Ophørsudsalg i Viborg ?

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
BW # 163

Ophørsudsalg i Viborg ?

Indlæg af BW # 163 »

http://www.vff.dk/site-box.cfm?SIID=1&COID=4187&MEID=54

Nu sælger man spillerne i bundter/pakker. ( Ved godt det er lidt gamle nyheder ).

Men sammenholdt med salget af KK til os viser VFF sig endnu engang som en glimrende sattelitklub for de bedste hold i Danmark. Og KKs gamle klub er faktisk en FSMV klub. God signalværdi til de unge talenter rundt omkring !.

Det tyder alt i alt på at VFF bliver overkommelige næste sæson...

BW # 163
Senest rettet af BW # 163 24. jun 2005, 10:19, rettet i alt 1 gang.

Jean / BW# 1238

Re: Ophørsudsalg i Viborg ?

Indlæg af Jean / BW# 1238 »

BW # 163 skrev:
-------------------------------------------------------
>Nu sælger man spillerne i bundter/pakker.

Ja, listen over afgang og tilgang viser det jo tydeligt. Man får en spiller i truppen indtil videre, og så 2 der kommer hjem fra udlejning.

Viborg FF:

Tilgang:
Christopher Poulsen (Silkeborg IF)
Denni Patschinsky (Eintracht Braunschweig, Tyskland, lejemål slut)
John Dyring (AC Horsens, lejemål slut)

Afgang:
Anders Kaagh (AGF)
Casper Jacobsen (-)
Christian Keller (-)
Jesper Christiansen (FCK)
Michael Gravgaard (FCK)
Klaus Kærgård (FC Midtjylland)
Kristian Kaagh (AGF)
Mehdi Radouane Guerrouad (-)
Morten Poulsen (Thisted FC)
Søren Frederiksen (stoppet?)

Kilde:
http://www.netsuperligaen.dk/transfers.php + rettelser.

> Det tyder alt i alt på at VFF bliver overkommelige
> næste sæson...

Det må vi da håbe... vi har bestemt haft vores problemer i denne sæson. Et point i 3 kampe. Vi har klaret os dårligst mod VFF af alle hold, sammen med AGF...

Heldigvis har vi også 2 hjemmekampe i den kommende sæson mod VFF.

fadlaa

Indlæg af fadlaa »

ja det er en ret kraftig åreladning men nu er der jo ingen lov imod at fodsvederne må købe nye folk. Lad os nu se hva de kan finde af folk før vi bedømmer styrke

Jean / BW# 1238

Sammenlignet med vores salgsliste...

... så ser det bedre ud i FCM:

FC Midtjylland

Tilgang:
Klaus Kærgård (Viborg FF)
Magnus Troest (Aston Villa, England)
Svenne Poulsen (Randers FC)

Afgang:
Morten Petersen (Næstved IF)

Men lad os nu se om vi ikke sælger et par spillere. Pimpong... måske Bak?

Kim

Re: Sammenlignet med vores salgsliste...

Indlæg af Kim »

Tror kun Bak ryger hvis der kommer et virkelig godt tilbud 10 mio+ - og det tror jeg ikke er på vej fra en dansk klub p.t... så er spørgsmålet om nogle af de tyske klubber har øjnene på ham...

BW #456

PS: Det tæller noget ned at han ikke har haft sin landsholdsdebut

Fc-Arne

Indlæg af Fc-Arne »

Enig, tror nu nok de skal kunne finde erstatninger. De har vel fået pæne summer for MG og JC.

Claus (BW#1145)

Indlæg af Claus (BW#1145) »

En mulighed for dem er måske Thomas Frandsen?
Har hørt lidt jungletrommer snakke om det, men det er måske bare en 'Junker'.

Jean / BW# 1238

Oprustning i gang i Viborg...

En noget malplaceret overskift, når man tænker på at VFF nærmest kun har solgt ud indtil videre:

http://sporten.tv2.dk/fodbold/article.php/2521645.html

Simon

Indlæg af Simon »

Claus (BW#1145) skrev:
-------------------------------------------------------
> En mulighed for dem er måske Thomas Frandsen?
> Har hørt lidt jungletrommer snakke om det, men det
> er måske bare en 'Junker'.

Igen kan jeg sige: Frandsen smutter ingen steder! Han har netop vundet det han har kæmpet for i 10 år, og som er det største han nogensinde har vundet! Hvorfor så smutte? Desuden ønsker han at opfylde hans kontrakt, som løber i 1 ½ år endnu!

Noe

Indlæg af Noe »

Det ser ikke alt for lovende ud:

Midtjyske ærkerivaler bytter spillere
Viborg Stifts Folkeblad 23 juni 2005, 1 . sektion side 7

Klaus Kærgaard skifter fra Viborg FF til FC Midtjylland - Thomas Frandsen tager turen den anden vej

Af Søren Juul Rasmussen og Søren E. Pedersen
Efter syv et halvt år i Viborg FF er det slut for Klaus Kærgaard. Den 28-årige angriber skifter til rivalerne fra FC Midtjylland, i en handel, hvor også FC Midtjyllands Thomas Frandsen indgår.
De Bergske Blade erfarer fra flere kilder, at den 28-årige Thomas Frandsen skifter fra FC Midtjylland tilbage til Viborg FF. Frandsen tog turen den modsatte vej for to år siden, og han er nu på vej til at forstærke sin gamle klub på den centrale midtbane.
Hverken Viborg FF's direktør Morten Jensen, FC Midtjyllands sportsdirektør Jens Ørgaard eller Thomas Frandsen selv ønsker at bekræfte skiftet, men ifølge De Bergske Blades oplysninger bliver Thomas Frandsen præsenteret i den grønne bluse i morgen på et pressemøde i Viborg.
Klaus Kærgaards skifte er offentliggjort, og et skifte til lokalrivalerne går ikke ubemærket forbi klubbens fans.
Reaktioner
Hos Viborg-fansene er FC Midtjylland nemlig ærkefjende nummer ét, så de har intet tilovers angriberens valg af karriere.
- Hvordan ku' du Klaus?!?!??!!????
- Det her er ikke bare almindeligt forræderi. Det er forræderi af værste skuffe!
- Det viser bare, at man ikke engang kan stole på sine mest trofaste spillere! Nu er al den respekt, jeg altid har haft for Kærgaard forsvundet!
Sådan skriver flere rasende VFF-fans på deres egen hjemmeside, og det overrasker ikke Klaus Kærgaard.
Stødte fans
- Jeg er godt klar over, at det støder mange fans, men jeg håber, de kan finde forståelse for mit skifte. For en gang skyld har jeg ladet mig selv komme i første række, for det her er en stor chance for mig, siger Klaus Kærgaard.
Samme oplevelser havde Thomas Frandsen, da han skiftede til FCM. Han valgte at blive boende i Viborg efter skiftet, og en håndfuld skuffede fans lod i december følelserne få frit løb, da de raserede fodboldspillerens forhave.
Det fik dog ikke Thomas Frandsen til at fortryde klubskiftet, ligesom han nægtede at lade sig presse til at flytte.
- Det er ikke fansene, der bestemmer, hvor jeg skal spille fodbold, siger han, og giver samme råd til Klaus Kærgaard.
- Det er op til ham. Jeg synes ikke man skal lade sig presse af den slags, siger han.
Glæder sig
Klaus Kærgaard har da heller ikke planer om, at flytte fra Viborg. Sammen med kæresten og deres nyfødte barn er han ved at bygge hus i Viborg.
Men det var med blandede følelser, han takkede ja til tilbuddet fra FC Midtjylland.
- Altså, jeg er glad, jeg glæder mig til det. Men det er også trist, for jeg har det faktisk rigtig godt i Viborg, siger Klaus Kærgaard.
Onsdag eftermiddag var han i Herning for at sætte sin underskrift på en treårig kontrakt, men faktisk har forhandlingerne mellem de to klubber stået på i tre uger. Det var FC Midtjylland, der kontaktede VFF, og det kom bag på Klaus Kærgaard.
- Morten Jensen kom og fortalte mig, at han havde fået en henvendelse fra Midtjylland, og det overraskede mig faktisk totalt. Jeg har jo ikke ligefrem haft en af mine bedste sæsoner, siger Klaus Kærgaard.
Det var således op til ham selv, om karrieren skulle fortsætte i Herning. Han brugte et døgn, hvor han diskuterede fremtiden med sin kæreste, inden han sagde ja tak til tilbuddet.
- Jeg vil gerne prøve noget nyt, og det tiltaler mig, at FC Midtjylland skal spille europæisk fodbold og er med i Royal League.
Ifølge hans nye sportsdirektør har han god mulighed for at komme til at spille de internationale kampe.
- Vi henter ikke spillere til bænken. Klaus Kærgaard indgår på lige fod i konkurrence med David Nielsen og Frank Kristensen, siger Jens Ørgaard.
sportbergske.dk

emueN

Re: Frandsen til Viborg - Offentliggøres i morgen

Indlæg af emueN »

Ja den skulle vist desværre være god nok.. Såå Simon, T. Frandsen skifter efter alt tyder på det.. Lidt mystisk og mener det er trist da Frandsen er god spiller i tilfælde af skader eller som indskiftningsspiller da MH og MT klarer det så godt for tiden.. Men hvis dette er sandt så held og lykke Frandsen..

Noe

Indlæg af Noe »

Trist, ja, men lad os nu se positivt på det:

1. Frandsen må have været ret løntung, da han i sin tid stod overfor valget mellem FCM og et udlandseventyr. Det kan ikke anden end have kostet et greb dybt i lommen hos Ørgaard og co. Til det er der kun at sige: Giv dem til Pimpong!!!!

2. Jeg kan ikke vente på reaktionen fra vores pubertære grønne venner: Først KK og nu 'judas' tilbage. Det må rokke ved deres romantiske forestillinger om 'klubfølelse' og 'kløverfaner'. Sikke en at sluge...

Og så skal der lyde et held og lykke, tak for indsatsen til Frandsen. Du fik dine medaljer, så nu kan du jo nyde dit otium i grønt. ;-)

/Noe

emueN

Indlæg af emueN »

Ja pt. synes jeg at det virker lidt "sjovt" med skifterne mellem Viborg og FCM.. Men en ting er sikkert at fodsvederne ikke bryder sig om det :) Det er en ting som fryder mig meget, + det du nævner med økonomien.. Han var sikkert en af de løn tunge og tror jeg ikk (Håber jeg hvert fald ikke) at KK er.. Men ja, tak for indsatsen og fighten Frandsen..!!

Kent

Indlæg af Kent »

Hvis det ender med at ske, er det vel meget naturligt. MH + MT er i øjeblikket den konstellation, som virker bedst. TF er nok ikke interesseret i at sidde på bænken (og er sikkert også for dyr til det). Rathe er backup ligesom Femi og vel også Svenne.

Selvom TF måske er den bedste erstatning vi har, så skal vi også tænke økonomi - han koster vel min det samme som både Rathe og Femi - og han er altså ikke dobbelt så god.

Så handlen er vel i orden. Jeg tror ikke det svækker os betydeligt.

Kent

Noe

Indlæg af Noe »

Nej, det svækker måske ikke betydeligt. Men en signing af Svenne Poulsen og et salg af Frandsen sender heller ikke et signal om at vi forstærker os, frem mod en hård sæson. 1 minus 1 er ikke lig en spiller mere på midtbanen, hvilket vel var udgangspunktet? Kan vi forvente yderligere tilgang på midten?

Besvar