Jeg flytter lige den snak der var startet i Tråden om kontrakter
http://www.bold.dk/nyt/Usikker-FCM-frem ... lturbaerer
Jeg er kan se der er nogen der tror at Kolja mest af alt er et dræn på løn budgettet. Jeg vil lige byde ind med mine egne observationer igennem lang tid.
Kolja har måske ikke spillet mange og frem for alt ikke vild gode min. for FCM gennem nogen tid.
Men det han byder ind med er en spiller som kan sættes ind hvor det brænder mest på. En spiller som de andre kan læne sig op ad, og som frem for alt kan være med til at guide mindre erfarne spillere.
Han fungerer i praksis som en ekstra træner i mange situationer, hvor han er med til at påpege og rette problemer i spillet.
Det gør ham noget mere værdifuld end bare det vi ser på banen.
Kolja forlængelse
Kolja forlængelse
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Re: Kolja forlængelse
Det handler vel om hvorvidt hans løn så også svarer til en assistent-træner og ikke en superliga-profil.
Som det ser ud nu, så er Koljas fremtid som reservespiller, og det skal lønniveauet i hans næste kontrakt naturligvis afspejle. Det vil kræve en meget markant lønnedgang, og den er det ikke sikker, at Kolja er klar til at sluge, for at blive i FCM. Jeg er ret overbevist om, at han godt ville kunne blive stamspiller i nogle af de andre superligaklubber. Og jeg tror da ikke, at Kolja er klar til at opgive sine egne ambitioner. Så jeg ser det mest sandsynlige scenarium som værende, at Kolja smutter til en anden klub, både af økonomiske og sportslige grunde.
Som det ser ud nu, så er Koljas fremtid som reservespiller, og det skal lønniveauet i hans næste kontrakt naturligvis afspejle. Det vil kræve en meget markant lønnedgang, og den er det ikke sikker, at Kolja er klar til at sluge, for at blive i FCM. Jeg er ret overbevist om, at han godt ville kunne blive stamspiller i nogle af de andre superligaklubber. Og jeg tror da ikke, at Kolja er klar til at opgive sine egne ambitioner. Så jeg ser det mest sandsynlige scenarium som værende, at Kolja smutter til en anden klub, både af økonomiske og sportslige grunde.
-
Hvasser
Jeg er meget enig med Kent, vi skal helt klart have forventningsafstemt med Kolja i forhold til den næste kontrakt, hvis han skal have sådan en. - Han er vel pt. 3.valg til de to pladser i det centrale forsvar, og 4. valget må være Nattestad som ikke umiddelbart virker superliga klar.
Hvis han samtidig er en god hjælp i forhold til trænerteamet, så synes jeg vi skal modne ham mere i den retning, og give ham noget ansvar på et af vores ungdomshold eller reserveligaen samtidig med at han træner med truppen.
Det minder lidt om en Frank-løsning, hvor vi har ham - men at han også har en anden rolle når der ikke er brug for ham til hver superliga-kamp. Spørgsmålet er dog om han ønsker at gå den vej? Nu har han gang i Wunderelf, og det kan vel godt være hans plan efter en endt spillerkarriere?
Den værste situation ville ihvertfald være, at han smutter - hvorefter vi sælger Erik eller han bliver skadet. Så skal vi ud og lave en panik-løsning op til forårssæsonen, hvilket meget vel kunne blive dyrt.
Hvis han samtidig er en god hjælp i forhold til trænerteamet, så synes jeg vi skal modne ham mere i den retning, og give ham noget ansvar på et af vores ungdomshold eller reserveligaen samtidig med at han træner med truppen.
Det minder lidt om en Frank-løsning, hvor vi har ham - men at han også har en anden rolle når der ikke er brug for ham til hver superliga-kamp. Spørgsmålet er dog om han ønsker at gå den vej? Nu har han gang i Wunderelf, og det kan vel godt være hans plan efter en endt spillerkarriere?
Den værste situation ville ihvertfald være, at han smutter - hvorefter vi sælger Erik eller han bliver skadet. Så skal vi ud og lave en panik-løsning op til forårssæsonen, hvilket meget vel kunne blive dyrt.
Jeg vil synes det er lidt mærkeligt at han skulle spille for en anden superligaklub samtidig med hans firma er sponsor i fcm. Men der vel ingen der er i tvivl om at lønningerne i fcm skal ned på et fornuftigt niveau. Og han skal vel ned i løn selvom han er et stort aktiv uden for banen.
Nu er der to andre spillere med inde over brandet hvoraf den ene vist nok er Jerry Lucena fra efb. så det er ikke det store problem.Treco skrev:Jeg vil synes det er lidt mærkeligt at han skulle spille for en anden superligaklub samtidig med hans firma er sponsor i fcm. Men der vel ingen der er i tvivl om at lønningerne i fcm skal ned på et fornuftigt niveau. Og han skal vel ned i løn selvom han er et stort aktiv uden for banen.
På aoh.dk er der en artikel om forberedelse på et evt. Sviatchenko salg. Her nævnes at Kolja har store problemer med ryggen og måske derfor ikke er et emne til at tage over. Jeg ved heller ikke hvor aktuel han så er som 3 mand hvis man ikke er sikker på han kan spille som fast mand.
http://aoh.dk/artikel/fcm-forbereder-si ... henko-salg
http://aoh.dk/artikel/fcm-forbereder-si ... henko-salg
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Tænker lidt på, om ikke der kunne laves en kontrakt ala Farlige Franks, hvor han deltager i træningen og hvis og når han findes i form og vælges som den bedst startende, så er han med i truppen.
Alt efter hvor slemme rygproblemerne er, så kan en kontraktforlængelse nok gå begge veje. Hvis han skønnes til, at være i betydelig bedring og det skønnes, at han vil komme sig, ville en kontrakt ala Franks være at foretrække.
(Det er jo altid godt at have lidt backup, hvis skaderne pludselig skulle komme igen)
Uanset om man forlænger vil Kolja blive husket som en god ulv.
Personligt synes jeg det er fedt, at man allerede er på udkik efter nye spillere, både til en evt. afløsning af Kolja men også på lang sigt i forbindelse med salg af : Sviatchenko,Juelsgaard,Sylvester,Hassan m.fl.
Alt efter hvor slemme rygproblemerne er, så kan en kontraktforlængelse nok gå begge veje. Hvis han skønnes til, at være i betydelig bedring og det skønnes, at han vil komme sig, ville en kontrakt ala Franks være at foretrække.
(Det er jo altid godt at have lidt backup, hvis skaderne pludselig skulle komme igen)
Uanset om man forlænger vil Kolja blive husket som en god ulv.
Personligt synes jeg det er fedt, at man allerede er på udkik efter nye spillere, både til en evt. afløsning af Kolja men også på lang sigt i forbindelse med salg af : Sviatchenko,Juelsgaard,Sylvester,Hassan m.fl.
Man skal nu også passe på, der ikke går "Brøndby" i det. Kolja skal jo ikke ansættes, bare fordi han er en god ulv. Der skal ligge en jobbeskrivelse, og der skal fortsat passes på økonomien. Først og fremmest skal der være BRUG for ham!
Femi spøger i kulissen, Dikoh træner med, så der er ting på vej. - Tiltagene forekommer at være passende fremsynede og vidner om rettidig omhu.
Femi spøger i kulissen, Dikoh træner med, så der er ting på vej. - Tiltagene forekommer at være passende fremsynede og vidner om rettidig omhu.
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Kan ikke give dig mere ret. ;oros skrev:Man skal nu også passe på, der ikke går "Brøndby" i det. Kolja skal jo ikke ansættes, bare fordi han er en god ulv. Der skal ligge en jobbeskrivelse, og der skal fortsat passes på økonomien. Først og fremmest skal der være BRUG for ham!
Tjek så lige igen hvad jeg skrev.
TrueWolfMidt skrev: Uanset om man forlænger vil Kolja blive husket som en god ulv.