Pokalturneringen 2013-14

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Pokalturneringen 2013-14

Indlæg af Kent »

Fint nok. I pokalturneringen er det eneste der tæller, at gå videre. Vi spiller bestemt ikke nogen god kamp, og det er skidt at vi smider føringen over styr 3 gange. Men samtidig spiller vi med rent reservehold pånær Sly, og skifter først startere ind i slutningen.
Så vi sparede spillere og gik videre - dermed er det i mine øjne godkendt. Heldigvis er lodtrækningen til næste runde god, hvor reserveholdet forhåbentlig kan sikre videre avancement igen.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

DenFlyvendeKo skrev:Kan en venlig sjæl ikk lige beskrive Sly's mål til os der ikke er så priviligerede at kunne høre eller se kampen?
Dødbold Hjørne.. kraftfuld hovedstød.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Kent skrev:Hvis vi ender i straffe tror jeg vi taber - Zaza var rimelig hård til den disciplin i sin tid.
Zaza har førhen haft styr på den disciplin ja; jeg frygtede også for at vi skulle ud i straffe...sådan gik det heldigvis ikke. Flot spillet af Kusks tropper - videre :)

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

kraft skrev:med realistiske briller så ser jeg en meget stærk start 11'er - og så ser jeg noget som skader, karantæner, salg som ser farligt ud.
Stating the obvious... Det er de fleste folk der har sin normale gang på Graven (og ikke kun kommer for at lukke galle ud når det går lidt imod...) haft som nervøsitet hele sæsonen. Og det er nok også derfor medierne før sæsonen dømte os til en svær sæson. Og derfor Glen heller ikke er meget for at tale vores hold op til noget der minder om guldkandidater....
kraft skrev:måske du ikke er enig - men det er vist det der hedder de realistiske briller - men selvfølgelig kan du mene det er fint vores reserver ikke ar evner og vilje til at vise de banker på til start 11'eren
Jeg synes nu der er ganske fin vilje blandt vores spillere i dag. At spillet ikke lige altid var så godt som man kunne drømme om er en anden sag. Evnerne er der helt sikkert også blandt vores unge gutter, men der mangler åbenlyst rutine, hvilket vel ikke er nogen overraskelse? At du påstår de mangler evner må stå for egen regning, men det er vel den mavesure galle der taler.

I øvrigt lækker kasse af Sly. Godt med videre deltagelse. Dejligt at se en mand som Jonas Gemmer arbejde i over 90 minutter i dag.

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

God kamp af Vff, de kæmpede bragt og var vel egentligt også det bedste hold i store dele af kampen.

Vi satsede og lykkedes. Vi er videre uden skader. Godkendt

Brugeravatar
FCM Fan nr. 1

Indlæg af FCM Fan nr. 1 »

Treco skrev:Den hold hårdt også noget mere end jeg havde forventet. Og nej havde ikke regnet med at vi havde vundet 0-4 Men jeg har dog lidt højere forventning end 3-4 med mål i sidste minut af overtid.
Hold nu op, VFF er på højde med Hvidovre der slog BIFs 1. hold ud i går.

Det var på ingen måde en walk-over, men synes de gjorde det godt nok.
Fcm - Historiens bedste mestre!!!

Noe

Indlæg af Noe »

Erik Rasmussen havde ret. Forventningerne i det midtjyske er fuldstændig ude af proportioner. Jeg er rystet over, at der ikke skal mere til, før i maler fanden på væggen.

Vi stillede med EN fra startelleveren mod DK's pt. 20. Bedste hold, i en tid, hvor truppen er historisk smal. I guder, hvor er i væk..

DenFlyvendeKo

Indlæg af DenFlyvendeKo »

pr0j3ct skrev:
DenFlyvendeKo skrev:Kan en venlig sjæl ikk lige beskrive Sly's mål til os der ikke er så priviligerede at kunne høre eller se kampen?
Dødbold Hjørne.. kraftfuld hovedstød.

Jeg er imponeret og forundret over de små afrikanere's springkraft! Det er helt vildt som de kan hoppe.

Jesper BW1100

Re: Meget OT

Indlæg af Jesper BW1100 »

Noe skrev:Erik Rasmussen havde ret. Forventningerne i det midtjyske er fuldstændig ude af proportioner. Jeg er rystet over, at der ikke skal mere til, før i maler fanden på væggen.

Vi stillede med EN fra startelleveren mod DK's pt. 20. Bedste hold, i en tid, hvor truppen er historisk smal. I guder, hvor er i væk..
Det havde han helt uden tvivl. Jeg er dog på ingen måde rystet, da det er hvad jeg (desværre) havde forventet.
Men disse indlæg afspejler jo også ganske fint det vi ser mht. tilskuertal. Så snart det går godt er vi nødt til at udsætte kampene for at få sparket alle ind på stadion. Men når vi løber ind i et par nederlag på et tidspunkt kan vi knap lokke de almene tilskuere til huse om så de fik billetten gratis og en pølse stukket i halsen ved ingangen..... Det er sørgeligt, men sandt. Og det er også derfor Ulvegraven er uuholdelig at befinde sig på i krisetider. Den bliver overspammet med usaglige og på ingen måde debatskabende indlæg fra folk (man i øvrigt i overvejende tilfælde normalt ikke ser på Graven) der lukker sin galle ud.
Og hvis der bliver debatteret imod dette er man en lalleglad jubeloptimist. Der er vel for helvede ingen FCM-fans som synes det er fedt at tabe. Og nuanceret og saglig kritik er glimrende. Men det er vigtigt at der bevares lidt af sin fornuft og realitetssans i indlæggene. Ellers er der ikke noget der minder om grobund for en debat.
Personligt vælger jeg altid at holde mig væk fra Graven, hvis jeg er for meget oppe og køre efter en dårlig kamp. Så kommer jeg først ind og skriver når jeg er faldet ned igen. Det kunne andre måske have brug for også.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Er nu helt ligeglad med den pokalturnering. Kommer vi meget længere, bliver det en hæmsko i ligaen.

Kampen viser bare det vi alle ved. Vi har en par holdfulde rigtig god spillere og så absolut intet efter dem. Der er ingen af de talenter vi ser i dag der byder sig til..

kraft

Indlæg af kraft »

Jesper BW1100 skrev:
kraft skrev:med realistiske briller så ser jeg en meget stærk start 11'er - og så ser jeg noget som skader, karantæner, salg som ser farligt ud.
Stating the obvious... Det er de fleste folk der har sin normale gang på Graven (og ikke kun kommer for at lukke galle ud når det går lidt imod...) haft som nervøsitet hele sæsonen. Og det er nok også derfor medierne før sæsonen dømte os til en svær sæson. Og derfor Glen heller ikke er meget for at tale vores hold op til noget der minder om guldkandidater....
kraft skrev:måske du ikke er enig - men det er vist det der hedder de realistiske briller - men selvfølgelig kan du mene det er fint vores reserver ikke ar evner og vilje til at vise de banker på til start 11'eren
Jeg synes nu der er ganske fin vilje blandt vores spillere i dag. At spillet ikke lige altid var så godt som man kunne drømme om er en anden sag. Evnerne er der helt sikkert også blandt vores unge gutter, men der mangler åbenlyst rutine, hvilket vel ikke er nogen overraskelse? At du påstår de mangler evner må stå for egen regning, men det er vel den mavesure galle der taler.

I øvrigt lækker kasse af Sly. Godt med videre deltagelse. Dejligt at se en mand som Jonas Gemmer arbejde i over 90 minutter i dag.

jeg er nu ikke helt ny på graven som du påstår :D
Og at du synes jeg lukker ren galle ud - tja det kan jo kun du vurdere...

Min kritik går på, at de spillere som er fast på reserveholdet og bænken i superligaen viser for lidt.
At unge spillere ikke præstere på top niveau er vel en selvfølge, men synes godt flere andre kunne bidrage med mere.
Vores indlæg lod meget at mangle i dag.. og det er et af vores farligste våben i superligaen.

men bottom line: vi er videre, sparede spillere og de stamspillere som blev sat ind viste klassen

Treco

Indlæg af Treco »

FCM Fan nr. 1 skrev:
Treco skrev:Den hold hårdt også noget mere end jeg havde forventet. Og nej havde ikke regnet med at vi havde vundet 0-4 Men jeg har dog lidt højere forventning end 3-4 med mål i sidste minut af overtid.
Hold nu op, VFF er på højde med Hvidovre der slog BIFs 1. hold ud i går.

Det var på ingen måde en walk-over, men synes de gjorde det godt nok.
Jeg havde måske forventet at kampen endt 1-2 med FCM som det bedste hold uden dog at være dominerende på nogen måde. Og så havde jeg ikke forventet at Haugaard taber en bold i feltet og et lidt dumt straffespark.

Jeg har absolut ikke FCM som guld favoritter eller en forventning af at vi vinder hver kamp. Men jeg synes så længe vi kan stille med næste stærkeste opstilling og vi stiller vel pt. kun med 3 spiller som ikke har så meget erfaring på superliga niveau. Så kan man godt tillade sig at have forventninger.
Så kan salg og skader selvfølelig ændre på målsætning og muligheder.
Jeg ser ikke noget galt i at kritisere den måde vi startede kampen mod Aab, når man samtidig ser hvordan vi kommer ud til anden halvleg.
Hvis vi bliver slået af et bedre hold så fred være med det. Jeg støtter FCM i dag og det gør jeg også i morgen. Om det er superliga guld, Europa eller 1. division.

mancitydk

Indlæg af mancitydk »

I pokalkampe gælder en ting, og kun en ting, og det er at komme videre. Helst uden problemer, men det er ikke altid det lykkes. Vi kom videre i aften mod en modstander der havde denne kamp som det foreløbige højdepunkt i sæsonen. Vi stiller med kun en fra den normale start-ellever og vi lykkes fint. Det er jo ikke denne kamp vi skal bedømme trup/sæson på så slap nu af med negativiteten. Det ville have været skønt hvis vi havde klappet dem 4-0, men vi kom videre hvilket er positivt....
Tjek http://ellevemeterpletten.wordpress.com. En blog om tysk fodbold fra 3. Bundesliga til Landsholdet

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Pokalturneringen 2013-14

Indlæg af PH1978 »

Måske endog en kort bedømmelse af spillerne?

tubbe93

Indlæg af tubbe93 »

Men vores trup er vel ikke så smal ( ihvert fald offensivt), som det bliver gjort til ?
Hvis vi tager vores foretrukne starter, hvis alle er klar er den:
Løssl
Bak, Svia, Banggaard, Julle
Izunna
Petter, Danny
Sly, Duncan, Rilwan (er vel starter hvis han er klar)

Her har vi så følgende der kan erstatte ved skader:
Haugaard, Kolja, Santiago, Lauridsen, Rømer, Hedinson, Marco, Pione.

Det er alle spillere (måske med undtagelse af Santiago, som jeg dog stadig tror på kan blive god!) der har vist de godt kan være med på Superliga niveau!
Hvis vi så tager salg med, begynder bænken dog at falde i niveau. Hvis vi regner med at Julle, Sly og evt. en mere (muligvis Svia?) bliver solgt senest til vinter, samt udløb til Kolja og Danny, ser det dog straks værre ud, og vi skal have nogle talenter klar defensivt! Men mener nu nok at offensiven holder rigtig højt niveau og bredde !
Men jeg syntes nogen gange man glemmer vi alligevel har haft en del skader i starten til denne sæson..
FCM!
FCM!
FCM!

Besvar