Skandale under opsejling i FCM ?

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Ravnen

Re: Skandale under opsejling i FCM ?

Indlæg af Ravnen »

Må med skam melde, at jeg synes bloggen har fat i noget rigtigt. Jeg forstår ikke at Steinlein går så offensivt frem, det må da støde nogen, det må man da kunne forvente.

Er helt enig i dette der bliver skrevet:
FCM har et kæmpe ansvar for at opdrage og uddanne de drenge, der bor på akademiet uden deres egne forældre. Ansvaret bliver ikke mindre, når der er tale om afrikanske knægte, der kommer til en helt ny verden, hvor der gælder andre regler, og hvor normerne ofte er anderledes end dem, de er født ind i.
Har vi, når det kommer til stykket, værktøjet til at integrere disse unge mennesker her i landet? Selvom de er myndige, og må stå til ansvar for egne handlinger, så kommer de jo kun herop fordi vi vil uddanne dem til fodboldspillere.
Jeg forstår ikke at det her kunne stå på gennem så lang tid, uden nogen anede uråd, enten dem selv eller folk omkring dem.
Er også enig omkring pigen at der er tale om et svigt her, når hun er så let på tråden, må der være flere problemer gemt i baggrunden, men det er ingen undskyldning for at udnytte det, og nogen burde have set noget og talt med de involverede.

Brugeravatar
Kent

Indlæg af Kent »

Ravnen skrev:Må med skam melde, at jeg synes bloggen har fat i noget rigtigt. Jeg forstår ikke at Steinlein går så offensivt frem, det må da støde nogen, det må man da kunne forvente.

FCM har et kæmpe ansvar for at opdrage og uddanne de drenge, der bor på akademiet uden deres egne forældre. Ansvaret bliver ikke mindre, når der er tale om afrikanske knægte, der kommer til en helt ny verden, hvor der gælder andre regler, og hvor normerne ofte er anderledes end dem, de er født ind i.
Har vi, når det kommer til stykket, værktøjet til at integrere disse unge mennesker her i landet? Selvom de er myndige, og må stå til ansvar for egne handlinger, så kommer de jo kun herop fordi vi vil uddanne dem til fodboldspillere.
Jeg forstår ikke at det her kunne stå på gennem så lang tid, uden nogen anede uråd, enten dem selv eller folk omkring dem.
Er også enig omkring pigen at der er tale om et svigt her, når hun er så let på tråden, må der være flere problemer gemt i baggrunden, men det er ingen undskyldning for at udnytte det, og nogen burde have set noget og talt med de involverede.
Jeg synes han ævler på grænsen til det diskriminerende. Vi kender ikke sagen i ret mange detaljer endnu, men alligevel har den gode Crone konkluderet, at det skyldes afrikanere, der ikke kender normerne og reglerne i DK.
Så for ham må det åbenbart være utænkeligt, at dette kunne ske for danskere? Det synes jeg er noget af en påstand. Og hvad er det for normer og regler, som afrikanerne skal lære? Er det at man ikke må dyrke sex med piger under 15 eller at danske piger lyver om deres alder?
At det for ham heller ikke er videre væsentligt om forholdene har været frivillige eller under tvang, gør altså heller ikke hans mening mere kompetent. Der er da en verden til forskel på, om der var tale om gruppevoldtægt eller frivillige forhold. Hvis ikke han kan se, at det betyder noget, så er han sgu ikke for klog. At det er frivilligt gør det ikke lovligt, men der er altså gradsforskelle i lovovertrædelser.
Det springende punkt er, hvorvidt afrikanerne har vidst hun var under 15 eller ej. Eftersom hun oplyser på sin facebook-profil at hun er 17 kan vi konstatere, at hun i hvert fald ikke i alle sammenhænge har travlt med at oplyse sin rigtige alder.
Det eneste rigtige i denne situation er at afvente og se, hvad der sker efterhånden som sagen bliver belyst af politiet, i stedet for at dømme afrikanerne og FCM på forhånd. Vi har 13 års historik med god integration af afrikanere, så det her får mig sådan set ikke til at tvivle på vores kompetencer på det område.

Noe

Indlæg af Noe »

Ravnen skrev:Må med skam melde, at jeg synes bloggen har fat i noget rigtigt. Jeg forstår ikke at Steinlein går så offensivt frem, det må da støde nogen, det må man da kunne forvente.
Jeg kan ikke lige finde det nu, men han var ude og trække lidt i land på den udtalelse. Om han så gjorde det helhjertet, ved jeg nu ikke. Der er tydeligvis en tradition for at udtale sig noget elefant i klubben.

Nu er der så formelt rejst sigtelse: http://politiken.dk/indland/ECE1795535/ ... ndreaarig/

Uanset hvordan man vender og drejer den, så kan jeg ikke se andet end en ulykkelig sag her. Det er klart, at uanset om hun havde været 15, så havde det ikke set godt ud. Men hvem skal skride ind? Skal Steinlein gå ind og fortælle de (på papiret voksne) drenge, at de skal holde fingrene fra tøsen? Hvis der skal justeres, kunne det være i forhold til plejefamilierne, men har de lyst til at berøre dette (følsomme) emne?

Hvis akademiledelsen vidste (eller havde mistanke om) at hun var under 15, var det selvfølgelig en anden sag. Jeg kan bare ikke se argumenter for, at de skulle vide det uden at skride ind. Det giver jo ingen mening.

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Nej, det er svært at vide med de få oplysninger som vi har. Vi ved jo intet om hvad der faktisk skete, hvad der gik forud, hvilke motiver der har været eller noget andet, kun hvad der er skrevet i pressen og udtalt fra Steinlein. Så det er et tyndt grundlag at snakke "for-imod" og den retning bør tråden her vel heller ikke tage, det er for simpelt.

Jeg har absolut fuld tiltro, og forventning til, at folkene omkring de unge mennesker er kvalificerede.

Starbucks

Indlæg af Starbucks »

Ravnen skrev: Jeg har absolut fuld tiltro, og forventning til, at folkene omkring de unge mennesker er kvalificerede.
Det tror jeg bestemt også, at de er. Vi har haft afrikanere heroppe i en lang årrække, med succes, og vi har ikke oplevet noget der minder om lignende tilfælde..

Jeg byder mig ikke om, at diskutere og konkluderer det ene eller andet før der foreligger nogle mere konkrete oplysninger i sagen.

Brugeravatar
Persian_Wolf
Geografisk sted: Esbjerg

Indlæg af Persian_Wolf »

Ændre det noget, at de er afrikanere og ikke danskere?

At tale om integration er god humor. Hvad stiller vi så op, hvis det sker med etniske danskere? Hvordan skal de så integreres? Eller er det ikke et problem med mangel på forståelse af danske normer og love, hvis gerningsmanden hedder Anders? Har Ravnen herinde foretaget en virtuel analyse og undersøgelse af baggrundene for hvorfor disse drenge gjorde det her og derfra konkluderet at det er manglende integration?

Det er sgu trættende, at hver eneste gang man snakker om den slags sager, så er oprindelse af en eller anden mystisk årsag problemet / baggrunden for den ugerning.

Vi er i 2012, og ikke 1990. Kom nu videre

Woop Woop!

Brugeravatar
Ravnen

Indlæg af Ravnen »

Det er vel ligegyldigt hvor de etnisk kommer fra. Hvis vi hentede unge fra Lolland væk fra deres familier, så ville vi vel have det samme ansvar for at få dem integreret i lokalsamfundet. Men det er da klart, at der er lidt flere forskelle på om man kommer fra Lolland til Herning, eller fra Afrika.

Men hvorfor skulle jeg foretage en "virtuel analyse"? Jeg har absolut ingen intentioner om at skille nogen ud alene ud fra deres tilhørsforhold, om de så kommer fra Ghana eller Mors. Jeg ser dem som unge mennesker, og ønsker på ingen måde at blive kædet sammen med racistiske overtoner, tak ;-)

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:
FCMReal skrev:
ja den køber jeg ikke umiddelbart, synes man skal bevise det før man udgiver sig med titler herinde.

Omvendt vil jeg sige at jeg i så fald har mistet lidt for psykolog branchen :lol:
Nu synes jeg temaet for denne tråd er lidt for alvorligt til at det skal udvikle sig til personfnidder ift hvad jeg er eller ikke er. Jeg synes det, der skal siges om den sag er sagt. Men det er vel egentlig meget karakteristisk for dig, at du har svært ved at forholde dig til fakta, og rask væk beskylder folk for at lyve, hvis tingene ikke lige forholder sig som du tror. Det er da en lidt interessant tilgang til virkeligheden, at du mener, du er klogere på hvem jeg er, end jeg selv er :D
Det er lige nøjaftig samme beskrivelse af jeg har af dig, du vil have din ret hele tiden.

Modsat dig har jeg ikke taget parti i den her sag, du jagter hendes forældre og facebook og det ene og det andet.

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Kent skrev:

Jeg synes han ævler på grænsen til det diskriminerende. Vi kender ikke sagen i ret mange detaljer endnu, men alligevel har den gode Crone konkluderet, at det skyldes afrikanere, der ikke kender normerne og reglerne i DK.
Så for ham må det åbenbart være utænkeligt, at dette kunne ske for danskere? Det synes jeg er noget af en påstand. Og hvad er det for normer og regler, som afrikanerne skal lære? Er det at man ikke må dyrke sex med piger under 15 eller at danske piger lyver om deres alder?
At det for ham heller ikke er videre væsentligt om forholdene har været frivillige eller under tvang, gør altså heller ikke hans mening mere kompetent. Der er da en verden til forskel på, om der var tale om gruppevoldtægt eller frivillige forhold. Hvis ikke han kan se, at det betyder noget, så er han sgu ikke for klog. At det er frivilligt gør det ikke lovligt, men der er altså gradsforskelle i lovovertrædelser.
Det springende punkt er, hvorvidt afrikanerne har vidst hun var under 15 eller ej. Eftersom hun oplyser på sin facebook-profil at hun er 17 kan vi konstatere, at hun i hvert fald ikke i alle sammenhænge har travlt med at oplyse sin rigtige alder.
Det eneste rigtige i denne situation er at afvente og se, hvad der sker efterhånden som sagen bliver belyst af politiet, i stedet for at dømme afrikanerne og FCM på forhånd. Vi har 13 års historik med god integration af afrikanere, så det her får mig sådan set ikke til at tvivle på vores kompetencer på det område.
Kent forfanden, fordi hun har oplyst at hun er 17 år på hendes facebook, det beviser ikke en skid, det springende punkt det er formentlig om de vidste eller "burde vide", at hun var under 15 år, også selv om hun giver indtryk af at være ældre på facebook, eller hvad hun har sagt til dem om hendes alder.

Hvis du ikke kender de detaljer så synes jeg både dig og Steinlein måske skulle kører en lidt lavere cigarføring, kender du pigens forklaring og forældrenes forklaring ?

Selvom hun så hele tiden har sagt til de her afrikanere at hun er 17 år, jamen hvis de ved at det ikke kan passe, eller har hørt noget fra andre om hendes rigtige alder, så kan de have et problem, jf. "kan"

Jeg vil ikke tage parti i sagen, for jeg kender ikke sagens detaljer, det eneste der undre mig er blot, at det har stået på over 1 år, og at man så ikke kender den rigtige alder :roll:

Vedr integration af afrikaner, jamen er de man får her op nu, er de ikke lidt ældre end dem man fik herop før i tiden p.g.a. fifa indgreb ??

Igen tager jeg afstand for dit syn på forældrenes rolle i den her sag, uden at du kender til hvad der er foregået, jeg tænker på tidspunkter osv.

Brugeravatar
Hekler

Indlæg af Hekler »

Jeg vil ikke forholde mig til hvad der ellers er skerevet i denne tråd, men begynde fra min egen vinkel.

1. Det her er en taber sag hvor der ingen vindere er. Det er ikke svært at forstå hvorfor forældre der opdager deres datter er ude i sådan noget melder det. Det er dog mindre sikkert om de har overskuet konsekvenserne.
2. Jeg har lige i dag SMS´et med en journalist i forhåbningen om at nogen vil skrive om forskellen mellem at være sigtet og anklaget. Jeg er sikker på der er en del unge mennesker der følger med, som kender det amerikanske rets system bedre end det Danske. Jeg er ikke blind for at det sælger flere aviser lige at nævne at strafferammen er op til 8 år, men det ville dog være en mulighed for at opdrage befolkningen.
3. Som pædagog så ved jeg at tommelfinger reglen er at ingen tager skade af sex, men til gengæld er fordommene der følger med rimelig tunge til tider invaliderende. Jeg har derfor svært ved at forstå at Der er så meget offentlighed om sagen på så tidligt et tidspunkt.
4. Jeg ved at der sælges endnu flere aviser når man peger fingre og siger at FCM er medskyldige, men det gør ikke påstandene mere sande. Ikke mindst er det jo en type sag hvor der er nok plads til forargelse især hvis man forsimpler lidt. Det er jo ikke lige frem fordi der er nogen der får erfaring i at håndterer denne type sager i en fodboldklub.....forhåbentligt.
5. Loven i Danmark er at det er den voksne der har ansvaret, også uanset at de ikke vidste de begik en ulovlighed.
6. Er der nogen der er i tvivl om at ungdoms spillere på akademiet har en smule flere tilbud end en små buttet Hekler havde i den alder???
7. Der er rigeligt med folk der har en mening i denne sag, der er bare meeeeget får der har noget at have den i. Derfor bør alle FCM fans holde sig langt fra debatten, eller risikerer at se overordentligt dumme ud.
8. Jeg tager lige mit eget råd, så slut herfra.
Nogen kaster med brosten, andre kaster håndtegn.
Jeg nøjes bare med at kaste skygge.
/Hekler

FCMReal

Indlæg af FCMReal »

Hekler skrev:Jeg vil ikke forholde mig til hvad der ellers er skerevet i denne tråd, men begynde fra min egen vinkel.

1. Det her er en taber sag hvor der ingen vindere er. Det er ikke svært at forstå hvorfor forældre der opdager deres datter er ude i sådan noget melder det. Det er dog mindre sikkert om de har overskuet konsekvenserne.
2. Jeg har lige i dag SMS´et med en journalist i forhåbningen om at nogen vil skrive om forskellen mellem at være sigtet og anklaget. Jeg er sikker på der er en del unge mennesker der følger med, som kender det amerikanske rets system bedre end det Danske. Jeg er ikke blind for at det sælger flere aviser lige at nævne at strafferammen er op til 8 år, men det ville dog være en mulighed for at opdrage befolkningen.
3. Som pædagog så ved jeg at tommelfinger reglen er at ingen tager skade af sex, men til gengæld er fordommene der følger med rimelig tunge til tider invaliderende. Jeg har derfor svært ved at forstå at Der er så meget offentlighed om sagen på så tidligt et tidspunkt.
4. Jeg ved at der sælges endnu flere aviser når man peger fingre og siger at FCM er medskyldige, men det gør ikke påstandene mere sande. Ikke mindst er det jo en type sag hvor der er nok plads til forargelse især hvis man forsimpler lidt. Det er jo ikke lige frem fordi der er nogen der får erfaring i at håndterer denne type sager i en fodboldklub.....forhåbentligt.
5. Loven i Danmark er at det er den voksne der har ansvaret, også uanset at de ikke vidste de begik en ulovlighed.
6. Er der nogen der er i tvivl om at ungdoms spillere på akademiet har en smule flere tilbud end en små buttet Hekler havde i den alder???
7. Der er rigeligt med folk der har en mening i denne sag, der er bare meeeeget får der har noget at have den i. Derfor bør alle FCM fans holde sig langt fra debatten, eller risikerer at se overordentligt dumme ud.
8. Jeg tager lige mit eget råd, så slut herfra.

Sjælden er vi enig Hekler :lol: , jf. dit punkt 5, men det er det de fleste herinde ikke rigtig har forstået. :cry:

Men husk lige Hekler der er ingen vindere i nogle straffesager, det er der aldrig !

Det politiet er i gang med nu, er at se om der der nogle formildende omstændigheder der evt. gør at man ikke vil starte en sag eller modsat, i og med at de har chattet kan jeg også forstille mig at politiet har bedt om at få filerne fra den sidste års chat :geek: . Der kan også være vidner, der skal afhøres, men vi ved det ikke.

Når man er sigtet, betyder det at man er mistænkt for et forhold og som så skal undersøges, det er den proces der er i gang nu, mener politiets jurister at sagen holder til dom, så bliver man tiltalt, det er dommeren der dog dømmer, det skal man lige huske.

Hvis man ser på retspraksis så er det f.eks. et formildende omstændighed, hvis man reelt ikke vidste alderen eller havde grund til at fatte mistanke, eller f.eks. at en 19 årig er kæreste med en 14 årig.

Det der undre mig i en sag hvor parterne har kendt hinanden i 1 år, det er at man da ikke kender alderen "altså den rigtige" :roll:, eller fattet evt. mistanke, samme med omgivelserne, når der dukker en 13 årig pige op jævnligt på det akademi. Er der nogle der har sagt noget til dem ?

Men det er helt sikkert det her politiet er i gang med at undersøge.

At nogle revser forældrene, jamen hvad med FCM ?

Brugeravatar
Acebone
Geografisk sted: Viborg

Indlæg af Acebone »

Positivt. Drengene har vist også så rigeligt fået den lærestreg, de skulle.

ArneR

Indlæg af ArneR »

Sjovt nok bliver politiets afgørelse i sagen ikke slået stort op på Ekstra Bladet.
Det var dog forventeligt at det ville ende sådan. Da forholdene er foregået frivilligt, bliver der meget sjældent rejst tiltale i sådanne sager, når ingen af de implicerede er ældre en tilfældet er her.
Ja, jeg gætter på at drengen har fået sig en lærestreg, og ikke ``stikker den i hvad som helst frem over´´ lad det så også væe en lærestreg til alle forældre med teenagerer i huset om at følge med i hvad de laver på internettet. Jeg føler selvfølgelig også med pigen, og hendes forældre, for hvem det her måske har været det største chok for.

4904

Indlæg af 4904 »

[quote="ArneR"]Sjovt nok bliver politiets afgørelse i sagen ikke slået stort op på Ekstra Bladet.

http://ekstrabladet.dk/112/article1896047.ece

Ret skal være ret - de har faktisk en artikel om det - men forside stof det er det nok ikke længere ;)

Besvar