Hvordan får vi vendt skuden - fra 1 point til 3 point.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Hvordan får vi vendt skuden - fra 1 point til 3 point.
Når vi kommer foran ( hvilket ofte er sket i denne sæson ) og risikerer at blive udsat for et voldsomt pres på vores forsvar og mål, skal vi være mere koldblodige og mere boldbesiddende og ikke bare losse bolden op i hovedet på vores modstander for igen at få den smidt i hovedet. Der skal laves nogle regler, som alle spillere bare skal overholde, for vigtigheden i at få de 3 point skal bare være så altafgørende, da spillerne altid er frustrerede når det ikke altid går vores vej f.eks ved uafgjort, sagt på en anden måde. Det er ok at tabe til en bedre modstander, men så tuder man heller ikke bagefter, for så accepterer man bare fakta.
Vi skal være betydelig mere løbevillige, både fremadrettet og når det brænder på i forsvaret, man stopper ikke bare sit løb, men fortsætter i håb om, at man kan hjælpe sine medspillere ud af en svær situation.
Har i nogle ideer til hvordan vi fremadrettet får fuld gevinst - altså 3 point i stedet for 1 point.
Vi skal være betydelig mere løbevillige, både fremadrettet og når det brænder på i forsvaret, man stopper ikke bare sit løb, men fortsætter i håb om, at man kan hjælpe sine medspillere ud af en svær situation.
Har i nogle ideer til hvordan vi fremadrettet får fuld gevinst - altså 3 point i stedet for 1 point.
- FCM Fan nr. 1
Re: Hvordan får vi vendt skuden - fra 1 point til 3 point.
Jeg synes dit spørgsmål vender forkert. Det tager udgangspunkt i resultatet fremfor vejen hen imod resultater.
Det afgørende er ikke om vi henter 1 eller 3 point, men om vi som hold og individuelt præsterer på allerhøjeste niveau.
De mekanismer der går igang er en manglende tro på egne evner. Sådan var det ikke i starten af sæsonen hvor bundniveau var højere, om topniveau var mesterligt.
Jeg tror vi skal vaske tavlen rent, og nulstille tabellen i vore hoveder, de næste 11 spillerunder, fokusere mindre på resultatet og meget mere på de ting som vi selv er herre over, såsom taktik (Glen) fokus på opgaven (spillerne individuelt og som hold) samt give fuld gas på lægterne ( det har været sløjt på det seneste...),. Gør vi det kan vi igen vinde 5 kampe i træk...
Det afgørende er ikke om vi henter 1 eller 3 point, men om vi som hold og individuelt præsterer på allerhøjeste niveau.
De mekanismer der går igang er en manglende tro på egne evner. Sådan var det ikke i starten af sæsonen hvor bundniveau var højere, om topniveau var mesterligt.
Jeg tror vi skal vaske tavlen rent, og nulstille tabellen i vore hoveder, de næste 11 spillerunder, fokusere mindre på resultatet og meget mere på de ting som vi selv er herre over, såsom taktik (Glen) fokus på opgaven (spillerne individuelt og som hold) samt give fuld gas på lægterne ( det har været sløjt på det seneste...),. Gør vi det kan vi igen vinde 5 kampe i træk...
Fcm - Historiens bedste mestre!!!
-
TrueWolfMidt
Det var da nemt. Så vasker vi tavlen ren og lader Glen om taktikken og holder fokus på opgaven, derudover så synger vi lidt højere til næste kamp, så kommer der 15 point ind på kontoen. Fedt.FCM Fan nr. 1 skrev:
Jeg tror at Glen har haft fuld fokus inden de sidste mange kampe, men nogle af spillerne har ikke levet helt op til, hvad der burde kunne forlanges af dem. Ingen nævnt, ingen glemt. Fcn bevidste i deres sidst kamp de spillede, at der skal fuld gang i bentøjet for at overmatche de andre hold i superligaen. Derudover er det godt at have en strategi, i tilfælde af skader og udvisninger samt evt. udligning.
Fcm vil gerne være boldbesiddende, så må man da også hellere holde lidt bedre fast i bolden, i stedet for at losse den op i hovedet på modstanderen, for så at blive presset helt i bund igen.
Ps: jeg er da egentlig godt tilfreds med vores pointhøst ind til videre, men så da gerne at vi havde haft 6-9 point mere, så havde der nok også været flere der sang på stadion.
En del af årsagen er vel også, at vi er blevet kigget lidt ud på vores dødbolde. Vi har ikke scoret på en dødbold siden FCN-kampen, og før den kamp var godt halvdelen af målene scoret på den måde i denne sæson.
Synes ikke at vores spil er mærkbart dårligere end i starten af sæsonen, men det er klart, at modstanderne er blevet meget opmærksomme, når vi har et hjørnespark eller frispark.
Synes ikke at vores spil er mærkbart dårligere end i starten af sæsonen, men det er klart, at modstanderne er blevet meget opmærksomme, når vi har et hjørnespark eller frispark.
Jeg synes vi mangler lidt af den intensitet, som vi havde i den første periode. Vi er faldet lidt mere tilbage på banen, og synes at stå dybere, her på det seneste. Men det er jo marginaler som har afgjort kampene, vi kunne ligeså godt have vundet.
Vi har jo stadig spillet hele 12 kampe uden nederlag, det er ganske fantastisk
Vi har jo stadig spillet hele 12 kampe uden nederlag, det er ganske fantastisk
-
TrueWolfMidt
Hvis intensitet eksempelvis er pres på boldholder, løb med bold og efter boldholder samt løb tilbage i egen forsvarszone for, at hjælpe til hvis der skulle være brug for det, så har du ret.Ravnen skrev:Jeg synes vi mangler lidt af den intensitet, som vi havde i den første periode. Vi er faldet lidt mere tilbage på banen, og synes at stå dybere, her på det seneste.:
Ja vores modstandere ved, at vi er gode på standard situationer, men det hjælper dem ikke synderligt, da de ikke ved hvor bolden ender og de ved heller ikke hvor løbene kommer fra.
Nogle af de hjemmekampe vi har spillet uafgjort, burde vi have vundet og den såkaldte intensitet burde have været en del højere, for det er trods alt nemmere at give sig fuldt ud og lidt til - på hjemmebane med 7000 mennesker i ryggen til at bakke op, end det er på udebane med 100 fans på tribunen.
I dette afsnits / eksempel er der ikke tænkt på Erik Sviatchenkos hovedstøds mål / straffespark for det er hvad der kan ske i kampens hede.
Ja det var præcist det jeg mente. Synes vi er blevet mere passive, og mangler den her fandenivoldskhed som gav os marginalerne i de første kampe.TrueWolfMidt skrev:Hvis intensitet eksempelvis er pres på boldholder, løb med bold og efter boldholder samt løb tilbage i egen forsvarszone for, at hjælpe til hvis der skulle være brug for det, så har du ret.Ravnen skrev:Jeg synes vi mangler lidt af den intensitet, som vi havde i den første periode. Vi er faldet lidt mere tilbage på banen, og synes at stå dybere, her på det seneste.:
Jeg tror faktisk at det her er en del af problemet. Det at vi er ubesejret.Ravnen skrev:Vi har jo stadig spillet hele 12 kampe uden nederlag, det er ganske fantastisk
Det lyder måske mærkeligt at det ikke kun er positivt. Men fans, spillere, klub osv. ved at et nederlag kommer før eller siden. Ser vi på stillingen og det forspring vi efterhånden har mistet i uafgjorte kampe, så kan det første nederlag, det der fjerner den "byrde" at være ubesejret også være det nederlag der gør at et til flere hold rent faktisk kan hente os af point, eller meget tæt på.
Ligesom vi som fans lidt kan frygte det nederlag, når vi går ind til en kamp, tror jeg også det lurer lidt i baghovedet på spillerne, måske endda Glen, klubben m.f. Man siger der ikke kigges på stillingen, point osv. Men selvfølgeligt gør man det, det vil være urealistisk ikke at gøre.
Så jeg tror lidt, at den frygt for at tabe den kamp, der kan rykke vores nærmeste konkurrenter, helt op i knæhaserne på os ang. point. gør os "bange for at vinde". Vi scorer et mål, derefter overlader vi spillet til modstanderen og trækker os længere tilbage og forsvarer. Det er set i mange af de seneste kampe, uanset om taktikken har været en anden.
Jeg tror personligt at et nederlag vil gøre os godt. Jeg tror desværre bare at det måske kommer for sent, eftersom det nederlag, vil lægge yderligt pres på os, ikke mindst phykologisk... Og kan vores unge gutter klare det, uden at få gummiben?
Personligt håbede jeg, efter Viborg kampen, at vi ville få det nederlag, (få det overstået). Nu ved jeg ikke, for jeg er i tvivl om jeg tror, det at være ubesejret,(frygte nederlaget) eller at have 1-2 hold lige i knæhaserne, giver det største pres.
Vi skal tilbage til at fokusere på egne styrker, eget spil og glemme stillingen, men det er vist nemmere sagt end gjort.
Jeg synes det er et tåbeligt forslag, at det vil gavne os at tabe. Skal vi så sørge for at tabe en 3-4 kampe, så vi for alvor får gavn af det? Det vi har brug for, er at vinde. Ikke at tabe. Selvom jeg selv er en af dem, der har klaget mig over mængden af uafgjorte, så er vores spil altså hverken forkrampet eller noget. Vi spillede ikke godt mod Randers, men mod både Viborg og FCV var vi altså ekstremt uheldige med ikke at vinde. En sejr vil give forløsning, hvor et nederlag vil give frustrationer. En sejr og du er ude af krisen. Et nederlag og den er forværret. Hvad tror du selv er bedst?
-
TrueWolfMidt
Vi har lavet den bedste sæsonstart i mands minde, med 24 point efter 12 kampe. Det må man da også kunne bruge positivt. Naturligvis er der ved udnævnelsen af Fcm som mulig kommende guldfavorit sket noget psykisk, selv om Glen og klubben siger, at vi kun fokuserer på 1 kamp af gangen.
Håber så inderligt, at vi kan komme på sporet igen og vise, at vi hører hjemme i toppen og ikke vil fedtes ind i den tætte bundstrid, som findes lige under os i tabellen - allerede 2 pladsen og nedefter er bare for tæt i denne superliga.
Tror du kan have en pointe her. De kampe hvor vi har skullet forsvare os, hvis modstanderen har enten scoret eller udlignet og vi er trukket for langt tilbage, har det tit lignet panikbold, hvor bolden bare losses væk i håb om at presset forsvinder. Vores modstandere har læst os på dette punkt og ved at hvis de kan udligne når de har momentum, så er chancen til stede hvis, vi kommer under gevaldig pres.pr0j3ct skrev:Så jeg tror lidt, at den frygt for at tabe den kamp, der kan rykke vores nærmeste konkurrenter, helt op i knæhaserne på os ang. point. gør os "bange for at vinde". Vi scorer et mål, derefter overlader vi spillet til modstanderen og trækker os længere tilbage og forsvarer. Det er set i mange af de seneste kampe, uanset om taktikken har været en anden.Ravnen skrev:Vi har jo stadig spillet hele 12 kampe uden nederlag, det er ganske fantastisk
Håber så inderligt, at vi kan komme på sporet igen og vise, at vi hører hjemme i toppen og ikke vil fedtes ind i den tætte bundstrid, som findes lige under os i tabellen - allerede 2 pladsen og nedefter er bare for tæt i denne superliga.
spørgsmål 1; Svar - Ja (Lige så dumt svar, som spørgsmålet der er stillet)Kent skrev:Jeg synes det er et tåbeligt forslag, at det vil gavne os at tabe. Skal vi så sørge for at tabe en 3-4 kampe, så vi for alvor får gavn af det? Det vi har brug for, er at vinde. Ikke at tabe. Selvom jeg selv er en af dem, der har klaget mig over mængden af uafgjorte, så er vores spil altså hverken forkrampet eller noget. Vi spillede ikke godt mod Randers, men mod både Viborg og FCV var vi altså ekstremt uheldige med ikke at vinde. En sejr vil give forløsning, hvor et nederlag vil give frustrationer. En sejr og du er ude af krisen. Et nederlag og den er forværret. Hvad tror du selv er bedst?
Spørgsmål 2; Svar - Nej vi skal ikke i krise. Men nu nævner jeg intet om krise, det gør du. Men hvis et nederlag pt. skaber/forværrer den krise du mener vi er i, så nej.. så er et nederlag selvfølgeligt ikke godt.
Uden at skrive en større roman og gentage min pointe, med at det jo ok at misse 10 100% chancer og spiller uafgjort mod en oprykker, eller spille uafgjort, mod rækkens nr. 10 der er uden selvtillid, fordi det går jo nok, vi er jo stadigt ubesejret... Så er jeg slet ikke enig i at holdet ikke spiller "forkrampet" Det syntes jeg så de gør. Senest hvis vi eks. kommer foran, har vi efterfølgende trukket os tilbage, og overladt mere spil til modstanderen og dermed lagt et unødvendigt pres på os selv i kampene. Nu skal vi selvfølgeligt ikke tage noget fra vores modstandere, som også gør deres for at ødelægge vores spil. Men når man så hører Glen stå at råbe frem og man samtidigt ser holdet trække sig længere tilbage og forsvare, så tror jeg egentligt ikke at det er en del af taktikken og dermed et problem. Forkrampet eller ej.