Transfervinduet sommer 2013

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfervinduet sommer 2013

Indlæg af Acebone »

Hvis Femi har overskuelige lønkrav og kan vurderes til at komme tilbage på bare 80 % af det, han var for os tidligere, så er han værd at skrive kontrakt med.

Jeg ville elske at se ham i den sorte trøje igen. Det er hans rette element.

Noe

Indlæg af Noe »

Jeg - og google translate - snusede lidt til http://www.fcgforum.nl/ Et FC Groningen fan forum. Det ser ud til, at det primære problem i relationen har været hans høje (prefinanskrise) løn. Klubben har været nødt til at skære hårdt i de højeste lønninger, og satser ungt og på egen avl (det minder mig om noget ;) ).

Det er meget fragmentariske kommentarer der kommer, men umiddelbart savner flere hans fysiske tilstedeværelse på holdet. Sammenholdt med en del kampe sidste sæson, er der måske noget at bygge optimisme på. Omvendt, er det ikke et godt tegn at han er kontraktløs.. Spændende at se ham igen.

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Transfervinduet sommer 2013

Indlæg af PH1978 »

Kent skrev:"- Jeg har jo sagt, at jeg er villig til alt - en bonusorienteret kontrakt også for eksempel, hvis der er mange klubber, der er bange for, at jeg bliver skadet igen"
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... koebenhavn
Kunne vel ikke skade, at hente ham til prøvetræning for at se, om han har niveauet. Derefter tilbyde ham en bonusbaseret aftale. Men ok, hans lønkrav er måske stadig for høje (specielt hvis det er i Jylland...)
Jeppe Curth blev foretrukket fremfor Daniel Jensen.

http://m.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/ ... iel-jensen

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Noe skrev:Jeg - og google translate - snusede lidt til http://www.fcgforum.nl/ Et FC Groningen fan forum. Det ser ud til, at det primære problem i relationen har været hans høje (prefinanskrise) løn. Klubben har været nødt til at skære hårdt i de højeste lønninger, og satser ungt og på egen avl (det minder mig om noget ;) ).

Det er meget fragmentariske kommentarer der kommer, men umiddelbart savner flere hans fysiske tilstedeværelse på holdet. Sammenholdt med en del kampe sidste sæson, er der måske noget at bygge optimisme på. Omvendt, er det ikke et godt tegn at han er kontraktløs.. Spændende at se ham igen.
Nu skal man jo passe på med at diskutere noget ud fra en omgang google-translate, men jeg synes nu mest han bliver omtalt som et dyrt fejlkøb i stil med Nicklas Pedersen og Thomas Enevoldsen. I sidste ende betyder det ikke så meget - vi ved hvad han kunne engang, og hvis han har det niveau i sig endnu, så skal han være velkommen.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kan se at, Femi og Petter Anderson har været i Groningen på samme tidspunkt, så de må da kende hinanden. Jeg ved godt at, Petter blev skadet dernede, men mon ikke de har et vist kendskab til hinanden og måske har spillet sammen.
Mit kendskab til Femi er begrænset, da jeg først fik superliga interesse tilbage i 2010, men har da set ham spille, dog kun for Brøndby, hvor jeg ikke var imponeret, men hvis en spiller bliver solgt til udlandet for 25 mill. så må man gå ud fra, at han havde en force og nogle kvaliteter som Groningen kunne bruge. Derudover må det være fedt for ham, at komme tilbage til sin gamle klub, hvor han kender stort set alle samt kender en del til vores spillestil, dog med de ændringer der er sket over tid, imens han har været i Groningen samt Brøndby. Han må ligeledes kende nogle af de Nigerianere vi har tilknytttet nu. Kan se at mange af jer som kender ham fra hans storhedstid i fcm glæder jer, især hvis han har niveau eller kan hæve det til tidligere tiders niveau. Er spændt og kan næsten ikke vente til superligaen starter igen og vi igen skal have hjemmekampe, besøge loungen samt have pølser og øl.

Ps: Det var super fedt, at være herinde på aftenen hvor transfervinduet lukkede. Havde ikke forestillet mig så mange mennesker online hele aftenen.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Lidt mere om Femi: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... t-med-femi

TrueWolfMidt: Hvis du ikke kendte Femi tidligere, så kan han beskrives meget enkelt: Han var ubestridt superligaens bedste defensive midtbanespiller (hans offensive evner var dog på niveau med Izu's)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kent skrev:Lidt mere om Femi: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... t-med-femi

TrueWolfMidt: Hvis du ikke kendte Femi tidligere, så kan han beskrives meget enkelt: Han var ubestridt superligaens bedste defensive midtbanespiller (hans offensive evner var dog på niveau med Izu's)
Jamen det er jo også primært den defensive del vi skal forstærke, dels fordi vi er voldsomt skadesramte, men også fordi vi jo skal prøve, at holde fast i vores topplacering så vidt det er muligt. Er voldsom glad over at vores forsvar / midtbane har klaret det så godt i dette efterår i forhold til sidste efterår. Håber de gode takter kan fortsætte. Det at vende et truende nederlag til sejr, er vi bestemt heller ikke vant til, så godt gået af alle spillerne og bliv gerne ved med det.

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev: Nu skal man jo passe på med at diskutere noget ud fra en omgang google-translate, men jeg synes nu mest han bliver omtalt som et dyrt fejlkøb i stil med Nicklas Pedersen og Thomas Enevoldsen. I sidste ende betyder det ikke så meget - vi ved hvad han kunne engang, og hvis han har det niveau i sig endnu, så skal han være velkommen.
Og du tænker ikke, at fejlkøbene Nicklas P og Thomas Enevoldsen kunne gøre sig hos os? ;)

Du har ret, men min pointe var nu også mest, at han ikke har været så langt ude i kulden som man kunne forvente, og frygte efter det lunkne ophold i Brøndby. Lad os se, det bliver spændende.

4096

Indlæg af 4096 »

Er forsigtig optimist angående Femi, og vil elske at se ham spille for os igen - og nå de 100 kampe i den rigtige trøje, som han lige præcis ikke nåede sidst (98) :)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Jeg føler mig sikker på at Femi kommer tilbage, og igen bliver den eminente balancespiller som han var for os. Han er blevet ældre og mere erfaren. Og står nok ikke og tripper for at blive skudt af sted til udlandet igen, sådanne spillere har vi også brug for.
Hvis bare han stadig har viljen, så skal kvaliteterne nok komme frem igen, han var jo fuldstændig suveræn for os.

kraft

Indlæg af kraft »

Jeg kan ikke helt vurdere om vi både var ude efter Bech og Curth - eller om Curth blev valgt da vi ikke kunne få Bech - nå det er jo også ligegyldigt nu.

vedr. Femi - jeg håber, at han kan ramme nogenlunde samme niveau (eller bare 80% som en anden skrev), så vil det være fantastisk.
Naturligvis skal lønkronerne vurderes nøje, men en Femi på gammelt niveau vil hæve vores niveau - endda kraftigt - og gøre os til medaljekandidat (ja ja ved det godt :D - og meget kan ske i næste vindue, men indtil...)

Men jeg har nok lidt mine tvivl om han kan nå det niveau - men lad mig endelig blive modbevist -

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Når det nu er på den hylde, vi kigger på, så synes jeg, det var fint, vi fik Jeppe Curth i stedet for Jesper Bech. Der er nok ingen af dem, der vil være den nye frelser, men Curth kæmper i det mindste for sagen. Jeg synes, Bech har haft en tendens til at falde helt ud af Silkeborgs kampe.

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Jeg drømmer om at se Curth få en opblomstring i FCM. Han har tydligvis brug for luftforandring, og tidligere har han vist sig som lidt af en medgangsspiller der proportionalt bliver bedre, jo bedre det går for holdet.

Mht. Femi så gør jeg mig ikke forhåbninger om at han når tidligere tiders niveau, også selvom han vil føle at han kommer "hjem". Det kan selvfølgelig vise sig, at han kun kan spille godt i FCM.

Men hovedsagen er at vi ikke har foretaget voldsomt udsalg. Det i sig selv er godt synes jeg.

Man taler om at vores trup er meget smal, men strengt taget har vi haft 2-3 nøglespillere ude og alligevel gjort det godt. De andre hold har oprustet lidt men vi har også været et niveau over dem alle indtil nu.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Transfervinduet sommer 2013

Indlæg af PH1978 »

Låst