Transfervinduet sommer 2013

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Kent

Re: Transfervinduet sommer 2013

Indlæg af Kent »

Kent skrev:Ser ikke godt ud med Hedi. Må håbe han bliver klar og får lidt kampe i benene i slutningen af sæsonen, så han ikke skal bruge 1/2 sæson på at spille sig i form hos os: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... r-skidt-ud
Hedi er fortsat skadet og ikke med i SEs trup mod FCK. Han ender med kun at have spillet lidt over 2 kampe her i foråret, og to lange skadespauser denne sæson. Det ligner lidt katten i sækken, når man tænker på alle de skadesproblemer vi har haft i år - vi har altså brug for at tilføre spillere, der kan spille 33 kampe på en sæson, når vi ser på truppens bredde....

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Jeg synes faktisk det værste er at han stadigvæk har spillet, på trods af en skade.

974

Indlæg af 974 »

Kunne Dennis være en mand på vej tilbage til FCM :-)

http://www.bold.dk/nyt/Dennis-S-forlade ... jem-til-DK

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Alle kan se at vores store defensive problemer ikke kan løses i vores nuværende trup, derfor vil jeg gerne se en udrensning der, ud med Ipsa sælg Erik til 10 mill.ca ikke forlæng med Kolja, det burde gi plads i budget til at signe Magnus Troest som vi kender som en sikker og kontant stopper. Det vil gi os Patrick og Magnus og Bak og Noah til de centrale hvor Bak både kan spille back og lidt, men helst meget lidt på midtbanen. Det vil løse lidt af de defensive problemer som vi tonser rundt med ved at gi dumme mål væk ofte.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

mnm123 skrev:Alle kan se at vores store defensive problemer ikke kan løses i vores nuværende trup, derfor vil jeg gerne se en udrensning der, ud med Ipsa sælg Erik til 10 mill.ca ikke forlæng med Kolja, det burde gi plads i budget til at signe Magnus Troest som vi kender som en sikker og kontant stopper. Det vil gi os Patrick og Magnus og Bak og Noah til de centrale hvor Bak både kan spille back og lidt, men helst meget lidt på midtbanen. Det vil løse lidt af de defensive problemer som vi tonser rundt med ved at gi dumme mål væk ofte.
Nu har både Noah og Ipsa forladt os i dag, så de er væk. Troest er ikke - medmindre han har ændret markant siden sidst - nogen spillende forsvarsspiller, og dermed ikke så interessant for os efter min mening.
Jeg ved ikke hvor stor tiltro man har til Morten Korch, men jeg mener vi gerne skulle have tilført en midterforsvarer mere, da vi pt kun har Erik og Patrick i truppen, og så med Bak og Kolja som backup. Det virker lidt tyndt - især med Koljas kontraktudløb til vinter. Så noget skal der ske.

Meget kommer til at afhænge af hvem der sælges. Julle, Rilwan, Albæk og Andersson må være dem, der er størst risiko for at miste. Mindst to af dem tror jeg ryger, men jeg håber ikke det bliver både Albæk og Andersson - det vil give store centrale problemer.

Bobby

Indlæg af Bobby »

Kent skrev:
mnm123 skrev:Alle kan se at vores store defensive problemer ikke kan løses i vores nuværende trup, derfor vil jeg gerne se en udrensning der, ud med Ipsa sælg Erik til 10 mill.ca ikke forlæng med Kolja, det burde gi plads i budget til at signe Magnus Troest som vi kender som en sikker og kontant stopper. Det vil gi os Patrick og Magnus og Bak og Noah til de centrale hvor Bak både kan spille back og lidt, men helst meget lidt på midtbanen. Det vil løse lidt af de defensive problemer som vi tonser rundt med ved at gi dumme mål væk ofte.
Nu har både Noah og Ipsa forladt os i dag, så de er væk. Troest er ikke - medmindre han har ændret markant siden sidst - nogen spillende forsvarsspiller, og dermed ikke så interessant for os efter min mening.
Jeg ved ikke hvor stor tiltro man har til Morten Korch, men jeg mener vi gerne skulle have tilført en midterforsvarer mere, da vi pt kun har Erik og Patrick i truppen, og så med Bak og Kolja som backup. Det virker lidt tyndt - især med Koljas kontraktudløb til vinter. Så noget skal der ske.

Meget kommer til at afhænge af hvem der sælges. Julle, Rilwan, Albæk og Andersson må være dem, der er størst risiko for at miste. Mindst to af dem tror jeg ryger, men jeg håber ikke det bliver både Albæk og Andersson - det vil give store centrale problemer.
Hvor har du set det med at Noah forlader os?

Mener det er helt oplagt at få fat i Sölvi Ottesen som er kontraktløs. En klar forstærkning og en ledertype til de mange unge vi vil have på holdet næste år.
/Bobby

Mazter81
Geografisk sted: Paphos, Cypern
Kontakt:

Indlæg af Mazter81 »

Sölvi er bare en shitty spiller til en bold-besiddende spillestil eller højtpressende spillestil, hvor midterforsvaret skal stå højt...

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Mazter81 skrev:Sölvi er bare en shitty spiller til en bold-besiddende spillestil eller højtpressende spillestil, hvor midterforsvaret skal stå højt...

Enig i at Solvi ikke er den rette, men vi har ikke stået så højt med forsvar linjen som i efteråret og falder hurtigere tilbage på banen, sikkert en af grundene til at vi har fået flere point og vores midt stopper deltager ikke så meget i opspillet hvor vi ofte lader backs lave opspillet fra dem pga, mindre risici og vi får vores kanter mere med. Igen vil jeg rette mine øjne på Magnus Troest da han også har en alder hvor der er muligheder for et videre salg.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Mazter81 skrev:Sölvi er bare en shitty spiller til en bold-besiddende spillestil eller højtpressende spillestil, hvor midterforsvaret skal stå højt...
Desuden har han været i DK i 5 år, og dermed udløber hans forskerordning. Så har er ikke aktuel.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
Desuden har han været i DK i 5 år, og dermed udløber hans forskerordning. Så har er ikke aktuel.
uanset hvad så vil en habil klassemidtforsvar være 1. førstepriorietet, håber det er derfor man har sagt nej til Olsen forlængelse, fordi man leder efter en klassemidtforsvar.

Niklaes

Indlæg af Niklaes »

Hvorfor ikke bygge videre på Erik og Patrick? De matcher hinanden rigtig godt. Så skulle det da være hvis Erik bliver solgt. Men hvis ikke ville det da være et dumt sted at skulle til at bruge penge på en klassespiller når vi allerede har to. Men en billig reserve dertil ville være fint, nu når Noah, Ipsa er smuttet.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

Niklaes skrev:Hvorfor ikke bygge videre på Erik og Patrick? De matcher hinanden rigtig godt. Så skulle det da være hvis Erik bliver solgt. Men hvis ikke ville det da være et dumt sted at skulle til at bruge penge på en klassespiller når vi allerede har to. Men en billig reserve dertil ville være fint, nu når Noah, Ipsa er smuttet.
vi har da allerede et par spillere der matcher den profil.. fx Ragnar Sunni Nattestad og Morten korch-- så hvis man ikke køber en reel forstærkning så kan vi ligeså godt bruge vores reserveholdsspillere..

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Badcompany skrev:
NyX skrev:...man kan i øvrigt spekulere i hvor vidt Andersson måske har en klausul i sin kontrakt, som betyder at han kan forlade klubben til fordel for en eventuel Chl. deltager.
Tænker du på at han kan skifte frit til en Chl klub eller at de skal acceptere et bud på et min beløb??

Det tror jeg bestemt ikke de har, men jeg tror de har lavet en mundtlig aftale om at hvis der kommer stor interesse fra udlandet, så er de villige til at lade ham gå.

Jeg tænker på sidstnævnte altså et fastsat mindstebeløb. Angående Andersson så vil jeg personligt være trist over at se ham forlade klubben. Han er IMO intet mindre end eminent :)

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Til gengæld er han som skrevet en ledertype, han er målfarlig og desuden kompromisløs/dygtig i sine indgreb. Desværre har han vist haft en del problemer med skader, men må på den anden side forventes at være sulten efter spilletid. I øvrigt er han ikke så ringe til at fordele bolde som det ofte hævdes, ligesom han har erfaring fra europæiske turneringer. Forskerordningens udløb er dog problematisk i henhold til det økonomiske aspekt.

Brugeravatar
levis

Indlæg af levis »

http://www.bold.dk/nyt/FCM-profil-Vil-g ... et-stoerre

Det er vel forståeligt, selvom jeg håber at vi lige kan holde ham et enkelt år mere. Han er eddermame en fryd at se på, når det kører for ham.
Og så er det jo beskæmmende hvis vi både mister Petter og Albæk. Man kan bare se hvor sløvt et efterår vi havde, da Poulsen forlod os.

Låst