Penge i Pimpong?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kim

Penge i Pimpong?

Indlæg af Kim »

Har lige læst følgende på Ikast Avis (ved godt den er et par dage gammel):

Pimpong-afklaring i løbet af ugen
Razak Pimpong var en særdeles ombejlet herre i omklædningsrummet efter kampen. Det var dog ikke så meget hans hattrick, folk ville høre om, men mere om hans fremtid i klubben. Med snarligt kontraktudløb kan Pimpong måske blive solgt i sommerpausen eller forlade klubben som en fri mand til nytår efter seks år i Ikast.
- Jeg skal diskutere en ny kontrakt med Jens (Ørgaard, red.) i løbet af ugen. Jeg vil gerne til udlandet, men hvis der ikke kommer noget godt tilbud, så vil jeg gerne forlænge min kontrakt med halvandet år, lød det fra den glade ghaneser, som bl.a. nævner Frankrig, Spanien og Italien som drømmestederne.
Han indrømmede dog, at dagens kamp mod AaB var en af de oplevelser, der kan få ham til at blive hos ulvene:
- Det var en fantastisk kamp. Jeg elsker at spille de vigtige kampe og har glædet mig siden i torsdags. Og når jeg så endda scorer tre mål, så er jeg meget, meget glad. Det vil også gerne prøve fremover.

---

Pimpong har stadig et halvt år tilbage af sin kontrakt - han spiller godt som aldrig før og vil gerne afsted... hvis og i så fald klubben ikke er parat til at give ham det han kræver (der har været mange bud fremme), så er der to muligheder:

*Pimpong skifter med det samme - og vi får nogle transferpenge for ham
*Pimpong spiller det sidste halve år hos os og går på en fri transfer..

Som jeg ser det bør vi lade ham gå med det samme og så score de måske 3-5 mio, der ligger i at slippe ham...

Dog har jeg mine bekymringer omkring om nogen udenlandsk klub er klar til at give det for ham og hente ham... Selvom han netop nu er en profil hos os har han jo i mange år været en lidt "lala" spiller, der aldrig helt har slået igennem, derfor kommer successen og kontraktforlængelsen på værst tænkelige tidspunkt (hvis man tager sportdirektørens briller på)...

Hva gør vi?

Fyr ham af for et par mio...!

BW #456
Senest rettet af Kim 25. jun 2005, 13:16, rettet i alt 1 gang.

BW # 163

Re: Penge i Pimpong?

Indlæg af BW # 163 »

Et par mio ?????????????????

ER han ikke på playershare, så klubben alligevel ikke får alle pengene ?.

Så hellere beholde ham året ud, så vi beholder hans evner lidt endnu.

BW # 163

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Klubben får vel også penge for ham selv om han ryger på en fri transfer ifm med den der regel om opdragelsen af unge spillere som UEFA lavede. Den samme regel der gav små klubber en masse penge ifm Martin Laursen og Thomas Gravesens skifter og Krøldrups til Everton

Jean / BW# 1238

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

Klauzito skrev:
-------------------------------------------------------
> Klubben får vel også penge for ham selv om han
> ryger på en fri transfer ifm med den der regel om
> opdragelsen af unge spillere som UEFA lavede. Den
> samme regel der gav små klubber en masse penge ifm
> Martin Laursen og Thomas Gravesens skifter og
> Krøldrups til Everton

Ja, men er det ikke kun i tilfælde af en transfersum... klubberne, som har uddannet får jo en hvis procentdel, så vidt jeg husker 15 % af det eventuelle transferbeløb. Hvis der ikke er et transferbeløb, hvordan ved man så hvor mange penge klubberne (som har uddannet en spiller) skal deles om?

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Jamen er det ikke kun peanuts ? ( Selvom han nu har spillet for os i mange år )

BW # 163

Klauzito

Indlæg af Klauzito »

Jeg tror godt der kan blive tale om en del penge.

http://www.bold.dk/nyt/arkiv/visValgte.asp?valgte=40872

Mener så også at hvis han så skifter videre igen, så kommer der også penge fra den transfer. Det er ihvertfald det Aalborg Chang og B93 oplever hvis Everton køber Krøldrup og jeg mener det var Engesvang der fik en sæk penge fra Laursen salget til Aston Villa.
Der kom da vist også penge fra Gravesen salget Real til en lille dansk klub og Christian Poulsen salget til S04

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

det var fårvang og ikke engesvang

Mose

Indlæg af Mose »

Vi ønsker nok alle at Pimpong sætter sit navn på en 4-5 årig kontrakt med FCM, men det er ikke realistisk. Pimpong er tændt på større udfordringer ude i Europa. Han ønsker kun selv at forlænge i 1,5 år.

Derfor mener jeg at FC Midtjylland er i et dilemma vedrørende Pimpong:

1. Skal han sælges nu skal der findes en køber. En pris på max. 2-4 mil., er vel hvad han kan indbringe, når vi er så tæt på kontraktudløb.

2. Han holder til jul og vi får en kompensation for udvikling af spilleren. Jeg ved ikke hvor mange penge der er i en sådan kompensation, men der har før været problemer med at få disse penge. Fx. Lars Jakobsen da han skifter fra OB til HSV. En spiller under 24 skal der ydes kompensation for selv om han skifter på en fri transfer.

3. Pimpong forlænger på en 1,5 årig kontrakt og forsvinder kvit og frit efter kontraktudløb, idet han bliver 24 år den 30/12 2006

4. Vi får overtalt Pimpong til en længere kontrakt, så der er reelle muligheder får et decideret salg.

Kent

Indlæg af Kent »

5. Pimpong forlænger 1½ år, og vi sælger ham næste sommer

- det tror jeg er det mest realistiske hvis han bliver.

Kent

YahooSeeker [Bot]

Indlæg af YahooSeeker [Bot] »

Er det kun mig der sidder og river mig lidt i skæget over sådan et situation? Nu har han været i klubben 6 år eller noget... Hvor fcm har brugt mange penge på at uddanne ham, lærer ham dansk, udvikle ham m.m vel og mærke i en tid hvor en ringe indsats ofte var mere var reglen end undtagelsen fra hans side. Så nu hvor han har spillet godt i et halv år eller noget, smutter han bare for en halv pibe tobak.

Jeg kan da godt forstå ham, jeg ville da muligvis gøre det samme... Men fuck jeg synes det er træls...!

BW # 163

Indlæg af BW # 163 »

Han har vist ikke været ret løntung i den periode han har været her. Der går rygter om omkring 30.000,- pr. md. Og pt. er det laaaangt under hans markedsværdi, især i fht. hvad andre vil betale ham.

Og når man ser på de resultater FCM har leveret i den tid Pimpong har været her må man sige han har været medvirkende til succeen.

Javel han har ikke altid spillet ligeså godt som nu, men han har da været fast mand igennem meget lang tid. Det der har manglet - nemlig mål - er han nu begyndt at levere.

Jeg tror også der skal meget til for at han smutter, og så længe det ikke bliver til en konkurrerende dansk klub kan vi vel kun ønske ham held og lykke ( og så håbe på en god pris ).

BW # 163

Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Klauzito skrev:
-------------------------------------------------------
> Jeg tror godt der kan blive tale om en del penge.
>
>
> http://www.bold.dk/nyt/arkiv/visValgte.asp?valgte=
> 40872
>
> Mener så også at hvis han så skifter videre igen,
> så kommer der også penge fra den transfer. Det er
> ihvertfald det Aalborg Chang og B93 oplever hvis
> Everton køber Krøldrup og jeg mener det var
> Engesvang der fik en sæk penge fra Laursen salget
> til Aston Villa.
> Der kom da vist også penge fra Gravesen salget
> Real til en lille dansk klub og Christian Poulsen
> salget til S04

Thisted fik også noget da Grønkjær skiftede til Atletico. Så vi skal nok få noget hvis Pim får succes i udlandet.
Men jeg håber nu han bliver.

calleburn

Indlæg af calleburn »

den holder jeg også på..

Besvar