Nedrykningsbarometeret
Re: Nedrykningsbarometeret
Skidt, skidt runde, hvor vi sætter hele forårets pointsgevinst over styr.
Vi har efter 25 runder 28 points.
Gennemsnitligt pointantal som lige har været nok for at redde sig (15 sæsoner): 29,05 points.
Højeste pointantal, som har været nødvendigt for at redde sig i de 15 sæsoner: 39 (AGF fik 38 i sæsonen 09/10).
Matematisk redning: Hvor mange points kan de andre bundhold max. nå (tager ikke højde for, at de skal møde hinanden).
Hold/ kampe/ points/max pointhøst
7 Esbjerg fB 24 29 56
9 AC Horsens 25 27 51
10 Brøndby IF 25 24 48
11 SønderjyskE 24 24 51
12 Silkeborg IF 25 24 48
Forudsagt pointantal:
Hold/ kampe/ points/forventet pointhøst
7 Esbjerg fB 24 29 38,5
9 AC Horsens 25 27 35,4
10 Brøndby IF 25 24 32,4
11 SønderjyskE 24 24 33,5
12 Silkeborg IF 25 24 32,4
Status efter 25 runde:
Vi er et point fra det gennemsnitlige pointantal, som historisk har været nødvendigt (0).
Vi er 11 points fra det højeste pointantal, som har været nødvendigt for at redde sig (0).
Vi mangler 21 points for at redde os matematisk (0).
Vi er fem points fra det pointantal, som lige nu er forventeligt for at redde sig (+2).
Runden bragte os tilbage i nedrykningskampen. Både fordi vi tabte tre points til stregen (nu fire points), men også fordi EFB gik forbi os, og dermed er der et hold mindre mellem os og stregen.
Barometeret er tilbage på en truende nedrykning.
Vi har efter 25 runder 28 points.
Gennemsnitligt pointantal som lige har været nok for at redde sig (15 sæsoner): 29,05 points.
Højeste pointantal, som har været nødvendigt for at redde sig i de 15 sæsoner: 39 (AGF fik 38 i sæsonen 09/10).
Matematisk redning: Hvor mange points kan de andre bundhold max. nå (tager ikke højde for, at de skal møde hinanden).
7 Esbjerg fB 24 29 56
9 AC Horsens 25 27 51
10 Brøndby IF 25 24 48
11 SønderjyskE 24 24 51
12 Silkeborg IF 25 24 48
Forudsagt pointantal:
7 Esbjerg fB 24 29 38,5
9 AC Horsens 25 27 35,4
10 Brøndby IF 25 24 32,4
11 SønderjyskE 24 24 33,5
12 Silkeborg IF 25 24 32,4
Status efter 25 runde:
Vi er et point fra det gennemsnitlige pointantal, som historisk har været nødvendigt (0).
Vi er 11 points fra det højeste pointantal, som har været nødvendigt for at redde sig (0).
Vi mangler 21 points for at redde os matematisk (0).
Vi er fem points fra det pointantal, som lige nu er forventeligt for at redde sig (+2).
Runden bragte os tilbage i nedrykningskampen. Både fordi vi tabte tre points til stregen (nu fire points), men også fordi EFB gik forbi os, og dermed er der et hold mindre mellem os og stregen.
Barometeret er tilbage på en truende nedrykning.
Katastrofal runde.....
Jeg frygter virkelig, at vi laver en AGF, hvor det først for sent går op for os, at vi rent faktisk er ved at rykke ned.
De næste 3 runder bliver ekstremt vigtige. Her møder vi holdene lige omkring os, og kan enten blive passeret af dem eller selv passere dem. Mit bud er, at vi mindst skal have 5 point i de kampe, for ikke at barometeret skal stige yderligere.
Lidt held har vi i planlægningen, da Horsens og Esbjerg spiller pokalkampe i ugen op til vi møder dem, og man dermed må formode at de er lidt mere brugte end os. Og lige nu har vi brug for alle de marginaler, som vi kan grave op....
Jeg frygter virkelig, at vi laver en AGF, hvor det først for sent går op for os, at vi rent faktisk er ved at rykke ned.
De næste 3 runder bliver ekstremt vigtige. Her møder vi holdene lige omkring os, og kan enten blive passeret af dem eller selv passere dem. Mit bud er, at vi mindst skal have 5 point i de kampe, for ikke at barometeret skal stige yderligere.
Lidt held har vi i planlægningen, da Horsens og Esbjerg spiller pokalkampe i ugen op til vi møder dem, og man dermed må formode at de er lidt mere brugte end os. Og lige nu har vi brug for alle de marginaler, som vi kan grave op....
Med lidt held føler EFB sig så sikre på det tidspunkt, at de tør satse lidt på pokalen. Horsens er et af de hold, som er mere ilde stedt end os pt. (ikke at det skal være en sovepude). De er ramt hårdt af skader. Der skal ligge muligheder i den kamp.Kent skrev:
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Kan sagtens følge din tankegang og efter denne runde, er vi for alvor viklet ind i bundstriden.Kent skrev:Katastrofal runde.....
Troede ikke det ville / kunne gå så galt som situationen er lige nu, det bliver efter min mening en meget vanskelig opgave at komme væk fra bunden nu, da der ikke er mere end 5 point der skiller 7 pladsen og 12 pladsen, derudover mangler Esbjerg og SønderjyskE at spille en kamp mere, for at have spillet samme antal kampe som os. Så har Esbjerg 32 point hvis de altså vinder over SønderjyskE, men hvis SønderjyskE vinder over Esbjerg, er de så lige i hælene på os. Brøndby har efterhånden fået gang i deres spil, og de har bevist, at de har en ukuelig vilje til at fighte til sidste sekund, for at komme væk fra bunden. Uha !! hvor jeg frygter for resten af Fcm's kampe, det bliver en gyser, med mindre de begynder at indsætte 3 point på kontoen i mange af de kommende kampe. Det hjælper ikke kun at spille efter 1 point, dertil er stillingen for tæt.
-
Thomas Lund
Det er netop sådan noget vores træner og spiller kan gå og bilde sig selv ind før kampen. "Vi skal bare vente til de bliver trætte!" Eller "de må spare nøglespillere". Bullshit! Vi smider alligevel let kampene for sandheden er at vores trup ikke har kvaliteten til mere.Kent skrev:Katastrofal runde.....
Jeg har set lort på lort de sidste to sæsoner uden sportslig udvikling og jeg har helt opgivet at håbe på noget som helst. Jeg støtter så meget tiden tillader det og så må klubben selv kravle op af det sportslige og økonomiske hul man selv har gravet.
Lund
Vil nok ikke helt bruge samme ordvalg, Lund, men langt hen ad vejen er jeg enig.
Den udvikling vi har skullet undergå de sidste par sæsoner er ikke en succes. Vi er simpelthen ikke der, hvor vi skulle være på nuværende tidspunkt. Jeg kan ikke komme på et eneste aspekt i vores spil, der sidder i skabet. Faktisk tværtimod. Og det er dæleme bekymrende.
Nogen snakker om proces og tålmodighed. Jeg mener, vi er langt forbi disse punkter.
/Cortez
Den udvikling vi har skullet undergå de sidste par sæsoner er ikke en succes. Vi er simpelthen ikke der, hvor vi skulle være på nuværende tidspunkt. Jeg kan ikke komme på et eneste aspekt i vores spil, der sidder i skabet. Faktisk tværtimod. Og det er dæleme bekymrende.
Nogen snakker om proces og tålmodighed. Jeg mener, vi er langt forbi disse punkter.
/Cortez
Thomas Lund skrev:Det er netop sådan noget vores træner og spiller kan gå og bilde sig selv ind før kampen. "Vi skal bare vente til de bliver trætte!" Eller "de må spare nøglespillere". Bullshit! Vi smider alligevel let kampene for sandheden er at vores trup ikke har kvaliteten til mere.Kent skrev:Katastrofal runde.....
Jeg har set lort på lort de sidste to sæsoner uden sportslig udvikling og jeg har helt opgivet at håbe på noget som helst. Jeg støtter så meget tiden tillader det og så må klubben selv kravle op af det sportslige og økonomiske hul man selv har gravet.
Lund
Men endelig har du selv indset problemet, der har ikke været nogen sportslig udvikling under Glen, i den her sæson har man ikke fået en eneste af de nye unge til at poppe frem.
Han har vundet 6 kampe ud af 25, FCM har et af ligaens ringeste forsvar, samtidig går spillere som Ipsa, Juelsgaard og Erik rundt med tankerne i udlandet, det er hovedrystende
Har Steinlein røv i bukserne til at skille sig af med Glen som cheftræner ???
Dur Glen som voksen træner ???
Mange eksterne mener at FCM har en guldtrup, altså en trup der kan spille med om medaljer, det mener jeg også selv at de har.
Truppen vil have godt af en ude fra, og som ikke har kendt spillerne fra ungdomsårene.
Tag en mand som Løssl, der er ingen udvikling ved de høje bolde, tværtimod næsten.
Vi må håbe at klubben og spillerne har mere øje på nedrykningsfaren end kongerigets såkaldte eksperter. Så Fodbold uden filter i søndags og har hørt podcasten Fodboldmagasinet idag - begge steder blefv bundkampen diskuteret, men ingen nævner FCM i den sammenhæng. Der er ingen, der forestiller sig, at vi rykker ned, og det er vel netop en sådan tilgang, der er vores største trussel lige nu. I min øjne har vi klart tilstrækkelig kvalitet i truppen til at klare frisag, men det kræver 100% fokus og jeg ønsker ikke at se, hvordan vi reagerer, hvis vi ryger under stregen.... Vi må for alt i verden ikke blive lullet i søvn.
Re: Sv: Nedrykningsbarometeret
Personligt tror jeg heller ikke på, at vi rykker ned.
Men om det sker qua egne resultater eller andres manglende...?
I princippet er det ligegyldigt, men jeg håber da klart at holder selv klarer ærterne.
Men om det sker qua egne resultater eller andres manglende...?
I princippet er det ligegyldigt, men jeg håber da klart at holder selv klarer ærterne.
Kent skrev:Vi må håbe at klubben og spillerne har mere øje på nedrykningsfaren end kongerigets såkaldte eksperter. Så Fodbold uden filter i søndags og har hørt podcasten Fodboldmagasinet idag - begge steder blefv bundkampen diskuteret, men ingen nævner FCM i den sammenhæng. Der er ingen, der forestiller sig, at vi rykker ned, og det er vel netop en sådan tilgang, der er vores største trussel lige nu. I min øjne har vi klart tilstrækkelig kvalitet i truppen til at klare frisag, men det kræver 100% fokus og jeg ønsker ikke at se, hvordan vi reagerer, hvis vi ryger under stregen.... Vi må for alt i verden ikke blive lullet i søvn.
Det er jo dine tanker kontra en hele masse andre eksperters tanker og holdninger
Uanset hvad du og andre siger, så skal der jo det rette antal point til, og det er bare at klø på
Men noget af det handler jo også om de nøgne fakta. Horsens og endda AGF nævner de gerne som nedrykningskandidater, på trods af, at de ligger over os i tabellen - endda 5 point over os i AGFs tilfælde. Faktum er, at vi har 4 point til stregen med 8 runder igen, så må man per definition være i nedrykningsfare. Jeg ville meget gerne bytte plads med AGF i den sammenhæng.974 skrev:Det er jo dine tanker kontra en hele masse andre eksperters tanker og holdningerKent skrev:Vi må håbe at klubben og spillerne har mere øje på nedrykningsfaren end kongerigets såkaldte eksperter. Så Fodbold uden filter i søndags og har hørt podcasten Fodboldmagasinet idag - begge steder blefv bundkampen diskuteret, men ingen nævner FCM i den sammenhæng. Der er ingen, der forestiller sig, at vi rykker ned, og det er vel netop en sådan tilgang, der er vores største trussel lige nu. I min øjne har vi klart tilstrækkelig kvalitet i truppen til at klare frisag, men det kræver 100% fokus og jeg ønsker ikke at se, hvordan vi reagerer, hvis vi ryger under stregen.... Vi må for alt i verden ikke blive lullet i søvn.
Det er godt nok voldsomt, som det er svært at komme nogenlunde fri af nedrykningsstregen
Det er uhyggeligt.... Det er ikke til, at komme fri af det drama - og faktum er vel nu, at Agf & Esbjerg igen er med i dramaet...Mazter81 skrev:Det er godt nok voldsomt, som det er svært at komme nogenlunde fri af nedrykningsstregen
Der skal bare tre point på kontoen næste weekend - ellers bliver det for alvor nervepirrende
-
TrueWolfMidt
- Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.
Ganske enig. Har det sådan, at det er svært at vide, hvilke hold man skal håbe på sejrer i de forskellige runder. Alle slår hinanden på kryds og tværs. Vi skal bare være bedst og mest opsatte på at vinde de næste kampe, så må der pludselig kunne ses et lys for enden af tunnelen. Tænk hvad 6 point yderligere kunne gøre, måske ville/ kunne det blive vores redning. Det burde komme med i vores oplægget til Horsens kampen. Lad os starte med de første 3 point mod Horsens.4904 skrev:Det er uhyggeligt.... Det er ikke til, at komme fri af det drama - og faktum er vel nu, at Agf & Esbjerg igen er med i dramaet...Mazter81 skrev:Det er godt nok voldsomt, som det er svært at komme nogenlunde fri af nedrykningsstregen
Der skal bare tre point på kontoen næste weekend - ellers bliver det for alvor nervepirrende
Hvem skal man holde med ?
Skal Agf vinde over Silkeborg eller skal de helst spille uafgjort - Hvis Agf vinder er de stadigvæk 2 point over os, hvis vi vinder over Horsens, men spilles der uafgjort er Silkeborg stadigvæk i bunden og vi kan komme a point med Agf ved sejr over Horsens.
Ja det er svært at finde hoved og hale i denne superliga sæson. Håber vi i næste sæson bliver skånet for dette drama, hvis vi klarer det i år, hvilket jeg tror på.
Jamen, hvad sker der I den her bundstrid? Det stritter i alle retninger...
Først det positive: Vi har nået første pejlemærke, det gennemsnitlige pointantal som lige har været nok for at redde sig (15 sæsoner)på 29,05 points. Det parameter ryger ud af nedrykningsbarometeret.
Derudover har kun EFB og BIF scoret flere points end os i foråret. Også positivt.
Mere negativt (for nedrykningsstriden) er det, at bundholdene laver mange points, og mellemklubberne ikke laver nogen. Jeg har derfor justeret på det forventede pointtal. Beregningen er nu baseret på bundholdenes pointhøst i foråret, og altså ikke på hele året.
Status:
Vi har efter 26 runder 31 points.
7 Esbjerg fB 26 32 53
9 Brøndby IF 26 27 48
10 SønderjyskE 26 27 48
11 AC Horsens 26 27 48
12 Silkeborg IF 26 24 45
Forudsagt pointantal (baseret på nuv. pointhøst og bundholdenes pointsnit i foråret):
7 Esbjerg fB 26 32 41,3
9 Brøndby IF 26 27 36,3
10 SønderjyskE 26 27 36,3
11 AC Horsens 26 27 36,3
12 Silkeborg IF 26 24 33,3
Status efter 26 runde:
Vi er otte points fra det højeste pointantal, som har været nødvendigt for at redde sig (-3).
Vi mangler 17 points for at redde os matematisk (-4).
Vi er seks points fra det pointantal, som lige nu er forventeligt for at redde sig.
Runden pegede i flere retninger: Vi vandt, og lagde yderligere afstand til to hold, mens vi er status quo (med en runde færre tilbage) med tre andre hold.
Umiddelbart holder vi kun afstanden til stregen, men vi står trods alt lidt bedre end i sidste uge. Barometeret viser stadig en truende nedrykning, med udsigt til opklaring.
Først det positive: Vi har nået første pejlemærke, det gennemsnitlige pointantal som lige har været nok for at redde sig (15 sæsoner)på 29,05 points. Det parameter ryger ud af nedrykningsbarometeret.
Derudover har kun EFB og BIF scoret flere points end os i foråret. Også positivt.
Mere negativt (for nedrykningsstriden) er det, at bundholdene laver mange points, og mellemklubberne ikke laver nogen. Jeg har derfor justeret på det forventede pointtal. Beregningen er nu baseret på bundholdenes pointhøst i foråret, og altså ikke på hele året.
Status:
Vi har efter 26 runder 31 points.
7 Esbjerg fB 26 32 53
9 Brøndby IF 26 27 48
10 SønderjyskE 26 27 48
11 AC Horsens 26 27 48
12 Silkeborg IF 26 24 45
Forudsagt pointantal (baseret på nuv. pointhøst og bundholdenes pointsnit i foråret):
7 Esbjerg fB 26 32 41,3
9 Brøndby IF 26 27 36,3
10 SønderjyskE 26 27 36,3
11 AC Horsens 26 27 36,3
12 Silkeborg IF 26 24 33,3
Status efter 26 runde:
Vi er otte points fra det højeste pointantal, som har været nødvendigt for at redde sig (-3).
Vi mangler 17 points for at redde os matematisk (-4).
Vi er seks points fra det pointantal, som lige nu er forventeligt for at redde sig.
Runden pegede i flere retninger: Vi vandt, og lagde yderligere afstand til to hold, mens vi er status quo (med en runde færre tilbage) med tre andre hold.
Umiddelbart holder vi kun afstanden til stregen, men vi står trods alt lidt bedre end i sidste uge. Barometeret viser stadig en truende nedrykning, med udsigt til opklaring.