeligheden det en debatside lever på? :)
Ja hvis man tager debatten op. Der skal selvfølgelig være plads til folk med forskellige holdninger, meninger og er i bund og grund også hele min pointe. Men det er efterhånden blevet sådan og har været en tid (måske fra tiden med FCMREAL el. hvad han hed) at kommer man med lidt kritik eller negativt over for holdet, spillere, træner eller lign. Er der en tildens til at personen bag kritikken "bliver angrebet" frem for hvad personen rent faktisk skriver (dog ikke så slemt i det her tilfælde, som før set).

Fair nok at 2 eller flere personer ikke deler samme holdning/mening til de enkelte ting, eks. gårsdagens kamp, men så tag dog debatten, sæt spørgsmåltegn ved det skrevne, spørg indtil hvorfor og giv selv en nuanceret mening/holdning til hvorfor man ikke deler samme opfattelse af eks. kampen.

Kort og godt. Tag debatten/diskussionen op.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

pr0j3ct skrev:
Mike80 skrev:Jeg tror at det som falder folk for brystet (inkl. mig) er at man efter den første sejr i 1,5 måned vælger at sammenflette én sætning (tilmed den første i debatten efter kampen) hvor man udelukkende fokuserer negativt og enda uden yderligere nuance i forhold til at underbygge sin holdning, udover at spillet var ringe og kampen forfærdelig..
Fair nok.. Der var ikke lige noget positivt eller rosende ord med i det førte indlæg efter slutfløjt på kampen, som der kunne eller måske burde have været. Men var kritikken virkelig så slem? Skribenten har jo som sådan ret, som mange andre også er inde over. Var det ikke den mest velspillede kamp. Holdene var ramt på selvtilliden, vejret spillede ind osv. At vi så vinder, endog med 3-0 i en kamp, som ikke var vores bedste, er da kun godt, positivt og det skal de have ros for. Men at selve kampen, var forfærdelig, dårlig eller lign. ord som folk herinde har brugt til at beskrive kampen, ser jeg personligt ikke som den vilde kritik og er personligt langt hen ad vejen enig.
Jeg tror du misforstår! Jeg forventer ikke at det første indlæg efter en kamp skal være positivt.. Faktisk har jeg generelt ingen krav eller forventningen til hvad og hvordan folk vel udtrykke sig! Min pointe er bare at hvis man vælger at poste én sætning ovenpå en 3-0 sejr og lader den være negativ! Så må man være indstillet på at folk angriber ligenøjagtigt det syn på kampen og man må være tykhudet nok til at lade det prelle af hvis det fra nogen kommer til at virke personligt.. Hvis man ønskede at diskutere konkrete situationen og eksempler fra kampen iforhold til at underbygge sin pointe, må man som minimum brygge lidt mere end én sætning sammen.. Som sagt er jeg personligt ligeglad og har ikke krav til indlæg (som tidligere set fra ældre debattører) men reaktionen fra graven generelt kan ikke komme bag på Noe ovenpå det postulat efter første sejr i 1,5mdr.
Ja hvis man tager debatten op. Der skal selvfølgelig være plads til folk med forskellige holdninger, meninger og er i bund og grund også hele min pointe. Men det er efterhånden blevet sådan og har været en tid (måske fra tiden med FCMREAL el. hvad han hed) at kommer man med lidt kritik eller negativt over for holdet, spillere, træner eller lign. Er der en tildens til at personen bag kritikken "bliver angrebet" frem for hvad personen rent faktisk skriver (dog ikke så slemt i det her tilfælde, som før set).op.[/quote]

Jeg 100% enig! Jeg har tidligere givet udtryk for at visse debattører tidligere har været dræbende for denne debatside, da man konstant havde behov for at forklare og irettesætte nyere debattører, så folk til sidst ikke længere gad anstrenge sig for at leve op til forventningerne om de fejlfrie indlæg som absolut skulle indeholde en masse hvorfor, hvad, og bla. Bla. Fcmreal var fantatisk, da han næsten altid uunderbyggede sine holdninger og fortsatte debatten selvom folk skød han alt muligt i skoene.. Jeg sys det både synd og dræbende og nogle som du siger har en tendens til at gå efter manden så snart det bliver for negativt! Lad folk have deres holdning og skriv din hvis ikke du enig, så skal den neutrale læser nok danne hans ud fra de respektive argumenter..

Mike
Mike80

Noe

Indlæg af Noe »

Mike80 skrev:[Så må man være indstillet på at folk angriber ligenøjagtigt det syn på kampen og man må være tykhudet nok til at lade det prelle af hvis det fra nogen kommer til at virke personligt.. Hvis man ønskede at diskutere konkrete situationen og eksempler fra kampen iforhold til at underbygge sin pointe, må man som minimum brygge lidt mere end én sætning sammen.. Som sagt er jeg personligt ligeglad og har ikke krav til indlæg (som tidligere set fra ældre debattører) men reaktionen fra graven generelt kan ikke komme bag på Noe ovenpå det postulat efter første sejr i 1,5mdr.
Jeg har fremhævet nogle forvrøvlede postulater fra din side: Hvor har jeg ageret tyndhudet, og udtrykt overraskelse over reaktionen i denne tråd? Jeg har tværtom forsvaret min holdning til kampen i flere indlæg.

Jeres holdning til 'tonen' og længden på mit indlæg er jeg ærlig talt fløjtende ligeglad med. Hvis man koncentrerer sig lidt, er der rigeligt stof til debat i de to sætninger jeg skrev. Det er måske bare for meget forlangt på ulvegraven pt.

Noe

Indlæg af Noe »

974 skrev:HVIS Esbjerg var SÅ gode som Noe åbenbart mener at de var...?

Så forstår jeg altså ikke at det var dem der fik en snitter på 0-3 :o

Forstår at du, Noe, har et par issues i forhold til spillet, men jeg synes at du mangler noget vanlig sans for spillets facetter?

havde du bare bestemt dig for, at nu skulle FCM lige sables ned efter den første sejr i flere kampe - endda en sejr med 3 flotte mål på en svær fodboldaften??
Hov, havde lige misset dit udmærkede indspark. :)

Jeg havde ikke bestemt mig for det, for jeg synes faktisk at det var skidt. Og jeg frygter oprigtigt, at den slags store sejre som man ikke har spillet sig til, er ren gift for FCM. Alt for mange bliver lullet i søvn, og løber rundt med hænderne over hovedet. Det er sgu derfor, vi aldrig vinder noget.

Når det er sagt, så skulle der selvfølgelig have været flere ord og nuancer med i mit første indlæg. For det er nuancer, der oftest mangler i debatten herinde. Jeg kan kun forsvare det med, at jeg var mere frustreret end lettet, lige efter kampen i går (jeg ved, det lyder mærkeligt).

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Noe skrev:
Mike80 skrev:[Så må man være indstillet på at folk angriber ligenøjagtigt det syn på kampen og man må være tykhudet nok til at lade det prelle af hvis det fra nogen kommer til at virke personligt.. Hvis man ønskede at diskutere konkrete situationen og eksempler fra kampen iforhold til at underbygge sin pointe, må man som minimum brygge lidt mere end én sætning sammen.. Som sagt er jeg personligt ligeglad og har ikke krav til indlæg (som tidligere set fra ældre debattører) men reaktionen fra graven generelt kan ikke komme bag på Noe ovenpå det postulat efter første sejr i 1,5mdr.
Jeg har fremhævet nogle forvrøvlede postulater fra din side: Hvor har jeg ageret tyndhudet, og udtrykt overraskelse over reaktionen i denne tråd? Jeg har tværtom forsvaret min holdning til kampen i flere indlæg.

Jeres holdning til 'tonen' og længden på mit indlæg er jeg ærlig talt fløjtende ligeglad med. Hvis man koncentrerer sig lidt, er der rigeligt stof til debat i de to sætninger jeg skrev. Det er måske bare for meget forlangt på ulvegraven pt.
Rolig nu Noe! Du har ikke læst mit indlæg særligt godt..

Lad mig slå helt fast at jeg personlig INTET postulerer i din retning?! Jeg mener ikke du har ageret tyndhudet?! Jeg mener ikke du har udtrykt overraskelse over reaktionen i denne tråd?! Jeg mener blot generelt at man må have forståelse for at nogen debattører udtrykker sig voldsomt uenig når man poster et negativt indlæg efter 1. Sejr i 1,5 mdr. Det en generel holdning fra min side som blot (og helt tilfældigt) er bygget op dit indlæg..

Sys din sidste sætning er malplaceret? Der netop kommet debat og diskution omkring kampen ovenpå dit indlæg, så hvorfor du lige anfægter den del forstår jeg ikke..

Mike
Mike80

Noe

Indlæg af Noe »

Mike80 skrev:
Rolig nu Noe! Du har ikke læst mit indlæg særligt godt..

Lad mig slå helt fast at jeg personlig INTET postulerer i din retning?! Jeg mener ikke du har ageret tyndhudet?! Jeg mener ikke du har udtrykt overraskelse over reaktionen i denne tråd?! Jeg mener blot generelt at man må have forståelse for at nogen debattører udtrykker sig voldsomt uenig når man poster et negativt indlæg efter 1. Sejr i 1,5 mdr. Det en generel holdning fra min side som blot (og helt tilfældigt) er bygget op dit indlæg..

Sys din sidste sætning er malplaceret? Der netop kommet debat og diskution omkring kampen ovenpå dit indlæg, så hvorfor du lige anfægter den del forstår jeg ikke..

Mike
Fint. Det fremgår ikke særlig tydeligt, men lad det ligge. Ha' en god aften.

Besvar