Brøndbys nedtur

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Sylvester

Re: Brøndbys nedtur

Indlæg af Sylvester »

Jesper BW1100 skrev: Af etablerede navne i truppen kan nævnes:
Lössl, Bak, Kolja, Erik, Julle, Izunna, Sly, Danny, Petter, Rilwan, Hedinsson, Duncan, Tim.

Det er 13 mand.

Dernæst har du følgende talenter med ret klare egenskaber til minimum at blive etablerede Superligaspillere:
Sisto, Banggaard, Marco
Skulle selvfølgelig have skrevet 8-10 fitte superligaspillere.

Janssen er der vel ikke alverden der tror på kommer i gang igen. Hedinsson er et stort spørgsmålstegn, Danny er væk til vinter. Rilwan desværre væk i en lang periode og nu er Andersson også ude i en lang periode. Og flere salg lurer. Mon ikke minimum én spiller mere er væk inden 1. september?

Hvor ville jeg da gerne væk bare en lille smule i Brøndby sko hvad forstærkninger angår, så vi ikke bare skal håbe på verdensklasse-lottokuponer fra Peru.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Jeg tror ikke der findes et nyt Brøndby... Det er det gamle Brøndby som forklædes og forsøges hyped og solgt under en moderigtig retro/vintage etiket. Deres økonomiske fråds (især transfermæssigt), deres mystiske beslutninger på direktionsgangene og deres manglende sportslige succes er vel stort set den samme historie. De var ved at gå konkurs og rykke ned for under et år siden og nu brænder de x mio af på Kahlenberg (gammel Brøndby?), samt andre mere eller mindre løntunge spillere. Deres økonomiske bagmænd må være ekstremt tålmodige sjæle, hvis tilstedeværelse de blågule skal prise sig lykkelige over. Tilsvarende kan velsagtens siges om fansne, der grundlæggende har skulle kigge langt efter den storhed der kendetegnende deres hold især i 1990'erne, men som (for, tror jeg, en relativ omfattende trofast kernes vedkommende), til stadighed støtter deres hold i tykt og tyndt.
Reelt set har Brøndby nok en slags identitetskrise, som bunder i at man både vil være gammelt og nyt. Dvs være alt det som med stereotype briller adskiller og tegner grundforskellen mellem de to største klubber i hovedstadsområdet - Vestegnen og den, iflg dem, kommercielt orienterede historieløse bastard fra Østerbro, altså Brøndby if med stort B, og på den neden side det som kendetegner moderne fodbold og de tendenser (økonomiske især) der gør sig gældende heri og som jo især har været med til at understøtte den succes der igennem de seneste ti år, give or take, har kendetegnet fjenden og de succeser de har haft; og som andre danske klubber i øvrigt - hvad enten det handler om gamle eller nye - tilsvarende ( førstnævnte dog typisk med samme fordomsbaserede tilgang til de yngre klubber) stort set alle søger at tilpasse sig med diverse koncepter. Hermed ikke sagt at bif ikke ved dette og gør de samme. Hermed i stedet sagt, at bif eller måske især dem der er med til at tegne billedet af denne store traditionsklub bør indse at tiderne skifter.

Som sidebemærkning til denne historie omkring spillereglerne i moderne fodbold kan jeg i øvrigt henlede opmærksomheden til et glimrende blogindlæg af Anders Lindegård omkring Emil Larsen transferen der glippede. Den har berøring med essensen i ovenstående, og omhandler virkeligheden således som den tager sig ud for henholdsvis fans og spillere:http://betting.betfair.com/dk/fodbold/s ... 3-539.html

Slutteligt vil jeg gerne understrege, at det virkeligt gamle Brøndby, sportsligt, ville være et kærkomment gensyn for dk fodbold (objektivt set :D ). Fx var det en fornøjelse at se dem slå bl.a. Liverpool, selvom man i øvrigt var fan af IFS til dagligt :)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Med 6 nye spillere købt, dog ikke alle med i pokalkampen taber brøndby 2-1 til Hvidovre. Undskyld, men det er latterligt det de præsterer, men de er nok ikke bedre end bunden af superligaen eller måske toppen af 1 division.
:lol: :lol: :lol:
Og så skal de yderligere have købt inden transfervinduet lukker iflg Peer Rud.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... e-spillere
De må have for mange penge på sjælland, siden de gider at poste alle de penge i et bundløst hul.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er simpelthen pragtfuldt, velkommen til "det nye Brøndby", endnu dårligere end det gamle :mrgreen:

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Husk nu, at vi ikke selv er videre endnu. ;)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Den tid den sorg :mrgreen:

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Ved da ikke hvor meget nyt Brøndby der egentligt er over den klub.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 080003.ece

Nu skal de så ud at have nye spillere. De har i forvejen hentet lidt "nyt" og vil nu hente flere. Så vidt jeg husker, er det ikke så lang tid siden de meldte ud at de ville satse på egne talenter. Så får de lidt penge og så er alt tilbage ved det gamle.

Virker i bund og grund ikke til at de er styr på noget som helst i det Nye/gamle brøndby :roll:

974

Indlæg af 974 »

pr0j3ct skrev:Ved da ikke hvor meget nyt Brøndby der egentligt er over den klub.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 080003.ece

Nu skal de så ud at have nye spillere. De har i forvejen hentet lidt "nyt" og vil nu hente flere. Så vidt jeg husker, er det ikke så lang tid siden de meldte ud at de ville satse på egne talenter. Så får de lidt penge og så er alt tilbage ved det gamle.

Virker i bund og grund ikke til at de er styr på noget som helst i det Nye/gamle brøndby :roll:
Tror bare at ambitioner og forventninger er meget højere, og at tålmodigheden måske er tilsvarende lavere

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Jeg synes indtil videre, at Thomas Frank virker lidt fejlcastet. Ikke på det trænerfaglige, men på det mediemæssige. Han laver altså nogle eklatante bommerter rent mediemæssigt. Jeg så et interview med ham efter kampen i går, hvor han starter med at liste en lang række ting, som ikke fungerede, hvorefter journalisten spørger hvorfor det ikke fungerede, hvilket fik Frank til at gå helt i stå. Han anede ikke hvad han skulle svare - det virker altså ikke overbevisende.

På trods af de forskellige støtterklæringer fra ledelsen, så ligner han allerede en presset mand, og går der 4-5 runder mere uden den store pointhøst, mens Viborg og FCV bliver ved med at skrabe point sammen, så bliver de nødt til at reagere. Tror ikke at der er nogen i Brøndby, der har lyst til at skulle ud i et forår ligesom det sidste igen.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Enig. Det virker ikke helt som om Torben Frank har erfaringerne eller kundskaberne, hverken taktisk eller mediemæssigt, til at håndtere den konstante Brøndby krise.
Jeg synes egentlig også at Auri gjorde det ok, alt taget i betragtning, han fik da reddet dem fra en truende nedrykning, og var en ærlig mand omkring problemerne.

Det undrer mig at man i Brøndbys situation, vælger en grøn og uerfaren træner som Torben Frank. Hvis jeg var dem, ville jeg have sikret mig en af Ove´erne (hhv Pedersen og Christensen), som er taktisk erfarne trænere, som kan få meget ud af lidt. En af dem ville uden tvivl kunne have skabt resultater. Men deres stil er jo ikke ungdommelig og frisk, som det åbenbart skal være i "Det nye Brøndby" (lige så grinagtig en kampagne som "Rolf er ren")

Jesper BW1100

Indlæg af Jesper BW1100 »

Ravnen skrev:Enig. Det virker ikke helt som om Torben Frank har erfaringerne eller kundskaberne, hverken taktisk eller mediemæssigt, til at håndtere den konstante Brøndby krise.
Nu skal den tidligere Brøndby- og Lyngbyangriber Torben Frank vel ikke stilles til ansvar for Brøndbys nuværende krise? ;-)

Men du har ret i at THOMAS Frank til gengæld pt. virker en kende som et dådyr der er stivnet med en bil kørende imod sig... ;-)

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nej det skal han ikke, det var også derfor jeg skrev den var konstant 8-)

Det var vel meningen at det skulle være et frisk forsøg, men unægteligt noget af et sats. Han kan dog stadig nå at vise noget mere, men umiddelbart havde mere erfaring nok været gavnligt.

Ja han ligner grangiveligt et dådyr :roll:

Noe

Indlæg af Noe »

Glem alt om et 'nyt Brøndby'. Det her ligner KASI om igen. Uhyrlige summer de brænder af. http://m.bt.dk/?article=26691034-Broend ... lejeaftale

Brugeravatar
PH1978

Re: Sv: Brøndbys nedtur

Indlæg af PH1978 »

Noe skrev:Glem alt om et 'nyt Brøndby'. Det her ligner KASI om igen. Uhyrlige summer de brænder af. http://m.bt.dk/?article=26691034-Broend ... lejeaftale
Det lyder dog som en fornuftig argentiner : "Men argentineren ønsker lige nu ikke at binde sig i fire år til Brøndby, og han vil derfor bruge denne sæson på at se Thomas Franks projekt og Superligaen an på tætteste hold."

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

Noe skrev:Glem alt om et 'nyt Brøndby'. Det her ligner KASI om igen. Uhyrlige summer de brænder af. http://m.bt.dk/?article=26691034-Broend ... lejeaftale
Syntes den her tråd har et skær af misundelse ;)

Hvad tror i FCM ville gøre hvis vi havde pengene? Man ville gøre nøjagtigt det samme. Den nuværende mådeholdenhed, er altså kun et resultat af det er livsvigtigt for overlevelse, intet andet..

Besvar