Transfervinduet sommer 2013

Om FC Midtjylland og Black Wolves
FCMReal

Re: Transfervinduet sommer 2013

Indlæg af FCMReal »

FCM skal ud og finde nogle midterforsvarer og evt en venstreback

2012/2013 sæsonen viser at FCM ikke har forsvaret.

Ipsa er væk, bak gambler for meget, Erik vil til udlandet (men har han klassen til det) Kolja har rygproblemer.

Der mangler en styrmand i forsvaret.

Sølvi ottesen kunne være en mand.

Brugeravatar
DenStolteJyde

Indlæg af DenStolteJyde »

FCMReal skrev:FCM skal ud og finde nogle midterforsvarer og evt en venstreback

2012/2013 sæsonen viser at FCM ikke har forsvaret.

Ipsa er væk, bak gambler for meget, Erik vil til udlandet (men har han klassen til det) Kolja har rygproblemer.

Der mangler en styrmand i forsvaret.

Sølvi ottesen kunne være en mand.

Faktisk er vi for en gangs skyld nogenlunde enige. Vi er virkelig sårbare i det centrale forsvar og selvom Ipsa har leveret en god indsats mener jeg ikke at vi kan forvente at trække på ham næste sæson også, han har jo tilsyneladende forholdsvis alvorlige problemer siden han er nødt til at tage hjem til kroatien og blive behandlet. Bak tæller vel reelt ikke med som forsvarsspiller mere? og er kun til brug i tilfælde af at der ikke er andre muligheder (Dog har jeg svært ved at se hvor hans plads på midtbanen er hvis der ikke sker salg af nogen der..).
Angående Erik synes jeg faktisk han har gjort det ganske fint i de fleste kampe. håber at han bliver og ikke tager til udlandet denne sommer.
Kolja har også døjet en del med skader.
Så kan man selvfølgelig sige at vi da har flere forsvarsspillere på vej som spiller på reserveholdet eller ungdomsholdet (noah, Patrick Banggaard, Ragnar Sunni Nattestad m.fl.) men som jeg ser det er der ikke nogen af dem som sådan lige går ind i start 11 og gør en forskel, så det vil helt klart være en god ting at få fat i en central forsvarsspiller til sommer.

Jeg tror på at Jesper Lauridsen er fremtidens mand på venstre back også selvom han (efter hvad jeg har kunnet læse herinde) ikke ligefrem har spillet nogen suveræn kamp i dag.

mnm123

Indlæg af mnm123 »

Lad os antaste at vi mister Julle, så er Lauridsen ham som der skal satses på, jeg mener han ikke har niveauet til det, han mangler fysik og hurtighed, mit forslag er at der går en rigtig billig spiller rundt som lige er blevet fyret fra Silkeborg og som er en af ligaens bedste venstre back, han vil gi noget fysik i den side som hvis vi sælger Hassan vil lige nu være Lauridsen og Pione, det vil være tyndt rent defensiv. CP vil sikkert være billig at signe og han personligt være glad for en superliga kub vil skrive med ham, samt han er garant for fight og gode indlæg til Duncan.

Ipsa er væk og vi har alternativerne i klubben som Patrick og Noah.

Midtbanen er Albæk sikkert solgt og sandsynlig os Hassan eller Sly, der kommer Hedinson ind og Pione skal ind og ta mere ansvar, Izuna kunne være et emne, og der kommer vi virkelig til at mangle en def.midt som vi bare ikke har i klubben.

I angrebet stopper FF formentlig og vi vil står med Tim og Duncan, det er vel ok.

S¨å hvis vi mister alle dem som jeg har nævnt vil vi stå og mangle lidt offensiv og en defensiv midtbane, offensiv ville Stryger Larsen være et super køb, som defensiv midt skal der hvis kigges godt rundt efter en med de kvaliteter.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Hvis vi skulle miste mange kanter i sommervinduet kunne Martin Svensson fra Silkeborg måske være en mulighed. Ved godt, at der har været problemer med ham, men han virker som en type spiller, der vil passe godt ind - ung, hurtig og driblestærk - og ikke mindst transferfri ;)
http://www.sporten.dk/superligaen/spill ... -silkeborg
Hvis både Sly og Rilwan ryger er der kun Pione og Danny som rigtig kanttyper tilbage, og det er måske lige tyndt nok.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Jeg tror personligt, at der kun bliver solgt 2 max 3 spillere til sommer, Albæk og Rilwan og muligvis Sly, men lad og nu vente med tålmodighed og spænding og se hvad der sker.

Noe

Indlæg af Noe »

Så er det vist bare at krydse fingre: http://aoh.dk/artikel/alb%C3%A6k-t%C3%A ... 3%A6ngelse

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Ikke særligt fedt, medmindre FCK virkelig åbner pungen. Ser gerne Andersson tage mindst en sæson mere her, og at han derefter ikke skifter til en konkurrent.. http://www.bold.dk/nyt/FCM-profil-smigret-af-FCK-rygte

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

Ravnen skrev:Ikke særligt fedt, medmindre FCK virkelig åbner pungen. Ser gerne Andersson tage mindst en sæson mere her, og at han derefter ikke skifter til en konkurrent.. http://www.bold.dk/nyt/FCM-profil-smigret-af-FCK-rygte
Nej, men 10 mio + luner godt på bundlinjen, han er jo købt for at blive solgt videre med fortjeneste, at det så muligvis bliver en rival i ligaen er uheldigt, men der er vel intet at sige til at Champions League lyder lidt mere spændende.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Ikke særligt fedt, medmindre FCK virkelig åbner pungen. Ser gerne Andersson tage mindst en sæson mere her, og at han derefter ikke skifter til en konkurrent.. http://www.bold.dk/nyt/FCM-profil-smigret-af-FCK-rygte
Jeg synes desværre det er en oplagt transfer for FCK. De mangler dynamik og målfarlighed på midtbanen og det kan Petter bestemt bibringe dem. Isoleret set vil det jo være en rigtig god handel for os at hente Petter på en fri transfer, for så at skyde ham afsted til 10 mio efter en sæson. Sportslig vil det dog være en gevaldig bet og træls hvis vi bryder med vores princip om ikke at sælge til konkurrenter, men i stedet sende vores profiler til udlandet.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Kent skrev:Hvis vi skulle miste mange kanter i sommervinduet kunne Martin Svensson fra Silkeborg måske være en mulighed. Ved godt, at der har været problemer med ham, men han virker som en type spiller, der vil passe godt ind - ung, hurtig og driblestærk - og ikke mindst transferfri ;)
http://www.sporten.dk/superligaen/spill ... -silkeborg
Hvis både Sly og Rilwan ryger er der kun Pione og Danny som rigtig kanttyper tilbage, og det er måske lige tyndt nok.
Lyder til at der snart sker noget med Svensson, og det er nok ikke godt for os. Hvis vi skulle hente ham, ville det først være efter et par salg: http://www.bold.dk/nyt/SIFer-Ny-klub-inden-ferien

4096

Indlæg af 4096 »

Lyder til at der snart sker noget med Svensson, og det er nok ikke godt for os. Hvis vi skulle hente ham, ville det først være efter et par salg: http://www.bold.dk/nyt/SIFer-Ny-klub-inden-ferien
Med mindre FCM føler sig så sikre på et salg at de vil være lidt på forkant.. ;) Har ikke set så mange SIF kampe i år, men har Svensson overhovedet kvaliteterne til at vi bør smide en kontrakt efter ham? Mindes også han har haft nogle personlige problemer igennem tiden. Er han dygtig/talentfuld nok, skal det selvfølgelig ikke diskvalificere ham, alle fortjener en chance til! :D

Spicker

Indlæg af Spicker »

4096 skrev:
Med mindre FCM føler sig så sikre på et salg at de vil være lidt på forkant.. ;) Har ikke set så mange SIF kampe i år, men har Svensson overhovedet kvaliteterne til at vi bør smide en kontrakt efter ham? Mindes også han har haft nogle personlige problemer igennem tiden. Er han dygtig/talentfuld nok, skal det selvfølgelig ikke diskvalificere ham, alle fortjener en chance til! :D
Nu skal vi jo huske at vi får tilgang af Hedinsson til sommer og han kan dække begge kanter.
Så vi får nok ikke brug for svensson.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

Kent skrev:
Jeg synes desværre det er en oplagt transfer for FCK. De mangler dynamik og målfarlighed på midtbanen og det kan Petter bestemt bibringe dem. Isoleret set vil det jo være en rigtig god handel for os at hente Petter på en fri transfer, for så at skyde ham afsted til 10 mio efter en sæson. Sportslig vil det dog være en gevaldig bet og træls hvis vi bryder med vores princip om ikke at sælge til konkurrenter, men i stedet sende vores profiler til udlandet.
Betydningen af at have en Chl. deltager blandt de eventuelle bejlere er - hvis han endelig skal sælges :( - ikke dårlig idet det kan være med til at presse prisen i vejret. Der er ingen tvivl om at FCK skal have det store læder op af lommen, hvis de skal have ham, men omvendt er de jo også tvunget til at hente forstærkninger, hvis de skal levere et fornuftigt resultat set såvel med egne og danske øjne i bred forstand, mens de på den anden side imidlertid også allerede har en økonomisk gevinst på hånden - qua den direkte kvalifikation, samt i øvrigt eventuelle salg af profiler som fx Cornelius, hvorfor en kendt profil som Andersson desværre er oplagt.

NyX
Geografisk sted: København S.

Indlæg af NyX »

...man kan i øvrigt spekulere i hvor vidt Andersson måske har en klausul i sin kontrakt, som betyder at han kan forlade klubben til fordel for en eventuel Chl. deltager.

Badcompany

Indlæg af Badcompany »

NyX skrev:...man kan i øvrigt spekulere i hvor vidt Andersson måske har en klausul i sin kontrakt, som betyder at han kan forlade klubben til fordel for en eventuel Chl. deltager.
Tænker du på at han kan skifte frit til en Chl klub eller at de skal acceptere et bud på et min beløb??

Det tror jeg bestemt ikke de har, men jeg tror de har lavet en mundtlig aftale om at hvis der kommer stor interesse fra udlandet, så er de villige til at lade ham gå.

Låst