Hekler skrev:Jeg vil ikke forholde mig til hvad der ellers er skerevet i denne tråd, men begynde fra min egen vinkel.
1. Det her er en taber sag hvor der ingen vindere er. Det er ikke svært at forstå hvorfor forældre der opdager deres datter er ude i sådan noget melder det. Det er dog mindre sikkert om de har overskuet konsekvenserne.
2. Jeg har lige i dag SMS´et med en journalist i forhåbningen om at nogen vil skrive om forskellen mellem at være sigtet og anklaget. Jeg er sikker på der er en del unge mennesker der følger med, som kender det amerikanske rets system bedre end det Danske. Jeg er ikke blind for at det sælger flere aviser lige at nævne at strafferammen er op til 8 år, men det ville dog være en mulighed for at opdrage befolkningen.
3. Som pædagog så ved jeg at tommelfinger reglen er at ingen tager skade af sex, men til gengæld er fordommene der følger med rimelig tunge til tider invaliderende. Jeg har derfor svært ved at forstå at Der er så meget offentlighed om sagen på så tidligt et tidspunkt.
4. Jeg ved at der sælges endnu flere aviser når man peger fingre og siger at FCM er medskyldige, men det gør ikke påstandene mere sande. Ikke mindst er det jo en type sag hvor der er nok plads til forargelse især hvis man forsimpler lidt. Det er jo ikke lige frem fordi der er nogen der får erfaring i at håndterer denne type sager i en fodboldklub.....forhåbentligt.
5. Loven i Danmark er at det er den voksne der har ansvaret, også uanset at de ikke vidste de begik en ulovlighed.
6. Er der nogen der er i tvivl om at ungdoms spillere på akademiet har en smule flere tilbud end en små buttet Hekler havde i den alder???
7. Der er rigeligt med folk der har en mening i denne sag, der er bare meeeeget får der har noget at have den i. Derfor bør alle FCM fans holde sig langt fra debatten, eller risikerer at se overordentligt dumme ud.
8. Jeg tager lige mit eget råd, så slut herfra.
Sjælden er vi enig Hekler

, jf. dit punkt 5, men det er det de fleste herinde ikke rigtig har forstået.
Men husk lige Hekler der er ingen vindere i nogle straffesager, det er der aldrig !
Det politiet er i gang med nu, er at se om der der nogle formildende omstændigheder der evt. gør at man ikke vil starte en sag eller modsat, i og med at de har chattet kan jeg også forstille mig at politiet har bedt om at få filerne fra den sidste års chat

. Der kan også være vidner, der skal afhøres, men vi ved det ikke.
Når man er sigtet, betyder det at man er mistænkt for et forhold og som så skal undersøges, det er den proces der er i gang nu, mener politiets jurister at sagen holder til dom, så bliver man tiltalt, det er dommeren der dog dømmer, det skal man lige huske.
Hvis man ser på retspraksis så er det f.eks. et formildende omstændighed, hvis man reelt ikke vidste alderen eller havde grund til at fatte mistanke, eller f.eks. at en 19 årig er kæreste med en 14 årig.
Det der undre mig i en sag hvor parterne har kendt hinanden i 1 år, det er at man da ikke kender alderen "altså den rigtige"

, eller fattet evt. mistanke, samme med omgivelserne, når der dukker en 13 årig pige op jævnligt på det akademi. Er der nogle der har sagt noget til dem ?
Men det er helt sikkert det her politiet er i gang med at undersøge.
At nogle revser forældrene, jamen hvad med FCM ?