Fcm - Aab.

Om FC Midtjylland og Black Wolves
TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Fcm - Aab.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Så skal der holdes fokus og bevises, at vi endelig er sluppet væk fra bunden og forhåbentligt kan begynde at spille lidt mere frit og uden nerver.

Flot start vi har fået her i foråret.

Lad ulvebrølet lyde højlydt over Mch Arena på mandag, ( højere og kraftigere - hvis muligt ) Stor ros til fcm supporters i kampen mod Esbjerg - selv i tv var jeres ulvehyl tydeligt.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Fcm - Aab.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Kan se at vi skal undvære Jesper Juelsgaard i kampen mod Aab, men Rasmus Wûrtz har også karantæne.
http://www.superstats.dk/kort/karantaner
Ja det vil være suverænt hvis vi kan fortsætte den flotte stime.
Nu hvor det går så godt for holdet, så kom og bak dem op på Mandag.
Together we are strong.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ekstrem vigtig kamp for resten af sæsonen. En sejr vil gøre, at nedrykningstruslen for alvor er aflivet, samtidig med at målsætningen for resten af sæsonen meget let kan lyde på at komme på en af de europæiske pladser, da hverken OB, AGF eller Randers ligner hold, der henter ret mange point i resten af denne sæson - og det er alle hold vi selv skal møde. Hvis vi kan hente 4 sejre i de sidste 5 kamp, er det lige før at bronzen er realistisk.....

På den anden side kan et nederlag også gøre, at vi skal koncentrere os om at ende i den bedste halvdel. Man kan frygte, at motivationen får et dyk nu hvor nedrykning ikke længere er et akut tema. Det store fokus der har været på det, kan gøre at spillerne ubevidst lige går et par procent ned, nu hvor målet er nået. Forhåbentligt har de enkelte spillere ambitioner om at blive solgt, og dermed godt med motivation for at præstere resten af sæsonen. En placering i den bedste halvdel vil være millioner værd både ift tv-penge og ekstra hjemmekamp næste sæson.

AaB har hele sæsonen levet på den gode start de fik, hvor de var helt forskånet for skader og karantæner og bl.a. vandt 5 kampe i træk. Siden da har de ikke præsteret bedre end den store klump af ustabile midterhold under FCK og FCN. Formmæssigt er de svagere end både EfB og Sønderjyske, som vi netop har slået, så umiddelbart bør det være en overkommelig opgave. I princippet er de også rimelig nemme at stække, da det blot handler om at lukke ned for deres omstillinger, specielt Kusk, og så pakke Helenius ind. Resten af holdet er rimelige ordinære superligaspillere og bredden er ikke imponerende.

jonas386

Indlæg af jonas386 »

I princippet er de også rimelig nemme at stække, da det blot handler om at lukke ned for deres omstillinger, specielt Kusk, og så pakke Helenius ind. Resten af holdet er rimelige ordinære superligaspillere og bredden er ikke imponerende.
Hvis det bliver jeres taktik har i tabt. Kusk er vores bedste spiller, ingen tvivl. Men der kommer uhyggeligt meget fra Nikoalj Thomsens fod mens Ahlmann og Dalsgaard har løftet sig uhyggeligt meget hvorfor der også kommer meget fra kanterne når Kusk og Thomsen trækker ind. Derfor er det ikke nok bare at lukke ned for Helenius, især fordi Søren Frederiksen også har vist han kan score mål.
Kusk tror jeg i øvrigt ikke på i kan lukke ned, kan hvertfald ikke se hvem der skulle gøre det når 2 af jeres bedste mand er ude.

Der hvor i er bedre end os er den centrale midtbane (hvilket jeg ikke er helt sikker på nu hvor i mangler Izunna) og målmandsposten. Ellers er det meget lige på de andre positioner hvis ikke vi er bedre.

EDIT: Og i rykker næppe ned Kent. Dertil er Brøndby så ringe (se selv lige nu) at det ikke burde være aktuelt for andre end dem og SIF. Arrogancen på vestegnen er stadig intakt, så det er tabt.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
I princippet er de også rimelig nemme at stække, da det blot handler om at lukke ned for deres omstillinger, specielt Kusk, og så pakke Helenius ind. Resten af holdet er rimelige ordinære superligaspillere og bredden er ikke imponerende.
Hvis det bliver jeres taktik har i tabt. Kusk er vores bedste spiller, ingen tvivl. Men der kommer uhyggeligt meget fra Nikoalj Thomsens fod mens Ahlmann og Dalsgaard har løftet sig uhyggeligt meget hvorfor der også kommer meget fra kanterne når Kusk og Thomsen trækker ind. Derfor er det ikke nok bare at lukke ned for Helenius, især fordi Søren Frederiksen også har vist han kan score mål.
Kusk tror jeg i øvrigt ikke på i kan lukke ned, kan hvertfald ikke se hvem der skulle gøre det når 2 af jeres bedste mand er ude.

Der hvor i er bedre end os er den centrale midtbane (hvilket jeg ikke er helt sikker på nu hvor i mangler Izunna) og målmandsposten. Ellers er det meget lige på de andre positioner hvis ikke vi er bedre.

EDIT: Og i rykker næppe ned Kent. Dertil er Brøndby så ringe (se selv lige nu) at det ikke burde være aktuelt for andre end dem og SIF. Arrogancen på vestegnen er stadig intakt, så det er tabt.
I lyder uhyggeligt gode Jonas! Og din analyse er yderst overraskende.. Specielt den med at du sys vi bedre stille på målmandsposten??? Du lyder jo næsten saglig... Meeeen i er self. Bedre på alle andre positioner.. Go kamp! I kan jo næsten kun skuffe med jeres super hold så alt at vinde herfra:)
Mike80

Everybody hates us we don't care...

Lund7400

Indlæg af Lund7400 »

jonas386 skrev:

Du er grænsende til debil. Altid uheldig med dine kommentare og forudsigelser - som nu den om BIF, eller Fischer...

AaB er et ganske ordinært hold, foruden Kusk og Helenius. At du lige får fremhævet Thomsen, Ahlmann, Dalsgaard og Frederiksen ændrer ikke på det faktum. Der er nu flere end central midt og målmand jeg ikke ville bytte, såsom Sly vs Frederiksen. Reelt set hele midtbanen, forudsat Kusk spiller fremme, samt Julle og Jonas.

Det er dog svært at lave sådanne sammenligninger, men ske man kan lokke dig til at lave en liste...?

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:

I lyder uhyggeligt gode Jonas! Og din analyse er yderst overraskende.. Specielt den med at du sys vi bedre stille på målmandsposten??? Du lyder jo næsten saglig... Meeeen i er self. Bedre på alle andre positioner.. Go kamp! I kan jo næsten kun skuffe med jeres super hold så alt at vinde herfra:)
I dagens aneldning er i. Normalt er Izunna også bedre end Augo/Würtz, samt Juelsgaard bedre end Ahlmann. Men da ingen af de 2 er med mandag har jeg ikke regnet dem med.

Juhl: Hvis du så BIF kampen var det jo totalt retarderet OB ikke vandt den kamp, Brøndbys forsvar ville jo tydeligvis gerne give OB alle 3 point, men OB var åbenbart ikke interesserede.
Fischer mener jeg stadig er overvurderet, dygtig, men overvurderet. Han scorer mål og laver enkelte fine ting, men udover det er han for det meste totalt anonym. Men kan ikke se hvad det har noget med mandagens kamp at gøre.
Igboun er måske bedre end Frederiksen, men Helenius er dog bedre end Igboun, og de 2 ville ikke kunne fungere sammen og jeg mener Frederiksen er bedre end både Janssen, Duncan og hvem i ellers har.

Dalsgaard og Ahlmann er i top 5 i ligaen på deres position. Kun Lars jacobsen ser jeg som værende bedre end Dalsgaard på højre backen. Juelsgaard, Mtiliga og Bengtsson ser jeg som værende over Ahlmann. Så fik du også din liste ;)
Mht til Thomsen har han løftet sig uhyggeligt meget, men det får du jo nok selv lov til at opleve i morgen. Så kan vi jo så se om du stadig mener han er "ordinær".

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Og jeg tror stadig BIF rykker ned. Der kan man tale om et hold med nulbonner og spillere der er "over the hill".
Der er jo nærmest kun 3 spillere der kunne komme på holdet andre steder.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

)[/quote]

I dagens aneldning er i. Normalt er Izunna også bedre end Augo/Würtz, samt Juelsgaard bedre end Ahlmann. Men da ingen af de 2 er med mandag har jeg ikke regnet dem med.

Juhl: Hvis du så BIF kampen var det jo totalt retarderet OB ikke vandt den kamp, Brøndbys forsvar ville jo tydeligvis gerne give OB alle 3 point, men OB var åbenbart ikke interesserede.
Fischer mener jeg stadig er overvurderet, dygtig, men overvurderet. Han scorer mål og laver enkelte fine ting, men udover det er han for det meste totalt anonym. Men kan ikke se hvad det har noget med mandagens kamp at gøre.
Igboun er måske bedre end Frederiksen, men Helenius er dog bedre end Igboun, og de 2 ville ikke kunne fungere sammen og jeg mener Frederiksen er bedre end både Janssen, Duncan og hvem i ellers har.

Dalsgaard og Ahlmann er i top 5 i ligaen på deres position. Kun Lars jacobsen ser jeg som værende bedre end Dalsgaard på højre backen. Juelsgaard, Mtiliga og Bengtsson ser jeg som værende over Ahlmann. Så fik du også din liste ;)
Mht til Thomsen har han løftet sig uhyggeligt meget, men det får du jo nok selv lov til at opleve i morgen. Så kan vi jo så se om du stadig mener han er "ordinær".[/quote]

Jeg forventer på ingen måde objektivitet fra dig Jonas! Der har jeg oplevet dig på slap (meget slap) line alt for mange gange. Men at augo, Thomsen, Patrick Kristensen og kusk skulle udgøre en bedre og mere profilrig midtbane end igboun, Albæk, Anderson og Hassan (jeg har med vilje ikke taget Danny Olsen med da vi jo stille med ekstra mand iforhold til jeres 4 men lad os bare sige han gør det ud for Due som bredde!) Det faktisk sjovt/ sørgeligt på højde med din talent liste..

Du ville vinde rigtig meget med et gran objektivitet istedet bare at fremstå som en dårlig joke med rød/hvide bolsjestrivede briller på gæsteforum.. Og så jeg iøvrigt RET overbevist om Frederiksen ikke var bedre end Duncan da du skulle bedømme ham de 6 mdr. Han reddede jer i ligaen (sammen med Janssen iøvrigt;))
Mike80

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Men at augo, Thomsen, Patrick Kristensen og kusk skulle udgøre en bedre og mere profilrig midtbane end igboun, Albæk, Anderson og Hassan (jeg har med vilje ikke taget Danny Olsen med da vi jo stille med ekstra mand iforhold til jeres 4 men lad os bare sige han gør det ud for Due som bredde!) Det faktisk sjovt/ sørgeligt på højde med din talent liste..
Havde faktisk glemt Albæk, indrømmet. Han er selvfølgelig også dygtig. Rilwan Hassan synes jeg er faldet meget i niveau. Andersson er bedre end både Augo og Würtz, og han hører også med under den centrale midtbane.

Danny Olsen ville være overfor Kusk, og her mener jeg Kusk er meget bedre.
Du ville vinde rigtig meget med et gran objektivitet istedet bare at fremstå som en dårlig joke med rød/hvide bolsjestrivede briller på gæsteforum.. Og så jeg iøvrigt RET overbevist om Frederiksen ikke var bedre end Duncan da du skulle bedømme ham de 6 mdr. Han reddede jer i ligaen (sammen med Janssen iøvrigt;))
Naturligvis ikke. Der spillede Frederiksen, såvidt jeg husker, slet ikke, mens Duncan bombede for os. Nu er historien dog en anden, og Duncan er faldet meget i niveau synes jeg.
Indrømmet, da i hentede Duncan var jeg personligt ærgelig over han ikke kom til os i stedet, nu er jeg egentlig meget tilfreds med hvordan tingene udviklede sig.

Mike80

Indlæg af Mike80 »

jonas386 skrev:
Men at augo, Thomsen, Patrick Kristensen og kusk skulle udgøre en bedre og mere profilrig midtbane end igboun, Albæk, Anderson og Hassan (jeg har med vilje ikke taget Danny Olsen med da vi jo stille med ekstra mand iforhold til jeres 4 men lad os bare sige han gør det ud for Due som bredde!) Det faktisk sjovt/ sørgeligt på højde med din talent liste..
Havde faktisk glemt Albæk, indrømmet. Han er selvfølgelig også dygtig. Rilwan Hassan synes jeg er faldet meget i niveau. Andersson er bedre end både Augo og Würtz, og han hører også med under den centrale midtbane.

Naturligvis ikke. Der spillede Frederiksen, såvidt jeg husker, slet ikke, mens Duncan bombede for os. Nu er historien dog en anden, og Duncan er faldet meget i niveau synes jeg.
Indrømmet, da i hentede Duncan var jeg personligt ærgelig over han ikke kom til os i stedet, nu er jeg egentlig meget tilfreds med hvordan tingene udviklede sig.
Glemt Albæk?! hmm.. Rilwan Hassan viser lige nu sit mest stabile niveau i sin fcm tid, er begyndt at score og har været holdets forår profil (frimann fremhævede ham iøvrigt som netop holdets profil pt. I onside) Danny Olsen spiller i fraværet af izunna på offensiv midt i vores 5 mands midtbane og Igboun ligger på højre kanten hvor også kusk ligger i aab efter Frederiksen er hentet ind..

Fortsæt bare Jonas du gør det flot:)
Mike80

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:
jonas386 skrev:

Glemt Albæk?! hmm.. Rilwan Hassan viser lige nu sit mest stabile niveau i sin fcm tid, er begyndt at score og har været holdets forår profil (frimann fremhævede ham iøvrigt som netop holdets profil pt. I onside) Danny Olsen spiller i fraværet af izunna på offensiv midt i vores 5 mands midtbane og Igboun ligger på højre kanten hvor også kusk ligger i aab efter Frederiksen er hentet ind..

Fortsæt bare Jonas du gør det flot:)
Albæk mener jeg skam er bedre end både Augo og Würtz, og derfor "den centrale midtbane".
Hans position er vel ligemeget? Rollen han udfylder, spiller, er den som Kusk også spiller hos os.
Rilwan scorer muligvis mål, men derfor synes jeg stadig han er faldet meget i niveau ifht det tidspunkt hvor han måske var den bedste kant i ligaen. Og stadig ikke bedre end Kusk. Det mener jeg heller ikke Igboun er. :)

Mike80

Indlæg af Mike80 »

Sikke en omgang mundvrøvl! Du startede jo tråden med at vi uden izunna ikke længere var bedre besat på den centrale midtbane og nu fremhæver du alligevel både Albæk og Andersson som værende bedre en augo/ wurtz (som iøvrig ikke spiller så det vel patrick kristensen som burde udgøre den centrale i sammenligningen sammen med augo ik?! (Du glatter ud som en anden politiker i håb om at redde dine modsigende holdninger) Men som sagt så fortsætter du bare det gode arbejde med at udstille dig selv.. Tror sku snart selv de mest trofaste medfans i Nordjylland griner af din utroværdighed.. Vi gør ihvertfald;)
Mike80

jonas386

Indlæg af jonas386 »

Mike80 skrev:Sikke en omgang mundvrøvl! Du startede jo tråden med at vi uden izunna ikke længere var bedre besat på den centrale midtbane og nu fremhæver du alligevel både Albæk og Andersson som værende bedre en augo/ wurtz (som iøvrig ikke spiller så det vel patrick kristensen som burde udgøre den centrale i sammenligningen sammen med augo ik?! (Du glatter ud som en anden politiker i håb om at redde dine modsigende holdninger) Men som sagt så fortsætter du bare det gode arbejde med at udstille dig selv.. Tror sku snart selv de mest trofaste medfans i Nordjylland griner af din utroværdighed.. Vi gør ihvertfald;)
Sagde jeg ikke jeg havde glemt Albæk?
I øvrigt behøver det jo ikke være helt forkert. Jeres centrale midtbane består af 3 folk, som er dygtige spillere, men jeg mener stadig at som helhed så mister i meget uden Izunna, og derfor er Augo-Patrick Kristensen på niveau, hvis ikke stærkere. Offensivt er jeres midtbane stærkere, men uden Izunna er den ikke meget værd defensivt. Patrick og Augo har i øvrigt været fremragende i de kampe de har spillet sammen, der kunne selvfølgelig godt bruges noget offensiv kreativitet og bedre fremadrettede afleveringer, men defensivt har de været fremragende.
Senest rettet af jonas386 28. apr 2013, 21:29, rettet i alt 1 gang.

AaB1885

Indlæg af AaB1885 »

Er der nogle FCM'er der gider komme med et bud på den amputerede forsvarslinje i morgen? Ryger Bak tilbage i bagkæden? Jeg forventer, at FCM for alvor kan få problemer i morgen ift. forsvaret, og vil blive overrasket hvis de formår at holde AaB fra at score minimum 1 gang :mrgreen:

Besvar