Fcm - Fc Vestsjælland
Re: Fcm - Fc Vestsjælland
Tjaee, vi er i en form for krise. Spille- og pointmæssigt. Vi ser nu, hvor meget Duncans scoringer har betydet tidligere.
Hvis det til gengæld er dén krise vi løber ind i, i denne sæson, ser det meget opløftende ud. Vi falder ikke igennem som tidligere.
Jeg synes vi bør glemme alt om de første 11 runder og starte på en frisk, uden at kigge på tabellen. Målet må være, at være bedst i de næste 11 også.
Hvis det til gengæld er dén krise vi løber ind i, i denne sæson, ser det meget opløftende ud. Vi falder ikke igennem som tidligere.
Jeg synes vi bør glemme alt om de første 11 runder og starte på en frisk, uden at kigge på tabellen. Målet må være, at være bedst i de næste 11 også.
Efter kampen i går, satte jeg mig på stolen med åben mund og forstod slet ikke hvad der forgik ..
Efter de første par kampe i sæsonen er det somom at holdet er kommet i en "slump" og ikke giver sig nok i at begynde og forsvarer sig isteden for at konstant angribe. Men der må være nogen inside aftaler mellem Glenn og de andre spillere omkring dette.
Det er kun godt, at vi kommer ind i denne lille 2ugers periode - hvor vores elsket FCM kan få udarbejdet tingene og at vi får Duncan tilbage i målhumør. Og vi får Hedinsón, Rilwan og Andersson tilbage i fulde omdrejninger, så vi kan få vores elsket midtbane + kanter tilbage !
Håber for alt i verdenen at dette sker!
Efter de første par kampe i sæsonen er det somom at holdet er kommet i en "slump" og ikke giver sig nok i at begynde og forsvarer sig isteden for at konstant angribe. Men der må være nogen inside aftaler mellem Glenn og de andre spillere omkring dette.
Det er kun godt, at vi kommer ind i denne lille 2ugers periode - hvor vores elsket FCM kan få udarbejdet tingene og at vi får Duncan tilbage i målhumør. Og vi får Hedinsón, Rilwan og Andersson tilbage i fulde omdrejninger, så vi kan få vores elsket midtbane + kanter tilbage !
Håber for alt i verdenen at dette sker!
-
Hvasser
Hold da op, jeg var sgu også skuffet igår efter kampen, og det er virkelig en kamp vi bør vinde.
To hjemmekampe mod to oprykkere har givet os 2 point - det er noget pezz.
Men hvis vi skal kigge på sæsonen som helhed indtil nu, så synes jeg ikke vi kan være voldsomt utilfredse over hvordan det hele står til.
Hvis nogen før sæsonen havde sagt at vi efter 11 kampe ville ligge nr. 1 med 5 point ned til nr. 2 så havde jeg solgt den. Det havde jeg sgu nok for alle pladser over 4.
De seneste kampe har været under niveau, men måske er det også godt lige at komme lidt ned på jorden igen, så vi husker at man ikke kan vinde hver gang...
Nu kommer Petter, Rilwan, Hedi, Bak og Duncan forhåbentligt helt op i gear i løbet af landskampspausen, og så ser vores trup lige pludselig igen meget stærk ud.
To hjemmekampe mod to oprykkere har givet os 2 point - det er noget pezz.
Men hvis vi skal kigge på sæsonen som helhed indtil nu, så synes jeg ikke vi kan være voldsomt utilfredse over hvordan det hele står til.
Hvis nogen før sæsonen havde sagt at vi efter 11 kampe ville ligge nr. 1 med 5 point ned til nr. 2 så havde jeg solgt den. Det havde jeg sgu nok for alle pladser over 4.
De seneste kampe har været under niveau, men måske er det også godt lige at komme lidt ned på jorden igen, så vi husker at man ikke kan vinde hver gang...
Nu kommer Petter, Rilwan, Hedi, Bak og Duncan forhåbentligt helt op i gear i løbet af landskampspausen, og så ser vores trup lige pludselig igen meget stærk ud.
Omvendt skal vi også passe på at blive for tilfredse. Hvornår får så stor en chance igen? Der går vel 10 år imellem at FCK præsterer som de har gjort i år.Hvasser skrev:
Men enig i vi ikke skal blive for pessimistiske, selv om det var en skuffelse igår.
Forhåbentlig betyder pausen at Hedi, Andersson og Rilwan kommer op på nær 100% efter pausen og Duncan får hvilet lidt, sådan han kan genfinde formen. Så ser truppen altså meget stærk ud!!
Jeg er enig. Jeg synes bare ikke, det lader til at være vores problem.Omvendt skal vi også passe på at blive for tilfredse.
Det er vel ikke et udtryk for tilfredshed, at Duncan brænder den chance, der skulle have lukket kampen. Ej heller er Sviatchenkos selvmål et udtryk for, at vi ikke er sultne nok.
Lige i går var det altoverskyggende problem, at Fru Fortuna holdt usandsynlig meget med FCV. Den sekvens af fejlagtig udvisning->selvmål->brændt direktør->kludemål er simpelthen vanvittig, og det er ikke rigtig noget, vi kan gøre noget ved på taktikbrættet. Vores gennemgående problem i de uafgjorte kampe er dog, at vi - som jeg ser det - er blevet læst. Viborg, OB og FCV har alle haft succes med at presse os meget højt og kæmpe som gale for andenboldene. FCV vandt vel faktisk boldbesiddelsen i første halvleg på at gøre det. Det er dét, vi skal have et modtræk til efter landsholdspausen, og jeg tror, vi er et stykke af vejen, hvis bare vi kan få Petter Andersson til at spille 90 minutter på fast basis.
Jeg tænker ikke på spillerne eller resten af FCM, men os fans. Vi har altså en helt unik chance i år!Acebone skrev:Jeg er enig. Jeg synes bare ikke, det lader til at være vores problem.Omvendt skal vi også passe på at blive for tilfredse.
Jeg ved godt Riddersholm nedspiller vores chancer og ikke ser os som et tophold, men vi har altså kun tabt to kampe i hele 2013 og kan vi få de tilbagevendte profiler i topform i en fart, syntes jeg altså det ser bundsolidt ud, med superligaprofiler på en lang række positioner. I form, er der ikke mange ligaspillere jeg vil bytte Sviatchenko, Juelsgaard, Andersson, Rilwan, Sly og Duncan for, hvis nogen. Er det ikke et tophold?
Bredden er ikke stærk, men startopstillingen er altså klasse, lige så meget klasse som alle vores konkurrenters og omstændighederne taget i betragtning, så tror jeg hovedparten vil være enormt skuffede hvis vi slutter sæsonen på en tredjeplads.
Nu handler det om at udleve drømmen
I så fald forstår jeg ikke helt. Fansene skal vel ikke passe på med at være for tilfredse? Det værste, fansene kan gøre, er at skrue forventningerne for højt op for tidligt. Spillerne er rigeligt ambitiøse og absolut ikke tilfredse med resultatet i går - det er vel det vigtigste. Det betyder, at de stadig har sulten til at vinde kampe fremover.Sylvester skrev:Jeg tænker ikke på spillerne eller resten af FCM, men os fans. Vi har altså en helt unik chance i år!Acebone skrev:Jeg er enig. Jeg synes bare ikke, det lader til at være vores problem.Sylvester skrev:Omvendt skal vi også passe på at blive for tilfredse.
For mit eget vedkommende er det for svært at sige på nuværende tidspunkt, at en tredjeplads vil være skuffende. Jeg synes faktisk, det er bekymrende, hvis det er den gængse holdning allerede. Vi har i skrivende stund 6 point ned til den tredjeplads med 66(!) point tilbage at spille om.Sylvester skrev:Bredden er ikke stærk, men startopstillingen er altså klasse, lige så meget klasse som alle vores konkurrenters og omstændighederne taget i betragtning, så tror jeg hovedparten vil være enormt skuffede hvis vi slutter sæsonen på en tredjeplads.
Det er fint at have håb, drømme og ambitioner. Det har de fleste fodboldfans formentlig. Og ja, jeg synes endda også, vi har et fornuftigt hold. Men husk at bevare jordforbindelsen.
- Administrator
Tja, gårsdagens største problem var tilskuerne.
Hvad fanden er meningen at pifte af vores eget hold?
Snotforkælede midt- og vestjyder siger jeg bare.
Spillet kørte tilsyneladende ikke, så jeg er da sikker på at drengene spiller bedre ved at vi pifter af dem. Endda ved stillingen 1-0, hvor vi prøver at lokke FCV frem på banen.
Spillet kørte tilsyneladende ikke, så jeg er da sikker på at drengene spiller bedre ved at vi pifter af dem. Endda ved stillingen 1-0, hvor vi prøver at lokke FCV frem på banen.
Du er nødt til forholde dig til omstændighederne. Vi skal vel tilbage til 90erne før FCK præsterede dårligere end i år. BIF kører det ikke for (måske de dog er ved at komme i gang), FCN kører det ikke for, OB kører det ikke for og resten af holdene taber/vinder på kryds og tværs.Acebone skrev: For mit eget vedkommende er det for svært at sige på nuværende tidspunkt, at en tredjeplads vil være skuffende. Jeg synes faktisk, det er bekymrende, hvis det er den gængse holdning allerede. Vi har i skrivende stund 6 point ned til den tredjeplads med 66(!) point tilbage at spille om.
Det er fint at have håb, drømme og ambitioner. Det har de fleste fodboldfans formentlig. Og ja, jeg synes endda også, vi har et fornuftigt hold. Men husk at bevare jordforbindelsen.
Der kan gå rigtigt mange år før at vilkårene er så gunstige som nu, hvis det da overhovedet sker igen. Den gode FCM start og de andre forhold, kan du ikke fjerne af ligningen, det er mulighedernes år, ganske enkelt. Vil vi mere end ærefulde 2, og 3. pladser, tror jeg det skal i år.
Jeg synes også, det var for massivt, men jeg vælger af godhed at skyde nogle af piftene til at have været i en generel retning af dommer, utur osv. i stedet for nødvendigvis at være direkte mod holdet. Dog kan jeg godt nikke genkendende til den forkælede indstilling hos visse dele af publikum. Det var ligeledes noget, Erik Rasmussen påpegede i sin tid. I grunden er det besynderligt, hvor den indstilling kommer fra. Det er ikke ligefrem, fordi klubben har tidligere titler at leve op til. Newsflash - vi har ingen titler. Overhovedet.Administrator skrev:Hvad fanden er meningen at pifte af vores eget hold?
Man kan diskutere, om vores hold er eller har været for urutineret. Et andet interessant spørgsmål er, om vores publikum er det.
Jeg forholder mig skam til omstændighederne. Det er om ikke en unik chance, så en unik situation.Sylvester skrev:Du er nødt til forholde dig til omstændighederne. Vi skal vel tilbage til 90erne før FCK præsterede dårligere end i år. BIF kører det ikke for (måske de dog er ved at komme i gang), FCN kører det ikke for, OB kører det ikke for og resten af holdene taber/vinder på kryds og tværs.
Der kan gå rigtigt mange år før at vilkårene er så gunstige som nu, hvis det da overhovedet sker igen. Den gode FCM start og de andre forhold, kan du ikke fjerne af ligningen, det er mulighedernes år, ganske enkelt. Vil vi mere end ærefulde 2, og 3. pladser, tror jeg det skal i år.
Men det betyder ikke, at vi som fans skal begynde at stille flere krav af den grund. Det er den måde, man starter et usundt pres på. Omstændighederne kan gøre, at vi må tage til takke med noget helt andet, end dét, jeg kan fornemme, du går og har i tankerne.
Jeg ved ikke, om du husker det, men for præcis ti år siden havde Esbjerg gang i en helt fantastisk sæson i Superligaen. De lå nummer ét i rigtig mange runder dybt ind i forårssæsonen. Faktisk var de nummer ét efter 29. spillerunde - altså bare fire kampe fra målet. Deres friske, unge hold med Tommy Bechmann, Jan Kristiansen, Fredrik Berglund og Jakob Poulsen knækkede dog sammen og endte sæsonen på netop en tredjeplads (med hhv. 6 og 5 point op til guld og sølv), fordi de ikke kunne stå for presset.
Apropos Esbjerg, så kan de - sammen med f.eks. AaB - også snildt indhente os. Ligaen går jo ikke i stå, bare fordi FCK og Brøndby sov i starten.
100 procent enig. Det var tåkrummende at være vidne til. Pinligt.Administrator skrev:Tja, gårsdagens største problem var tilskuerne.
Prøv at kigge på stillingen for de sidste 6 kampe. FCKs krise er ovre. De ender måske ikke med at være så suveræne som andre år, men er ret sikker på, at de fremadrettet vil kunne sætte i 1.8-2.0 point på tavlen per kamp. Vi - og andre - skal have røven med os, hvis ikke vi skal hentes indenom. Der er ikke råd til flere dumme pointtab.Sylvester skrev:Du er nødt til forholde dig til omstændighederne. Vi skal vel tilbage til 90erne før FCK præsterede dårligere end i år. BIF kører det ikke for (måske de dog er ved at komme i gang), FCN kører det ikke for, OB kører det ikke for og resten af holdene taber/vinder på kryds og tværs.Acebone skrev: For mit eget vedkommende er det for svært at sige på nuværende tidspunkt, at en tredjeplads vil være skuffende. Jeg synes faktisk, det er bekymrende, hvis det er den gængse holdning allerede. Vi har i skrivende stund 6 point ned til den tredjeplads med 66(!) point tilbage at spille om.
Nu kan man jo let snakke om det ene eller andet pointgennemsnit 
Men der er vel også andre parametre af en vis vigtighed...
Eks. ville vi kunne opnå stor fordel, hvis vi nu også slog FCK i de sidste 2 indbyrdes kampe
Men som en foreslog; lad os nu sige at vi starter på en ny runde i de næste 11 kampe, og de 11 kampe skal vi så også gå efter at vinde, sådan stillingsmæssigt set, så skal det nok ende godt op til sidst
Men der er vel også andre parametre af en vis vigtighed...
Eks. ville vi kunne opnå stor fordel, hvis vi nu også slog FCK i de sidste 2 indbyrdes kampe
Men som en foreslog; lad os nu sige at vi starter på en ny runde i de næste 11 kampe, og de 11 kampe skal vi så også gå efter at vinde, sådan stillingsmæssigt set, så skal det nok ende godt op til sidst
Senest rettet af 974 8. okt 2013, 23:52, rettet i alt 1 gang.
Tror du ikke EFB var skuffede over det glippede med guld dengang og havde svært ved at fejre bronzen? Dengang konkurrerede de dog mod to mandskaber som havde væsentligt bedre betingelser end dem selv for at levere resultater.Acebone skrev: Jeg forholder mig skam til omstændighederne. Det er om ikke en unik chance, så en unik situation.
Men det betyder ikke, at vi som fans skal begynde at stille flere krav af den grund. Det er den måde, man starter et usundt pres på. Omstændighederne kan gøre, at vi må tage til takke med noget helt andet, end dét, jeg kan fornemme, du går og har i tankerne.
Jeg ved ikke, om du husker det, men for præcis ti år siden havde Esbjerg gang i en helt fantastisk sæson i Superligaen. De lå nummer ét i rigtig mange runder dybt ind i forårssæsonen. Faktisk var de nummer ét efter 29. spillerunde - altså bare fire kampe fra målet. Deres friske, unge hold med Tommy Bechmann, Jan Kristiansen, Fredrik Berglund og Jakob Poulsen knækkede dog sammen og endte sæsonen på netop en tredjeplads (med hhv. 6 og 5 point op til guld og sølv), fordi de ikke kunne stå for presset.
Apropos Esbjerg, så kan de - sammen med f.eks. AaB - også snildt indhente os. Ligaen går jo ikke i stå, bare fordi FCK og Brøndby sov i starten.
De to hold er vi 10 point foran lige nu, 1/3 henne i sæsonen og vi konkurrerer da mindst på jævnbyrdige vilkår med både EFB og AAB. Vil du, helt ærligt, ikke være voldsomt skuffet hvis det er fiskerne eller åb der (igen) snyder os?
Jeg syntes vi skal have samme forventninger til holdet som holdet selv har og lade være med at underspille det som vi alle kan se er en gylden mulighed. Vi ved ikke om den nogensinde opstår igen! Mig bekendt er det i hvert fald første gang i FCM levetid
Mht. forventninger, så kan jeg aktuelt kun se én urutineret spiller i over startopstilling. Resten har vel 100+ kampe på liganiveau under bæltet og Sviatchenko, Julle, Sly, Izunna og co. er jo. med deres 22-24 år, i deres bedste fodboldalder. Jeg giver dig ret i, at vi sagtnes kan blive vores egen værste fjende, men det skal spillerne kunne stå for. Når man snakker om overlevelse, nedrykninger og ventende fyringer, så kan man snakke om pres.