Kampprogram 2013-14
Kampprogram 2013-14
To hjemmekampe mod: FCK, SE, BIF, FCN, VFF og FCV
21-07-2013 AGF FC Midtjylland
28-07-2013 FC Midtjylland F.C. København
04-08-2013 FC Midtjylland SønderjyskE
11-08-2013 Randers FC FC Midtjylland
18-08-2013 FC Midtjylland Brøndby
25-08-2013 AaB FC Midtjylland
01-09-2013 Esbjerg FC Midtjylland
15-09-2013 FC Midtjylland FC Nordsjælland
22-09-2013 FC Midtjylland Viborg
29-09-2013 OB FC Midtjylland
06-10-2013 FC Midtjylland FC Vestsjælland
20-10-2013 FC Midtjylland Randers FC
27-10-2013 FC Nordsjælland FC Midtjylland
03-11-2013 FC Midtjylland Esbjerg
10-11-2013 Viborg FC Midtjylland
24-11-2013 FC Midtjylland Brøndby
01-12-2013 FC Vestsjælland FC Midtjylland
08-12-2013 FC Midtjylland AGF
23-02-2014 OB FC Midtjylland
02-03-2014 F.C. København FC Midtjylland
09-03-2014 FC Midtjylland SønderjyskE
16-03-2014 AaB FC Midtjylland
23-03-2014 FC Midtjylland FC Nordsjælland
30-03-2014 Randers FC FC Midtjylland
06-04-2014 FC Midtjylland AaB
13-04-2014 FC Midtjylland OB
17-04-2014 AGF FC Midtjylland
21-04-2014 FC Midtjylland Viborg
27-04-2014 Esbjerg FC Midtjylland
04-05-2014 FC Midtjylland FC Vestsjælland
07-05-2014 Brøndby FC Midtjylland
11-05-2014 FC Midtjylland F.C. København
18-05-2014 SønderjyskE FC Midtjylland
21-07-2013 AGF FC Midtjylland
28-07-2013 FC Midtjylland F.C. København
04-08-2013 FC Midtjylland SønderjyskE
11-08-2013 Randers FC FC Midtjylland
18-08-2013 FC Midtjylland Brøndby
25-08-2013 AaB FC Midtjylland
01-09-2013 Esbjerg FC Midtjylland
15-09-2013 FC Midtjylland FC Nordsjælland
22-09-2013 FC Midtjylland Viborg
29-09-2013 OB FC Midtjylland
06-10-2013 FC Midtjylland FC Vestsjælland
20-10-2013 FC Midtjylland Randers FC
27-10-2013 FC Nordsjælland FC Midtjylland
03-11-2013 FC Midtjylland Esbjerg
10-11-2013 Viborg FC Midtjylland
24-11-2013 FC Midtjylland Brøndby
01-12-2013 FC Vestsjælland FC Midtjylland
08-12-2013 FC Midtjylland AGF
23-02-2014 OB FC Midtjylland
02-03-2014 F.C. København FC Midtjylland
09-03-2014 FC Midtjylland SønderjyskE
16-03-2014 AaB FC Midtjylland
23-03-2014 FC Midtjylland FC Nordsjælland
30-03-2014 Randers FC FC Midtjylland
06-04-2014 FC Midtjylland AaB
13-04-2014 FC Midtjylland OB
17-04-2014 AGF FC Midtjylland
21-04-2014 FC Midtjylland Viborg
27-04-2014 Esbjerg FC Midtjylland
04-05-2014 FC Midtjylland FC Vestsjælland
07-05-2014 Brøndby FC Midtjylland
11-05-2014 FC Midtjylland F.C. København
18-05-2014 SønderjyskE FC Midtjylland
Re: Kampprogram 2013-14
Vi har vel aldrig haft et bedre program 
Det ændrer dog ikke på, at 33 runder er en dybt usportslig struktur.
Det ændrer dog ikke på, at 33 runder er en dybt usportslig struktur.
synes også at det ser godt ud, og ville det være dejligt at få slået FCK i den første kamp
man kunne måske argumentere for at det ville være fedest at få de 2 oprykkere 2 gange på udebane i stedet for hjemmebane, og så have et par af de "sværere" modstandere hjemme..
Men vi ved jo godt at intet bare er som man lige umiddelbart tror i løbet af sæsonen
man må også sige at det er vildt at der bliver SÅ få kampe på Sjælland, da vi jo har alle de sjællandske hold 2 gange på hjemmebane og kun 1 gang på øen ...
man kunne måske argumentere for at det ville være fedest at få de 2 oprykkere 2 gange på udebane i stedet for hjemmebane, og så have et par af de "sværere" modstandere hjemme..
Men vi ved jo godt at intet bare er som man lige umiddelbart tror i løbet af sæsonen
man må også sige at det er vildt at der bliver SÅ få kampe på Sjælland, da vi jo har alle de sjællandske hold 2 gange på hjemmebane og kun 1 gang på øen ...
Godt program? Jeg på ingen måde enig.. Ikke sportsligt ihvertfald! Økonomisk fantastisk med FCK, BIF og Viborg) Som jeg ser ligaen næste sæson vil FCK og FCN igen tage guld og sølv. Viborg, FCV og Sønderjyske kommer til at kæmpe om nedrykning og resten af feltet kan vel ligeså godt ende 3 som 9.
Hvis mine tip holder betyder det at vi iforhold til vores "direkte" konkurrenter (6point kampene) KUN har Brøndby på hjemmebane 2 gange.
AGF, AaB og Esbjerg (og tildels ob) er alle hold vi som regel taber til ude og slår hjemme så sys det rigtig ærgerligt at alle disse får hjemmefordelen mod os.
Byttede gerne med AaB's program ihvertfald!
FCK, BIF, ob, AGF, Viborg og os hjemme! Det havde været fantastisk..
Når det sagt bliver jeg hvert år mindet om hvilken amatør tilgang vi egentligt har til topfodbolden her i landet med vores skæve liga! Jeg ville ihvertfald gerne se en Real Madrid reaktion hvis de trak Barcelona 2 gange ude 3 sæsoner i træk! Så latterligt at DBU i realiteten bidrager til første omgang liga odds hos bookmakerne..
Mike
Hvis mine tip holder betyder det at vi iforhold til vores "direkte" konkurrenter (6point kampene) KUN har Brøndby på hjemmebane 2 gange.
AGF, AaB og Esbjerg (og tildels ob) er alle hold vi som regel taber til ude og slår hjemme så sys det rigtig ærgerligt at alle disse får hjemmefordelen mod os.
Byttede gerne med AaB's program ihvertfald!
FCK, BIF, ob, AGF, Viborg og os hjemme! Det havde været fantastisk..
Når det sagt bliver jeg hvert år mindet om hvilken amatør tilgang vi egentligt har til topfodbolden her i landet med vores skæve liga! Jeg ville ihvertfald gerne se en Real Madrid reaktion hvis de trak Barcelona 2 gange ude 3 sæsoner i træk! Så latterligt at DBU i realiteten bidrager til første omgang liga odds hos bookmakerne..
Mike
Mike80
Everybody hates us we don't care...
Nu er vi et ret så lille land.. 12 hold er vel det der er penge og talent til.Mike80 skrev:Når det sagt bliver jeg hvert år mindet om hvilken amatør tilgang vi egentligt har til topfodbolden her i landet med vores skæve liga! Jeg ville ihvertfald gerne se en Real Madrid reaktion hvis de trak Barcelona 2 gange ude 3 sæsoner i træk! Så latterligt at DBU i realiteten bidrager til første omgang liga odds hos bookmakerne..
Mike
Alternativet er 10 hold og fire kampe. - 36 kampe. Det er mange kampe, men med ultimativ krav om varme i banen osv. kan det lade sig gøre.
Andet alternativ 16 hold. Det udvander økonomien i superligaen. Men det kan alde sig gøre. Vejle, Horsens, Lyngby og Silkeborg op fra 1. division, vil vel være ok. - Men herfra er der vel ikke en eneste klub der på nuværende kan gøre sig gældene, og der kommer jo op og nedrykninger..
Det vil måske styrke det sportslige niveau, da vi ikke konstant har 60 % af superligaen i akut nedrykningsfare, med dertilhørende panikløsninger..
16 hold i Superligaen og 32 kampe er vel ok. Med den løsning du nævner. I stedet for direkte nedrykning, skulle der så være kval. spil mellem de 4 nederste fra suppen, og de 2 bedst placerede i 1. division. Det vil sikre kvaliteten af superligaen, hvis der skal spilles med 16 hold. Det vil give en kortere sommerferie til de involverede klubber, men vil sandsynligvis ikke have indflydelse på internationale begivenheder som VM og EM, da de nederste hold i Superligaen, sjældent har landsholdsspillere på holdet, og de øverste hold i 1. division aldrig har det. Noget af tidsproblemet kan løses ved at spille længere i efteråret, og evt. starte lidt før i foråret, samt det at der bliver en kamp færre i selve Superligaen. EVT kunne der også indføres et slutspil om Danmarksmesterskabet i top 6 i superligaen. Alt i alt tror jeg det vil tilføre en bedre økonomi til klubberne, med en mere jævn fordeling af tilskuer over flere kampe for nogen af holdene. Samtidig vil det tilføre noget mere at spille om i mellem gruppen i superligaen.FCMhenrik skrev:Nu er vi et ret så lille land.. 12 hold er vel det der er penge og talent til.Mike80 skrev:Når det sagt bliver jeg hvert år mindet om hvilken amatør tilgang vi egentligt har til topfodbolden her i landet med vores skæve liga! Jeg ville ihvertfald gerne se en Real Madrid reaktion hvis de trak Barcelona 2 gange ude 3 sæsoner i træk! Så latterligt at DBU i realiteten bidrager til første omgang liga odds hos bookmakerne..
Mike
Alternativet er 10 hold og fire kampe. - 36 kampe. Det er mange kampe, men med ultimativ krav om varme i banen osv. kan det lade sig gøre.
Andet alternativ 16 hold. Det udvander økonomien i superligaen. Men det kan alde sig gøre. Vejle, Horsens, Lyngby og Silkeborg op fra 1. division, vil vel være ok. - Men herfra er der vel ikke en eneste klub der på nuværende kan gøre sig gældene, og der kommer jo op og nedrykninger..
Det vil måske styrke det sportslige niveau, da vi ikke konstant har 60 % af superligaen i akut nedrykningsfare, med dertilhørende panikløsninger..
Jeg også fortaler for en liga med en form for slutspil! Alt andet en det skæve og usportslige lige som nu..
12 hold med 22 kampe i grundspil! 1-6 spiller finale slutspil det yderligere 10 kampe ligesom 7-12 spiller nedrykningsspil. Alle point beholdes fra grundspillet så eneste forskel er at kvaliteten og intensiteten i de sidste 10 kampe gerne skulle være endnu højere ligesom 7-12 også får en masse mere afgørende kampe mod de direkte konkurrenter! Mere spænding både i foråret og efteråret, højere sportslig udfordring for de øverste i slutspillet, 32 kampe (1 mindre end nu) samt ikke mindst en sportsligt fair løsning!
Værsgo DBU! Hvor svært kan det være;) tsk..
Mike
12 hold med 22 kampe i grundspil! 1-6 spiller finale slutspil det yderligere 10 kampe ligesom 7-12 spiller nedrykningsspil. Alle point beholdes fra grundspillet så eneste forskel er at kvaliteten og intensiteten i de sidste 10 kampe gerne skulle være endnu højere ligesom 7-12 også får en masse mere afgørende kampe mod de direkte konkurrenter! Mere spænding både i foråret og efteråret, højere sportslig udfordring for de øverste i slutspillet, 32 kampe (1 mindre end nu) samt ikke mindst en sportsligt fair løsning!
Mike
Mike80
16 hold og 32 Kampe?? - Den beregning vil jeg gerne se.
Jeg er helt enig i, at den usportslige struktur vi har i dag skal væk. Jeg er derimod ikke enig i, at vi savner spænding. Tværtimod. Som det ser ud i dag, er hver kamp jo enten en (sub)topkamp eller nedrykningsslag. Jeg savner flere 'ligegyldige' kampe, så holdene kan få ro til at opbygge noget, i stedet for at man hele tiden må gå på kompromis med spillet, fordi alle points er vigtige. I hollands f.eks. findes der rigtige midterhold (Vitesse, AZ ol.) som de fleste år vil være i midten, men som får ro til at opbygge noget, som ind imellem kan drille de store. Jeg tror at lidt mere 'ro' vil højne kvaliteten på sigt, men det er TV og klubbens kasserere nok ret ligeglade med. Fodbold er et meget kortsigtet game..Mike80 skrev:Jeg også fortaler for en liga med en form for slutspil! Alt andet en det skæve og usportslige lige som nu..
Mike
Touche, beklager 30 kampe, som jo også bidrager til at slutspillet kan gennemføres inden for en overskuelig tidsramme.FCMhenrik skrev:16 hold og 32 Kampe?? - Den beregning vil jeg gerne se.
18 hold lige op ned giver 34 kampe en mere end nu.
Så mangler vi en liga cup turnering, der passende kan spilles samtidigt med der er Uefa kampe. De hold der er i Europa kan så træde ind i turneringen i takt med de ryger ud. Hold der går videre til gruppe spilds fasen deltager ikke i liga cuppen. Det er i den her fase at alle hold mangler kampe og rigtigt mange spiller alligevel træningskampe i midt ugerne for at få et nyt hold bygget op. Jeg har ikke set på antallet af terminer men man kan evt. tage alle Liga og 1. div. hold.
Så mangler vi en liga cup turnering, der passende kan spilles samtidigt med der er Uefa kampe. De hold der er i Europa kan så træde ind i turneringen i takt med de ryger ud. Hold der går videre til gruppe spilds fasen deltager ikke i liga cuppen. Det er i den her fase at alle hold mangler kampe og rigtigt mange spiller alligevel træningskampe i midt ugerne for at få et nyt hold bygget op. Jeg har ikke set på antallet af terminer men man kan evt. tage alle Liga og 1. div. hold.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler
Lyder også som et godt forslag. Mon ikke DBU skulle smutte en tur ind på graven, og kigge på alle de velmente og gode forslag.Hekler skrev:18 hold lige op ned giver 34 kampe en mere end nu.
Jeg har også selv været fan af 16-18 hold i suppen. Men det kommer højst sandsynligt ikke til at ske, ganske enkelt pga pengene. Alle klubberne (måske med undtagelse af FCK) er afhængige af TV-indtægterne, og hvis de bliver mindre skal de fleste ud og skære kraftigt ned.
FCM, Brøndby, AGF og AaB vil højst sandsynligt blive virkelig hårdt ramt da det ikke ligefrem er de klubber der skaber de største overskud, og i kan jo se allerede nu hvor kraftigt i selv må skære ned, og hvor kraftigt vi måtte begynde at skære ned for et par sæsoner siden.
Men 16 hold så jeg også gerne. Mest fordi det ville være det bedste rent sportsligt. Pengene er bare ikke til det, endnu. Men måske det kommer.
Nu kommer de i Europa (noget de selvfølgelig ville været alligevel grundet pokalen) i din model kunne de max blive nummer 7, mens OB mindst kunne være blevet 6'er. Der er altså en forskel på en del placeringer.
FCM, Brøndby, AGF og AaB vil højst sandsynligt blive virkelig hårdt ramt da det ikke ligefrem er de klubber der skaber de største overskud, og i kan jo se allerede nu hvor kraftigt i selv må skære ned, og hvor kraftigt vi måtte begynde at skære ned for et par sæsoner siden.
Men 16 hold så jeg også gerne. Mest fordi det ville være det bedste rent sportsligt. Pengene er bare ikke til det, endnu. Men måske det kommer.
Problemet vil så være hold at det meget bedre kan betale sig at have et godt forår end et godt efterår. EfB, AGF, jer selv og OB er gode eksempler. OB sluttede som nummer 10 (selvom de var i top-6 i efteråret) mens EfB blev nummer 4 efter at være endt som nummer 11 i efteråret.12 hold med 22 kampe i grundspil! 1-6 spiller finale slutspil det yderligere 10 kampe ligesom 7-12 spiller nedrykningsspil
Nu kommer de i Europa (noget de selvfølgelig ville været alligevel grundet pokalen) i din model kunne de max blive nummer 7, mens OB mindst kunne være blevet 6'er. Der er altså en forskel på en del placeringer.
Fyld superligaen op med de 6 bedste i første division og niveauet ville styrtdykke. Der er ingen der har interesse i flere kampe mod sekundahold på sekundastadions. Det vil ligaen komme til at lide under, i højere grad end nuværende model.
Det synes jeg ikke rigtigt tæller. Vi snakker jo altså ikke om, at det skal indføres med 1 års varsel og klubberne vil have tid til at tilpasse deres budgetter og trupper til en anden virkelighed.jonas386 skrev:Jeg har også selv været fan af 16-18 hold i suppen. Men det kommer højst sandsynligt ikke til at ske, ganske enkelt pga pengene. Alle klubberne (måske med undtagelse af FCK) er afhængige af TV-indtægterne, og hvis de bliver mindre skal de fleste ud og skære kraftigt ned.
Det er ikke en ret, at have en høj indtægt og enhver virksomhed bør tilpasse sig skiftende økonomiske klimaer.
Så det burde ikke være et problem for økonomisk veldrevne Superliga-klubber og ansvarlige ledelser (LOL)