Økonomien

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Noe

Re: Økonomien

Indlæg af Noe »

Halvårsrapport: http://www.fcm.dk/index.php?ID=1&nyhedI ... hed&topID=

Svært at overskue umiddelbart, fordi Dempopenge fra sidste år, og salg af transferrettigheder i år mudrer billedet en del. Tydeligt er det dog, at håndbolden er for dyr en sidevogn.

Outlaws

Indlæg af Outlaws »

Fatter ikke at det kan få lov til at sejle sådan i håndbold afd., underskud på 2,3 mill uf af en omsætning på 5 mill. Bo olesen og torben kølbæk kan da bare ødelægge det gang på gang. Man bliver rasende som fodboldfan :evil:

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

For første gang har man endelig formået at nedbringe lønomkostningerne, selv om de stadig er alt for høje. Det er vel det positiv.

Knapt så positivt, for ikke at sige uhyggeligt, at man stadig formår at holde snittet på ca. 30 millioner minus på den primære drift, eller -15 millioner pr. halvår. Jeg gætter på vi skal se markante forbedringer på hele fronten hvis vi skal se klubben ramme indenfor det forventede.

Ellers må man vel også gyse lidt fremadrettet, for vi har ikke mere at sælge og hver eneste gang har det jo handlet om livgivende førstehjælp til FCM :evil: Havde "klubbens venner" ikke skudt 20 millioner i klubben, havde der ikke været en kontraktspiller tilbage i FCM og en konkurs havde være uundgåelig.

Håber Rune stadig har en vennetjeneste eller to på hånden, for tror vi får brug for dem..

uschel

Indlæg af uschel »

Jeg må nok sige jeg ikke ser ret meget positivt i dette regnskab. Javel udgifterne til lønomkostnigerne er skåret lidt ned, men ikke nær nok endnu. At vi kører med et primært driftsunderskud i omegnen af 30 mio pro anno er dybt uansvarlig. Og jeg har umådelig svært ved at se hvordan vi skal komme i mål i dette regnskabsår. Og så ved jeg godt at der er en kapitaltilførsel på vej. Men hvem vil komme penge ned i et bundløst hul? Jeg tror ikke det er raketvidenskab og se hvor det går galt. 1. vi kører med alt for høje lønomkostninger. 8-9 kr for hver 10er der kommer i kassen. 2. isoleret set er vores sponsorindtægter alt for små. Ja faktisk så små at vi kun lige ligger midt i ligaen på det parameter. 3. Vi er blevet totalt lammet af det tilfrosne transfermarked. Idag koster selv de bedste spillere jo pebernødder sammenlignet med tidligere. Og da det udelukkende har været de store transfers fra Kjær og Reid mfl der har reddet vores regnskab, står vi nu med store udfordringer. Når alt det her er sagt er jeg overbevist at klubben nok skal bestå. Men vi har nogle magre år i sigte. Det koster blod sved og tårer at rette op på fortidens dumheder

TrueWolfMidt
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Indlæg af TrueWolfMidt »

Skal man nu ikke lige give dem en chance. Jeg er sikker på at de virkelig gør hvad de kan. Hvis der bare ville komme nogle sponsorer og lægge lidt penge i kassen, det kunne godt hjælpe lidt, hvis spillerne så samtidig præsterer noget bedre her i foråret, så hjælper det jo også. Ja, og så må vi jo nok forvente at, der ryger mindst et par spillere til sommer, hvilket ligeleds skæpper i kassen.

Sylvester

Indlæg af Sylvester »

TrueWolfMidt skrev:Skal man nu ikke lige give dem en chance. Jeg er sikker på at de virkelig gør hvad de kan. Hvis der bare ville komme nogle sponsorer og lægge lidt penge i kassen, det kunne godt hjælpe lidt, hvis spillerne så samtidig præsterer noget bedre her i foråret, så hjælper det jo også. Ja, og så må vi jo nok forvente at, der ryger mindst et par spillere til sommer, hvilket ligeleds skæpper i kassen.
Jeg håber du forstår at "Chancer" og blind tiltro, har været ved at lukke klubben ned flere gange i de forgangne år? Kun igennem handling og lederskab kan bestyrelsen rette op på den tillid som er totalt tilintetgjort og selv om Rune er i spidsen nu, så er der stadig mange af de samme beslutningstagere ved bordet. Det er sgu derfor sponsorer og publikum svigter i uhørt grad, men tror ikke en skid på FCM længere.

Foreløbigt kan jeg blot konstatere, at man fortsætter stilen med at tabe ca. 100.000 kr om dagen :!:, igen har man fejlbedømt omkostninger/indtægter på det groveste, igen har været ude i en nærdødsoplevelse og stadig fortsætter håndbolden på inkompetent vis. Nu er ALT så pantsat og vi har allerede oparbejdet en stor kassekredit igen!

Hvad skal vi gøre til sommer? Det hovedbrud tumler Rune garanteret med lige nu..

Jeg vil dog sige at jeg tror dog mere på Rune end på konkursrytteren Olesen, som har været milimeter fra at dræbe klubben. Kan godt lidt Runes kommentar omkring den gamle ledelses køb af Borring. "Hovedløst tåbeligt" :D

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://www.bold.dk/nyt/FCM-boss-Skal-sk ... langt-sigt

Jeg var for ca. 3 år siden på Mch arena, hvor jeg så Fc midtjylland spille.
Der så jeg en form for fodboldspil som jeg hurtig blev vild med,og mærkede en spænding ved at gå på stadion, som jeg aldrig tidligere har følt. Det vil gøre så ondt, hvis Fcm pludselig ikke eksisterede.
Fcm gav mig lysten til at se fodbold tilbage, og jeg elsker at komme i loungen og på stadion.
Jeg tror at, hvis Fcm lukkede, hvilket jeg bestemt ikke håber, ville jeg stoppe med at gå til fodboldkampe.
Kan vi gøre noget for klubben og er vi villige til det ?

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -millioner

Denne udtalelse må da få nogle mennesker til at forstå, at der virkeligt bliver arbejdet hårdt på alle fronter, for at rette op på tidligere tiders overforbrug og for at Fcm igen skal på ret kurs.

TrueWolfMidt

Indlæg af TrueWolfMidt »

Er der nogle der ved hvornår der igen kommer nyt om økonomien. Håber så inderligt at der er positivt nyt på den front, så klubben forhåbentligt kan komme på fode hurtigst muligt.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

TrueWolfMidt skrev:Er der nogle der ved hvornår der igen kommer nyt om økonomien. Håber så inderligt at der er positivt nyt på den front, så klubben forhåbentligt kan komme på fode hurtigst muligt.
Næste planlagte udmelding kommer 2. oktober ifm årsregnskabet: http://gxgmarkets.com/da/component/gxgn ... ws&id=3598

SteffenO
Geografisk sted: Thy

Indlæg af SteffenO »

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Er det en ny sponser der er på maven af denne trøje?
Eller er der nogle der ved hvorfor der står the loreals ? eller hvad det nu er

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

SteffenO skrev:https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

Er det en ny sponser der er på maven af denne trøje?
Eller er der nogle der ved hvorfor der står the loreals ? eller hvad det nu er
http://aoh.dk/artikel/fcm-beder-om-socialt-ansvar

Mose

Indlæg af Mose »

Kan vores nuværende form ikke kaste en god aftale af sig?

Er der virkelig ikke et firma der vil have deres logo på MESTERTRØJEN :D

Brugeravatar
pr0j3ct

Indlæg af pr0j3ct »

Claus Steinlein nævnte i Fodbold uden filter igår, at grundet fcm`s gode start på sæsonen, havde han fået henvendelser ang. mulige sponsorer. Så vi kan da håbe på at der findes en sponsor eller 2 der iblandt, vi kan starte et samarbejde med :)

Besvar