Nedrykningsbarometeret

Om FC Midtjylland og Black Wolves
974

Re: Nedrykningsbarometeret

Indlæg af 974 »

Helt sikkert at det stadig er spændende OG at vi også stadig er i fare!

MEN jeg kigger kun en vej, og det er opad :-)

Jeg synes som andetsteds beskrevet at vores spil og resultater tegner godt, hvor imod at der er andre der ser ud til at være mere skidt kørende

Så for mig er det top 6 og evt lidt højere hvis det flasker sig :-)

Men ved godt at det hurtigt kan gå ned igen - synes dog at vi har den fordel at vi selv kan afgøre det, og det har jeg tiltro til at holdet kan!

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Har kigget lidt på slutprogrammet for de 7 (!) klubber, der ligger nede i bundregionen. Nedenfor er vist den samlede placering for de modstandere, som klubberne mangler at møde (jo lavere tal, jo sværere slutprogram), ligesom antal modstandere fra hhv top5 og bund7 er opgjort:

6. AGF - 49 - 3/4
7. EfB - 42 - 4/3
8. FCM - 48 - 3/4
9. BIF - 45 - 4/3
10. SJE - 38 - 4/3
11. ACH - 55 - 1/6
12. SIF - 48 - 2/5

Tabellen viser altså, at Horsens har det letteste slutprogram med en score på 55 - de skal kun møde 1 hold fra top-5 (Randers), mens de mangler at møde alle de andre hold i bund-7. Det sværeste slutprogram har Sønderjyske med en score på 38 - de mangler 4 ud af 5 top-5 hold. Det samme gør BIF, men de har til gengæld heller ikke mødt nr. 10-11-12 endnu. Esbjerg har det næstsværeste slutprogram, og mangler som de eneste, at møde alle top3-holdene.

Så hvad kan man lære af det? Det virker sandsynligt at Horsens rykker frem i tabellen, mens Esbjerg og Sønderjyske rykker nedad. Ud fra denne opgørelse er mit bud på en slutstilling:

6. AGF
7. FCM
8. EfB
9. ACH
10. BIF
11. SJE
12. SIF

Noe

Indlæg af Noe »

Kent skrev:
Så hvad kan man lære af det? Det virker sandsynligt at Horsens rykker frem i tabellen, mens Esbjerg og Sønderjyske rykker nedad. Ud fra denne opgørelse er mit bud på en slutstilling:

6. AGF
7. FCM
8. EfB
9. ACH
10. BIF
11. SJE
12. SIF
Overordnet set enig. Problemet er jo bare, at med den turneringsstruktur vi har i DK (lang vinterpause), så kører vi reelt "to sæsoner i en". Ofte, og i ekstrem grad i år, er holdene som forvandlede efter pausen. Det gør det svært at gennemskue, hvem der reelt (formmæssigt) er bundhold. På den baggrund tror jeg stadig, at Horsens kan komme i alvorlige problemer, lige som det heller ikke bliver i år, at GF prøver at slutte foran os. ;) EFB kunne dog godt fortsætte formen og lande på 6. pladsen.

Tucker82

Indlæg af Tucker82 »

Dejlig tråd der er gang i her :) Synes det er spændende, at kunne følge udviklingen og hvor hurtigt det hele tiden ændre sig.

Som der også er skrevet før, så tages der ikke højde for de indbyrdes kampe - bundholdene imellem, men den faktor betyder faktisk en del.

Da jeg pt. er på barsel, så skulle jeg have tiden til at gå :lol: Så har lavet et "lille" regneark - som jeg har valgt at kalde worst case.

Har givet point til alle hold, for de sidste runder, ud fra hvad der ville være værst for vores hold. Har tænkt mig, at opdatere den løbende, som de rigtige resultater kommer ind.

Pt. har jeg ladet SIF tabe alle deres kampe (pånær den mod os) da de ligger sidst. Men det ændre jeg selvfølgelig, hvis der er et andet hold der overtager sidste pladsen.

Sådan vil worst case slutstillingen se ud pt:

FCK 58
FCN 57
RFC 53
Aab 50
AGF 48
EFB 47
OB 46
SDR 45
ACH 45
BIF 45
FCM 34
SIF 27

Noe

Indlæg af Noe »

Tucker82 skrev:
Har givet point til alle hold, for de sidste runder, ud fra hvad der ville være værst for vores hold. Har tænkt mig, at opdatere den løbende, som de rigtige resultater kommer ind.
Fin vinkel, og fedt, hvis du vil opdatere løbende. Mht. stillingen, så har vi vel wost case 31 point, ikke 34?

Tucker82

Indlæg af Tucker82 »

Noe skrev:
Fin vinkel, og fedt, hvis du vil opdatere løbende. Mht. stillingen, så har vi vel wost case 31 point, ikke 34?
Du har fuldstændig ret. Vi har selvfølgelig kun 31 point og dermed 14/15 point til matematisk redning(afhængig af målscore)

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Det blev ikke sjovere af at, Silkeborg scorede 4 mål og vand 3-1 over Agf.

Hvis der i denne forårssæson, endelig er brug for 100% opbakning til holdet, så må det være idag.
Vi kan hvis alt lykkedes idag og resultaterne falder ud til vores fordel, bringe os / fcm i en gunstig situation, og komme et godt skridt væk fra den modbydelige bundstrid. Tag en ven eller familiemedlem med på stadion idag. Mod op på Unibet og vær med til at bakke op om holdet og brug din stemme så vi kan høres og så Horsens spillerne ikke er i tvivl om, at vi vil vinde denne kamp.

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Som jeg skrev i fcm - Horsens tråden.
Lad os håbe det holder stik med de kommende kampe, vi sørgede jo selv for de 3 point - Så fedt !!

Fcm-Horsens - Fcm sejr.
Esbjerg-Randers - Randers sejr eller uafgjort. ( Karantæne: Hans Henrik Andreasen & Jesper Lange )
Brøndby-SønderjyskE - Gerne uafgjort. ( Karantæne: Jens Stryger Larsen & Patrick da Silva )

Ser ikke dette scenario som helt udelukket, især ikke med disse karantæneramte spillere sat udenfor.

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

Würts fik lige rødt for AaB. Dermed har han karantæne i 2 kampe, og det betyder også at han ikke er med når AaB gæster Mch om 14 dage.

Tucker82

Indlæg af Tucker82 »

Dejligt med sejr over Horsens, det gav lidt luft til bunden. Har dog sagt flere gange i dette forår, at NU var vi fri fra bundstriden, men det er bare så tæt i år, at jeg ikke føler mig sikker, før det matematisk ikke kan lade sig gøre mere.

Men forhåbentlig kan vi kigge lidt opad i tabellen de næste par runder.

Da den sidste kamp i denne runde ikke har indflydelse på nedrykningskampen, så kommer worst case slutstillingen allerede nu. Den er opdateret med de rigtige resultater for runde 27 (pånær FCN-FCK) Desuden er de sidste runder tjekke igennem, for at lave de "værste" resultater for FCM
Da vi har bedre målscore end både horsens og BIF, så er der 9 point op til matematisk redning.

FCK 58
FCN 57
RFC 53
EFB 50
Aab 50
OB 46
AGF 45
SDR 45
BIF 43
HOR 43
FCM 34
SIF 30

Noe

Indlæg af Noe »

Så er det tid til lidt ændringer i barometeret. Bundholdene spiller jo som tophold, og midterholdene som bundhold (OB lader ÅB score to mål med ti mand!). Derfor udskiftes der i panelet: Esbjerg er ikke længere bundhold, og erstattes med AGF.

Status:

Vi har efter 27 runder 34 points.

Højeste pointantal, som har været nødvendigt for at redde sig i de 15 sæsoner: 39 (AGF fik 38 i sæsonen 09/10).

Matematisk redning: Hvor mange points kan de andre bundhold max. nå (tager ikke højde for, at de skal møde hinanden).

Hold/ kampe/ points/max pointhøst

8 AGF 27 33 51
9 SønderjyskE 27 30 48
10 Brøndby IF 27 27 45
11 AC Horsens 27 27 45
12 Silkeborg IF 27 27 45

Forudsagt pointantal (baseret på nuv. pointhøst og bundholdenes pointsnit i foråret):

Hold/ kampe/ points/forventet pointhøst

8 AGF 27 33 40
9 SønderjyskE 27 30 37
10 Brøndby IF 27 27 34
11 AC Horsens 27 27 34
12 Silkeborg IF 27 27 34

Status efter 27 runde:

Vi er fem points fra det højeste pointantal, som har været nødvendigt for at redde sig (-3).

Vi mangler 12 points for at redde os matematisk (-5).

Vi er 1 point fra det pointantal, som lige nu er forventeligt for at redde sig.

Generelt en fin runde. Vi lægger afstand til bunden, og hev AGF under os i nedrykningskampen. Pointmæssigt er vi rigtig fint med, og med mindre det hele eksploderer (endnu mere!), så er vi et mulehår fra redning.

Barometeret står på opklaring.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Vil bare lige sige tak for et solidt og brugbart stykke arbejde med Nedrykningsbarometeret.

/Hekler
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

Noe

Indlæg af Noe »

Hekler skrev:Vil bare lige sige tak for et solidt og brugbart stykke arbejde med Nedrykningsbarometeret.

/Hekler
Selv tak. Det er rart, at der også er så god opbakning omkring en tråd, med en lidt anden vinkel.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Også tak fra mig, det er et super flot stykke arbejde, meget imponerende ;)

Brugeravatar
Administrator

Indlæg af Administrator »

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 954790.ece

Lige et link til en stillingsudregner for superligaen. For hver runde der spilles, bliver den mere og mere brugbar.

Besvar