Forstærkninger fra Akademiet?
Forstærkninger fra Akademiet?
Er der nogle der ved hvem vi rykker op?
Store Paul skulle rykke op og keeper Korch gør vel også, men kan vi ellers forvente kontrakter derfra? Hvad med de andre afrikanere???
Ville være rart snart at se et gennembrud fra akademiet igen..
Store Paul skulle rykke op og keeper Korch gør vel også, men kan vi ellers forvente kontrakter derfra? Hvad med de andre afrikanere???
Ville være rart snart at se et gennembrud fra akademiet igen..
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Årgang 94 forlader akademiet til sommer, og da der kun mangler en runde er tiden vel inde til at gøre status for denne årgang.
Først skal vi huske at årgangen jo indeholdt både Fisher og Vigen. Desuden er Oliver Korch er rykket op. Men der er stadig gode spillere.
Jeg ville med sikkerhed skrive kontrakt med:
Lucas Hove. Kantspiller der har en særdeles god teknik og som virker moden i sit spil. Mangler måske lidt fysik men ellers vil jeg ikke være bange for at give ham spilletid i superligaen allerede næste år. Lucas var væk fra spillet i lang tid grundet en helt forfærdelig skade. Men han så altså godt ud igår i vores 6-2 sejr over OB.
Ebere Poul. Meget høj tynd target mand. Fuld af potentiale. Han har stadig mange steder han skal forbedre sig, men han er helt sikkert en meget lovende angriber, som nok skal give de fleste forsvar problemer. Har dog stadig lidt arbejde at gøre i goalboxen og i styrkerummet.
Musefiu Ashiru. En glimrene kantspiller der minder lidt om Rilvan Hassan. God teknik og speed. Har da stadig mangler, men et år på reservemandskabet og træning med førsteholdet kan godt bringe ham debut i næste sæson.
De måske egnede:
Nattestad. Meget høj central forsvarsspiller.
Jeremiassen. Central forsvar, højre back.
Lasse Thomsen. Central midtbane
Steffens. Højre back.
Emanuel og Benjamin (de sidste to afrikanere)har jeg ikke set nok til at vurdere.
Først skal vi huske at årgangen jo indeholdt både Fisher og Vigen. Desuden er Oliver Korch er rykket op. Men der er stadig gode spillere.
Jeg ville med sikkerhed skrive kontrakt med:
Lucas Hove. Kantspiller der har en særdeles god teknik og som virker moden i sit spil. Mangler måske lidt fysik men ellers vil jeg ikke være bange for at give ham spilletid i superligaen allerede næste år. Lucas var væk fra spillet i lang tid grundet en helt forfærdelig skade. Men han så altså godt ud igår i vores 6-2 sejr over OB.
Ebere Poul. Meget høj tynd target mand. Fuld af potentiale. Han har stadig mange steder han skal forbedre sig, men han er helt sikkert en meget lovende angriber, som nok skal give de fleste forsvar problemer. Har dog stadig lidt arbejde at gøre i goalboxen og i styrkerummet.
Musefiu Ashiru. En glimrene kantspiller der minder lidt om Rilvan Hassan. God teknik og speed. Har da stadig mangler, men et år på reservemandskabet og træning med førsteholdet kan godt bringe ham debut i næste sæson.
De måske egnede:
Nattestad. Meget høj central forsvarsspiller.
Jeremiassen. Central forsvar, højre back.
Lasse Thomsen. Central midtbane
Steffens. Højre back.
Emanuel og Benjamin (de sidste to afrikanere)har jeg ikke set nok til at vurdere.
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Fint med en status, for med de meldinger der kommer fra FCM op til dette transfervindue, så tyder det på at trafikken kun kommer til at gå en vej - og det er ud. Eftersom truppen ikke ligefrem er bred, kan det hurtigt ende med, at nogle af disse spillere kommer enddog meget tæt på holdet.
Jeg har ikke selv set noget ungdomsbold i denne sæson, og har kun set et par enkelte reserveholdskampe. Paul er naturligvis en man lægger mærke til grundet hans størrelse, og hvis han kan få 10 kg muskler på, kan han jo godt ende som en Makienok-klon. Bemærkede også Lucas Hove i en kamp - han virkede som en spiller med er godt flow og en god teknik, men igen ville nogle muskler nok hjælpe ham gevaldigt.
Jeg har ikke selv set noget ungdomsbold i denne sæson, og har kun set et par enkelte reserveholdskampe. Paul er naturligvis en man lægger mærke til grundet hans størrelse, og hvis han kan få 10 kg muskler på, kan han jo godt ende som en Makienok-klon. Bemærkede også Lucas Hove i en kamp - han virkede som en spiller med er godt flow og en god teknik, men igen ville nogle muskler nok hjælpe ham gevaldigt.
Re: Forstærkninger fra Akademiet? Lucas Hove
"Lucas Hove allez, allez, Lucas Hove allez allez alleoh.."
Lucas Hove vores nye Danny
Har også haft æren af at at se ham i kamp, og syntes bestemt om det jeg så!
Lucas Hove vores nye Danny
Har også haft æren af at at se ham i kamp, og syntes bestemt om det jeg så!
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Tak for info, håber MEGET på der endelig kommer en nedefra og brager igennem.
Syntes ikke jeg har hørt eller set alverden til Lucas Hove? Kan se han aldrig har fået landsholdskampe og en hurtigt søgning viser han har været lige så meget indskifter, som fast på holdet. Er han virkelig god nok?
Kender Paul i kraft af højden, men syntes han virkelig noget grov i kanterne. Håber han kan mere end Francis, som vel er sendt hjem?
De andre afrikanere kender jeg desværre ikke så godt, men var der ikke en der nævnte at der var det bedste kuld siden Salami og Baba?
Syntes ikke jeg har hørt eller set alverden til Lucas Hove? Kan se han aldrig har fået landsholdskampe og en hurtigt søgning viser han har været lige så meget indskifter, som fast på holdet. Er han virkelig god nok?
Kender Paul i kraft af højden, men syntes han virkelig noget grov i kanterne. Håber han kan mere end Francis, som vel er sendt hjem?
De andre afrikanere kender jeg desværre ikke så godt, men var der ikke en der nævnte at der var det bedste kuld siden Salami og Baba?
Tror jeg ikke er gode nok til en kontrakt. Der er for mange dygtige talenter foran dem.Jeremiassen. Central forsvar, højre back.
Lasse Thomsen. Central midtbane
Steffens. Højre back.
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Man håber selvfølgelig altid på mere, men "endelig"? Der kommer da nye til næsten hver sæson, synes jeg. André Rømer er allerede så småt i gang.Sylvester skrev:Tak for info, håber MEGET på der endelig kommer en nedefra og brager igennem.
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Hmm, hvad forstår du ved brager igennem? Der skal gerne mere til end en sporadisk optræden på førsteholdet.Acebone skrev:Man håber selvfølgelig altid på mere, men "endelig"? Der kommer da nye til næsten hver sæson, synes jeg. André Rømer er allerede så småt i gang.Sylvester skrev:Tak for info, håber MEGET på der endelig kommer en nedefra og brager igennem.
Jeg har ikke set et talent slå igennem på førsteholdet siden Rilwan og han har altså for længst passeret 100 kampe. Hvis du tjekker kalenderen, er det vel godt 3 sæsoner siden sidst?
Vi håber at Rømer og selvfølgelig Pione snart slår igennem for alvor, men de er der altså ikke endnu. Ligesom Marco L., Mads P., Hvilsom, Morten Koch, Noah heller ikke er "braget" igennem.
Det der er et af problemerne de senere år, er faktisk at der ikke er slået nogen igennem fra akademiet.
- DenStolteJyde
- Indlæg: 880
- Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Det er vel også svært for fx pione at "brage igennem" så længe han spiller samme plads som rilwan?
Hvilsom har heller ikke ligefrem haft de allerbedste vilkår for at brage igennem med en lang skade i denne sæson.. Rømer synes jeg faktisk er berettiget til titlen "årets fund" fra akademiet.
Glæder mig til at se hvordan det går med Paul når han ligepludselig er blevet seniorspiller.
Kunne faktisk godt forestille mig at man også skriver kontrakt med Nattestad som i de få kampe jeg har set med ham egentlig har gjort det ganske habilt.
Hvilsom har heller ikke ligefrem haft de allerbedste vilkår for at brage igennem med en lang skade i denne sæson.. Rømer synes jeg faktisk er berettiget til titlen "årets fund" fra akademiet.
Glæder mig til at se hvordan det går med Paul når han ligepludselig er blevet seniorspiller.
Kunne faktisk godt forestille mig at man også skriver kontrakt med Nattestad som i de få kampe jeg har set med ham egentlig har gjort det ganske habilt.
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Sylvester skrev:Hmm, hvad forstår du ved brager igennem? Der skal gerne mere til end en sporadisk optræden på førsteholdet.Acebone skrev:Man håber selvfølgelig altid på mere, men "endelig"? Der kommer da nye til næsten hver sæson, synes jeg. André Rømer er allerede så småt i gang.Sylvester skrev:Tak for info, håber MEGET på der endelig kommer en nedefra og brager igennem.
Jeg har ikke set et talent slå igennem på førsteholdet siden Rilwan og han har altså for længst passeret 100 kampe. Hvis du tjekker kalenderen, er det vel godt 3 sæsoner siden sidst?
Vi håber at Rømer og selvfølgelig Pione snart slår igennem for alvor, men de er der altså ikke endnu. Ligesom Marco L., Mads P., Hvilsom, Morten Koch, Noah heller ikke er "braget" igennem.
Det der er et af problemerne de senere år, er faktisk at der ikke er slået nogen igennem fra akademiet.
Når man ser, hvilke spillere der er rykket op, tænker jeg, at ikke mange er "slået igennem" , siden Glen, som jeg generelt ser som en dygtig træner, har været træner.
Rømer fik endelig chancen inden han desværre blev skadet, og har gjort det rigtigt fint.....men ville han stadig bliver brugt, hvis der ikke var skader i truppen ?
Pione har gjort det godt, men ja....vi har jo Rilwan ( endnu ).
Mads P , Noah og Fredrik Møller har vi ikke ser for meget til.
Hvilsom lejede man ud. Tog ham hjem fra Viborg, for ikke at bruge ham, og ja.....så blev han skadet....
Morten Koch har været skadet.
Marco Larsen fik nogle indhop. Havde en stor chance, som han brændte i en af forårets kampe, og vi har ikke set ham siden.
Hvornår har vi for den sags skyld set Lauridsen ?
Efter min mening, har Glenn ikke haft helt samme tiltro til vores unge spillere, som andre trænere har haft
det, ej givet samme chancer som trænere gør i andre klubber. Det er min eneste anke over for Glenn.
Man kan ikke forlange, at unge skal kunne slå igennem på få minutters indhop ! De skal have flere minutter / kampe, før det viser noget. Man skal vise dem tillid, for alle vokser med tillid.
Ser man på Glenns påfund med f.eks. Duncan er det tydeligt ......30 kampe og 5 mål ! ....5 mål ! Mon ikke nogle af de unge kunne have gjort det lige så godt, om de havde fået chancen. Duncan har fået meget lang snor ! Han burde sættes af, som et eksempel for de unge = det kan betale sig at arbejde for sin plads, for man er ikke kun med, pga sit navn, eller man er trænerens "yngling / påfund".
Håber virkelig, at Glenn nu er i den situation, at han bliver nødt til at bruge de unge. Eller mener jeg ikke, at akademiet har sin berettigelse. Ellers tror jeg ikke , at der bliver brugt unge spillere, før vi Glenn er gået til en anden klub, og vi har en træner, der ser på truppen med friske øjne.
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Mod AaB hvor han kostede 2 mål, europacup og millioner i tv-penge!master1 skrev: Hvornår har vi for den sags skyld set Lauridsen ?
Jeg synes sgu det er lidt åndssvagt at klandre Glen, der vel er den af vores cheftrænere, der har haft bedst kendskab til de unge, for ikke at bruge dem.
Det handler jo ikke om, at bruge unge spillere - de handler om at vinde kampe! Skal han bænke Rilwann på 22 for at skabe plads til Pione på 18? Så er vi vidst ude i en meget smal definition på, hvornår man er ung og ikke ung. Det er jo ikke ligefrem 30-årige, der løber flest rundt af på vores hold.
I sidste ende handler det jo om, om de er gode nok. Vi skal da ikke svække vores hold, for at spille med unge spiller. Vil du bænke Izu, Albæk eller Petter for at give Mads Pedersen spilletid? Det giver ikke mening. Hvis du er ung spiller, starter du med at få indhop og hvis du så har niveauet, så ender det med at du fortrænger den etablerede. Det var det Izu, Rillwan og Sly gjorde.
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Og Albæk, som altid har bidt det i sig, og bare trænet hårdere for at komme på hold.Kent skrev: Det var det Izu, Rillwan og Sly gjorde.
Meget enig med Kent; man kan ikke bare vifte med dåbsattesten, og kræve at komme på hold.
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Jo det kan man nu godtNoe skrev:Og Albæk, som altid har bidt det i sig, og bare trænet hårdere for at komme på hold.Kent skrev: Det var det Izu, Rillwan og Sly gjorde.
Meget enig med Kent; man kan ikke bare vifte med dåbsattesten, og kræve at komme på hold.
Det er da bare at klø på på u19 holdet i en turnering som trods alt holder niveau nok til at flere og flere spillere kommer på seniorhold i ny og næ, samt bliver opdaget og sendt til udlandet på træning eller endda solgt
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Helt enig i, at der selvfølgelig skal vindes kampe, men når debatten går på, om man kan hente forstærkning fra Akademiet, der koster en masse penge, er det på sin plads at vende alle synspunkter.
Nu er jeg stor fans af både Mads Albæk , Rilwan og Izzu og begræder den dag, de er væk.
Man skal heller ikke tage spillere med, for at tage dem med, uanset alder, men når man til stadighed bruger en spiller, som f.eks. Duncan, der stadig ikke ( af den ene eller anden grund ) kan spille en hel kamp, mener jeg, det er her man burde sætte et eksempel.
Uanset hvad ER der forskel på spillere og hvad træneren synes om dem.....også uanset indsats til træning.
Jeg er sikker på, at de unge giver den max gas til træning, for de vil give hvad som helst for minutter på,banen, men at 7 - 10 minutter pr kamp skal give dem mulighed for at "gribe chancen" er jo noget sludder.
Bruger man kun de unge til træning nærmest som "Dummies" ka vi lige så godt lade dem gå og lade dem udvikle sig andre steder, og eller....lukke et dyrt akademi .
Nu er jeg stor fans af både Mads Albæk , Rilwan og Izzu og begræder den dag, de er væk.
Man skal heller ikke tage spillere med, for at tage dem med, uanset alder, men når man til stadighed bruger en spiller, som f.eks. Duncan, der stadig ikke ( af den ene eller anden grund ) kan spille en hel kamp, mener jeg, det er her man burde sætte et eksempel.
Uanset hvad ER der forskel på spillere og hvad træneren synes om dem.....også uanset indsats til træning.
Jeg er sikker på, at de unge giver den max gas til træning, for de vil give hvad som helst for minutter på,banen, men at 7 - 10 minutter pr kamp skal give dem mulighed for at "gribe chancen" er jo noget sludder.
Bruger man kun de unge til træning nærmest som "Dummies" ka vi lige så godt lade dem gå og lade dem udvikle sig andre steder, og eller....lukke et dyrt akademi .
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
Jeg kan ikke genkende det billede du beskriver. Lad os tage Marco Larsen som eksempel. Han fik spilletid i 13 kampe i superligaen i indeværende sæson, heraf de 6 fra start - endda 4 starter i træk fra runde 15-18. Kun i 3 af kampene har han fået under 20 minutter på banen. Desuden var han fast starter i pokalkampene. Det synes jeg på ingen måde kan beskrives som at han ikke får en reel chance og man ikkr staser på de unge.master1 skrev: Man skal heller ikke tage spillere med, for at tage dem med, uanset alder, men når man til stadighed bruger en spiller, som f.eks. Duncan, der stadig ikke ( af den ene eller anden grund ) kan spille en hel kamp, mener jeg, det er her man burde sætte et eksempel.
Uanset hvad ER der forskel på spillere og hvad træneren synes om dem.....også uanset indsats til træning.
Jeg er sikker på, at de unge giver den max gas til træning, for de vil give hvad som helst for minutter på,banen, men at 7 - 10 minutter pr kamp skal give dem mulighed for at "gribe chancen" er jo noget sludder.
Bruger man kun de unge til træning nærmest som "Dummies" ka vi lige så godt lade dem gå og lade dem udvikle sig andre steder, og eller....lukke et dyrt akademi .
http://www.superstats.dk/spillere/spill ... =2012/2013
Re: Forstærkninger fra Akademiet?
HF bringer i dag nyt om årgang 94. Som allerede meldt ud af FCM er der kontrakter til Paul og Musefiu. Derudover er der også indgået kontrakt med Oliver Korch (juni 2017) og Ragnar Sonni Nattestad (1 år).
Ud med Thomsen, Steffens, Hove, Jeremiassen og Aasgaard.
Ud med Thomsen, Steffens, Hove, Jeremiassen og Aasgaard.