Fcm - Fcn.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Fcm - Fcn.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ja, så skal vi heldigvis snart til kamp igen. Tror at holdopstillingen bliver holdt tæt, lige ind til en time før kampstart, for at undgå at fortælle for meget om vores spilleres situation. Måske også klogt, da Fcn nok gerne vil vide hvordan vores start 11 ser ud.

Jeg vil håbe at der kommer mange på stadion uanset vejret og at drengene fortsætter den gode stime, altså igen point på tavlen og naturlligvis helst 3 af slagsen.

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Re: Fcm - Fcn.

Indlæg af SteffenO »

Det bliver start 11 eren, vel i 9,9 ud af 10 tilfælde ?

udover det, så håber jeg sku godt nok at FCN er lige så røv ringe på mandag, som de har været hidtil i sæsonen, så kan vi jo krydse fingre for at vi kan få en kamp, som mod brøndby, med masser af mål til os, så spillerne kan få noget mere tro på tingene igen og vi kan spille lidt mere frit.

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

FC Midtjylland jagter tre point, så de kan forlænge livet som Superligaens suveræne førerhold, mens FC Nordsjælland skal forsøger at trække sig op fra det sorte hul, de har gravet sig ned i.
De ubesejrede ulve fra FC Midtjylland vender tilbage til Superligaen efter landskampspausen med det ene mål for øje, at fortsætte de fornemme takter, de har vist i de første syv runder i Superligaen.
Fem sejre og to uafgjorte er det blevet til, hvor ulvene har sat både FC København, Brøndby, AGF og Randers FC til vægs undervejs, men samtidig har smidt point i de to seneste runder. Derfor må Glen Riddersholms mandskab være sultent efter at komme tilbage på sporet, så de kan sætte tre point mere på kontoen og bevare deres pointforspring ned til AGF på andenpladsen.
Men det er et amputeret FC Midtjylland mandskab, der tropper op til kampen mandag aften. Truppen er i forvejen ikke specielt bred, og mens flere bærende kræfter sidder ude med skader, er det minimalt, hvor meget Glen Riddersholm kan rotere på holdet. Så mon ikke landskampspausen er kommet på et godt tidspunkt, og har givet FCM-spillerne et tiltrængt pusterum.
I FC Nordsjælland fristes man til at tænke, at landskampspausen, har givet spillerne et tiltrængt pusterum fra snakken om krise, der de seneste sæsoner ellers har ligget dem så fjernt.
Modsat FC Midtjylland har Kasper Hjulmand roteret flittigt på stortset alle positioner, og det har gjort det svært for spillerne at finde ind i det spilkoncept, som Kasper Hjulmand så gerne vil praktisere. På plussiden har FC Nordsjælland nu fået mulighed for - efter deres Europa League-exit - udelukkende at fokusere på Superligaen, hvilket måske er præcis det, de har brug for. Men især i kampen mod FC Vestsjælland virkede det som om FC Nordsjælland befandt sig nede i det sorte hul, der er så svært at komme op fra, efter en række dårlige resultater. Spørg bare Brøndby og FC København om det.

Form:
FC Midtjylland: V-V-V-U-U
FC Nordsjælland: T-U-V-T-T

Dom:
Tolv point er der mellem FC Midtjylland og FC Nordsjælland. Det kommer til at afspejle sig i resultatet, hvor det bliver FC Midtjylland, der endnu engang trækker det længste strå, og sætter tre point ind på kontoen. Buddet herfra lyder på en hjemmesejr på 2-1.

Bud på startopstillinger:

FC Midtjylland (4-1-4-1): Lössl – Rømer, Jensen, Sviatchenko, Juelsgård – Bak Nielsen – Sisto, Larsen, Olsen, Møller - Igboun
Skader: Duncan, Andersson, Hassan,

Karantæner: Uzochukwu

FC Nordsjælland (4-4-3): Hansen – Gregor, Runje, Jakobsen, Mtiliga – Petry, Christiansen, Stokholm – Ticinovic, Nordstrand, Vingaard
Skader: Sise, Lorentzen, Bech, Aabech, Thychosen

Karantæner: Ingen

På tv: Mandag på TV3 Sport 1 kl. 18:45

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Hæfter mig ved at Tipsbladet mener at Duncan er ude? Og de melder ingenting om Hedinsson. Ved de noget jeg ikke ved? Har Duncan ikke bare trænet med her i vinterpausen for at blive klar til kampen mod FCN?

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Tror ikke Glen / Fcm har fortalt tipsbladet, hvem der skal spille mod Nordsjælland. Tror det er rent gætteri.
Jeg håber da, at Duncan er spilleklar efter landsholdspausen. I nedenstående artikel står der at han skal ligge stille i 9 dage og, at Glen håber at han er klar til næste kamp mod Fcn. Artiklen er lagt online d.5-9-2013.
http://www.bold.dk/nyt/FCM-holder-Duncan-i-ro
Tipsbladet nævner ikke Hedinsson, jeg håber da også at han muligvis kan være klar, om ikke andet som mulig indhopper.

974

Re: Fcm - Fcn. lidt OT

Indlæg af 974 »

Badcompany skrev:FC Midtjylland jagter tre point, så de kan forlænge livet som Superligaens suveræne førerhold, mens FC Nordsjælland skal forsøger at trække sig op fra det sorte hul, de har gravet sig ned i.
De ubesejrede ulve fra FC Midtjylland vender tilbage til Superligaen efter landskampspausen med det ene mål for øje, at fortsætte de fornemme takter, de har vist i de første syv runder i Superligaen.
Fem sejre og to uafgjorte er det blevet til, hvor ulvene har sat både FC København, Brøndby, AGF og Randers FC til vægs undervejs, men samtidig har smidt point i de to seneste runder. Derfor må Glen Riddersholms mandskab være sultent efter at komme tilbage på sporet, så de kan sætte tre point mere på kontoen og bevare deres pointforspring ned til AGF på andenpladsen.
Men det er et amputeret FC Midtjylland mandskab, der tropper op til kampen mandag aften. Truppen er i forvejen ikke specielt bred, og mens flere bærende kræfter sidder ude med skader, er det minimalt, hvor meget Glen Riddersholm kan rotere på holdet. Så mon ikke landskampspausen er kommet på et godt tidspunkt, og har givet FCM-spillerne et tiltrængt pusterum.
I FC Nordsjælland fristes man til at tænke, at landskampspausen, har givet spillerne et tiltrængt pusterum fra snakken om krise, der de seneste sæsoner ellers har ligget dem så fjernt.
Modsat FC Midtjylland har Kasper Hjulmand roteret flittigt på stortset alle positioner, og det har gjort det svært for spillerne at finde ind i det spilkoncept, som Kasper Hjulmand så gerne vil praktisere. På plussiden har FC Nordsjælland nu fået mulighed for - efter deres Europa League-exit - udelukkende at fokusere på Superligaen, hvilket måske er præcis det, de har brug for. Men især i kampen mod FC Vestsjælland virkede det som om FC Nordsjælland befandt sig nede i det sorte hul, der er så svært at komme op fra, efter en række dårlige resultater. Spørg bare Brøndby og FC København om det.

Form:
FC Midtjylland: V-V-V-U-U
FC Nordsjælland: T-U-V-T-T

Dom:
Tolv point er der mellem FC Midtjylland og FC Nordsjælland. Det kommer til at afspejle sig i resultatet, hvor det bliver FC Midtjylland, der endnu engang trækker det længste strå, og sætter tre point ind på kontoen. Buddet herfra lyder på en hjemmesejr på 2-1.

Bud på startopstillinger:

FC Midtjylland (4-1-4-1): Lössl – Rømer, Jensen, Sviatchenko, Juelsgård – Bak Nielsen – Sisto, Larsen, Olsen, Møller - Igboun
Skader: Duncan, Andersson, Hassan,

Karantæner: Uzochukwu

FC Nordsjælland (4-4-3): Hansen – Gregor, Runje, Jakobsen, Mtiliga – Petry, Christiansen, Stokholm – Ticinovic, Nordstrand, Vingaard
Skader: Sise, Lorentzen, Bech, Aabech, Thychosen

Karantæner: Ingen

På tv: Mandag på TV3 Sport 1 kl. 18:45

Tak for sakset :-)
Først tænkte jeg at der var da en der havde gjort en masse spændende forarbejder i forbindelse med indlægget, men så kunne jeg jo se at det var det ikke :-)

Tror at det er en meget god idé lige at lægge linket ind til det rette ophav, også pga rettigheder, men altså også så vi kan se hvor det kommer fra - men som sagt tak, er ikke så tit inde på tipsbladet selv

Mathias

Indlæg af Mathias »

Det kan godt blive afgørende at vi får Duncan fit til en start 11'er.....

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Jeg kunne godt tænke mig man stillede således op:

Lössl

Kolja - Bangggard - Sviatchenko - Julle

Bak

Pione - Curth - Danny - Sly

Duncan

Om det hedder 4-1-4-1, 4-5-1 eller 4-3-3 er ligegyldigt, men pointen bør være klar, nemlig at:

Bak skal op på dm og Kolja ind på backen. Forsvaret har ikke været så skudsikkert at vi absolut ikke kan fravige de sædvanlige 4 startere. Samtidigt må Kolja være sulten.

Curth bør være klar fra start og mener han er bedre end Marco. Ellers er der ikke megen ide i at hente ham. Alternativt kan man sætte Danny på bænken, han virker til at være videre oveni hovedet.

Det mener jeg er den bedste opstilling med Rilwan, Andersson, Izu og Hedi ude..

Badcompany

Re: Fcm - Fcn. lidt OT

Indlæg af Badcompany »

974 skrev:
Tak for sakset :-)
Først tænkte jeg at der var da en der havde gjort en masse spændende forarbejder i forbindelse med indlægget, men så kunne jeg jo se at det var det ikke :-)

Tror at det er en meget god idé lige at lægge linket ind til det rette ophav, også pga rettigheder, men altså også så vi kan se hvor det kommer fra - men som sagt tak, er ikke så tit inde på tipsbladet selv
Hov det er måske en god ide næste gang at starte med at fortælle hvor det er fra :-) Det er skam ikke meningen at jeg vil kreditere for noget af det overhovedet, jeg vil bare komme med et input fra et medie.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg så FCNs sidste kamp mod FCV, og der var de ekstremt sårbare overfor dødbolde, hvor FCV skabte masser af muligheder. Så hvis vi kan fremtvinge en 6-10 hjørnespark, er jeg sikker på, at vi nok skal score 1-2 mål på disse.

sebastian94
Geografisk sted: Skive

Indlæg af sebastian94 »

Nogle der har hørt noget om Marco Larsen? Så han blev skiftet ud efter 10 min i igår for DK U21, det kan vel kun have været et slag eller en skade...
Petter, Petter, Petter, Petter Andersson

Danne

Indlæg af Danne »

Marco Larsen fik vist en forstrækning, og er ude i 3-4 uger.

Spicker

Indlæg af Spicker »

Med Marco ude bliver det nok en midt med:
Bak.
Sisto-Curth-Danny-Sly

Alternativt kan man holde Bak på backen og spille med Rømer bagved Danny og Curth, selvom jeg nu tror at Kolja får spilletiden. Han må da være sulten efter spilletid. Medmindre man allerede nu har tanken om at han skal væk til jul og så har tænkt sig at køre Rømer ind som erstatning allerede nu.

kraft

Indlæg af kraft »

Øv med skade til Marco - g Rømer gik jo ud af reserveholdskampen, så det er nok heller ikke realistisk med ham.

Derfor ligner det Kolja på backen, Bak som defensiv og Curth på midten.
Med mindre vi kan blive positivt overraskede over Hedinsson som fik en halvleg i reserveholdskampen - men det er nok desværre alt for optimistisk at være.

Jeg håber vi kan fortsætte den gode stime og den gode selvtillid - og komme ud og ligge et stort tryk på FCN. Jeg er helt enig med Kent i, at der er klare svagheder hos FCN på dødbolde - noget vi bør kunne udnytte.

så lige på rundens program og mulige udfald
SDR-AaB X
FCK-EFB X
AGF-Viborg 1
FCV-Randers X
Brøndby-OB X

kraft

Indlæg af kraft »

Øv med skade til Marco - g Rømer gik jo ud af reserveholdskampen, så det er nok heller ikke realistisk med ham.

Derfor ligner det Kolja på backen, Bak som defensiv og Curth på midten.
Med mindre vi kan blive positivt overraskede over Hedinsson som fik en halvleg i reserveholdskampen - men det er nok desværre alt for optimistisk at være.

Jeg håber vi kan fortsætte den gode stime og den gode selvtillid - og komme ud og ligge et stort tryk på FCN. Jeg er helt enig med Kent i, at der er klare svagheder hos FCN på dødbolde - noget vi bør kunne udnytte.

så lige på rundens program og mulige udfald
SDR-AaB X
FCK-EFB X
AGF-Viborg 1
FCV-Randers X
Brøndby-OB X

tæt på drømmescenarie, men det ender nok desværre ikke sådan - som så naturligvis kræver en sejr fra vores side :)

Men fokus på vores egen kamp - jeg synes vi bør kunne presse og true FCNs defensiv - et forsvar med Gregor, Runje, Jacobsen og Mitiliga skal Sly, Pione og Duncan kunne true kraftigt.
Jeg tror på vi kommer blæsende fra start og får scoret hurtigt.

Besvar